Banner Image

بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ

5/5 - (1 امتیاز)

فرض کنید داخل ماشین نشسته‌اید و شارژ گوشی شما رو به اتمام است. با اینکه فاصله زیادی تا مقصد باقی مانده و پاور بانک به همراه ندارید. در این هنگام، یک شارژر فندکی به داد شما می‌رسد و اجازه می‌دهد از برق ماشین برای شارژ کردن باتری گوشی خود استفاده کنید. از آنجا که سهم عمده‌ای از بازار گوشی هوشمند در ایران به برند کره‌ای سامسونگ تعلق دارد، در این مقاله به معرفی بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ می‌پردازیم.

شرکت‌های معتبر و بنام متعددی در حوزه تولید لوازم جانبی سامسونگ فعالیت می‌کنند و شارژر فندکی مخصوص اسمارت ‌فون‌های این برند در سبد محصولات آن‌ها یافت می‌شود؛ بنابراین انتخاب بهترین آیتم تا حد زیادی بستگی به سلیقه خریدار دارد. پیش از معرفی لیست شارژرهای فندکی مخصوص گوشی سامسونگ بد نیست نگاهی به تعریف شارژر فندکی بیندازید.

بیشتر بخوانید:چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است؟

شارژر فندکی چیست؟

گوشی‌های هوشمند به دلایل مختلف از جمله قابلیت اتصال به اینترنت، نقش حیاتی در زندگی روزمره امروز ایفا می‌کنند. ولی اجرای برنامه‌های سنگین و البته اتصال به اینترنت باعث می‌شود شارژ محدود باتری به‌کاررفته در گوشی خیلی زود به اتمام برسد. در این صورت گوشی باید به یک منبع شارژ رسانی متصل شود. این منبع در خودرو می‌تواند وسیله‌ای کوچک مثل شارژر فندکی باشد که یک سر آن داخل سوکت فندک خودرو قرار گرفته و سر دیگر آن، به واسطه پورت USB به گوشی متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید:چگونه بدون شارژر موبایل خود را شارژ کنیم؟

شارژر فندکی، برق ۱۲ ولتی و پر نوسان ماشین را به برق ۵ ولتی سازگار با استاندارد USB تبدیل می‌کند و دستگاه هوشمند را از تغییرات اجتناب‌ناپذیر در ولتاژ برق خودرو مصون نگه می‌دارد. پورت‌های USB در شارژرهای فندکی معمولی از جریان ۱ آمپری و ۲.۱ آمپری پشتیبانی می‌کنند که مناسب برای شارژ گوشی هستند.

با توجه به کاربران فراوان گوشی‌های سامسونگ، شرکت‌های متعددی اقدام به تولید شارژر فندکی برای این برند محبوب کرده‌اند؛ اما تجربه نشان داده کمی تحقیق پیش از خرید هر محصولی خالی از لطف نیست. در لیست زیر می‌توانید بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ را جهت خرید انتخاب کنید.

پورت‌های USB در شارژرهای فندکی معمولی از جریان ۱ آمپری و ۲.۱ آمپری پشتیبانی می‌کنند که مناسب برای شارژ گوشی هستند.

۱۰ مدل از بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ

تنوع وسیعی از شارژرهای فندکی با برندهای مختلف در بازار وجود دارند. از بین موارد زیر می‌توانید بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ را با توجه به نیاز و بودجه خود خریداری کنید.

۱- شارژر فندکی بلکین CCB004

بلکین نامی آشنا در حوزه شبکه و ارتباطات است. شارژر فندکی CCB004 بلکین دارای پورت ۱۲ واتی نوع A و پورت ۲۵ واتی نوع C بوده که از فناوری‌های PD 3.0 و PPS پشتیبانی می‌کند. به بیان بهتر، این دستگاه کوچک قادر است گوشی‌های هوشمند را با بیشترین سرعت ممکن شارژ کند. بلکین CCB004 ظاهری زیبا، جمع‌وجور و در عین حال محکم داشته و به محض جا افتادن در سوکت، چراغ آن روشن می‌شود. با مجموع خروجی ۳۷ وات، شارژر فندکی Belkin CCB004 یکی از بهترین تجهیزات ممکن برای شارژ گوشی‌های سامسونگ و آیفون و … به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:فست شارژ چیست؟ (تفاوت آن با شارژر معمولی)

بلکین نامی آشنا در حوزه شبکه و ارتباطات است.

۲- شارژر فندکی انکر ۳۲۳

کاندید بعدی برای کسب عنوان بهترین شارژر فندکی برای گوشی سامسونگ بدون شک Anker 323 است. بر خلاف مدل پاور درایور پلاس ۳ دو، این مدل به جای دو پورت USB-C دارای یک پورت USB-A (۲۲.۵ وات) و یک پورت USB-C (۳۰ وات) است. این دستگاه به پروتکل PowerIQ 3.0 انحصاری انکر مجهز بوده و به همین خاطر با فناوری‌های مختلف، از USB PD و PPS گرفته تا QuickCharge یا همان شارژ سریع مطابقت دارد. این مدل شارژر فندکی با کابل دوسر USB-C عرضه می‌شود و می‌تواند گوشی سامسونگ S23 را تنها در مدت ‌زمان ۲۷ دقیقه به طور کامل شارژ کند.

کاندید بعدی برای کسب عنوان بهترین شارژر فندکی برای گوشی سامسونگ بدون شک Anker 323 است.

۳- شارژر فندکی آکی CC-A3

آکی CC-A3 یک شارژر فندکی با دو پورت USB نوع C و A است که توان خروجی آن به ۳۰ وات می‌رسد. این شارژر می‌تواند گوشی هوشمند، تبلت و همین‌طور لپ‌تاپ‌های کوچک را با سرعت بالایی شارژر کند. آکی CC-A3 ظاهر کوچک و جمع‌وجوری داشته و دارای یک دستگیره کوچک است که امکان جداسازی آن از سوکت فندکی را آسان‌تر می‌کند. این دستگاه، از فناوری‌های Quick Charge 3.0 و USB Power Delivery پشتیبانی کرده و امکان شارژ سریع را برای انواع و اقسام گوشی‌های سامسونگ و آیفون فراهم می‌آورد.

آکی CC-A3 یک شارژر فندکی با دو پورت USB نوع C و A است که توان خروجی آن به ۳۰ وات می‌رسد.

۴- شارژر فندکی سامسونگ Duo L4020

بسیاری افراد، از Duo L4020 به عنوان بهترین شارژر فندکی برای گوشی سامسونگ یاد می‌کنند. این وسیله جانبی دارای پورت USB-C با توان ۲۵ وات و پورت USB-A با توان ۱۵ وات بوده و به لطف پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف از جمله SFC می‌تواند گوشی S23 را در مدت‌ زمان کمتر از ۱ ساعت، از شارژ صفر به ۱۰۰ درصد برساند. دو L4020 بدنه کوچک و در عین حال محکمی داشته و به همراه کابل شارژ ۱ متری دو سر USB-C به فروش می‌رسد. این شارژر دارای یک تراشه هوشمند است که به طور خودکار، توان شارژ بهینه برای دستگاه متصل را تشخیص و تحویل می‌دهد و بدین ترتیب، علاوه بر شارژ سریع، ماندگاری باتری را تضمین می‌کند. هرگونه جریان بیش از حد، ولتاژ بیش از حد، گرمای بیش از حد و اتصال کوتاه در شارژر سامسونگ L4020 خنثی شده و از همه مهم‌تر، زمانی که باتری گوشی به طور کامل شارژ شود، عملیات شارژ رسانی به طور خودکار متوقف می‌شود.

بسیاری افراد، از Duo L4020 به عنوان بهترین شارژر فندکی برای گوشی سامسونگ یاد می‌کنند.

۵- شارژر فندکی یوگرین 63W USB C

پورت USB-C این دستگاه کوچک از پروتکل Super Fast Charging 2.0‌ سامسونگ با توان ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند، در حالی که پورت USB-A توان خروجی ۱۸ وات را برای شارژ انواع گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد. شارژر فندکی یوگرین بدنه محکم و ضد خش داشته و ماندگاری بالا، آن را به یار همیشگی در سفرهای خودرویی تبدیل می‌کند. مقاومت در برابر جریان شدید، ولتاژ شدید، گرمای شدید و اتصال کوتاه، از دیگر ویژگی‌های آداپتور فندکی 63W یوگرین به شمار می‌آیند.

شارژر فندکی ۶۳ واتی یوگرین یک گزینه عالی برای گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ است.

۶- شارژر فندکی سینک‌وایر ۶۰ واتی

شارژر فندکی Syncwire دارای یک دستگیره ظریف و دو پورت USB نوع A‌ و C بوده و از پروتکل‌های PD 3.0 و QC 3.0 پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین شارژر فندکی سینک‌وایر به عنوان یک دستگاه فست شارژ عمل کرده و گوشی را در مدت ‌زمان کوتاهی شارژر می‌کند. با استفاده از دستگیره کوچک و ظریف، به راحتی می‌توان شارژر را از سوکت فندکی جدا کرد. چراغ LED آبی‌رنگ که در کالبد شارژر تعبیه شده به سرنشینان اجازه می‌دهد سوکت USB را به آسانی در فضای تاریک ماشین پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:شارژر تایپ سی چیست؟ [همه‌چیز درباره پورت Type C]

چراغ LED آبی‌رنگ که در کالبد شارژر تعبیه شده به سرنشینان اجازه می‌دهد سوکت USB را به آسانی در فضای تاریک ماشین پیدا کنند.

۷- شارژر فندکی اسکای دلفین SZ10

شارژر فندکی اسکای دلفین مدل SZ10 با تنها یک پورت ۱۸ وات، بهترین شارژر فندکی برای گوشی سامسونگ محسوب می‌شود. این وسیله سبک ۱۴ گرمی دارای بدنه ABS ضد حریق بوده و شدت جریان خروجی آن ۳.۱ آمپر است. با توجه به اینکه فناوری Quick Charge 3.0 در لیست مشخصات شارژر فندکی SZ10 ذکر شده، می‌توان گفت این محصول کوچک، گوشی و تبلت هوشمند را با سرعت بالایی شارژ می‌کند. اسکای دلفین SZ10 همچنین از دستگاه متصل در برابر ولتاژ و جریان شدید محافظت می‌کند.

اسکای دلفین SZ10 همچنین از دستگاه متصل در برابر ولتاژ و جریان شدید محافظت می‌کند.

۸- شارژر فندکی انرجایزر DCA1ACMC3

یکی دیگر از بهترین شارژرهای فندکی برای موبایل، متعلق به برند معروف انرجایزر بوده و قیمت بسیار پایینی در بازار دارد. این آداپتور نیز همانند نمونه اسکای دلفین، دارای یک پورت USB با ولتاژ خروجی ۵ ولت است. به همراه این دستگاه، کابل ۱ متری تبدیل USB به MicroUSB‌ نیز در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. البته شدت جریان خروجی شارژر فندکی انرجایزر تنها ۱ آمپر است. با این وجود مزایایی همچون شارژ ایمن و مقاومت بالا در برابر حرارت، ولتاژ شدید، جریان شدید، تخلیه شارژ، اتصال کوتاه، باعث شده بسیاری کاربران از مدل DCA1ACMC3 به عنوان بهترین شارژر فندکی برای گوشی سامسونگ یاد کنند.

یکی دیگر از بهترین شارژرهای فندکی برای موبایل، متعلق به برند معروف انرجایزر بوده و قیمت بسیار پایینی در بازار دارد.

۹- شارژر فندکی یوسمز مدل CC169

شارژر فندکی و جذاب یوسمز که به تازگی در اکثر وب‌سایت‌های ایرانی به تبلیغ گذاشته شده، یکی از بهترین شارژرهای فندکی برای انواع و اقسام گوشی‌های هوشمند و حتی تبلت و لپ‌تاپ‌های کوچک است. این دستگاه دارای دو پورت USB-C‌ و دو پورت USB-A بوده و با توان شارژ ۱۲۰ وات، یکی از قوی‌ترین شارژرهای فندکی موجود در بازار به حساب می‌آید. البته قیمت این محصول نیز بیشتر از سایر شارژرهای معرفی‌شده در این مقاله است. توجه داشته باشید که توان ۱۲۰ وات به این معنا نیست که دستگاه کوچک می‌تواند برق با ولتاژ بالاتر از ۲۴ ولت را تحمل کند.

البته قیمت این محصول نیز بیشتر از سایر شارژرهای معرفی‌شده در این مقاله است.

۱۰- شارژر فندکی لیتو LC-C16

و بالاخره نوبت به برند همیشه در صحنه Leito‌ می‌رسد که مدل LC0C16 شارژر فندکی آن از نظر بسیاری از کاربران، بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ است. لیتو LC-C16 علاوه بر توان خروجی ۴۵ وات، ظاهر جذابی نیز داشته و به همراه یک کابل کنفی USB-C به طول ۱ متر عرضه می‌شود. این آداپتور دارای دو پورت خروجی USB-A و USB-C است و به سبب پشتیبانی از حداکثر جریان ۳ آمپر می‌تواند گوشی هوشمند را با سرعت بالایی شارژ کند. در حقیقت لیتو LC-C16 از فناوری Quick Charge 3.0‌ همین‌طور فناوری USB PD برخوردار بوده و امکان شارژ تبلت را نیز فراهم می‌آورد.

و بالاخره نوبت به برند همیشه در صحنه Leito‌ می‌رسد که مدل LC0C16 شارژر فندکی آن از نظر بسیاری از کاربران، بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ است.

کلام آخر

افرادی که دائماً در حال رانندگی هستند، بدون شک به یک شارژر فندکی درون خودرو احتیاج دارند تا در مواقع لازم، گوشی هوشمند خود را به وسیله آن شارژ کنند. شارژر فندکی، برق خودرو را به برق مناسب برای شارژ گوشی، تبلت یا سایر گجت‌های هوشمند تبدیل کرده و از آن‌ها در برابر نوسانات برقی خودرو محافظت می‌کند. با این حال در هنگام خرید شارژر فندکی باید یک نکته مهم را در نظر گرفت. دستگاه‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت از برندهای بی‌نام‌ونشان، هم به گوشی و هم به باتری آن آسیب جدی وارد می‌کنند. اگر به دنبال بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ هستید، با خیال راحت می‌توانید یکی از موارد معرفی‌شده در این مقاله را انتخاب کنید.

پرسش‌های متداول

  • آیا شارژر فندکی به باتری خودرو آسیب می‌رساند؟

شارژر فندکی هیچ ضرری برای باتری خودرو ندارد و ادعای تخلیه باتری یا روشن نشدن ماشین به دلیل استفاده از شارژر فندکی فاقد صحت است.

  • چرا شارژر فندکی داغ می‌کند؟

به دلیل ارتباط مستقیم با برق خودرو، بدیهی است که دمای شارژر فندکی تا حدی بالا می‌رود. با این وجود داغی بیش از حد شارژر به معنی کیفیت پایین ساخت یا بروز نقص و خرابی در آن است.

  • آیا شارژر فندکی به گوشی آسیب می‌رساند؟

اگر شارژر فندکی خودرو از برند معتبر خریداری شود، هیچ آسیبی به گوشی یا باتری آن وارد نمی‌کند. توصیه می‌شود در هنگام روشن کردن خودرو، گوشی از شارژر جدا باشد.

  • آیا برای گوشی سامسونگ حتماً باید از شارژر فندکی سامسونگ استفاده کرد؟

خیر، تنها باید مشخصات شارژر فندکی مثل جریان و ولتاژ خروجی با گوشی هوشمند شما تطابق داشته باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 11 =