Banner Image
معرفی A33 سامسونگ

A33 سامسونگ: بررسی کامل یک گوشی همه فن حریف

امتیاز دهید

سامسونگ در سال‌های گذشته، در طبقه‌بندی گوشی‌های میان رده اقتصادی، سری A30 را به بازار عرضه کرده است. یکی از گوشی‌های جدید تولیدی این شرکت در این طبقه‌بندی سامسونگ A33 است. گوشی A33 به نوعی نسخه‌ای ارزان قیمت از A53 به حساب می‌آید.

به منظور مقایسه A33 با A53 باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی طراحی و تراشه A53 را به ارث برده و در بازه قیمتی مشابهی با رقبایی مثل شیائومی ۱۱ لایت و گلکسی M52 قرار می‌گیرد. در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی A33 سامسونگ پرداخته و شما را با این گوشی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی A33 سامسونگ

به منظور خرید موبایل گوشی سامسونگ A33 باید دید کاملی در مورد مشخصات فنی این گوشی داشته باشید. در ادامه شما را با مشخصات فنی این صفحه نمایش آشنا می‌کنیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش سامسونگ A33

به منظور خرید A33 سامسونگ نیاز است تا دید کاملی در مورد مشخصات صفحه نمایش این گوشی داشته باشید. گوشی گلکسی آ 33 مجهز به یک نمایشگر Super AMOLED با وضوح +FHD و نرخ نوسازی 90 هرتز است که تجربه‌ای بصری روان و لذت بخش را به ارمغان می‌آورد. این پنل در مقایسه با پنل LCD نسل قبل، پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است و تصاویر را با وضوح و شفافیت بیشتری نمایش می‌دهد.

حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی A33 نیز در حالت خودکار به 1097 نیت می‌رسد که برای استفاده در محیط‌های روشن و زیر نور آفتاب مناسب است. به لطف استفاده از پنل AMOLED، گلکسی A33 مشکی عمیق و کنتراست بالایی را ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا تصاویر و ویدئوها با جزئیات دقیق‌تر و رنگ‌های زنده‌تر نمایش داده شوند.

همانند سایر گوشی‌های سامسونگ، گلکسی A33 نیز دو پروفایل رنگی Natural و Vivid را در اختیارتان می‌گذارد. پروفایل Natural رنگ‌های نزدیک به واقعیت را با دقتی مناسب در فضای رنگی sRGB تولید می‌کند و پروفایل Vivid رنگ‌های اشباع با دقت پایین و متمایل به سردی را در فضای گسترده‌تر DCI P3 ارائه می‌دهد.

پردازنده و حافظه

شرکت سامسونگ تلاش کرده تا در این گوشی به عنوان یکی از بهترین گوشی تا 10 میلیون، از تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده کند که در مقایسه با A32 پیشرفت چشمگیری داشته و عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

این پردازنده در اجرای بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی در تنظیمات متوسط عملکرد قابل قبولی دارد، اما در تنظیمات بالاتر شاهد افت فریم و لگ خواهید بود. در مقایسه با گوشی A73 به عنوان یک گوشی تا 20 میلیون که از پردازنده اسنپدراگون استفاده می‌کند، در گوشی A33 شاهد تولید گرمای کمتری هستیم.

گوشی A33 در سه نسخه با رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین حافظه داخلی این گوشی در دو مدل 128 و 256 گیگابایت وجود دارد. به صورت کلی عملکرد سخت افزاری A33 برای استفاده‌های روزمره و معمولی کاملاً مناسب و روان است. همچنین عملکرد این گوشی نیز در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین خوب بوده اما در مقایسه با برخی گوشی‌های شیائومی به عنوان بهترین گوشی‌های همرده A33 شاهد موبایل‌هایی با پردازنده‌های قوی‌تر هستیم.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت A33 با صفحه نمایش 6.4 اینچی

سامسونگ در طراحی گلکسی A33 جسارت به خرج داده و به طور کامل از طراحی A32 فاصله گرفته است. درحالی که A32 ظاهری ساده و تا حدی خسته کننده داشت، در گوشی A33 شاهد خطوط صاف و خم‌های ظریف هستیم که حس مدرن و پویایی را به کاربر القا می‌کند.

A33 با وجود صفحه نمایش 6.4 اینچی، به خوبی در دست جای می‌گیرد و به راحتی می‌توان با یک دست با آن کار کرد. کاهش ضخامت و وزن گوشی نسبت به نسل قبل، به خوش دستی A33 افزوده است. باریک‌تر شدن حاشیه‌های صفحه نمایش، به خصوص در سه ضلع بالا، چپ و راست، تجربه بصری جذاب‌تری را برای کاربر رقم می‌زند.

سامسونگ برای ساخت A33 از پلاستیک استفاده کرده است، اما این موضوع به هیچ وجه کیفیت ساخت گوشی را تحت‌الشعاع قرار نداده است. قطعات به خوبی به هم متصل شده‌اند و هیچ گونه لقی یا ناهمواری در بدنه مشاهده نمی‌شود. استفاده از Gorilla Glass 5 برای محافظت از صفحه نمایش، خیال کاربر را از بابت خط و خش تا حدی آسوده می‌کند.

یکی از مواردی که برای خرید گوشی A33 سامسونگ باید به آن توجه کنید این است که این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و گلبهی به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که در سامسونگ A33 حسگر اثر انگشت را زیر صفحه نمایش قرار داده است، اما محل قرارگیری آن کمی پایین‌تر از حد معمول است. این موضوع به عنوان یکی از نقاط ضعف A33 است و ممکن است برای برخی کاربران، به خصوص افراد با دست‌های کوچک، استفاده از آن دشوار باشد.

از سوی دیگر اما یکی از نقاط قوت A33 داشتن گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این گواهی باعث می‌شود تا گوشی شما بتواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید با خیال آسوده از این گوشی به عنوان یکی از بهترین گوشی سامسونگ سری a در محیط‌های مختلف استفاده کنید.

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی

باتری A33 با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

به منظور نقد و بررسی A33 سامسونگ در بخش باتری باید گفت که باتری مورد استفاده در این گوشی ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد که در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هم رده خود، ظرفیت بالایی محسوب می‌شود. نوع این باتری لیتیوم پلیمری است که از مهم‌ترین مزایا آن می‌توان به عمر طولانی‌تر، راندمان بالاتر و ضخامت کمتر نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی اشاره کرد.

برای خرید گوشی A33 سامسونگ به عنوان یکی از بهترین مدل گوشی در ایران با قیمت 10 تومان باید دید کاملی در مورد عملکرد باتری این موبایل داشته باشید. عملکرد این باتری در زمان فعالیت‌های مختلف به شرح زیر است:

  • تماس: 30 ساعت
  • وبگردی: 14 ساعت
  • تماشا ویدیو: 18 ساعت

لازم به ذکر است که باتری این گوشی از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا گوشی خود را در مدت زمان کوتاهی شارژ کنید.

امنیت

امنیت

امنیت گوشی سامسونگ A33

در راستای نقد و بررسی A33 سامسونگ در بخش امنیت باید گفت که این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت است که در زیر نمایشگر قرار گرفته است. عملکرد حسگر نسبت به نسل‌های قبلی مانند A30 و A51 بهبود یافته است، اما هنوز هم جز مشکلات A33 به حساب می‌آید.

گوشی A33 از سیستم تشخیص چهره دو بعدی استفاده می‌کند. این سیستم به نحوی است که در نور کافی و زاویه مناسب به خوبی عمل می‌کند اما یکی از ایرادات A33 در بخش تشخیص چهره، عملکرد ضعیف آن در نور کم یا زاویه‌های نامناسب است.

نقد و بررسی دوربین A33 سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A33 سامسونگ

دوربین A33 سامسونگ

از دیگر مواردی که برای نقد و بررسی A33 سامسونگ باید در مورد آن صحبت کنیم، مشخصات دوربین این گوشی است. به منظور بررسی دوربین این موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین اصلی

دوربین اصلی مورد استفاده در این گوشی یک دوربین 48 مگاپیکسل است که ویژگی‌هایی چون لرزش گیر اپتیکال تصویر، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز و… دارد.

دوربین اولتراواید

یکی دیگر از دوربین‌های این گوشی، دوربین اولتراواید آن است که مجهز به یک سنسور 8 مگاپیکسل است که دیافراگم f/2.2 داشته و بدون فوکوس خودکار است.

سلفی

در بخش دوربین سلفی این گوشی شاهد استفاده از دوربین 13 مگاپیکسل هستیم که دیافراگم f/2.2 دارد.

پرتره

با وجود این که قیمت A33 سامسونگ خیلی زیاد نیست اما دوربین سلفی این گوشی به نحوی است که شما می‌توانید با آن عکس‌های پرترهٔ جذابی بگیرید. در عکاسی پرتره این گوشی جزئیات چهره باقی مانده و تفکیک سوژه از پس زمینه نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

ماکرو

دوربین ماکرو گوشی سامسونگ A33 یک دوربین 5 مگاپیکسل است که فاقد فوکوس خودکار است و این موضوع باعث می‌شود تا عکس‌های A33 سامسونگ که با دوربین ماکرو گرفته می‌شود، وضوح خیلی زیاد نداشته باشد.

عکاسی در شب

عکاسی در شب

کیفیت عکاسی در شب

دو دوربین واید و اولتراواید گوشی گلکسی A33 از الگوریتم Night Mode پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود تا بتوانید تصاویر خوبی را در شب و نور کم بگیرید. البته این الگوریتم عملکرد فوکوس خودکار دوربین اصلی را در تاریکی کند می‌کند.

فیلمبرداری

شما می‌توانید با دوربین‌های اصلی این گوشی با کیفیت 4K و نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه اقدام به فیلمبرداری کنید. همچنین با کاهش کیفیت به 1080p می‌توانید نرخ فریم تا 60 فریم بر ثانیه را نیز تجربه کنید. از سوی دیگر دوربین سلفی این گوشی نیز به شما امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K و 1080p را با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه می‌دهد.

بازی با A33 سامسونگ

اگر جز افرادی هستید که فارغ از قیمت گوشی سامسونگ سری a به دنبال موبایلی هستید که بتوانید بازی‌ها را بر روی آن با بالاترین کیفیت تجربه کنید باید به این موضوع اشاره کرد که این گوشی عملکرد نسبتاً خوبی در زمان بازی دارد. با این گوشی می‌توانید بازی کالاف دیوتی را با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم ۵۵ تا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد. این موضوع باعث شده تا نظر کاربران A33 سامسونگ نسبت به قدرت پردازشی این گوشی در زمان اجرا بازی کالاف دیوتی مثبت باشد.

از سوی دیگر اما در بازی Genshin Impact حتی در تنظیمات گرافیکی پایین نرخ فریم آن به صورت مداوم بین ۱۶ تا ۳۶ فریم بر ثانیه تغییر می‌کند. این در حالی است که گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به عنوان یکی از جایگزین‌های A33 سامسونگ عملکرد پایداری دارد. البته به نسبت یک گوشی تا 5 میلیون، این موبایل عملکرد فوق‌العاده خوبی در زمان بازی دارد.

نقاط قوت و ضعفA33 سامسونگ

به منظور نقد و بررسی A33 سامسونگ اگر بخواهیم شما را با نقاط قوت و ضعف این گوشی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت A33 سامسونگ

  • عملکرد یکسان نسبت به گوشی گران‌تری مثل گلکسی A53
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED
  • اسپیکرهای استریو با صدای فراگیر
  • دوربین رضایت بخش
  • گواهی IP67

نقاط ضعف A33 سامسونگ

  • قیمت نسبت زیاد نسبت به محصولات سایر برندها
  • حذف شارژر از جعبه و لیست لوازم جانبی A33 سامسونگ

مقایسه A33 سامسونگ با رقبا

اگر بخواهیم گوشی A33 سامسونگ را با رقبا آن مقایسه کنیم باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی یک ارتقاء عالی نسبت به مدل قبلی A32 بوده و همچنین یک گوشی میان رده همه جانبه است.

یکی از رقبا این گوشی، Galaxy A52s است. A52s دارای یک صفحه نمایش 120 هرتزی، یک چیپست قدرتمندتر اسنپدراگون 778G و یک دوربین اصلی با وضوح بالاتر است.

رقیب دیگر این موبایل، گوشی Redmi Note 11 Pro+ 5G است. این گوشی صفحه نمایش 120 هرتزی داشته و یک دوربین بهتر را به شما ارائه می‌دهد. از دیگر رقبا این گوشی می‌توان به Poco X4 Pro اشاره کرد. به منظور مقایسه A33 با شیائومی Poco X4 Pro باید به این موضوع اشاره کرد که گوشی برند شیائومی صفحه نمایش 120 هرتزی دارد. همچنین دوربین گوشی شیائومی روی کاغذ قدرت بیشتری دارد. از طرف دیگر اما سامسونگ A33 مقاومت بیشتری در برابر آب و گرد و غبار دارد.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو به نقد و بررسی A33 سامسونگ پرداخته و تلاش کردیم تا در مورد نکات مهم برای خرید و قیمت گوشی A33 سامسونگ صحبت کنیم. همان طوری که مشاهده کردید، گلکسی A33 در مقایسه با نسل قبل، پیشرفتی چشمگیر را تجربه کرده و در حال حاضر عملکردی مشابه با گوشی A53 ارائه می‌دهد. دوربین این گوشی در مجموع رضایت بخش است، اسپیکرهای استریو آن صدای بلندی دارد، طراحی آن ارتقا یافته و خوش دست‌تر شده و از گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نیز بهره می‌برد.

سوالات متداول

قیمت گوشی A33 سامسونگ چقدر است؟

قیمت این گوشی بین 10 تا 11 میلیون تومان متغیر است.

A33 سامسونگ چه رنگ‌هایی دارد؟

A33 سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و گلبهی به فروش می‌رسد.

وزن و ابعاد گوشی A33 سامسونگ چقدر است؟

این گوشی وزن 186 گرم داشته و ابعاد آن نیز 159.7 * 74 * 8.1 میلی متر است.

حافظه داخلی و رم گوشی A33 سامسونگ چقدر است؟

این گوشی از نظر حافظه داخلی و رم در مدل‌های 128 گیگابایت حافظه – 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه – 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه – 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه – 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =