Banner Image

چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم؟

5/5 - (3 امتیاز)

شاید این حقیقت علمی و واقعی را شنیده باشید که طبق مطالعات اخیر، تلفن همراه شما احتمالاً کثیف‌تر از کاسه توالت است. با خواندن و فهمیدن این واقعیت شاید به دنبال جواب قانع‌کننده‌ای برای این سوال باشید که چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم؟ پاک‌کننده خانگی زیادی وجود دارد، اما نباید از آن‌ها روی صفحه نمایش گوشی شما استفاده شود. پس قبل از هر کاری گوشی خود را به یک گلس مجهز کنید. بعد نحوه تمیز کردن گلس را یاد بگیرید که روشی ایمن برای تمیز کردن گوشی و در امان ماندن صفحه نمایش است.

چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم؟

روش‌های زیادی برای تمیز کردن گلس گوشی وجود دارد. اگر از اثر انگشت، چربی و گردوغبار روی گوشی خود به ستوه آمده‌اید، بهتر است یکی از روش‌های زیر را اعمال کنید تا کثیفی‌ها از بین برود و تصاویر را واضح‌تر ببینید:

بیشتر بخوانید:گلس مات چیست و آیا برای چشم ضرر دارد؟

از پارچه میکرو فیبر استفاده کنید

اولین جواب به سوال چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم و بهترین راه برای تمیز کردن ذرات گردوغبار، لکه‌ها و اثر انگشت‌های روغنی از سطح صفحه نمایش گوشی، استفاده از یک پارچه نرم بدون پرز یا میکرو فیبر است. برای این کار:

  1. بهتر است قبل از شروع کار تلفن خود را خاموش کرده و آن را از شارژر جدا کنید.
  2. صفحه گوشی خود را به ‌آرامی با پارچه از بالا به پایین پاک کنید.
  3. اگر به نظر می‌رسد لکه‌ها از بین نمی‌روند، می‌توانید پارچه خود را با مقدار کمی آب مقطر مرطوب کرده و سپس صفحه را به همان روش پاک کنید. به یاد داشته باشید که هرگز آب را مستقیماً روی صفحه نمایش گوشی خود اسپری نکنید.

بهتر است قبل از شروع کار تلفن خود را خاموش کرده و آن را از شارژر جدا کنید.

از آب مقطر و الکل مالشی استفاده کنید

استفاده از محصولات تمیزکننده ساینده مانند Windex یا Clorox، می‌تواند پوشش‌های محافظ اولئوفوبیک گلس را از بین ببرد. وجود چنین پوششی در گلس‌ها برای محافظت در برابر لکه و کثیفی استفاده می‌شود. استفاده از پاک‌کننده‌های خشن حتی می‌تواند باعث خوردگی قطعات فلزی گوشی شما شود؛ بنابراین از این کار خودداری کنید. برای آنکه بدانید چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم مراحل زیر را انجام دهید:

  1. 60 درصد آب مقطر و 40 درصد الکل مالشی ایزوپروپیل را با هم مخلوط کنید و در یک اسپری کوچک بریزید.
  2. گوشه کوچکی از پارچه تمیزکننده خود را با مخلوط مرطوب کنید و به ‌آرامی روی صفحه از بالا به پایین بکشید. مطمئن شوید که پارچه خود را خیلی مرطوب نکنید.

بیشتر بخوانید:راهنمای ساده چسباندن گلس انواع گوشی و تبلت

استفاده از پاک‌کننده‌های خشن حتی می‌تواند باعث خوردگی قطعات فلزی گوشی شما شود

از ضدعفونی‌کننده اشعه ماوراءبنفش (UV) استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای ضدعفونی و تمیز کردن محافظ صفحه نمایش گوشی، استفاده از ضدعفونی‌کننده UV است. اگرچه خرید یک ضدعفونی‌کننده تلفن UV بیشتر هر روش دیگری هزینه در پی دارد، اما سازندگان این دستگاه‌ها ادعا می‌کنند که 99.9٪ از میکروب‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برد.

این دستگاه‌های کوچک معمولاً از نور UV-C برای ضدعفونی کردن تلفن شما استفاده می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را به مدت 10 دقیقه در دستگاه قرار دهید. این دستگاه نه تنها باعث تمیزی گوشی شما می‌شود، بلکه آن را شارژ هم می‌کند.

بیشتر بخوانید:بهترین گلس گوشی برای سامسونگ، آیفون و شیائومی

این دستگاه‌های کوچک معمولاً از نور UV-C برای ضدعفونی کردن تلفن شما استفاده می‌کنند.

از مایع ظرف‌شویی و آب استفاده کنید

اگر هنوز هم چنین سوالی در ذهن دارید که چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم، می‌توانید از مایع ظرف‌شویی که در دسترس همه است استفاده کنید. مراحل انجام چنین کاری به شرح زیر است:

  1. برای تمیز کردن محافظ صفحه نمایش خود از مخلوط مایع ظرف‌شویی و آب به ‌صورت مساوی استفاده کنید.
  2. مخلوط را با کمک یک پارچه تمیز به ‌دقت روی صفحه بمالید و 15 ثانیه صبر کنید تا اثر کند.
  3. پس از آن، از یک اسفنج نرم برای حذف مایع استفاده کرده و گلس را با یک پارچه نرم پاک کنید.

مخلوط را با کمک یک پارچه تمیز به ‌دقت روی صفحه بمالید و 15 ثانیه صبر کنید تا اثر کند.

چگونه پرز زیر گلس را از بین ببریم؟

حال می‌دانید چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم، اما زیر گلس را چه کار می‌کنید؟ گاهی اوقات ممکن است زباله بین صفحه نمایش تلفن شما و گلس قرار بگیرد. زباله‌ها و پرزهای به دام افتاده می‌توانند حبابی در محافظ صفحه شما ایجاد کنند و به نظر برسد که صفحه نمایش شما خراب شده است. ممکن است وسوسه شوید که قسمت چسبنده محافظ صفحه را برای پاک کردن کثیفی و گردوغبار از روی نمایشگر بلند کنید، اما این کار نیاز به طی کردن مراحل زیر دارد:

  1. به یک سطح تمیز، یک رول چسب نواری و یک پارچه نرم نیاز دارید.
  2. قبل از هر کاری دست‌های خود را به‌ خوبی بشویید و از شر چربی طبیعی پوست رها شوید تا محافظ صفحه نمایش شما را دارای لکه نکند.
  3. گلس را با احتیاط از گوشی خود جدا کنید.
  4. چند تکه نوارچسب را برش دهید و آن‌ها را به شکل رول حلقه کنید، در صورتی که قسمت چسبنده آن بیرون باشد.
  5. رول‌ها را به سمت روی محافظ صفحه نمایش خود بچسبانید.
  6. محافظ صفحه را برعکس کنید و به میز بچسبانید تا در جای خود محکم شود.
  7. پس از آن، نوارهای رولی را روی نمایشگر گوشی خود بچسبانید و سریع جدا کنید. این کار را برای قسمت پشت گلس تا زمانی ادامه دهید که تمام کثیفی و آلودگی از بین برود.
  8. سطح گوشی را با یک پارچه میکرو فیبر پاک کنید و محافظ صفحه را دوباره روی گوشی قرار دهید.
  9. با تمیز کردن هر دو طرف، محافظ صفحه نمایش شما تمیز و مثل روز اول نو می‌شود.

به یک سطح تمیز، یک رول چسب نواری و یک پارچه نرم نیاز دارید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل تمیز کردن قاب گوشی

ترفندهای تمیز کردن محافظ صفحه نمایش

ترفندهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به جواب سوال چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم، برسید. بهتر است برای تمیز کردن و تمیز ماندن گلس گوشی خود به نکات زیر توجه کنید:

  • می‌توانید از دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل 70 درصد یا دستمال‌های ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن گلس گوشی خود استفاده کنید.
  • فرقی ندارد محافظ صفحه گوشی شما از پلاستیک یا از شیشه سکوریت ساخته شده باشد، تمیز نگه داشتن آن آسان است. می‌توانید یک تکه نوار چسب را دور انگشتان خود حلقه کنید و قسمت چسبنده آن را روی محافظ صفحه نمایش خود بکشید.
  • قبل استفاده از گوشی دست‌هایتان را بشویید که یک راه ساده برای جلوگیری از کثیف شدن آن است. اکثر افراد تلفن خود را زیاد چک می‌کنند. دست زدن به تلفن در طول روز به معنی فراهم کردن محلی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها است.
  • بسیاری از شرکت‌ها پاک‌کننده‌ها و کیت‌های مخصوص تمیز کردن گلس و صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کنند. این کیت‌ها یک راه آسان برای تمیز کردن گلس گوشی شما بدون آسیب رساندن به آن هستند.

بیشتر بخوانید:آیا محافظ لنز دوربین خوب است؟

این کیت‌ها یک راه آسان برای تمیز کردن گلس گوشی شما بدون آسیب رساندن به آن هستند.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا به سوال چگونه گلس گوشی را تمیز کنیم جواب دهیم. بهتر است روش‌های ایمن در این رابطه را امتحان کنید. همچنین هیچ محلولی را به ‌صورت مستقیم روی گلس نزنید؛ چون ممکن است به گوشی همراه شما نفوذ کند و باعث آسیب جدی به آن شود.

سوالات متداول

  • روش تمیز کردن محافظ نمایشگر شیشه‌ای و پلاستیکی به یک شکل است؟

بله می‌توانید هر دو را به یک روش تمیز کنید، اما برای تمیز کردن پرز زیر گلس پلاستیکی به دلیل شکنندگی و انعطاف بیشتر باید دقت بیشتری هم به خرج دهید.

  • قیمت دستگاه ضدعفونی‌کننده تلفن همراه UV چقدر است؟

این امر بستگی به امکانات دستگاه مانند امکان شارژ گوشی و برند تولید کننده آن دارد.

  • چه پارچه‌ای برای تمیز کردن گلس بهتر است؟

برای تمیز کردن گلس توصیه می‌شود به‌ جای دستمال‌ کاغذی یا حوله‌ای از دستمال میکرو فیبر و بدون پرز یا دستمال عینک استفاده کنید.

 

 

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =