Banner Image
چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم؟

‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم؟

امتیاز دهید

یکی از مشکلات عمده‌ای که برای کاربران گوشی‌ها، مخصوصاً گوشی‌های اندروید مانند سامسونگ و شیائومی رخ می‌دهد، سیاه و سفید شدن صفحه و حالت نمایش تصویر است. در این حالت هیچ گونه رنگ مشاهده نشده و تمام تصاویر به رنگ سیاه و سفید هستند. به‌ همین منظور افرادی که با این مشکل روبه‌رو می‌شوند به ‌دنبال آن هستند که بدانند ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم؟

راهکارهای مختلفی برای این امر وجود دارد که در ابتدا باید علت سیاه سفید شدن را بررسی کرد. در بسیاری از موارد افراد تصور می‌کنند که با سیاه و سفید شدن صفحه،LCD گوشی آن‌ها سوخته است؛ اما باید گفت در 90 درصد مواقع این مشکل سیاه سفید شدن از مشکلات سخت‌افزاری نیست، بلکه به تنظیمات نرم‌افزاری دستگاه ارتباط دارد که با دانستن چگونگی برطرف کردن آن می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان حالت رنگی را به صفحه نمایش خود برگردانید. برای رفع این مشکل باید راهکارهای مختلفی را تست کنید تا ببینید کدام یک از آن‌ها به نتیجه مطلوب می‌رسد.

سیاه سفید شدن صفحه در گوشی‌های سامسونگ

برند سامسونگ جزو برندهای بسیار مطرح و پرطرفدار در سطح جهان بوده که گوشی‌های آن از سیستم عامل اندروید پیروی کرده و طیف وسیعی از افراد جامعه آن‌ها را تهیه می‌کنند. در بسیاری از موارد عدم آشنایی به بخش نرم‌افزاری و قابلیت‌های گوشی موبایل جدید سبب بروز مشکلاتی برای کاربران آن گشته است.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

در برخی از موارد، مخصوصاً گوشی‌های سامسونگ سری S، شاهد سیاه و سفید شدن صفحه نمایش خواهیم بود. کاربران فکر می‌کنند که با این سیاه سفید شدن ال‌سی‌دی آن‌ها سوخته یا مشکل در دستگاه به ‌وجود آمده، اما باید گفت این حالت یک ویژگی برای گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌آید که به‌ طور خودکار و به دلایلی مانند قرار گرفتن گوشی در کیف یا جیب یا محل تاریک، رنگ خاکستری آن روشن می‌شود و تمام رنگ‌ها را به خاکستری تبدیل خواهد کرد. تنها با دانستن ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ می‌تواند به ‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف باتری یا دیگر ویژگی‌ها باشد. برای برطرف کردن آن نیاز دارید که به تنظیمات تلفن همراه خود رفته و بخش حالت خاکستری را از روی آن بردارید.

 دلایل سیاه سفید شدن صفحه گوشی چیست؟

پیش ‌از بررسی آن‌ که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم بپردازیم، دلایل نرم‌افزاری که منجر به این مشکل می‌شوند را با هم بررسی می‌کنیم.

 تنظیمات نمایشگر

گاهی ممکن است در تنظیمات تلفن همراه، نمایشگر را به ‌طور ناخواسته و یا حتی به ‌طور اختیاری بر روی حالت سیاه سفید قرار دهید. در این بخش از تنظیمات نمایشگر، رنگ‌ها به رنگ خاکستری تبدیل شده و تصاویر به حالت سیاه سفید به نمایش گذاشته می‌شود. برای برطرف کردن آن نیز تنها کافی‌ است به قسمت تنظیمات رفته و دسترسی را به درستی تنظیم کنید.

دلایل سیاه سفید شدن صفحه گوشی چیست؟

برای برطرف کردن آن نیز تنها کافی‌ است به قسمت تنظیمات رفته و دسترسی را به درستی تنظیم کنید

 

 صرفه‌جویی در باتری

در مواردی، گوشی هنگامی ‌که در حالت صرفه‌جویی در باتری قرار می‌گیرد، به‌ طور خودکار صفحه نمایش را به حالت سیاه سفید تغییر می‌دهد. این امر باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری شده و زمان بیشتری می‌توان شارژ آن را نگهداری کرد که این حالت در تلفن‌های همراه مختلف متفاوت بوده و با نام‌هایی نظیر حالت تمام تصویر، حالت سری یا حالت اقتصادی شناخته می‌شود.

 مشکل نرم‌افزاری

گاه ممکن است که سیاه سفید شدن صفحه به ‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری باشد که بر روی صفحه نمایش تأثیر می‌گذارند. معمولاً در صورت وجود مشکل، علت بروز آن به شکل خطا بر روی سیستم، نمایش داده می‌شود که در برطرف کردن آن می‌توانید تلفن همراه و دستگاه را یک‌بار دیگر راه‌اندازی کرده یا سیستم را به‌روزرسانی کنید و یا آن را به افراد متخصص نشان دهید.

بیشتر بخوانید:چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم؟

عدم سازگاری برنامه‌ها

در برخی موارد برنامه‌های خاص مانند بازی‌ها یا برنامه‌های گرافیکی با سیستم‌عامل دستگاه همخوانی نداشته و همین امر باعث تغییر رنگ صفحه نمایش می‌شود. برای این امر که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، توصیه می‌کنیم که حتماً برنامه ناسازگار را از روی تلفن همراه خود پاک کنید تا این مشکل سیاه سفید کردن را برطرف سازید.

دلایل سیاه سفید شدن صفحه گوشی چیست؟2

در برخی موارد برنامه‌های خاص مانند بازی‌ها یا برنامه‌های گرافیکی با سیستم‌عامل دستگاه همخوانی نداشته و همین امر باعث تغییر رنگ صفحه نمایش می‌شود

 خطای سخت‌افزاری

در کنار دلایل نرم‌افزاری، مشکلات سخت‌افزاری نیز می‌تواند منجر به سیاه سفید شدن صفحه نمایش شود که این مشکل می‌تواند در بخش خرابی مرتبط با صفحه نمایش نمایشگر باشد. به عنوان مثال سوختن قطعه خاص باعث تغییر رنگ صفحه نمایش شده که برای تعمیر و برطرف کردن آن حتماً باید به افراد متخصص مراجعه کرد.

 شارژ طولانی‌ مدت

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث سیاه و سفید شدن صفحه نمایش شود، شارژ طولانی‌ مدت و قرار گرفتن گوشی در حالت شارژ در زمان زیاد است. بدین صورت که شارژ تلفن همراه به 100 درصد رسیده و با گذشت زمان آن از برق جدا نشده؛ در نهایت این کار باعث اعمال فشار اضافی بر روی باتری و دیگر قطعات سخت‌افزاری آن خواهد شد و ممکن است باعث ایجاد حالت سیاه سفید بر روی صفحه نمایش شود.

ویروس یا بدافزار

در کنار نصب برنامه‌های سنگین بر روی تلفن همراه، برنامه‌هایی که دارای ویروس هستند و به‌ عنوان بدافزار شناخته می‌شوند نیز می‌توانند در گوشی نفوذ کرده و به بخش‌های مختلف آن مانند صفحه نمایش صدمه بزنند. برای جلوگیری از این امر توصیه می‌کنیم که هیچ‌گاه از سایت‌های غیرمعتبر برنامه‌ای را دانلود نکنید.

اتمام عمر مفید باتری

از دیگر دلایل برای سیاه و سفید شدن گوشی که افراد درصدد آن هستند که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، می‌توان به اتمام عمر مفید باتری اشاره داشت. هر باتری دارای یک عمر مفیدی است که بر اساس تعداد چرخه‌ شارژ و دشارژ تأمین می‌شود. هنگامی‌ که عمر مفید باتری تمام شود، دیگر قدرت اولیه را نداشته و در عملکرد تلفن همراه اختلال ایجاد می‌کند. همین امر در مواردی ممکن است باعث سیاه و سفید شدن صفحه نمایش یا گالری شود که این مشکل بیشتر در تلفن‌های همراه برند شیائومی دیده می‌شود.

 پر شدن حافظه گوشی

از دیگر مواردی که می‌تواند باعث ایجاد حالت سیاه سفید بر روی صفحه نمایش شود، پر شدن حافظه گوشی است. با پر شدن ‌هارد و فضای داخلی دستگاه، صفحه نمایش تحت فشار قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از این امر توصیه می‌کنیم حتماً از پر شدن حافظه جلوگیری کرده و در بازه‌های زمانی مشخص موارد اضافی و عکس‌های سنگین را پاک کنید.

‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم؟

حال به بررسی آن ‌که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم می‌پردازیم. راهکارهای مختلفی برای این امر وجود دارد که هر راهکار بسته به دلیل و علت سیاه سفید شدن گوشی تعیین می‌شود.

 ریستارت فورس

اولین قدم برای آن که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، Force Restart نام دارد. Force Restart باعث قطع اتصال و ارتباط باتری با دیگر قطعات سخت‌افزاری گوشی می‌شود. این قطع و وصل مجدد می‌تواند دستگاه را از نو راه‌اندازی کرده و در صورت سیاه و سفید شدن گوشی، مشکل آن را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم؟

در صورتی ‌که دارای تلفن همراه سامسونگ گلکسی هستید و می‌خواهید آن را Force Restart کنید، باید دکمه پاور و کاهش صدا را به ‌طور هم‌زمان و حدود ده الی بیست ثانیه نگه دارید. در این ‌صورت تلفن همراه شما Restart شده و عملکرد صفحه نمایش پس از روشن شدن مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر باز هم بعد از انجام این کار صفحه نمایش گوشی شما سیاه و سفید بود، باید به‌ دنبال راهکارهای دیگر برای آن ‌که چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم باشید.

غیرفعال بودن گزینه Greyscale

در بسیاری از گوشی‌های برند سامسونگ شاهد آپشن خاصی با نام Greyscale هستیم که باعث می‌شود صفحه نمایش در حالت سیاه سفید قرار گیرد. شاید مشکل سیاه سفید شدن گوش شما ناشی از فعال بودن این گزینه باشد، به ‌همین منظور برای غیرفعال کردن این گزینه باید به بخش Settings > Accessibility > Vision تلفن همراه خود بروید و گزینه Greyscale را از آن به حالت غیرفعال درآورید.

بیشتر بخوانید:بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ

اگر پیدا کردن این مسیر برایتان دشوار بود می‌توانید در بخش تنظیمات، گزینه Greyscale را جستجو کرده و سپس آن را غیرفعال کنید.

‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم؟

در بسیاری از گوشی‌های برند سامسونگ شاهد آپشن خاصی با نام Greyscale هستیم که باعث می‌شود صفحه نمایش در حالت سیاه سفید قرار گیرد

غیرفعال بودن گزینه Wind Down

در ادامه بررسی این ‌که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، باید غیرفعال بودن گزینه Wind Down را نیز مورد بررسی قرار داد. این گزینه تلفن همراه را در حالت استراحت قرار می‌دهد و معمولاً افراد پیش ‌از خواب آن را فعال می‌کنند. وقتی‌که این کار با ناآگاهی یا اختلال در برنامه باشد، باعث ایجاد سیاه سفید شدن صفحه نمایش می‌شود.

برای غیرفعال کردن این گزینه نیز وارد بخش ستینگ شده و از قسمت نمایش گزینه‌ Wind Down را غیرفعال کنید.

غیرفعال بودن گزینه Color Adjustment

از دیگر مواردی که منجر به سیاه سفید شدن یا بروز اختلال در رنگ صفحه نمایش می‌شود، فعال بودن گزینه Color Adjustment است. برای این امر می‌توانید از مسیر زیر استفاده کرده و این گزینه را غیرفعال کنید.

Settings > Accessibility > Visibility Enhancements

بیشتر بخوانید:خرید گوشی از کدام کشور ارزان است؟

در صورتی ‌که مشکل سیاه سفید شدن تلفن همراه شما به ‌دلیل فعال بودن این گزینه باشد، پس ‌از غیرفعال کردن آن تلفن از این حالت خارج می‌شود، اما اگر باز هم این مسیر پاسخ‌گو نبود باید به‌ دنبال راهی باشید که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم.

 غیرفعال‌ سازی حالت ذخیره باتری

از دیگر راهکارهای برای آن که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، غیر فعال کردن حالت ذخیره باتری است. حالت POWR SAVE به حالتی گفته می‌شود که برنامه‌های اضافی که باتری را به حد بیشتری مصرف می‌کنند، در حالت استراحت قرار می‌گیرند. این برنامه در دستگاه‌هایی ممکن است باعث ایجاد مشکل شود و صفحه‌ تلفن را به حالت POWR SAVE درآورد. برای این امر بررسی علت آن‌ که آیا سیاه سفید شدن گوشی به‌ خاطر فعال بودن این گزینه است، توصیه می‌کنیم که به قسمت ستینگ رفته و از بخش باتری پاور، سرویس را غیر فعال کنید.

اگر با غیرفعال شدن این گزینه باز هم صفحه تلفن همراه به حالت سیاه سفید باقی‌مانده بود، راه‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم؟2

از دیگر راهکارهای برای آن که ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، غیر فعال کردن حالت ذخیره باتری است

فلش کردن گوشی

و در نهایت اگر هیچ‌کدام از روش‌های گفته‌ شده باعث برطرف شدن مشکل سیاه سفید شدن گوشی شما نشد، راهکاری که می‌توانید برای ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم پیاده‌ سازید، فلش کردن گوشی است. این مسئله باعث برگشتن گوشی به تنظیمات اولیه شده و همچنین حافظه آن را خالی می‌کند. در این ‌صورت احتمال برطرف شدن تمامی باگ‌های ممکن برای خاکستری شدن گوشی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی سامسونگ بهتر است؟

 مشکلات سخت‌افزاری

در صورتی‌ که سیاه سفید شدن تلفن همراه شما به ‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری نبود و مشکلات سخت افزاری مانند سوختن قطعه در بخش صفحه نمایش باعث آن شده است، برای برطرف کردن حتماً تلفن همراه را به مرکز تعمیرات گوشی برده تا قطعه سوخته یا خراب شده را تعویض کنند.

جمع‌بندی

افرادی که دارای تلفن‌های همراه اندروید هستند در مواردی با مشکل سیاه سفید شدن گوشی خود مواجه می‌شوند و این مشکل به دلایل مختلفی مانند فعال بودن گزینه‌های مخصوص در تلفن همراه، مشکلات سخت‌افزاری، پر شدن حافظه و موارد دیگر است. برای آن ‌که بدانید ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، ابتدا باید علت بروز این مسئله را مورد بررسی قرار دهید؛ اما اگر مشکل از بخش سخت‌افزاری تلفن همراه شما بود برای تعمیر آن حتماً باید به مراکز تخصصی تعمیر تلفن همراه مراجعه کنید.

جمع بندی

برای آن ‌که بدانید ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم، ابتدا باید علت بروز این مسئله را مورد بررسی قرار دهید

 سوالات متداول

  • چرا صفحه تلفن همراه سیاه و سفید می‌شود؟

معمولاً دستگاه‌هایی که دارای اندروید‌های بالا هستند دارای ویژگی‌هایی برای تنظیم حالت خواب و باتری بوده که باعث سیاه سفید شدن گوشی می‌شود؛ اما مشکلات و اختلالات در تلفن همراه نیز می‌تواند منجر به این سیاه و سفید شدن شود.

  • دلایل نرم‌افزاری سیاه سفید شدن گوشی چیست؟

از جمله دلایل این مشکل می‌توان به تنظیمات اشتباه نمایشگر، قرار گرفتن در حالت صرفه‌جویی انرژی، مشکلات نرم‌افزاری، برنامه‌های ناسازگار یا ویروس اشاره داشت.

  • ‌چگونه گوشی را از حالت سیاه سفید خارج کنیم؟

برای خارج کردن گوشی از حالت سیاه و سفید ابتدا باید علت آن را پیدا کنید. این علت می‌تواند به‌ دلیل فعال بودن گزینه‌های خاص در تلفن همراه و یا وجود ویروس، پر شدن حافظه یا مشکلات سخت‌افزاری باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =