Banner Image
امتیاز دهید

استفاده از شارژر اصل برای تلفن‌های همراه، بخصوص تلفن همراه آیفون و سامسونگ بسیار حائز اهمیت است. به‌ همین منظور دانستن روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از شارژرهای فیک آن بسیار اهمیت داشته و افراد در هنگام خرید باید به این موارد توجه کنند.

البته که در خرید تلفن همراه، شارژر همراه آن قرار می‌گیرد اما در مواردی ممکن است این شارژر در اثر عواملی خراب و یا گم شود، به ‌همین منظور افراد برای تهیه شارژر جدید به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. با دانستن نکات مهم در انتخاب شارژر اصل و تفاوت و تمایز آن با شارژر تقلبی و فیک می‌توانید انتخابی مناسب داشته باشید. خرید شارژر فیک و استفاده از آن در طولانی ‌مدت به باتری تلفن همراه شما آسیب رسانده و همچنین باعث کاهش سرعت شارژ، خطر آتش‌سوزی، خرابی سخت افزاری و بسیاری مشکلات دیگر می‌شود؛ به‌ همین منظور تهیه نمونه اصلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت استفاده از شارژر اصل سامسونگ چیست؟

همان‌طور که گفتیم تلفن‌های همراه سامسونگ را حتماً باید با شارژر اصل آن شارژ کرد و در همین راستا تشخیص شارژر اصلی سامسونگ حائز اهمیت است؛ اما استفاده از شارژر اصلی چه اهمیتی دارد و چرا استفاده از آن توصیه می‌شود؟

اهمیت استفاده از شارژر اصل سامسونگ چیست؟

در صورتی ‌که تلفن‌های همراه سامسونگ یا دیگر لوازم الکترونیکی این برند را با شارژرهای اصل آن شارژ کنید، سلامت و طول عمر دستگاه بیشتر می‌شود

 ایمنی

در صورتی ‌که تلفن‌های همراه سامسونگ یا دیگر لوازم الکترونیکی این برند را با شارژرهای اصل آن شارژ کنید، سلامت و طول عمر دستگاه بیشتر می‌شود. شارژرهای اصلی به‌ طور کاملاً هماهنگ با استاندارد ایمنی ساخته ‌شده و طراحی آن‌ها به‌ گونه‌ای بوده که برق را به‌ طور مطمئن و با ولتاژ مناسب به گوشی یا دیگر قطعات می‌رساند.

بیشتر بخوانید:چه گوشی هایی قطع کن شارژ دارند؟

شارژرهای تقلبی و فیک از لحاظ ظاهری به این شارژرها شبیه بوده، اما از لحاظ عملکردی تفاوت‌هایی با آن‌ها دارند.

 حفظ عمر باتری

شارژر اصلی سامسونگ با جدیدترین تکنولوژی‌ها ساخته‌ شده که سبب افزایش طول عمر و بهینه‌سازی باتری می‌شود، به‌ همین منظور طول عمر و دوام آن را کم نکرده و یا در پروسه شارژ نقص ایجاد نمی‌شود.

 سرعت شارژ

شارژرهای اصلی سامسونگ از سرعت بالای شارژ پشتیبانی می‌کنند که با توجه به توان و نوع گوشی متفاوت است. سرعت این شارژ باید هماهنگ با توان باتری باشد و برند سامسونگ در جدیدترین تولیدات خود تلاش کرده تا با ساخت شارژرهای اصل پرسرعت، در زمانی کم‌تر از 30 دقیقه شارژ باتری‌ها به صد درصد برسد.

 پشتیبانی از ویژگی‌های خاص

برخی از شارژرهای اصلی سامسونگ دارای ویژگی‌های خاصی مانند شارژ سریع یا بی‌سیم هستند، این ویژگی‌ها تنها در نمونه‌های اصلی آن دیده می‌شود.

 ضمانت

در صورتی ‌که شارژر اصل سامسونگ را خریداری کنید، این شارژر دارای ضمانت‌نامه و گارانتی است که همین مسئله یکی از راه‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به‌ شمار می‌آید. این ضمانت و خدمات پس ‌از فروش این اطمینان را به شما می‌دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی در شارژر، به نمایندگی‌های مطمئن مراجعه کرده و شارژر خود را تعویض یا تعمیر کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین شارژ فندکی برای گوشی سامسونگ

در کل استفاده از شارژر اصلی سامسونگ برای شارژ کردن تلفن همراه یا دیگر قطعات الکترونیکی این برند مانند هدفون بی‌سیم می‌تواند این اطمینان را به کاربر بدهد که گوشی یا وسیله به‌ درستی شارژ و ایمنی آن لحاظ می‌شود.

شارژر تقلبی چه آسیبی به گوشی می‌زند؟

پیش ‌از آن ‌که به بررسی نکات مهم برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ بپردازیم، ابتدا با هم ببینیم که شارژر فیک و تقلبی چه آسیبی به گوشی می‌زند و دلیل پیشنهاد و توجه ویژه در خرید شارژر اصلی سامسونگ چیست؟ شارژرهای فیک یا تقلبی آسیب‌های جبران‌ناپذیری به تلفن همراه و باتری آن وارد می‌کنند که به شرح زیر هستند:

 آسیب به باتری

شارژر تقلبی می‌تواند باتری گوشی را خراب کرده و آسیب جدی به آن وارد کند. دلیل آن نیز اعمال برق یا ولتاژ نامناسب و همچنین تغییرات ناپایدار ولتاژ در هنگام شارژ رسانی به گوشی است که باعث کاهش عمر باتری، گرم شدن غیرطبیعی و خرابی قطعات آن می‌شود.

 خطر گرما و آتش‌سوزی

شارژرهای فیک و تقلبی استانداردهای ایمنی برای برق‌رسانی به تلفن همراه یا دیگر قطعات الکترونیکی را ندارند. همین مسئله باعث افزایش دما در قطعه شده که این افزایش دما باعث سست شدن و ریسک خرابی قطعه‌های به‌ کار رفته در باتری می‌شود. علاوه ‌بر این با دمای بیش‌ از حد، احتمال آتش‌سوزی دستگاه نیز وجود دارد.

شارژر تقلبی چه آسیبی به گوشی می‌زند؟

شارژرهای فیک و تقلبی استانداردهای ایمنی برای برق‌رسانی به تلفن همراه یا دیگر قطعات الکترونیکی را ندارند

 خرابی سخت‌افزاری

شارژر فیک حتی می‌تواند منجر به خرابی سخت‌افزاری نیز در گوشی‌های سامسونگ شود. این ولتاژ نامناسب، جریان ناپایدار یا تغییرات بسیار سریع در ولتاژ باعث خرابی قطعات داخلی مانند مدارهای الکترونیکی، سی پی یو و مرکز پردازش و دیگر قطعات آن خواهد شد.

عدم پشتیبانی از ویژگی‌های خاص

شارژرهای فیک دارای ویژگی خاصی مانند شارژ سریع یا شارژ بی‌سیم نیستند و از همین منظر محدودیت عملکرد نسبت ‌به شارژرهای اصلی سامسونگ دارند.

عدم ضمانت

معمولاً شارژرهای تقلبی هیچ‌گونه ضمانتی در قبال خرابی یا بروز مشکل ندارند و پس ‌از خرید آن نمی‌توانید برای رفع مشکل و یا تعمیر اقدام کرده و حتماً باید شارژر جدید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه بدون شارژر موبایل خود را شارژ کنیم؟

با توجه به موارد گفته‌ شده با خرید شارژر فیک، آسیبی جبران‌ناپذیر به تلفن همراه خود وارد می‌کنید که برای برطرف کردن مشکل نیاز دارید که حتماً نمونه جدید تهیه کنید. توصیه می‌کنیم به ‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، از همان ابتدا شارژر اصلی سامسونگ را تهیه کنید.

 تفاوت عملکردی شارژر اصل و فیک سامسونگ در چیست؟

شارژر اصل و فیک در عملکرد خود تفاوت‌هایی دارند که ممکن است در تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه فیک آن کمک‌کننده باشد.

 کیفیت ساخت

یکی از موارد مهم کیفیت ساخت بین دو شارژر است. نمونه اصل با قطعات باکیفیت و پایدار ساخته می‌شود که عمر مفید آن‌ در مقایسه با نمونه‌های فیک به‌ مراتب بیشتر است.

تفاوت عملکردی شارژر اصل و فیک سامسونگ در چیست؟

نمونه اصل با قطعات باکیفیت و پایدار ساخته می‌شود که عمر مفید آن‌ در مقایسه با نمونه‌های فیک به‌ مراتب بیشتر است

 ولتاژ و جریان خروجی

شارژرهای اصلی بر اساس استانداردهای تعیین ‌شده، ولتاژ و جریان خروجی مشخصی دارند که عدد آن دقیقاً هماهنگ با عدد و نیاز گوشی و باتری سامسونگ است؛ اما شارژرهای فیک ولتاژ مناسب را اعمال نمی‌کنند و همین مسئله باعث آسیب به تلفن همراه و گرمای بیش ‌از حد آن می‌شود.

بیشتر بخوانید:باد کردن باتری موبایل سامسونگ

ایمنی

شارژرهای اصل دارای استانداردهای ایمنی هستند و مکانیسم‌های حفاظتی در راستای بروز خطرات الکتریکی دارند که این تکنولوژی در شارژرهای فیک پیاده نمی‌شود.

 از کدام منابع معتبر می‌توان شارژر اصلی سامسونگ را تهیه کرد؟

پس ‌از آن‌ که دانستید تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به چه صورت است، توصیه می‌کنیم که حتماً این شارژر را از منابع معتبر تهیه کنید. این منابع به شرح زیر هستند:

 فروشگاه‌های رسمی

در صورتی ‌که قصد خرید این شارژر را دارید حتماً به فروشگاه‌های رسمی سامسونگ یا فروشگاه‌هایی که دارای نمایندگی معتبر سامسونگ هستند مراجعه کنید. بدون شک در این فروشگاه‌ها شارژر اصلی سامسونگ به فروش می‌رسد و دیگر نگرانی بابت تقلبی بودن آن یا ضمانت نخواهید داشت.

از کدام منابع معتبر می‌توان شارژر اصلی سامسونگ را تهیه کرد؟

در صورتی ‌که قصد خرید این شارژر را دارید حتماً به فروشگاه‌های رسمی سامسونگ یا فروشگاه‌هایی که دارای نمایندگی معتبر سامسونگ هستند مراجعه کنید

 فروشگاه‌های آنلاین معتبر

در کنار فروشگاه حضوری، فروشگاه‌های آنلاینی هستند که به شکل معتبر در زمینه فروش شارژر اصلی سامسونگ فعالیت می‌کنند. برای اطمینان بیشتر می‌توانید نظرات کاربران و افرادی که از این فروشگاه‌ها خرید کردند را مطالعه کرده و از اصالت شارژ مطمئن شوید. در غیر این صورت توجه به مواردی مانند برچسب، شماره مدل، چاپ و پیاده‌سازی و همچنین نکات و ترفندهای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ، آن را با اطمینان بیشتری تهیه کنید.

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی

در ادامه، نکات و ترفندهایی را به‌ منظور تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه تقلبی آن به شما ارائه می‌دهیم.

 تفاوت نوشتار

اولین مورد تفاوت بین نوشته‌ها است، بر روی هر دو شارژر اصل و فیک سامسونگ کلمه SAMSUNG درج شده، اما فونت این نوشته‌ها مخصوصاً حرف A بر روی نمونه فیک ضخیم‌تر از نمونه‌ اصلی چاپ می‌شود.

 مشخصات شارژر

از دیگر مواردی که می‌توان برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ استفاده کرد، نوشته‌های روی شارژر است. در صورتی ‌که روی نوشته‌ها عبارت made in china یا +A دیدید، بدون شک این شارژر نمونه کپی است.

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی

در صورتی ‌که روی نوشته‌ها عبارت made in china یا +A دیدید، بدون شک این شارژر نمونه کپی است.

 لوگوی UL

باید در قسمت پشتی شارژر و در ردیف پایین و سمت چپ آن، لوگو UL نوشته ‌شده باشد که با یک دایره احاطه شود. در صورتی ‌که شارژر شما این لوگو را نداشت بدون شک فیک بوده و از آن استفاده نکنید.

تفاوت در بدنه

شارژرهای اصلی از متریال بسیار خوب و حرفه‌ای ساخته ‌شده و دارای کیفیت ساخت بالا و بدنه تمیز و محکم هستند؛ این تفاوت را می‌توان از لحاظ ظاهری و در مقایسه بین دو نمونه مشاهده کرد. از دیگر تفاوت‌های ظاهری آن می‌توان به قسمت بالای لبه شارژر اشاره داشت، به طوری ‌که اگر گوشه‌ها دارای انحنا باشند یا ناهمواری بر روی پلاستیک آن مشاهده شود، به احتمال بسیار بالا شارژر فیک است.

بیشتر بخوانید:فست شارژ چیست؟ (تفاوت آن با شارژر معمولی)

 وزن شارژر

از دیگر مواردی که می‌توانید برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از آن استفاده کنید، تفاوت وزن بین شارژر اصل و شارژر تقلبی است. با توجه به این ‌که شارژر اصل از متریال بسیار خوب و حرفه‌ای ساخته‌ شده، بدون شک وزن آن نسبت ‌به نمونه فیک سنگین‌تر است.

 سری‌های شارژر

سری‌هایی که وارد برق می‌شوند در دو نمونه‌ اصلی با تقلبی با هم تفاوت دارند. نمونه اصلی دارای یک قسمت پلاستیکی اضافه بر روی قسمت پلاستیکی انحنایی خود است، در حالی ‌که این خط پلاستیکی در شارژرهای فیک دیده نمی‌شود.

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی2

سری‌هایی که وارد برق می‌شوند در دو نمونه‌ اصلی با تقلبی با هم تفاوت دارند

اتصالات پورت USB

از دیگر تفاوت‌هایی که در تشخیص شارژر اصلی سامسونگ باید به آن توجه داشت، تفاوت در اتصالات پورت USB است. برش شکاف در شارژر تقلبی دارای گوشه و لبه‌های ناهموار بوده در حالی ‌که این برش در شارژر اصلی با لبه‌های تخت و کیفیت ساخت نرم دیده می‌شود.

زمان شارژ

با سنجیدن زمان شارژ می‌توانید فیک یا اصلی بودن شارژر را تعیین کنید. شارژرهای تقلبی زمان زیادی را برای شارژ کردن گوشی صرف می‌کنند، در حالی‌ که این شارژ کردن در شارژر اصلی با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:کدام گوشی های سامسونگ چراغ نوتیفیکیشن دارند؟

 داغ شدن بیش ‌از حد

از دیگر موارد در تفاوت بین شارژر اصل یا فیک سامسونگ، داغ شدن آن است. شارژرهای تقلبی پس ‌از سه الی چهار بار شارژ کردن، دارای گرمای بیش ‌از حد و قابل‌ توجهی می‌شوند که در همان ابتدا فیک و تقلبی بودن آن‌ها قابل فهم است.

کلام آخر

استفاده از شارژر اصل برای شارژ کردن تلفن همراه یا دیگر قطعات الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است. به ‌همین منظور راه‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه‌های فیک را برایتان بیان کردیم. اگرچه ظاهر این دو شارژر با هم یکسان بوده و شاید نظر و نگاه اول نتوان تفاوتی بین آن‌ها قائل شد، اما با مشاهده ترفندهایی که برای تشخیص این دو نمونه بیان کردیم بدون شک با کمترین نگاه و دقت می‌توانید نمونه اصلی را از نمونه فیک آن تشخیص دهید. برای اطمینان بیشتر از صحت خرید خود توصیه می‌کنیم که حتماً این شارژر از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

 سوالات متداول

  • شارژر اصلی سامسونگ را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه‌ شارژر اصلی حتماً از فروشگاه‌های معتبر که نمایندگی سامسونگ هستند استفاده کنید. همچنین می‌توانید این شارژرها را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر نیز تهیه کنید.

  • تفاوت وزن بین شارژر اصلی و شارژر فیک سامسونگ به چه صورت است؟

شارژر اصلی سامسونگ از متریال خوب و با کیفیت ساخته ‌شده که همین مسئله باعث می‌شود وزن آن نسبت ‌به نمونه‌های فیک بیشتر باشد.

  • در تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از شارژر فیک نوشته روی آن به چه صورت است؟

بر روی شارژر اصلی سامسونگ عبارت SAMSUNG با فونت ریزتری نسبت ‌به این نوشته بر روی شارژر فیک درج شده است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نوزده =