Banner Image
راهنمای خرید ایرپاد؛ بهترین هندزفری اپل 1403

راهنمای خرید ایرپاد؛ بهترین هندزفری اپل 1403

4.5/5 - (11 امتیاز)

اگر قصد خرید هدفون بی سیم را داشته باشید، حتما می‌دانید که خرید ایرپاد، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این هندزفری‌ها اکنون تنوع زیادی دارند و انواع ایرپاد را می‌توان در بازار مشاهده کرد؛ اما همین تنوع، انتخاب ایرپاد را تا حدی مشکل کرده است. اگر شما هم با دیدن برندهای مختلف ایرپاد و محصولات رنگارنگ آن‌ها سردرگم شده‌اید، نگران نباشید. در این مطلب یک راهنمای خرید ایرپاد برایتان آماده کرده‌ایم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

ایرپاد چیست؟

پیش از این که راهنمای خرید ایرپاد را شروع کنیم، بهتر است ابتدا ببینیم ایرپاد چیست. اگر بخواهیم کمی سخت‌گیرانه به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که ایرپاد، نام انحصاری هندزفری‌های بی سیم شرکت اپل است. این هندزفری‌ها به طور اختصاصی برای محصولات اپل طراحی شده‌اند؛ به همین دلیل اگر بخواهید از تمام امکانات ایرپاد استفاده کنید، باید به آیفون یا آیپد وصل شوید. با این حال، امکان اتصال ایرپاد اپل به اندروید و کامپیوتر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:انواع ایرپاد اپل + مقایسه و انتخاب بهترین airpods

استقبال از ایرپادهای اپل باعث شد شرکت‌های دیگر هم به سراغ تولید محصولات مشابه بروند. در حال حاضر سامسونگ، شیائومی، انکر و بسیاری از برندهای دیگر، در حال فروش مدل‌های مختلفی از این هندزفری‌ها هستند. هرکدام از این محصولات، نام‌های جداگانه‌ای مثل ایربادز و ایرفون دارند. با این حال مشتریان ترجیح می‌دهند همه آن‌ها را ایرپاد صدا بزنند؛ اما چه چیزی باعث موفقیت ایرپاد اپل و هموار شدن راه برای سایر ایرپادها شد؟

چرا ایرپادها این قدر محبوب هستند؟

بدون شک هدف ما از خرید هدفون بی سیم، استفاده از امکاناتی مثل مکالمه و گوش کردن به موسیقی است؛ اما گذشته از این موارد، ویژگی‌های دیگری مثل وزن سبک و سهولت استفاده نیز مطرح هستند. ایرپادها وزن کمی دارند و به راحتی داخل گوش جا می‌گیرند. این هندزفری‌ها بر خلاف نمونه‌های سیم‌دار، محدودیتی برای جابجایی کاربر ایجاد نمی‌کنند. حمل ایرپادها، به دلیل داشتن کیس اختصاصی، بسیار راحت است و در هر جایی می‌توان آن‌ها را همراه داشت.

بیشتر بخوانید:وصل نشدن ایرپاد: با این 9 روش ساده مشکل را حل کنید!

علاوه بر این، تقریبا تمام ایرپادها را می‌توان با قرار دادن داخل کیس، شارژ کرد. این ویژگی، عمر باتری ایرپاد را چند برابر می‌کند و این یعنی مکالمه بیشتر، موسیقی بیشتر و لذت طولانی‌تر. برخی ایرپادها که تعدادشان کم هم نیست، مجهز به فناوری لمسی هستند تا بتوان با یک اشاره کوچک، مکالمه یا موسیقی را کنترل کرد. با نگاهی به این ویژگی‌ها می‌توان فهمید چرا ایرپادها تا این حد دوست‌داشتنی هستند.

گستردگی قیمت ایرپاد و تنوع گزینه‌های روی میز

تنوع برند و مدل ایرپادها باعث شده است با هر بودجه‌ای بتوان یکی از آن‌ها را خریداری کرد. برخی ایرپادها تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند؛ با این وجود حتی با کمتر از یک میلیون تومان هم می‌توان ایرپاد خرید. در ادامه این بخش از راهنمای خرید ایرپاد، چند محصول نسبتا ارزان معرفی می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانید با توجه به انتظارات خود، بهترین ایرپاد تا زیر یک میلیون را انتخاب کنید.

هندزفری بی سیم هایلو مدل T15

ایرپاد هایلو مدل T15‌ به عقیده بسیاری از خریداران، بهترین ایرپاد تا زیر یک میلیون تومان است. یکی از ویژگی‌های این محصول، عمر باتری بالا آن است. ظرفیت باتری ایرپاد هایلو T15 برای گوش کردن به موسیقی به مدت ۳.۵ ساعت کافی است. کیس این محصول به یک باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و می‌تواند ایرپادها را ۱۵ بار به طور کامل شارژ کند. این ویژگی شگفت‌انگیز، باعث می‌شود ایرپاد هایلو T15 به یکی از بهترین‌های راهنمای خرید ایرپاد تبدیل شود. مقاومت در برابر عرق و پاشش آب و همچنین مجهز بودن به حالت گیمینگ، از دیگر ویژگی‌های این ایرپاد ارزان هستند.

Haylo-T15

ظرفیت باتری ایرپاد هایلو T15 برای گوش کردن به موسیقی به مدت ۳.۵ ساعت کافی است

 هدفون بی سیم کیو سی وای مدل T1C

هندزفری بی سیم QCY مدل T1C یکی دیگر از ایرپادهای ارزان قیمت است که باید در راهنمای خرید هدفون بی سیم به آن اشاره کنیم. باتری هندزفری T1C ‌کیو سی وای، به شما اجازه ۳ ساعت مکالمه یا ۴ ساعت پخش موسیقی را می‌دهد. کیس این محصول نیز ۳۸۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد تا بتوانید پس از اتمام شارژ ایرپادها، آن‌ها را دوباره شارژ کنید. این محصول به قابلیت نویزکنسلینک هم مجهز شده است؛ برای همین کیفیت مطلوبی برای مکالمه دارد.

QCY-T1C

این محصول به قابلیت نویزکنسلینک هم مجهز شده است؛ برای همین کیفیت مطلوبی برای مکالمه دارد

ایرپاد باسئوس مدل SP wm01

این محصول نیز گزینه مناسبی به عنوان ایرپاد تا زیر یک میلیون تومان است. باتری این ایرپاد برای پخش موسیقی به مدت ۵ ساعت کافی است که اگر شارژ کیس را هم حساب کنیم، این مقدار به ۲۵ ساعت می‌رسد. کیفیت پخش موسیقی ایرپاد باسئوس مطلوب است و به عنوان یک ایرپاد ارزان قیمت، شما را راضی می‌کند. این محصول به قابلیت نویز کنسلینگ هم مجهز شده است؛ برای همین در حین مکالمه، راحت‌تر می‌توانید صدای مخاطب خود را بشنوید.

بیشتر بخوانید:تفاوت ایرپاد پرو و پرو 2

حالا که با چند مورد از بهترین ایرپاد تا زیر یک میلیون آشنا شدید، بد نیست نگاه دقیق‌تری به امکانات ایرپاد های مختلف داشته باشیم. هرکسی هدف متفاوتی از خرید ایرپاد دارد؛ برای همین سعی می‌کنیم در راهنمای خرید ایرپاد، بهترین گزینه‌ها برای کاربری‌های مختلف را معرفی کنیم.

Baseus-wm01

باتری این ایرپاد برای پخش موسیقی به مدت ۵ ساعت کافی است که اگر شارژ کیس را هم حساب کنیم، این مقدار به ۲۵ ساعت می‌رسد

بهترین ایرپاد برای ورزش

وقتی از بهترین ایرپاد برای ورزش صحبت می‌کنیم، پایدار ماندن ایرپاد در گوش، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ایرپاد مناسب برای ورزش باید تکان‌ها و جابه‌جایی‌های بدن و سر شما را تاب بیاورد و از گوش نیفتد. خوشبختانه برندهای مختلفی به این ویژگی اهمیت داده‌اند؛ برای همین، انتخاب‌های زیادی پیش روی خود دارید.

ایرپاد انکر مدل Soundcore Liberty 3 Pro

اگر اهل ورزش باشید، بدون شک هدفون بی سیم انکر مدل Soundcore Liberty 3 Pro یک گزینه عالی برایتان محسوب می‌شود. ایرپادهای این محصول به خوبی داخل گوش جای می‌گیرند و به هیچ وجه هم بیرون نمی‌افتند؛ بنابراین می‌توانید بدون دغدغه گم شدن ایرپادها، هر نوع فعالیتی را انجام دهید. علاوه بر این، این ایرپاد در برابر آب نیز مقاوم است و چه عرق کردن در حین ورزش و چه باران، آسیبی به آن نمی‌زند.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید ایرپاد با کمترین هزینه

این هندزفری بی سیم کیفیت صدای بسیار عالی نیز دارد؛ برای همین در بخش‌های بعدی راهنمای خرید ایرپاد، باز هم به آن اشاره می‌کنیم. باتری این محصول به شما امکان می‌دهد ۸ ساعت به موسیقی گوش کنید. این عدد شگفت‌انگیز با احتساب شارژ کیس، به ۴۰ ساعت هم می‌رسد. البته فراموش نکنید که قیمت ایرپاد انکر مدل Soundcore Liberty 3 Pro نیز متناسب با امکاناتش است و بودجه قابل توجهی برای خرید آن باید در نظر بگیرید.

Anker-Soundcore-Liberty-3-Pro

اگر اهل ورزش باشید، بدون شک هدفون بی سیم انکر مدل Soundcore Liberty 3 Pro یک گزینه عالی برایتان محسوب می‌شود.

هندزفری بی سیم بوز مدل QuietComfort Earbuds

این محصول نیز به عنوان یکی از بهترین ایرپادهای ورزشی شناخته می‌شود. گذشته از قرارگیری مناسب داخل گوش، هندزفری QuietComfort Earbuds کیفیت صدای خوبی هم دارد. این کیفیت، با یک بار شارژ کردن ایرپادها، تا ۶ ساعت در اختیار شما است. البته ۱۲ ساعت شارژ اضافه هم از طریق باتری کیس خواهید داشت که در مجموع عدد مناسبی به نظر می‌رسد.

ایرپاد QuietComfort Earbuds در برابر عرق و پاشش آب مقاوم است؛ اما باید مراقب افتادن آن در آب باشید. به طور کلی اگر یک ایرپاد شیک و باکیفیت برای ورزش لازم دارید، QuietComfort Earbuds گزینه خوبی محسوب می‌شود. البته قیمت این محصول هم زیاد است که ممکن است ارزش خرید آن را تا حدی کاهش دهد. با این وجود، شایستگی معرفی شدن در لیست موجود در راهنمای خرید ایرپاد را دارد.

Bose-QuietComfort

گذشته از قرارگیری مناسب داخل گوش، هندزفری QuietComfort Earbuds کیفیت صدای خوبی هم دارد

بهترین ایرپاد برای موسیقی

اگر مهم‌ترین کاربرد ایرپاد برای شما گوش کردن به موسیقی است، باید با دقت بیشتری خرید کنید. ایرپادهای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارند که صدای شفاف و بیس قوی فراهم می‌کنند. البته برای خرید برخی از این ایرپادها باید بودجه قابل توجهی هم در نظر بگیرید. برخورداری از تکنولوژی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) هم لذت گوش دادن به موسیقی با ایرپاد را بیشتر می‌کند.

باز هم ایرپاد انکر مدل Soundcore Liberty 3 Pro

حالا که صحبت از راهنمای خرید هدفون بی سیم برای موسیقی است، باز هم باید به انکر Liberty 3 Pro برگردیم. شرکت انکر در ساخت این ایرپاد تمرکز ویژه‌ای روی کیفیت پخش موسیقی داشته است. بیس ایرپاد انکر مدل Soundcore Liberty 3 Pro عمیق و عالی است. تفکیک صدا نیز در این هندزفری به خوبی انجام می‌شود و به هر سبکی از موسیقی علاقه داشته باشید، می‌توانید از آن لذت ببرید. جالب است بدانید که هندزفری لیبرتی ۳ پرو انکر از سوی ۲۰ نفر از برندگان جوایز گرمی، به عنوان بهترین ایرپاد برای موسیقی شناخته شده است. اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) عالی این هدفون بی سیم نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن است که لذت گوش کردن به موسیقی را دوچندان می‌کند.

بهترین ایرپاد برای مکالمه

یکی از جنبه‌هایی که برندهای مختلف روی آن تمرکز دارند، تولید ایرپاد مناسب برای مکالمه است. اهمیت پیدا کردن یک ایرپاد برای مکالمه باکیفیت، آنچنان بالاست که نمی‌توان از پرداختن به آن در راهنمای خرید ایرپاد صرف نظر کرد. چنین محصولاتی علاوه بر فراهم کردن صدای باکیفیت، باید میکروفون قدرتمندی نیز داشته باشند. ایرپادها فاصله نسبتا زیادی با دهان شما دارند؛ برای همین، میکروفون ایرپاد باید دقیق و حساس باشد. نکته دیگری در مورد ایرپاد مناسب برای مکالمه اهمیت پیدا می‌کند، قابلیت نویز کنسلینگ است. این تکنولوژی، نویز محیط اطراف را به صورت هوشمند حذف می‌کند تا مخاطبتان در مکالمه، فقط صدای شما را بشنود. البته تکنولوژی نویز کنسلینگ، به خود شما هم کمک می‌کند در محیط‌های پرسروصدا مکالمه بهتری داشته باشید.

هندزفری بی سیم Samsung Galaxy Buds 2 Pro

ایرپاد سامسونگ مدل Buds 2 Pro‌ یک ایرپاد مناسب برای مکالمه محسوب می‌شود. این محصول هم از تکنولوژی نویز کنسلینگ پیشرفته بهره می‌برد و هم به میکروفون نیرومندی مجهز شده است. اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، می‌توانید کیفیت صدا و مکالمه این هندزفری را حتی بالاتر هم ببرید. هندزفری Samsung Buds 2 Pro به خوبی داخل گوش جا می‌گیرد و با حرکات معمول سر و بدن، بیرون نمی‌آید. این هدفون وایرلس دارای استاندارد IP57 است؛ یعنی می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. اخطار جا گذاشتن گوشی و دوام بالای باتری، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که Samsung Galaxy Buds 2 Pro را به یکی از کاندیداهای بهترین ایرپاد برای مکالمه تبدیل می‌کنند.

Galaxy-Buds-2-Pro

این محصول هم از تکنولوژی نویز کنسلینگ پیشرفته بهره می‌برد و هم به میکروفون نیرومندی مجهز شده است

بهترین هندزفری بی سیم برای آیفون

اگر هدف شما از مطالعه راهنمای خرید ایرپاد، خرید هندزفری برای آیفون است، بهتر است از برند اپل استفاده کنید. تا کنون سه نسل مختلف از ایرپاد اپل به بازار عرضه شده است که همگی آن‌ها جزو بهترین‌های بازار هستند. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، ایرپادهای اپل نهایت هماهنگی را با محصولات این شرکت دارند. برای همین اگر به دنبال بهترین هندزفری بی سیم برای آیفون هستید، ایرپاد اپل را توصیه می‌کنیم.

جمع‌بندی

ایرپادها هندزفری‌های کوچک و جذابی هستند که درون گوش جا گرفته و با استفاده از بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند. شرکت‌های مختلفی در حال تولید ایرپاد هستند؛ برای همین تنوع بالایی را می‌توان در این بازار مشاهده کرد. وزن کم، راحتی استفاده، حمل آسان و برخورداری از یک باتری اضافه در کیس برای شارژ مجدد ایرپادها، باعث شده‌اند این محصولات طرفداران زیادی داشته باشند.

ویژگی‌های مختلفی را می‌توان در ایرپادهای مختلف پیدا کرد؛ برخی روی پخش باکیفیت موسیقی تمرکز دارند و برخی دیگر به کیفیت مکالمه اهمیت بیشتری داده‌اند. پایداری ایرپادها در گوش هم یکی از نکاتی است که ایرپادهای مختلف را با هم متفاوت می‌کند. همه این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که انتخاب ایرپاد، به هدف و نحوه استفاده خریدار بستگی داشته باشد. برای مثال، بهترین ایرپاد برای مکالمه، با بهترین ایرپاد برای موسیقی یا ورزش متفاوت است. در چنین شرایطی، استفاده از یک راهنمای خرید ایرپاد می‌تواند کمک زیادی به تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه بکند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + بیست =