Banner Image
چگونه گوشی خود را بروزرسانی کنیم

چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم؟

امتیاز دهید

یکی از نکات مثبتی که تلفن‌های همراه و سیستم عامل‌های آن دارند، قابلیت بروز رسانی است. کاربران گوشی با سیستم‌عامل اندروید یا ios این امکان را دارند تا در بازه‌های زمانی مشخص سیستم‌ عامل تلفن همراه خود را بروز رسانی کنند. یکی از دغدغه‌های افراد این است که چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم. این بروز رسانی سبب می‌شود تا امکانات جدیدی در دسترس کاربر قرار گرفته و همچنین عملکرد تلفن همراه را بهبود می‌بخشد.

معمولاً هنگامی‌ که بروز رسانی سیستم عامل تعیین می‌شود، بر روی تلفن همراه پیامی مبتنی بر نیاز به بروز رسانی به نمایش گذاشته می‌شود. با این ‌وجود برای مشاهده آخرین نسخه نرم‌افزار تلفن همراه خود می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی رفته و در ادامه پروسه بروز رسانی را انجام دهید.

 بروز رسانی گوشی چه مزایایی دارد؟

پیش ‌از آن‌ که به بررسی و پاسخ به سوال چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم بپردازیم، ابتدا با هم مزایای آن را بررسی می‌کنیم. بسیاری از افراد در مقابل بروز رسانی تلفن همراه خود جبهه گرفته و این کار را انجام نمی‌دهند و تصور می‌کنند کار بیهوده‌ای است؛ اما باید بدانید که بروز رسانی برای سلامت تلفن همراه و کار کردن آن جزو ملزومات بوده که حتماً باید آن را انجام داد. در ادامه به چند مورد از مزایا و امکانات جدیدی که آپدیت به تلفن همراه شما می‌دهد می‌پردازیم.

 امکانات جدید

با بروز رسانی سیستم‌ عامل تلفن همراه خود می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را به آن اضافه کنید. این امکانات می‌تواند دربرگیرنده بهبود عملکرد، بهبود امنیت و اضافه شدن ویژگی‌های جدید باشد.

بروز رسانی گوشی چه مزایایی دارد؟

با بروز رسانی سیستم‌ عامل تلفن همراه خود می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را به آن اضافه کنید

 بهبود عملکرد

با اجرای آن که چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم، عملکرد تلفن همراه بهبود می‌یابد. بهبود عملکرد بدین معنا است که سرعت آن افزایش پیدا کرده و باتری بهتر کار می‌کند، زمان لود برنامه‌ها کوتاه‌تر شده و همچنین اختلالات سیستم کم‌تر می‌شود. علاوه ‌بر این بروز رسانی می‌تواند مشکلات عملکردی که از پیش‌تر بر روی تلفن همراه و سیستم عامل آن وجود داشته را نیز برطرف کند و در نهایت تجربه‌ کاربری بهتری برای فرد فراهم آورد.

بیشتر بخوانید:چگونه آیفون را آپدیت کنیم؟ [راهنمای گام به گام تصویری]

 امنیت و حفظ حریم خصوصی

با دانستن و اجرای آن که چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم، امنیت دستگاه افزایش پیدا می‌کند. به‌ عنوان مثال شما را نسبت به تهدیدهای امنیتی محفوظ می‌کند.

 سازگاری با برنامه‌های جدید

اگر تلفن همراه خود را بروز نگه دارید می‌توانید جدیدترین برنامه‌ها و خدمات را دریافت کنید. بروز رسانی این امکان را به شما می‌دهد تا از جدیدترین نسخه اپلیکیشن‌ها و خدمات استفاده کرده و از امکانات آن‌ها بهره ببرید.

رفع مشکلات با بروز رسانی

مشکلات و باگ‌هایی که در نسخه‌های قبلی سیستم عامل تلفن همراه شما وجود داشته برطرف می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از تلفن همراه خود بهتر استفاده کنید.

 نکات مهم پیش ‌از بروز رسانی

اما قبل ‌از آن ‌که تلفن همراه خود را بروز رسانی کنید و آموزش چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم را بر روی آن پیاده ‌سازید، باید به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات برای بهبود عملکرد و صحت آپدیت بسیار حائز اهمیت هستند.

  • مورد اول این است که حتماً اطمینان حاصل کنید بروز رسانی تعیین‌ شده با تلفن همراه شما سازگاری دارد و برای آن مناسب است.
  • قبل ‌از هر به‌روزرسانی از داده‌های مهم مانند ویدیو و عکس و دیگر اطلاعات شخصی یک بک آپ بگیرید.
  • به‌روزرسانی را زمانی انجام دهید که برای شما مزاحمت کم‌تر داشته باشد، چرا که هنگام اجرای این پروسه تلفن همراه نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، همچنین پس‌ از اتمام کار یک بار روشن خاموش می‌شود. پس این کار را برای زمانی بگذارید که نمی‌خواهید از تلفن همراه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:چطور اپل واچ را آپدیت کنیم؟ [راهنمای کامل]

بدون شک با رعایت این نکات و توجه به آن می‌توانید بروز رسانی تلفن همراه خود را به‌ سادگی انجام داده و از امکانات جدید آن بهره ببرید.

نکات مهم پیش ‌از بروز رسانی

حتماً اطمینان حاصل کنید بروز رسانی تعیین‌ شده با تلفن همراه شما سازگاری دارد و برای آن مناسب است

آموزش بروزرسانی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید؟

اگر دارای تلفن همراه با سیستم‌عامل اندروید هستید و به‌ دنبال آن هستید که بدانید چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم، ما این آموزش را به شما می‌دهیم. برای این بروز رسانی مراحل زیر را دنبال کنید.

 بررسی بروزرسانی‌ها

ابتدا باید بررسی کنید که آیا بروز رسانی جدید برای تلفن همراه و سیستم عامل آن موجود است یا نه. برای ‌این کار به تنظیمات یا همان setting تلفن همراه خود بروید و پس ‌از آن وارد بخش سیستم‌ عامل یا Software update شوید. سپس با زدن گزینه دانلود و نصب آن می‌توانید بروز رسانی را برای تلفن همراه خود پیاده کنید.

 دانلود و نصب

در این قسمت از بررسی آن که چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم نوبت به دانلود و نصب بروز رسانی تلفن همراه شما می‌رسد. با زدن این گزینه باید صبر کنید تا فرآیند دانلود تکمیل شود. در قدم بعد تلفن همراه به‌ طور خودکار به حالت بروز رسانی در می‌آید. در این مرحله هرگز گوشی را روشن خاموش نکرده و با آن فعالیتی انجام ندهید. همچنین حتماً رمز صفحه خود را به یاد داشته باشید، چرا که پس ‌از اتمام کار باید آن را وارد کنید.

آموزش بروزرسانی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید؟

حتماً رمز صفحه خود را به یاد داشته باشید، چرا که پس ‌از اتمام کار باید آن را وارد کنید

 نصب بروزرسانی

در این مرحله نیز تلفن همراه به ‌طور کاملاً خودکار سیستم عامل خود را بروز رسانی می‌کند. دقت کنید که این پروژه ممکن است زمانی به طول بیانجامد و شارژ باتری را بگیرد. در صورتی ‌که شارژ تلفن همراه شما پیش ‌از بروز رسانی کم بوده و یا باتری آن دارای مشکل است، حتماً آن را به شارژ وصل کنید تا در حین پروسه بروز رسانی خاموش نشود.

بیشتر بخوانید:آیا گوشی آیفون 13 فیک خوب است؟

راه‌اندازی مجدد

و در نهایت پس ‌از اتمام این مراحل، گوشی به‌ طور خودکار راه‌اندازی می‌شود و شما می‌توانید از مزایای بروز رسانی جدید و بهبود عملکرد سیستم عامل تلفن همراه خود بهره ببرید. دقت کنید که این مراحل ممکن است با توجه به نسخه سیستم عامل و تنظیمات تلفن همراه متفاوت باشد؛ اما به ‌طور کلی مراحل اصلی بروزرسانی در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید به ‌همین شرح هستند.

آموزش بروز رسانی سیستم عامل ios

در ادامه توضیحات آن‌ که چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم، به آموزش بروز رسانی تلفن‌های همراه با سیستم عامل ios می‌پردازیم. در صورتی ‌که دارای تلفن‌های آیفون هستید برای بروزرسانی گوشی خود مراحل زیر را سپری کنید.

 بررسی بروزرسانی‌ها

پیش‌ از اقدام برای انجام بروز رسانی و آپدیت گوشی خود، ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی رفته و بخش عمومی آن را بررسی کنید. در تلفن‌های همراه آیفون این بخش دارای گزینه‌ای با نام بروز رسانی نرم‌افزار است. بر روی آن کلیک کنید تا سیستم عامل تلفن همراه شما به‌ طور خودکار بروز رسانی‌های جدید را بررسی کرده و آن را برایتان به نمایش بگذارد.

دانلود

پس از بررسی آخرین بروز رسانی‌هایی که برای سیستم عامل شما وجود دارد، موردی را که می‌خواهید انتخاب کنید و بر روی گزینه دانلود و نصب بزنید.

آموزش بروز رسانی سیستم عامل ios

پس از بررسی آخرین بروز رسانی‌هایی که برای سیستم عامل شما وجود دارد، موردی را که می‌خواهید انتخاب کنید و بر روی گزینه دانلود و نصب بزنید

 نصب بروز رسانی

پس‌ از آن‌ که مراحل چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم را سپری کردید، به مرحله نصب بروز رسانی می‌رسیم. در این مرحله تلفن همراه به دنبال دانلود فایل بروزرسانی، آن را به‌ طور خودکار نصب می‌کند. در مرحله نصب ممکن است گوشی به‌ طور خودبه‌خود ری استارت شود. اگر این بخش اتفاق نیفتاد و شاهد تغییراتی در رویه عملکرد گوشی خود نشدید، حتماً به قسمت تنظیمات آن رفته و در بخش مربوط به بروز رسانی، گزینه نصب نمی‌شود را کلیک کنید تا فرآیند انجام شود.

 راه‌اندازی مجدد

پس ‌از صحت پروسه نصب، تلفن همراه به‌ طور خودکار روشن خاموش شده و شما می‌توانید از دستگاه استفاده کنید.

روش‌های بروز رسانی گوشی با سیستم عامل ios

در آموزش آن‌ که چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم، یک روش عمومی و کلی برای بروز رسانی گوشی‌هایی با سیستم عامل ios برایتان بیان کردیم؛ اما تلفن‌های همراه آیفون را به روش‌های دیگر نیز می‌توان آپدیت کرد که به شرح زیر هستند.

بروز رسانی از طریق تنظیمات

از جمله رایج‌ترین روش‌ها برای بروز رسانی گوشی‌های آیفون یا تلفن‌های همراه با سیستم عامل ios، مراجعه به بخش تنظیمات تلفن همراه و انتخاب گزینه بروز رسانی نرم‌افزار است. پس ‌از انتخاب این گزینه گوشی به‌ طور خودبه‌خود بروز رسانی را دانلود و نصب می‌کند.

روش‌های بروز رسانی گوشی با سیستم عامل ios

پس ‌از انتخاب این گزینه گوشی به‌ طور خودبه‌خود بروز رسانی را دانلود و نصب می‌کند

 بروز رسانی از طریق iTunes

برای انجام این کار از طریق کامپیوتر ابتدا برنامه iTunes را نصب کرده و در ادامه از تمامی داده‌های خود بک آپ بگیرید. سپس گوشی را با یک کابل به لپ تاپ یا کامپیوتر نصب کنید. پس‌ از اتصال گوشی به کامپیوتر به قسمت گوشی در برنامه رفته و به جستجوی بروز رسانی‌های آن بپردازید.

بروز رسانی به کمک iTunes به روش بی‌سیم

برای بروز رسانی به کمک iTunes یک روش دیگری وجود دارد که نیازی به اتصال فیزیکی نیست. شما می‌توانید به ‌طور بی‌سیم و بدون نیاز به کامپیوتر، سیستم عامل IOS خود را بروز رسانی کنید. برای انجام این روش بروز رسانی به بخش iTunes و App store رفته و گزینه Automatic Downloads را انتخاب کنید.

بروز رسانی گوشی چه مدت زمان طول می‌کشد؟

همان‌طور که در مراحل آموزش چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم نیز بیان کردیم، برای پروسه نصب و دانلود بروز رسانی‌ها زمانی نیاز است تا تلفن همراه به‌ طور خودکار این کار را انجام دهد. قطعاً بروز رسانی کمی زمان‌بر بوده و به عوامل مختلفی مانند سرعت اینترنت، حجم بروز رسانی، سرعت تلفن همراه، مقاومت و صحت باتری و … بستگی دارد. این فرایند می‌تواند از سی دقیقه الی یک ساعت به طول بیانجامد.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی سامسونگ بهتر است؟

پس حتماً پروسه بروز رسانی تلفن همراه خود را زمانی انجام دهید که تایم آزادی داشته و به کار با گوشی نیاز ندارید. دقت کنید که در پروسه بروز رسانی حتی اگر مدت زیادی تلفن همراه درگیر بوده، آن را متوقف نکرده و در حین کار روشن خاموش نکنید. همچنین توصیه می‌کنیم که هنگام انجام این پروژه حداقل شارژ باتری 70 درصد باشد.

بروز رسانی گوشی چه مدت زمان طول می‌کشد؟

حتماً پروسه بروز رسانی تلفن همراه خود را زمانی انجام دهید که تایم آزادی داشته و به کار با گوشی نیاز ندارید

کلام آخر

تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS، در مدت زمان مشخص بروز رسانی‌هایی از طریق شرکت برای سیستم‌ عامل دریافت می‌کنند. دانستن آن که چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم سبب می‌شود تا ویژگی‌های مثبتی به تلفن همراه اضافه شود که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان دسترسی به امکانات جدید، بهبود عملکرد، حفظ حریم شخصی و امنیت، سازگاری با برنامه‌های جدید، رفع مشکلات و باگ‌ها و موارد بسیار دیگری را نام برد.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

برای انجام پروسه بروز رسانی باید به قسمت تنظیمات تلفن همراه رفته و از بین بروز رسانی‌های اخیر، بروزرسانی مناسب را انتخاب و دانلود و سپس نصب کنید. پس ‌از دانلود، گوشی به ‌طور خودکار کار نصب را انجام می‌دهد و نیازی نیست که کاربر فعالیت خاصی را در این راستا اجرا کند. در بروز رسانی حتماً به سازگاری آن با نسخه و سیستم تلفن همراه خود، شارژ باتری، حافظه‌ در دسترس و موارد دیگر توجه کنید. همچنین برای احتیاط از داده‌های مهم مانند عکس و فیلم و اطلاعات شخصی خود بک آپ بگیرید.

 سوالات متداول

  • چگونه گوشی خود را بروز رسانی کنیم؟

برای بروز رسانی تلفن همراه خود باید به قسمت تنظیمات آن رفته و از بخش بروز رسانی سیستم‌ عامل، جدیدترین موارد را پیدا کرده و بر روی گزینه دانلود و نصب آن بزنید.

  • بروز رسانی گوشی چه مزایایی دارد؟

بروز رسانی باعث بهبود عملکرد و پایداری تلفن همراه می‌شود، امنیت آن را بالا می‌برد و باعث دسترسی کاربر به ویژگی‌های جدید خواهد شد. همچنین مشکلات قبلی که در بروز رسانی‌های پیشین بود را نیز به احتمال زیاد برطرف می‌کند.

  • برای پروسه بروز رسانی حداقل شارژ گوشی چقدر باید باشد؟

اگر می‌خواهید تلفن همراه خود را بروز رسانی کنید این کار را به زمانی بسپارید که برای حدود یک ساعت به تلفن همراه خود نیاز ندارید. همچنین شارژ آن باید حداقل هفتاد درصد باشد و اگر باتری ضعیفی دارید در پروسه بروزرسانی تلفن همراه را به شارژ متصل کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =