Banner Image
معرفی A72 سامسونگ

نقد و بررسی تخصصی A72 سامسونگ توسط کارشناسان

امتیاز دهید

گوشی‌های سری A سامسونگ از زمان معرفی تاکنون، همواره جز گوشی‌های مورد استقبال و پرفروش هستند. این گوشی‌ها تنوع بالایی دارند و حتی اگر قصد دارید گوشی تا 10 میلیون خریداری کنید، می‌توانید از بین گوشی‌های سری A سامسونگ، گوشی مورد نظر خود را خریداری کنید.

سامسونگ در سال 2021 به عنوان یکی از بهترین گوشی سامسونگ سری a، موبایل سامسونگ A72 را تولید و به بازار عرضه کرد. این موبایل به عنوان یک گوشی تا 20 میلیون با سخت افزار فوق‌العاده قدرتمند به بازار عرضه شد و توانست آمار فروش قابل توجهی را در دنیا کسب کند.

اگر قصد دارید تا برای خرید A72 سامسونگ اقدام کنید، نیاز است تا دید کاملی در مورد نقد و بررسی A72 سامسونگ داشته باشید. در همین راستا در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا شما را با این گوشی آشنا کنیم.

مشخصات فنی A72 سامسونگ

خرید گوشیA72 سامسونگ به عنوان یکی از بهترین مدل گوشی در ایران مشخصات فنی قابل توجهی دارد. اگر بخواهیم شما را با مشخصات فنی این موبایل آشنا کنیم، به منظور نقد و بررسی A72 سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A72

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای خرید موبایل گوشی سامسونگ A72 باید به آن توجه کنید، مشخصات صفحه نمایش است. در راستای نقد و بررسی A72 سامسونگ در بخش صفحه نمایش باید به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ در بخش نمایشگر این گوشی از پنل‌های Super AMOLED استفاده کرده است.

اندازه نمایشگر مورد استفاده در گلکسی آ 72 به صورت 6.7 اینچی بوده و شاهد رزولوشن 1080 × 2400 پیکسل در این گوشی هستیم. شرکت سامسونگ برای گوشی خود از نرخ نوسازی 90 هرتز استفاده کرده است. لازم به ذکر است که به منظور محافظت از صفحه نمایش این گوشی از محافظ Gorilla Glass 5 استفاده شده است.

از مهم‌ترین نقاط قوت این گوشی می‌توان به کیفیت تصویر عالی، وضوح تصویر بالا، روشنایی مناسب و… اشاره کرد. از سوی دیگر مهم‌ترین نقاط ضعف A72 در صفحه نمایش این گوشی نرخ نوسازی آن است. در حالی که برخی از بهترین گوشی‌های همرده A72 از نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌کنند، صفحه نمایش گوشی A72 به نرخ 90 هرتز محدود شده است.

پردازنده و حافظه

به منظور خرید گوشی A72 سامسونگ باید حتماً پردازنده و حافظه آن را بررسی کنید. در نقد و بررسی A72 سامسونگ در بخش پردازنده و حافظه باید گفت که شرکت سامسونگ در A72 از تراشه Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G استفاده کرده که عملکرد بسیار خوبی دارد. این در حالی است که در گوشی A32 به عنوان یکی از بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان، شاهد پردازنده ضعیف‌تری هستیم.

در تراشه این گوشی شاهد دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 618 هستیم. لازم به ذکر است که این گوشی از نظر حافظه و رم در چهار نسخه زیر تولید شده است:

  • حافظه داخلی 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت با رم 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت با رم 8 گیگابایت

البته که با افزایش حافظه داخلی و رم، قیمت A72 سامسونگ نیز بیشتر می‌شود. به صورت کلی این گوشی عملکرد پردازشی خوبی داشته و بازی‌های سنگین را نیز به راحتی اجرا می‌کند، اما نباید انتظار عملکردی در حد گوشی‌های پرچمدار یا گوشی‌های گیمینگ از آن داشته باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A72

اگر بخواهیم شما را با طراحی گوشی گلکسی A72 آشنا کنیم باید به این موضوع اشاره کرد که گلکسی A72 در نگاه اول شباهت زیادی به A71 دارد. اما با نگاه دقیق‌تر، تفاوت‌هایی در جزئیات طراحی آن مشاهده می‌شود.

هر دو گوشی از نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED استفاده می‌کنند. اما A72 روشنایی بیشتری دارد. در این گوشی حسگر اثر انگشت از نوع اپتیکال بوده و در زیر نمایشگر قرار دارد.

لازم به ذکر است که طراحی دوربین A72 به نحوی است که شاهد ماژول دوربین مستطیل شکلی هستیم که به صورت یکپارچه با قاب پشتی گوشی ادغام شده است. به منظور تولید این موبایل از بدنه پلاستیکی استفاده شده است.

در گوشی A72 شاهد جک هدفون نیز هستیم که باعث می‌شود بتوانید به گوشی خود هندزفری و هدفون متصل کنید. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید این است که قاب پشتی A72 از جنس پلاستیک مات است که اثر انگشت و لک را کمتر نشان می‌دهد.

درگاه شارژ این گوشی از نوع USB-C بوده و همچنین شاهد دو اسپیکر در این گوشی هستیم که صدای استریو با کیفیتی را ارائه می‌دهد. ابعاد این گوشی 165 * 77.4 * 8.4 میلی‌متر بوده و وزن آن 203 گرم است. در انتها نیز باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی عرضه می‌شود.

باتری و شارژدهی

گوشی سامسونگ A72 از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی استفاده می‌کند. این باتری به نحوی است که با استفاده معمولی، شارژدهی آن تا یک روز کامل می‌رسد. لازم به ذکر است که یک شارژر 25 واتی Type-C به Type-C در جعبه این گوشی به عنوان لوازم جانبی A72 سامسونگ وجود دارد.

بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که زمان شارژ کامل باتری این گوشی از 0 تا 100 درصد، حدود 1 ساعت و 20 دقیقه است. اگر بخواهیم شما را با عملکرد باتری گوشی سامسونگ A72 آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تماس: 40 ساعت
  • وب گردی: 15 ساعت
  • فیلم دیدن: 16:30 ساعت

امنیت

امنیت

امنیت گوشی سامسونگ A72

برای افزایش امنیت، شرکت سامسونگ در گوشی A72 از سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش برای احراز هویت استفاده کرده است. البته که این سنسور عملکردی ایده‌آل نداشته و با کندی و نقص‌هایی همراه است.

این سنسور اپتیکال خیلی به سمت لبه پایینی گوشی متمایل شده که دسترسی به آن را دشوار می‌کند این موضوع به عنوان یکی از مشکلات A72 است. از طرف دیگر گوشی سامسونگ A72 به سیستم تشخیص چهره دو بعدی نیز مجهز شده است که عملکرد قابل قبولی دارد. البته این سنسور تشخیص چهره در محیط‌های کم نور، دقت و سرعت تشخیص چهره آن کاهش پیدا می‌کند.

نقد و بررسی دوربین A72 سامسونگ

از دیگر مواردی که برای نقد و بررسی A72 سامسونگ باید به آن توجه داشته باشید، دوربین‌های مورد استفاده در این گوشی است. دوربین A72 سامسونگ ویژگی‌های خاصی دارد که باعث شده عکس‌های A72 سامسونگ فوق‌العاده با کیفیت شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زوم 30 برابری: این ویژگی که تا سال گذشته فقط در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ وجود داشت، به کاربران امکان می‌دهد تا از سوژه‌های دوردست عکس‌های واضحی بگیرند.
  • دوربین 4 لنزه: دوربین گلکسی A72 از 4 لنز مجزا تشکیل شده است که باعث می‌شود تا تصاویر با کیفیتی با آن بگیرید.
  • لرزش گیر اپتیکال: دوربین اصلی و دوربین تله فوتو این گوشی به لرزش گیر اپتیکال مجهز شده‌اند که به ثبت تصاویر و فیلم‌های واضح‌تر در شرایط نوری نامناسب کمک می‌کند.
  • فیلترهای اسنپ چت: سامسونگ با همکاری اسنپ چت، فیلترهای جذاب و متنوعی را برای دوربین گلکسی A72 ارائه کرده است.
  • فیلم برداری 4K: این گوشی قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و 30 فریم بر ثانیه است.

تمامی این موارد باعث شده تا نظر کاربران A72 سامسونگ در مورد دوربین این گوشی مثبت باشد.

دوربین اصلی

دوربین اصلی

دوربین اصلی سامسونگ A72

دوربین اصلی مورد استفاده در این گوشی کیفیت 64 مگاپیکسلی دارد. این دوربین عکس‌ها را با کیفیت خوب و با جزئیات در سطح مطلوبی ذخیره می‌کند. البته در دوبین اصلی این گوشی در زوم بیش از حد، شاهد برفکی و نویز در عکس‌ها هستیم.

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید مورد استفاده در این گوشی 12 مگاپیکسل است که باعث می‌شود تا بتوانید با استفاده از آن عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید. البته جزئیات و شارپنس تصاویر گفته شده با دوربین اولتراواید به اندازه دوربین اصلی نیست. این دوربین مناسب برای عکسبرداری با زاویه دید گسترده در روز است.

سلفی

سلفی

سلفی

در دوربین سلفی این گوشی شاهد استفاده از سنسور 32 مگاپیکسل هستیم. این دوربین سلفی در شرایط نوری عملکرد خوبی دارد. همچنین جزئیات و شارپنس قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که با دوربین سلفی این گوشی می‌توانید فیلمبرداری 4K با نرخ فریم 30 fps داشته باشید.

ماکرو

دوربین و سنسور ماکرو مورد استفاده در این گوشی 5 مگاپیکسل است و با دیافراگم f/2.4 تولید شده است. دوربین ماکرو این موبایل به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های قابل قبولی در شرایط نوری مناسب ثبت کنید.

فیلمبرداری

برای فیلمبرداری با استفاده از گوشی گلکسی A72 باید به این نکته توجه داشته باشید که دوربین این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و کیفیت 1080 با نرخ 30 یا 60 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد. این گوشی کیفیت و جزئیات فیلم برداری مناسبی داشته و مجهز به لرزش گیر اپتیکال و دیجیتال است.

بازی با A72 سامسونگ

اگر قبلاً با گوشی‌های پرچمدار بازی کرده‌اید و برای شما مهم است گوشی بخرید که در زمان بازی فریم مناسب را در بالاترین تنظیمات گرافیکی به شما ارائه دهد، گوشی A72 برای شما مناسب نیست. از سوی دیگر اما اگر جز افرادی هستید که از گوشی تا 5 میلیون استفاده می‌کردید، می‌توانید با گوشی گلکسی A72 بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. در واقع A72 یک گوشی میان رده است اما از پردازنده و تراشه گرافیکی قابل قبولی برخوردار است که می‌تواند نیازهای یک فرد عادی که در کنار استفاده روزمره، به بازی هم می‌پردازد، برآورده کند.

به صورت کلی یکی از ایرادات A72 این است که برای اجرای بازی‌های سنگین و جدید با بالاترین تنظیمات گرافیکی مناسب نیست. به همین خاطر ممکن است در برخی بازی‌ها شاهد افت فریم و کند شدن گوشی باشید. شما می‌توانید برای تجربه بهتر بازی، تنظیمات گرافیکی را در این گوشی در حد متوسط یا پایین تنظیم کنید.

نقاط قوت و ضعفA72 سامسونگ

اگر بخواهیم به منظور نقد و بررسی A72 سامسونگ، شما را با نقاط ضعف و قوت این گوشی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت A72 سامسونگ

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده مناسب با توجه به قیمت
  • دوربین مناسب

نقاط ضعف A72 سامسونگ

  • جنس پلاستیکی بدنه و کیفیت ساخت پایین
  • عدم پشتیبانی از شبکه 5G
  • کیفیت پایین فیلمبرداری و عکاسی در شب

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو شما را با نقد و بررسی A72 سامسونگ آشنا کردیم. همچنین در مورد مشخصات فنی این گوشی صحبت کرده و تلاش کردیم تا دید کاملی در مورد این گوشی به شما ارائه دهیم. اگر قصد دارید تا برای خرید و قیمت گوشی A72 سامسونگ اقدام کنید، می‌توانید از طریق سایت پیندو به این هدف برسید.

سوالات متداول

قیمت A72 سامسونگ چقدر است؟

قیمت گوشی سامسونگ سری a مدل A72 بین 20 تا 22 میلیون تومان است.

آیا گوشی A72 سامسونگ ضد آب است؟

بله، گوشی A72 سامسونگ ضد آب است. این گوشی دارای رتبه IP67 است، به این معنی که می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متر آب بدون آسیب باقی بماند.

ظرفیت باتری گوشی A72 سامسونگ چقدر است؟

باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد.

چند دوربین در گوشی A72 سامسونگ وجود دارد؟

در پشت این گوشی شاهد 4 دوربین با مشخصات 64، 8، 12 و 5 مگاپیکسلی هستیم. همچنین دوربین جلو این گوشی 32 مگاپیکسل است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =