Banner Image
دیزاین اتاق گیمینگ

دیزاین اتاق گیمینگ با وسایل ساده!

5/5 - (2 امتیاز)

در زندگی پرشتاب امروزی، داشتن یک اتاق مخصوص برای انجام بازی‌های مورد علاقه شما می‌تواند استرس و کلافگی روزمره را از بین ببرد و نشاط و هیجان را به زندگی برگرداند. در همین راستا دکوراسیون اتاق گیمینگ اهمیت زیادی دارد؛ چه دوست داشته باشید روی صندلی بنشینید و از بازی ویدیویی جذابی در تنهایی لذت ببرید یا روی زمین بنشینید و یک بازی فکری یا هیجانی جذاب با دوستان خود انجام دهید. در ادامه این مطلب 10 نکته اساسی و مهم را برای دیزاین اتاق گیمینگ و خرید وسایل آن با یکدیگر مرور می‌کنیم.

10 نکته مهم برای دیزاین اتاق گیمینگ به بهترین شکل

اگر از عاشقان و دلباختگان دنیای بازی هستید، بدون شک دوست دارید یک اتاق اختصاصی برای این کار داشته باشید و دکوراسیون اتاق گیمینگ هم به سلیقه خودتان و منحصربه‌فرد باشد. برای جامه عمل پوشاندن به تن این آرزو و خلق یک فضای‌ ایده‌آل مخصوص گیم باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1.     برای انتخاب صندلی و مبلمان، راحتی در اولویت باشد

مبلمان اتاق بازی زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که بخواهید از بازی‌های مورد علاقه‌تان نهایت لذت را ببرید و در عین‌ حال راحت باشید. استفاده از مبل‌های مخملی و راحت، صندلی بازی ارگونومیک، کاناپه و تکیه‌گاه راحتی به اتاق شما شخصیت و زیبایی می‌بخشد و از نکات مهم برای دکوراسیون اتاق گیمینگ است. به ‌طور قطع دوست ندارید که در حین بازی خیلی سریع خسته شوید یا با نشستن طولانی ‌مدت در وضعیت نامناسب به گردن و کمر خود فشار وارد کنید؛ بنابراین، انتخاب بهترین صندلی و مبل برای قرار دادن در مقابل سیستم بازی شما ضروری است تا بتوانید مدت طولانی روی آن راحت بنشینید و بازی‌های مورد علاقه خود را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که برخلاف بقیه خانه، اتاق بازی شما فضایی است که در عین راحتی به مبلمان خاص و جذاب نیاز دارد. رنگ مبل و صندلی باید به اتاق گیم شما شخصیت ببخشد. همچنین، از اکسسوری‌های جذاب چون کوسن با طرح خاص باکیفیت استفاده کنید که مکمل مبلمان فضا هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین صندلی گیمینگ برای عاشقان بازی!

دیزاین اتاق گیمینگ

به یاد داشته باشید که برخلاف بقیه خانه، اتاق بازی شما فضایی است که در عین راحتی به مبلمان خاص و جذاب نیاز دارد.

2.     روی نورپردازی محیط تمرکز کنید

نورپردازی می‌تواند نقش کلیدی در دکوراسیون اتاق گیمینگ داشته باشد. برای لذت بردن کامل از بازی، باید اطمینان حاصل کنید که یک محیط آرامش‌بخش و نورانی دارید. همچنین نورپردازی مناسب باعث می‌شود تابش نور از محیط به صفحه نمایش حداقلی شود تا بتوانید بازی ویدیویی خود را به ‌راحتی و با وضوح کامل ببینید. برای محیط بازی، بسنده کردن به نور طبیعی بهترین گزینه نیست؛ زیرا همیشه این خطر وجود دارد که روشنایی بیش ‌از حد گیمرها را از گیم پلی منحرف کند. در عوض، نورهای صورتی و آبی همراه با برخی از لامپ‌های سقفی می‌تواند تأثیری مسحورکننده بر کل اتاق داشته باشد.

نورپردازی اتاق گیمینگ

نورهای صورتی و آبی همراه با برخی از لامپ‌های سقفی می‌تواند تأثیری مسحورکننده بر کل اتاق داشته باشد.

3.     به اتاق قفسه‌های باکیفیت و جادار اضافه کنید

اگر عاشق بازی هستید، قطعاً دوست دارید مجموعه‌ای از دی وی دی‌های بازی، کنسول‌ها و سایر اکسسوری‌ها را در دسترس داشته باشید. برای اینکه فضای خود را سازمان‌دهی کنید و هم‌زمان از بازی لذت ببرید، هنگام برنامه‌ریزی در مورد طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق گیمینگ، استفاده از کابینت دیواری یا قفسه‌ها بسیار مهم است. قفسه‌های دیواری با کیفیت بالا به شما کمک می‌کنند در صورت داشتن فضای نشیمن اختصاصی در اتاق خود با میزهای بزرگ، مبل‌ها، صندلی‌ها و …، یک محیط جذاب و ایده‌آل بدون شلوغ شدن فضا در اختیار داشته باشید.

4.     صدای اتاق بازی را کم کنید

اتاق بازی در خانه شما خیلی زود می‌تواند به یک میدان جنگ تبدیل شود و پتانسیل تولید سروصدای زیادی را هم دارد. چه در حال بازی Modern Combat، چه آسفالت یا PUBG باشید، حجم صدا آن‌قدر بالا است که می‌تواند باعث آزار سایر اعضای خانواده شود. برای اطمینان از اینکه دیگران در خانه در آرامش باشند و شما بدون دغدغه در دنیای بازی غوطه‌ور شوید، استفاده از عایق صدا در اتاق بازی خود ایده خوبی است.

بیشتر بخوانید:معرفی بهترین مادربرد گیمینگ دنیا

5.     انتخاب سینمای خانگی را عاقلانه انتخاب کنید

نیمی از تجربه بازی در گرو نمایشگرهایی است که انتخاب می‌کنید. این ابزارها باید با دکوراسیون اتاق گیمینگ هم هماهنگ باشند. صدای فراگیر، تلویزیون با کیفیت بالا، کنسول‌های بازی پیشرفته همگی به بهترین تجربه بازی کمک می‌کنند؛ بنابراین انتخاب سیستم سینمای خانگی مناسب اهمیت دارد.

همه نمی‌توانند یک تلویزیون 60 اینچی یا صفحه نمایش بزرگ را در اتاق بازی خود نصب کنند. بسیاری از ما باید به سیستم‌هایی بسنده کنیم که با اتاق کوچک یا فضای محدود روی میز کامپیوتر سازگار است. از این ‌رو، هنگام انتخاب سیستم سینمای خانگی خود، به مساحت اتاق، بلندگوها و اتصالاتی که در اختیار دارید نیز توجه کنید.

سینمای خانگی

هنگام انتخاب سیستم سینمای خانگی خود، به مساحت اتاق، بلندگوها و اتصالاتی که در اختیار دارید نیز توجه کنید.

6.     فقط برای بازی‌های ویدیویی برنامه‌ریزی نکنید

برخلاف تصور رایج، اتاق گیمینگ فقط برای بازی‌های ویدیویی نیست. هنگام برنامه‌ریزی برای طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق گیمینگ، توجه به سلیقه همه اعضای خانواده بسیار مهم است. بهتر است اتاق گیمینگ را طوری بچینید که برای دوستان و خانواده شما به مکانی تبدیل شود تا بتوانید زمان کافی را به لذت بردن، بازی و ساختن خاطرات خوش با هم بگذرانید.

در پایان، به یاد داشته باشید که اتاق بازی خود را طوری طراحی و اجزای آن را به ‌گونه‌ای سازمان‌دهی کنید که هر نوع بازی، چه بازی‌های ویدیویی محبوب و چه بازی‌های رومیزی سرگرم‌کننده، در آن جا داشته باشد. در کل مطمئن شوید که آنجا را به فضایی زیبا، پرجنب‌وجوش و مملو از سرگرمی برای وقت‌گذرانی و انجام هر بازی خاص چون فوتبال دستی، مونوپولی، مارپله و … تبدیل کرده‌اید.

بیشتر بخوانید:بهترین هدست‌های گیمینگ ارزان

دیزاین اتاق گیمینگ

برخلاف تصور رایج، اتاق گیمینگ فقط برای بازی‌های ویدیویی نیست.

7.     اجازه دهید نور طبیعی کافی در اتاق گیمینگ شما جاری شود

اگر به دنبال ایده‌هایی برای طراحی اتاق بازی هستید که شاد، مدرن و جذاب باشد، به راه‌هایی برای ورود نور کافی به اتاق فکر کنید. نورپردازی را فقط با لامپ و نور مصنوعی انجام ندهید و نور طبیعی را به اتاق خود راه دهید. این نکته در واقع یکی از هیجان‌انگیزترین و مهم‌ترین جنبه‌های طراحی و دکوراسیون اتاق گیمینگ اتاق بازی است؛ بنابراین باید این موضوع را بسیار جدی بگیرید.

نور خورشید ویتامین D را به بدن شما هدیه می‌دهد که در حین بازی ممکن است آن را به‌ کل فراموش کنید. البته میزان نور طبیعی نباید به حدی زیاد باشد که نتوانید روی صفحه نمایش نگاه کنید. همچنین به فکر پرده جذابی برای مهار آن هم باشید که با تم اتاقتان هماهنگ باشد.

نور اتاق گیمینگ

نور خورشید ویتامین D را به بدن شما هدیه می‌دهد که در حین بازی ممکن است آن را به‌ کل فراموش کنید.

8.     یک محیط هیجان‌انگیز ایجاد کنید

برای طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق گیمینگ، به فکر پیاده کردن طرح‌های خلاقانه و جذاب روی دیوارهای اتاق باشید. استفاده از رنگ‌های جسورانه، پوسترها و المان‌های بازی‌های محبوبتان، بک‌دراپ‌های زیبا، ریسه نور و … به شما در رسیدن به چنین فضایی کمک زیادی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:بهترین کیبورد گیمینگ ارزان برای حرفه‌ای‌ها!

9.     انتخاب اکسسوری جذاب چون کیبورد و ماوس را جدی بگیرید

دو نوع کیبورد غشایی و مکانیکی در بازار وجود دارد. صفحه ‌کلیدهای غشایی ارزان‌تر و بی‌صدا‌تر هستند و برای گیمرهایی که نمی‌خواهند اعضای خانواده را از خواب بیدار کنند، گزینه‌های خوبی به‌ شمار می‌روند. با این ‌حال، صفحه‌ کلیدهای غشایی دوام کمتری دارند؛ بنابراین اگر حق انتخاب دارید، صفحه‌ کلیدهای مکانیکی بهتر هستند.

ماوس‌های بازی نیز دو نوع اصلی دارند: سیمی و بی‌سیم. ماوس بازی سیمی پاسخگویی بیشتر و سریع‌تری دارد. ماوس بازی بی‌سیم هم گزینه خوبی هستند، زیرا هیچ کابلی برای اتصال و شلوغ کردن فضای بازی ندارند. لوازم جانبی دیگری که باید بخرید عبارت‌اند از بلندگو، هدفون، میکروفون و پد ماوس. در خرید تمامی این موارد به رنگ، طرح و هم‌خوانی با دیگر اجزای دکوراسیون اتاق گیمینگ توجه داشته باشید.

10.یک بار یا کافه کوچک در اتاق خود ایجاد کنید

هیچ گیمر حرفه‌ای دوست ندارد در میانه یک بازی هیجان‌انگیز، برای یک میان وعده یا نوشیدنی اتاق خود را ترک کند. اگر اتاق شما فضای زیاد و مساحت بالایی دارید، می‌توانید یک گوشه از آن را به ایستگاه نوشیدنی یا یک کافه کوچک تبدیل کنید. با این کار به‌ سرعت تنقلات و نوشیدنی‌های دلخواه خود را تهیه کرده و به بازی ادامه می‌دهید. اگر فضای کافی برای یک بار کامل ندارید، یک یخچال کوچک و یک اسپرسوساز هم برای چنین فضایی کافی است.

دیزاین اتاق گیمینگ

اگر فضای کافی برای یک بار کامل ندارید، یک یخچال کوچک و یک اسپرسوساز هم برای چنین فضایی کافی است.

کلام آخر

طراحی و دکوراسیون اتاق گیمینگ تمام‌عیار نیاز به رعایت نکات مهمی چون نورپردازی، طراحی فضاهای اختصاصی چون کافه بار، خرید ابزارهای مناسب و … دارد که در این مطلب توضیح داده شد. با اجرای ایده‌های مختلف برای طراحی داخلی اتاق بازی، فضای اختصاصی شما کاملاً متحول می‌شود و تجربه بازی بسیار لذت‌بخش‌تری را برایتان رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید:بهترین ماوس پدهای گیمینگ مخصوص گیمرها

سوالات متداول

  • اتاق بازی خود را چگونه طراحی کنیم تا جذاب باشد؟

طراحی داخلی اتاق بازی طبق اصول کلی طراحی دیگر فضاها انجام می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید برنامه‌ریزی برای شروع کار و تهیه یک لیست از لوازمی است که نیاز دارید. بعد باید با کمی چاشنی خلاقیت چیدمان را انجام دهید.

  • اتاق بازی به چه چیزهایی نیاز دارد؟

برای دکوراسیون اتاق گیمینگ به مواردی مانند صندلی بازی راحت، چراغ‌های کافی، هدست بازی، کلید و ماوس، قفسه محکم، نمایشگر یا سینمای خانگی و یک میز بزرگ برای قرار دادن بازی‌های مورد علاقه خود نیاز دارید.

  • هزینه راه‌اندازی یک اتاق گیمینگ چقدر است؟

هزینه این کار به موارد زیادی بستگی دارد؛ از ابزارهای مخصوص خود بازی چون نمایشگر و سینمای خانگی گرفته تا لامپ، صندلی و اکسسوری‌های دیگری چون ماوس، کیبورد و … .

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =