Banner Image
معرفی A80 سامسونگ

نقد و بررسی A80 سامسونگ؛ شگفتی جدید سامسونگ در دنیای گوشی‌های هوشمند (پیندو)

امتیاز دهید

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ گوشی گلکسی  A80 را به بازار عرضه کرد. این گوشی به دلیل مشخصات فنی خود به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده شرکت سامسونگ تبدیل شد که با نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه، دوربین چرخشی سه‌گانه و پردازنده‌ای قدرتمند، توانسته است توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی A80 سامسونگ بپردازیم و اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

مشخصات فنی A80 سامسونگ

اگرچه تاریخ عرضه گوشی A80 سامسونگ به ماه می سال 2019 برمی‌گردد، اما این گوشی در بخش مشخصات فنی هنوز حرف زیادی برای گفتن دارد. در ادامه شما را با بخش‌های مختلف سخت‌افزاری این گوشی آشنا می‌کنیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش

یکی از بخش‌های مهم سخت‌افزار گوشی گلکسی‌ای 80، صفحه نمایش آن است. در بخش نمایشگر این موبایل شاهد صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED هستیم. وضوح تصویر این گوشی گلکسی آ 80 2400×1080 پیکسل است که تجربه بصری غنی و جذابی را ارائه می‌دهد. روشنایی صفحه نمایش در حالت خودکار به 970 نیت می‌رسد که برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید ایده‌آل خواهد بود.

با وجود قیمت مناسبی که گوشی A80 دارد، صفحه نمایش این گوشی، مثل گوشی پرچمدار سامسونگ، از دو حالت رنگی Natural و Vivid پشتیبانی می‌کند. حالت Natural برای نمایش رنگ‌های طبیعی و دقیق‌تر مناسب است، در حالی که حالت Vivid رنگ‌ها را اشباع‌تر و زنده‌تر نمایش می‌دهد.

پردازنده و حافظه

در نقد و بررسی A80 سامسونگ باید حتماً نگاه ویژه‌ای به بخش پردازنده و حافظه این گوشی داشته باشید. در سامسونگ گلکسی A80 شاهد پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 730 هستیم.

این پردازنده 8 هسته‌ای شامل 2 هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز برای انجام وظایف سنگین و 6 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است که برای کارهای روزمره گزینه‌ای عالی هستند. همچنین برای خرید گوشی A80 سامسونگ باید به این نکته توجه کنید که این گوشی در یک نسخه با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت به فروش می‌رسد.

سخت‌افزار این محصول برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب است و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در زمان جابه‌جایی بین برنامه‌ها و اجرای هم‌زمان چندین برنامه، تجربه سریع و روانی داشته باشید. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا در پاسخ به این سوال که برای چه کسانی A80 سامسونگ مناسب است، باید بگوییم که این گوشی برای گیمرها و افرادی که به دنبال موبایلی با پردازنده قدرتمند هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ A80

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که گوشی A80 دارد، طراحی خاص آن است. در این گوشی شاهد پنل پشتی شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس 6 و فریم آلومینیومی هستیم. به دلیل جاذب بودن بدنه پشتی این گوشی که اثر انگشت را به خود می‌گیرد، پیشنهاد ما این است که حتما در زمان خرید موبایل گوشی سامسونگ A80، برای خرید قاب به‌عنوان لوازم جانبی A80 سامسونگ اقدام کنید.

در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین سه‌گانه‌ای به همراه فلش هستیم که در بالاترین قسمت آن قرار گرفته است. طراحی دوربین این گوشی از بخش‌های خاص و منحصربه‌فرد آن به‌حساب می‌آید. دوربین A80 طوری طراحی شده که هنگام عکس سلفی، قسمتی که دوربین در آن قرار گرفته است، به‌صورت کشویی به بالا حرکت می‌کند و سپس ماژول دوربین با چرخش 180 درجه‌ای به دوربین سلفی تبدیل می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که تبدیل دوربین اصلی به سلفی، در نگاه اول ایده‌ای جذاب به نظر می‌رسد، اما این دوربین مشکلات خاصی دارد. هنگامی که گوشی به حالت سلفی می‌رود، طول آن به شدت افزایش می‌یابد؛ همچنین ماژول دوربین به دلیل ساختار چرخشی، لق می‌زند. این موضوع باعث شده است تا طراحی دوربین تبدیل به یکی از مشکلات رایج گوشی A80 سامسونگ باشد.

از دیگر بخش‌های طراحی این گوشی، درگاه شارژ تایپ‌سی، اسپیکر اصلی و خشاب سیم کارت هستند که در زیر این گوشی قرار گرفته‌اند. دکمه پاور این گوشی در لبه سمت راست و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت چپ گوشی قرار دارند. ضمن این‌که متاسفانه در این گوشی خبری از جک 3.5 میلی‌متری هندزفری نیست.

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی سامسونگ A80

در گوشیA80  شاهد استفاده از باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی هستیم. در مقایسه A80 سامسونگ با شیائومی Mi 9، این گوشی ظرفیت باتری کمتری دارد؛ در حالی‌که در رقیب آن یعنی Mi 9T Pro از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است.

در تست‌های انجام‌شده، گوشیA80  با یک بار شارژ کامل در استفاده معمولی حدود 10 تا 12 ساعت شارژ نگه می‌دارد. البته اگر از گوشی استفاده سنگین می‌کنید، ممکن است در طول روز نیاز به شارژ مجدد داشته باشید.

از آن‌جا که گوشی A80 سامسونگ از فناوری فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند، بهترین روش‌ شارژ گوشی A80 سامسونگ، استفاده از شارژر سریع 25 واتی است که در داخل جعبه آن قرار دارد. با استفاده از این شارژر می‌توانید گوشی خود را در حدود 1 ساعت و 15 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کنید. برای بررسی عملکرد شارژدهی این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تماس: 25 ساعت
  • وب‌گردی: 10 ساعت
  • تماشای ویدیو: 15 ساعت

امنیت

به منظور افزایش امنیت در گوشی A80، شاهد حسگر اثر انگشت هستیم. حسگر اثر انگشت اپتیکال این موبایل در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و سرعت باز شدن قفل گوشی نیز قابل قبول است، اما در مقایسه A80 سامسونگ با Realme X2 Pro، گوشی شیائومی عملکرد بهتری در بخش حسگر دارد.

یکی از نقاط ضعف این گوشی عدم پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره است. درواقع به دلیل مکانیزم خاص دوربین سلفی و زمان طولانی چرخش آن، گوشیA80  از سیستم تشخیص چهره پشتیبانی نمی‌کند.

نقد و بررسی دوربین A80 سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A80 سامسونگ

دوربین A80 سامسونگ

گوشی A80 به‌عنوان بهترین مدل گوشی در ایران در طبقه‌بندی میان‌رده، دوربین خاص و قدرتمندی دارد. در ادامه به نقد و بررسی A80 سامسونگ در بخش دوربین می‌پردازیم:

دوربین اصلی

سنسور دوربین اصلی این گوشی یک دوربین 48 مگاپیکسلی است که دیافراگم f/2.0 دارد. این سنسور در نور کافی می‌تواند به شما اجازه دهد تا تصاویر روشن و با جزئیات مناسبی بگیرید؛ اما از سوی دیگر در نور کم، جزئیات پس‌زمینه از بین می‌رود و نویز تصاویر بیشتر می‌شود.

دوربین اولتراواید

گوشی A80 دارای یک دوربین اولتراواید است که دومین دوربین این گوشی به‌شمار می‌آید. در بخش دوربین اولتراواید شاهد لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 هستیم. کیفیت عکس‌های اولتراواید در این دوربین نسبت به عکس‌های معمولی پایین‌تر است و لنزهای اولتراواید تصاویر را با شارپنس و گستره دینامیکی (HDR) ضعیف‌تری ذخیره می‌کنند.

سلفی

سلفی

دوربین سلفی گوشی سامسونگ A80

در صورتی‌که به دنبال خرید بهترین گوشی سامسونگ سری a برای سلفی گرفتن هستید، می‌توانید گوشی A80 را انتخاب کنید. در گوشی A80 سامسونگ شاهد دوربین سلفی هستیم که همان دوربین اصلی این موبایل است که عملکردی بهتر از دوربین‌های معمولی دارد. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید با دوربین سلفی این گوشی، تصاویر باکیفیتی بگیرید.

البته سایر دوربین‌های این گوشی نیز در زمان عکاسی وارد عمل می‌شوند. با استفاده از لنز اولتراواید دوربین سلفی می‌توانید فضای بیشتری را در عکس‌های خود جای دهید و از سلفی‌های گروهی و یا عکس‌های سلفی در مکان‌های دیدنی با تمام جزئیات لذت ببرید. این در حالی است که در مقایسه A80 سامسونگ با A70 سامسونگ شاهد عملکرد ضعیف‌تر گوشی A70 هستیم.

عکاسی در شب

برای عکاسی در شب با گوشی A80 باید به این نکته توجه کنید که دوربین اصلی این موبایل در حالت Photo  جزئیات کافی را ثبت نمی‌کند. از سوی دیگر حالت Night این گوشی در زمان عکاسی در شب جزئیات بیشتری از سایه‌ها را بیرون می‌کشد و بافت‌ها را بهتر ذخیره می‌کند. با این وجودA80  بهترین گوشی برای عکاسی شب در این رنج قیمت نیست و می‌توانید برای عکاسی در نور کم به سراغ سایر گزینه‌ها در لیست انتخاب گوشی تا 20 میلیون بیایید.

فیلمبرداری

شما می‌توانید با گوشی A80 فیلمبرداری با کیفیت 4K و با نرخ 30 فریم بر ثانیه را تجربه کنید. این گوشی قابلیت فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه را دارد که تنها در زمان فیلمبرداری با کیفیت 1080 فعال است.

یکی از ویژگی‌های جذابی که این گوشی در زمان فیلمبرداری دارد، امکان فیلمبرداری سوپر اسلوموشن است که به شما اجازه می‌دهد تا با نرخ 4 فریم بر ثانیه و با کیفیت 720 فیلمبرداری کنید.

بازی با A80 سامسونگ

برای تجربه بازی با گوشی A80 سامسونگ باید به چند نکته مهم توجه کنید. در وهله اول این گوشی به دلیل صفحه نمایش بزرگ وSuper AMOLED  خود باعث می‌شود تا بتوانید در زمان بازی تجربه لذت‌بخشی داشته باشید.

از سوی دیگر در این گوشی شاهد پردازنده قدرتمندی هستیم که برای بازی‌های سنگین مناسب است. این پردازنده در کنار 8 گیگابایت رم، تجربه روان و بدون لگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به سیستم خنک‌کننده کارآمد آن اشاره کرد.

نقاط قوت و ضعفA80  سامسونگ

در راستای بررسی نقاط قوت و ضعف A80 سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت A80 سامسونگ

  • نمایشگر بزرگ
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی
  • عملکرد عالی تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۰
  • کیفیت بالای دوربین به‌ویژه در روز و فیلمبرداری

نقاط ضعف A80 سامسونگ

  • وزن زیاد
  • ابعاد بزرگ دستگاه
  • غیرفعال شدن فوکوس خودکار در عکاسی سلفی
  • عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • فقدان جک ۳.۵ میلی‌متری

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو به نقد و بررسی A80 سامسونگ پرداختیم و شما را با مشخصات فنی گوشی گلکسی A80 آشنا کردیم. همان‌طور که دیدید، این موبایل یکی از قدرتمندترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ در بازار است که با سیستم دوربین منحصربه‌فرد خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

با وجود این‌که قیمت A80 سامسونگ خیلی زیاد نیست، اما در این گوشی شاهد صفحه نمایش بزرگ، تراشه قدرتمند، دوربین باکیفیت و… هستیم که تمامی این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا خیلی از افراد این موبایل را خریداری کنند.

البته اگر به دنبال خرید گوشی تا 5 میلیون هستید یا می‌خواهید که گوشی تا 10 میلیون خریداری کنید، ما در سایت پیندو مطالب تخصصی در این زمینه تولید کرده‌ایم که می‌توانید برای انتخاب بهتر از این مقالات استفاده کنید.

سوالات متداول

قیمت گوشی A80 سامسونگ چقدر است؟

به دلیل آن‌که چندین سال از عرضه این گوشی می‌گذرد، پیدا کردن گوشی A80  سامسونگ نو خیلی سخت است؛ ولی به‌طور تقریبی می‌توان گفت که این گوشی قیمت 6 تا 8 میلیون تومان دارد.

A80  سامسونگ چه رنگ‌هایی دارد؟

A80  سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی به فروش می‌رسد.

وزن و ابعاد گوشی A80 سامسونگ چقدر است؟

وزن گوشی سامسونگ A80 220 گرم و ابعاد آن 165.2×76.5×9.3 میلی‌متر است.

حافظه داخلی و رم گوشی A80 سامسونگ چقدر است؟

این گوشی حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد و رم آن 8 گیگابایت است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =