Banner Image
کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند

کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

امتیاز دهید

چراغ نوتیفیکیشن تلفن همراه یک بخش جدیدی بوده که در تلفن‌های همراه با تکنولوژی‌های پیشرفته وجود دارد. خوشبختانه برند سامسونگ در گوشی‌هایی که به ‌تازگی تولید کرده تکنولوژی چراغ نوتیفیکیشن را قرار داده است. در صورتی ‌که می‌خواهید بدانید کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند حتماً این متن را تا انتها مطالعه کنید.

بسیاری از گوشی‌های سامسونگ دارای این چراغ برای نمایش اعلان و پیام هستند، اما ممکن است در مدل‌های مختلف تفاوت‌هایی وجود داشته باشد و در نحوه و نوع نمایش، نوع رنگ و غیره و اختلافی در آن‌ها دیده شود. به ‌طور کلی این چراغ یک قابلیت سخت‌افزاری بوده که به هنگام دریافت اعلان از اپلیکیشن‌های مختلف یا پیام و دیگر موارد، نوری رنگی در قسمت بالای تلفن همراه به حالت چشمک‌زن خود را نشان می‌دهد. مزایای این چراغ نوتیفیکیشن بسیار زیاد است و برای اطلاع کاربر از پیام‌ها به کار می‌رود. با فعال‌سازی چراغ نوتیفیکیشن تلفن همراه خود می‌توانید در حالت صامت و بدون صدا از دریافت پیام‌های جدید مطلع شوید.

 چراغ نوتیفیکیشن گوشی چیست؟

پیش ‌از آن ‌که با هم بررسی کنیم کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند، ابتدا ببینیم که اصلاً این چراغ نوتیفیکیشن چیست؟ چراغ نوتیفیکیشن قابلیتی سخت افزاری بوده که در تلفن‌های همراه جدید از برند سامسونگ و همچنین تبلت‌ها دیده می‌شود. این چراغ یک ال ای دی بسیار کوچک است و دریافت اعلان و پیام‌های جدید را به کاربر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:بارکد خوان آیفون کجاست؟ نحوه اسکن QR Code در آیفون

هنگامی‌ که اعلانی دریافت می‌شود، این چراغ روشن شده و با رنگ و روشنایی خاص کاربر را از دریافت پیام جدید مطلع می‌سازد. به ‌طور معمول در گوشی‌های جدید سامسونگ این چراغ نوتیفیکیشن در قسمت بالای صفحه نمایش و یا در قسمتی از بدنه گوشی قرار گرفته است. رنگ‌های این چراغ نیز متفاوت بوده و به نوع اعلان و پیام و اپلیکیشن ارتباط دارد.

به ‌عنوان مثال رنگ قرمز می‌تواند نشان‌دهنده یک پیام فوری باشد و یا رنگ سبز برای اعلان‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی بوده و یا حتی رنگ آبی برای دریافت اس‌ام‌اس و دیگر موارد است. البته تنظیم رنگ و یا حتی کارکردهای چراغ نوتیفیکیشن در مدل‌ها و برندهای مختلف، متفاوت است و با دانستن آن ‌که کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند می‌توانید این رنگ و نوع چشمک و دیگر موارد را در تلفن همراه خود تغییر دهید و تنظیم کنید.

چراغ نوتیفیکیشن گوشی چیست؟

چراغ نوتیفیکیشن قابلیتی سخت افزاری بوده که در تلفن‌های همراه جدید از برند سامسونگ و همچنین تبلت‌ها دیده می‌شود

 چراغ نوتیفیکیشن تلفن همراه چه مزایایی دارد؟

در ادامه صحبت‌ها و قبل از آن‌ که به بررسی و نام بردن کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند بپردازیم، ابتدا با هم ببینیم که مزیت و کاربرد این چراغ نوتیفیکیشن چیست و چرا افراد به ‌دنبال گوشی‌هایی هستند که این قابلیت را داشته باشد؟

بیشتر بخوانید:چطوری از صفحه گوشی فیلم بگیریم؟

مزایا و کاربردهای این چراغ بسیار زیاد است که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

 اعلان و پیام‌ها

چراغ نوتیفیکیشن به‌ کاربر اطلاع می‌دهد که پیامی جدید دریافت کرده است. با روشن شدن این چراغ و رنگ مشخصی که برای هر نوع پیام و اپلیکیشن تعیین ‌شده، می‌توان بدون نیاز به بررسی صفحه نمایش از نوع پیام اطلاع کسب کرد. به‌ عنوان مثال می‌توان پیام متنی، تماس ازدست‌رفته و یا حتی اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی را بدون روشن کردن صفحه و تنها با این چراغ چشمک‌زن متوجه شد.

 حالت صامت

اگر در جلسه کاری، ملاقات و یا به طور کلی در شرایطی هستید که حتماً باید سکوت باشد و نمی‌توانید صفحه تلفن همراه خود را روشن کنید، می‌توانید چراغ نوتیفیکیشن را برای نمایش اعلان‌ها، پیام‌ها و… به‌ کار ببرید. این چراغ به شما کمک می‌کند تا بدون جلب توجه و ایجاد صدا، دریافت اعلان جدید را مطلع شوید.

چراغ نوتیفیکیشن تلفن همراه چه مزایایی دارد ؟

این چراغ به شما کمک می‌کند تا بدون جلب توجه و ایجاد صدا، دریافت اعلان جدید را مطلع شوید

وضعیت باتری

توجه کنید که چراغ نوتیفیکیشن تنها در زمینه اعلان پیام کاربرد نداشته و به کمک آن می‌توان از وضعیت باتری گوشی نیز مطلع شد. این چراغ با رنگ‌های مختلف وضعیت باتری را نشان می‌دهند، به ‌عنوان مثال رنگ سبز معمولاً نشان‌دهنده‌ باتری شارژ شده، رنگ زرد برای درصد کم باتری و قرمز برای باتری‌ که در آخرین لحظات شارژ خود است تنظیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:چگونه باتری گوشی را قوی کنیم؟

 سفارشی سازی

با دانستن آن‌ که کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند و تهیه و سفارش سازی اعلان‌های آن می‌توانید رنگ‌ها و الگوهای مدنظر خود را بر روی نوتیفیکیشن پیاده سازید. شما می‌توانید برای هر اپلیکیشن رنگ خاصی از چراغ را انتخاب و تنظیم کرده و بین آن‌ها تفاوت و تمایز قائل شوید.

کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

حال به بررسی آن‌ که کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند می‌پردازیم. باید بگوییم که بسیاری از گوشی‌های برند سامسونگ مخصوصاً تولیدات جدید آن از چراغ نوتیفیکیشن برای نمایش اعلان‌ها و پیام‌ها پشتیبانی می‌کنند. البته که این چراغ در مدل‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

 گلکسی S

تلفن‌های همراه سری گلکسی S سامسونگ از چراغ نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند. از جمله انواع آن‌ها می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره داشت.

  • Galaxy S21
  • Galaxy S21 Ultra
  • Galaxy S20
  • Galaxy S20 Ultra
  • Galaxy S10
  • Galaxy S10 Plus
کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

بسیاری از گوشی‌های برند سامسونگ مخصوصاً تولیدات جدید آن از چراغ نوتیفیکیشن برای نمایش اعلان‌ها و پیام‌ها پشتیبانی می‌کنند

گلکسی NOTE

دیگر سری گوشی‌های برند سامسونگ که دارای چراغ نوتیفیکیشن هستند، سری گلکسی note بوده که نمونه‌های زیر از این چراغ پشتیبانی می‌کنند:

  • Galaxy Note 20
  • Galaxy Note 20 Ultra
  • Galaxy Note 10
  • Galaxy Note 10 Plus

بیشتر بخوانید:کدام گوشی سامسونگ بهتر است؟

 گلکسی A

تولیدات جدید و به‌روز از سری گلکسی A برند سامسونگ نیز از چراغ نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند که چند نمونه از آن‌ها شامل این موارد هستند:

  • Galaxy A52
  • Galaxy A51
  • Galaxy A71
  • Galaxy A50
  • Galaxy A70

چگونه می‌توان از چراغ نوتیفیکیشن در مدل‌های سامسونگ استفاده کرد؟

پس ‌از آن ‌که دانستید کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند، می‌توانید از طریق تنظیمات، رنگ و دیگر ویژگی‌های این چراغ ال‌ای‌دی را تنظیم کنید. برای تنظیم و فعال‌سازی آن در گوشی‌های سامسونگ به شرح زیر اقدام کنید:

تنظیمات

در ابتدا وارد تنظیمات و منوی تلفن همراه خود شوید. این منو معمولاً با شکل چرخ‌دنده و با نام تنظیمات یا setting در صفحه اصلی یا در فهرست برنامه‌های قابل ‌دسترس حضور دارد.

پیدا کردن گزینه نوتیفیکیشن

در تنظیمات به‌ دنبال قسمتی باشید که با نام نوتیفیکیشن یا صدا اعلان یا نمایش یا کلمات مشابه آن نوشته شده است. در این قسمت و در بخش صدا و اعلان، از قسمت نمایش و برقراری ارتباط می‌توانید تنظیمات را انجام دهید.

چگونه می‌توان از چراغ نوتیفیکیشن در مدل‌های سامسونگ استفاده کرد؟

در تنظیمات به‌ دنبال قسمتی باشید که با نام نوتیفیکیشن یا صدا اعلان یا نمایش یا کلمات مشابه آن نوشته شده است

 تنظیم چراغ نوتیفیکیشن

در قدم بعد نوبت به تنظیم خود چراغ می‌رسد. در گزینه‌ها باید به‌ دنبال آن مورد که مضمونی پیرامون تنظیم چراغ نوتیفیکیشن دارد باشید. بسته به این ‌که تلفن همراه شما از کدام نسخه بوده یا مدل گوشی چیست ممکن است با نام‌هایی مانند نوتیفیکیشن، چراغ ال ای دی یا ال ای دی نوتیفیکیشن مشخص شده باشد.

 فعال‌سازی

حال پس ‌از دسترسی به گزینه‌ مربوط، نوبت به تنظیم و فعال‌سازی آن می‌رسد. در این تنظیم می‌توانید رنگ چراغ، نوع الگو، زمان روشن شدن و دیگر تنظیمات را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:چگونه با ساعت هوشمند زنگ بزنیم؟

 آزمایش

به دنبال آن ‌ که مراحل قبل را به ‌درستی و پشت سر هم سپری کردید، می‌توانید تنظیمات انجام ‌شده را آزمایش کنید. به ‌عنوان مثال هنگام دریافت اعلان و پیام نوتیفیکیشن چراغ، رنگ و روش چشمک زدن آن را بررسی کنید.

کدام گوشی‌های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن ندارند؟

اما در کنار بررسی آن ‌که کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند، خوب است گوشی‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنند را نیز به شما معرفی کنیم. می‌توان گفت بسیاری از گوشی‌های سامسونگ که در سال‌های گذشته ساخته‌ شده و قدیمی هستند از چراغ ال‌ای‌دی سخت‌افزاری پشتیبانی نمی‌کنند. در این گوشی‌ها به ‌جای چراغ نوتیفیکیشن از روش‌های دیگری برای اعلان پیام استفاده می‌شود. به ‌عنوان مثال یکی از روش‌های آن نمایش اعلان در نوار وضعیت است.

کدام گوشی‌های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن ندارند؟

می‌توان گفت بسیاری از گوشی‌های سامسونگ که در سال‌های گذشته ساخته‌ شده و قدیمی هستند از چراغ ال‌ای‌دی سخت‌افزاری پشتیبانی نمی‌کنند

کلام آخر

چراغ نوتیفیکیشن یک قابلیت سخت‌افزاری است که در گوشی‌های سامسونگ جدید دیده می‌شود. با دانستن آن ‌که کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند، می‌توانید نمونه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را خریداری کنید. این چراغ به کاربر کمک می‌کند تا بدون نیاز به روشن کردن صفحه و یا جلب توجه دیگران از اعلان‌ها و پیام‌های جدید مطلع شود. در تنظیمات تلفن همراه سامسونگ می‌توان رنگ و نوع چشمک زدن چراغ نوتیفیکیشن را بر اساس اپلیکیشن و یا دیگر موارد تنظیم کرد. علاوه ‌بر این از دیگر مزیت‌های چراغ فوق می‌توان به اطلاع از نحوه شارژ و باتری اشاره داشت، به طوری ‌که به کمک این چراغ می‌توان باتری و درصد حدودی شارژ را مطلع شد.

 سوالات متداول

  • آیا گوشی‌های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

برخی از گوشی های جدید برند سامسونگ از تکنولوژی سخت افزاری چراغ نوتیفیکیشن پشتیبانی می‌کنند، اما نمونه‌های قدیمی آن معمولاً فاقد این چراغ و تکنولوژی هستند.

  • کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

نمونه‌های جدید از سری گلکسی S، گلکسی A و گلکسی نوت دارای قابلیت چراغ نوتیفیکیشن هستند.

  • مزایای چراغ نوتیفیکیشن چیست؟

به کمک چراغ نوتیفیکیشن می‌توان از اعلان‌ها و پیام‌ها مطلع شد. همچنین در حالت بی‌صدا دریافت اعلان و پیام جدید را مشاهده کرد و در کنار آن به عنوان نشان‌دهنده وضعیت باتری نیز می‌تواند به شما کمک کند. دیگر مزیت این چراغ‌ها قابلیت سفارش سازی و تنظیم بر اساس سلیقه و نیاز کاربر است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =