Banner Image
ماوس پد مخصوص بازی

بهترین ماوس پدهای گیمینگ مخصوص گیمرها

امتیاز دهید

امروزه دنیای گیمرها و نحوه استفاده آن‌ها از اجزای اصلی کامپیوتر با سایر کاربران عادی کمی متفاوت است؛ درواقع کوچک‌ترین تغییر در لوازم جانبی سیستم، می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد گیمرها داشته باشد. همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین اجزای کامپیوتر، ماوس آن است، اما ماوس باکیفیت بدون پد ماوس اهمیت چندانی ندارد؛ در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با یکدیگر به معرفی و بررسی بهترین ماوس پد های گیمینگ بپردازیم.

بسیاری از کاربران لپ‌تاپ با نداشتن پد ماوس مشکلی ندارند، چراکه لپ‌تاپ با داشتن تاچ‌پد کاربرد ماوس را کمی کمرنگ‌تر کرده است اما کاربران کامپیوتر رومیزی و مخصوصا گیمرها، بدون ماوس پد دچار مشکل خواهند شد.

ماوس پد چیست؟

پیش از آن که به معرفی بهترین ماوس پد های گیمینگ بپردازیم، بهتر است کمی با ماهیت و چیستی آن آشنا شویم. به عبارت ساده، ماوس پد یک سطح جانبی صاف و هموار است که قرار دادن و جابه‌جایی ماوس کامپیوتر روی آن انجام می‌شود. وظیفه ماوس پدهای گیمینگ و حرفه‌ای، روان‌سازی حرکت ماوس و سر خوردن راحت‌تر آن برای گیمرها است.

ماوس پد چیست

این محصول مناسب همه کاربران کامپیوتر و لپ‌تاپ طراحی شده، اما کسانی که هنگام استفاده از سیستم خود با شرایط خاص و ریزه‌کاری مواجه می‌شوند، نیاز به پد ماوس را بیشتر احساس خواهند کرد، به همین دلیل تأثیر بهترین ماوس پد های گیمینگ برای نتیجه عملکرد گیمرها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: کیبورد چیست؟

انواع ماوس پد

ماوس پد عادی

ماوس پدهای عادی با قیمت‌های ارزان‌تر، برای کاربردهای روزانه در شرایط عادی طراحی شده‌اند و نسبت به سطوح عادی مانند میز حرکت راحت و روان‌تری برای کاربر ایجاد می‌کنند.

ماوس پد طبی و ارگونومیک

این نوع ماوس پدها کاربرد طبی و ارگونومیک دارند و مناسب کسانی هستند که با توجه به شرایط خود، در معرض استفاده طولانی مدت از ماوس قرار می‌گیرند. معمولا در طراحی ماوس پدهای طبی، یک استراحتگاه برای مچ دست در نظر گرفته می‌شود تا هنگام استفاده از آن، کمترین فشار و کشش به مچ دست وارد شود.

ماوس پد گیمینگ

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بهترین ماوس پد های گیمینگ با سایر ماوس پدهای معمولی، ابعاد آن است؛ ماوس پدهایی که مخصوص بازی طراحی شده‌اند از ابعاد و سایز بزرگ‌تری برخوردار هستند تا گیمرها هنگام بازی فضای بیشتری برای حرکت ماوس داشته باشند.

تاثیر ماوس پد در بازی

همه گیمرهای حرفه‌ای می‌دانند که استفاده از بهترین ماوس پد های گیمینگ می‌تواند لذت بازی‌های ویدئویی را به حداکثر آن برساند زیرا باعث عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود؛ اما هنوز برای بسیاری از افراد سوال است که استفاده از ماوس پد حرفه‌ای و گیمینگ چه تأثیری در بازی دارد؟

ماوس پد گیمینگ

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم سطح صاف و روان زیر ماوس می‌تواند دقت و ظرافت هدایت شخصیت بازی یا نشانه‌گیری در بازی‌های شوتینگ و تیراندازی را به حداکثر آن برساند؛ درواقع وجود بهترین ماوس پد های مخصوص بازی، باعث می‌شود گیمر به راحتی و کمترین خطا، از توانایی خود در بازی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: هولدر موبایل چیست؟

ویژگی‌های بهترین ماوس پد گیمینگ

در این بخش از معرفی بهترین ماوس پد های گیمینگ، ویژگی‌های منحصربه‌فردی که یک ماوس پد مخصوص بازی دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

جنس ماوس پد

ماوس پدهای حرفه‌ای و گیمینگ در جنس‌های متنوع با کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند؛ پلاستیک فشرده، پارچه، سیلیکون، لاستیک طبیعی و PVC از بهترین جنس‌های پد ماوس‌های گیمینگ محسوب می‌شوند اما نمی‌توانیم یکی از آن‌ها به عنوان بهترین جنس معرفی کنیم، زیرا سلیقه و راحتی هر یک از گیمرها با دیگری متفاوت است.

ماوس پد حرفه ای

عدم وجود استراحتگاه مچ دست

همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، ابعاد ماوس پدهای گیمینگ طراحی بزرگی دارند تا گیمرها هنگام بازی، توانایی حرکت بیشتر ماوس را داشته ‌باشند؛ به همین دلیل استراحتگاه مچ دست در بهترین ماوس پد های گیمینگ دیده نمی‌شود چراکه مانع عملکرد مناسب و به‌موقع گیمر می‌شود.

این ویژگی بیشتر در ماوس پدهای طبی و ارگونومیک دیده می‌شود، همچنین برخی از گیمرها نیز به استفاده از این نوع ماوس پدها علاقه‌‌مند هستند.

هاب USB

یکی از بزرگترین مشکلات گیمرها و کاربران کامپیوترهای جدید و لپ‌تاپ‌ها، تعداد کم پورت USB در دستگاه آن‌ها است. امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها 2 یا نهایت 3 پورت USB دارند که با اتصال یک هارد اکسترنال و ماوس دیگر پورتی برای اتصال فلش یا لوازم جانبی دیگر وجود ندارد. برخی از بهترین ماوس پد های گیمینگ با هدف رفع این مشکل طراحی شده‌اند و دارای هاب USB برای اتصال لوازم جانبی هستند.

نورپردازی RGB

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها برای گیمر‌های حرفه‌ای، وجود نورپردازی RGB در بخش‌های مختلف سیستم آن‌ها است. برخی از جدیدترین و بهترین ماوس پد های مخصوص بازی از این ویژگی برخوردار هستند. درواقع ماوس پدهایی وجود دارند که در حاشیه آن‌ها از نورپردازی RGB استفاده شده‌است.

ماوس پد مخصوص بازی

قابلیت شستشو و ضد آب بودن

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های بهترین ماوس پد های گیمینگ، قابلیت ضد آب بودن آن است تا گیمرها بدون استرس خراب شدن ماوس پد خود، نسبت به شستشوی آن اقدام کنند. همچنین ضد آب بودن ماوس پد می‌تواند نگرانی خوردن نوشیدنی اطراف آن را کاهش دهد.

معرفی 10 مدل از بهترین ماوس پدهای مخصوص بازی

دنیای پد ماوس‌های گیمینگ بسیار گسترده و متنوع است و مدل‌های مختلفی برای گیمرهای حرفه‌ای تولید و عرضه شده‌است. در ادامه قصد داریم 10 مدل از بهترین ماوس پدهای مخصوص بازی که مورد توجه گیمرها واقع شده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم:

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل Razer FireFly v2

ماوس پد ریزر مدل FireFly v2 با ابعاد 3×255×355 میلی‌متر، مخصوص بازی طراحی شده‌ و نوع حرکتی آن Control, Speed است؛ رویه این ماوس پد ترکیبی از پارچه و پلاستیک و زیره آن از جنس پلاستیک نرم تولید شده که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است؛ یکی از ویژگی‌های جذاب این ماوس پد، نورپردازی RGB با قابلیت انتخاب 16.8 میلیون رنگ است.

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل Razer FireFly v2

در ادامه سایر ویژگی‌های این ماوس پد را شرح داده‌ایم:

  • مقاوم در برابر لغزش
  • مقاوم در برابر رطوبت و عرق
  • سطح سخت و راحتی در حرکت ماوس
  • سازگار با نرم‌افزار Razer Synapse
  • سازگار با تمامی سنسورهای لیزری و اپتیکال
  • قابلیت همگام‌سازی رنگ حاشیه با نور ماوس‌های Razer

ماوس پد مخصوص بازی تسکو مدل GMO 50

این ماوس پد با ابعاد 4×300×800 میلی‌متر طراحی شده و به عنوان یکی از بهترین ماوس پد های گیمینگ ایرانی، از کیفیت بالایی برخوردار است. جنس رویه این محصول از پارچه و زیره آن از لاستیک ABS طراحی شده‌است.

ماوس پد مخصوص بازی تسکو مدل GMO 50

برخی از ویژگی‌های مهم این محصول عبارتند از:

  • 12 حالت نورپردازی RGB
  • سازگار با USB2 و بالاتر
  • قابلیت شستشو
  • مقاوم در برابر لغزش
  • هاب USB

بیشتر بخوانید: 5 برند اسپیکر ایستاده در سال 2023

ماوس پد مخصوص بازی ردراگون مدل NEPTUNE X P033

یکی از محبوب‌ترین پد ماوس‌های ردراگون با ابعاد 3×300×800 میلی‌متر، مدل NEPTUNE X P033 است که جنس آن از پارچه نانو و زیره لاستیکی طراحی شده تا از لغزش و تکان خوردن آن جلوگیری کند.

ماوس پد مخصوص بازی ردراگون مدل NEPTUNE X P033

در ادامه برخی از ویژگی‌های این محصول را شرح داده‌ایم:

  • قابلیت شستشو و ضد آب بودن ماوس پد
  • لبه دوردوزی شده جهت مقاومت بیشتر
  • بهره‌مندی از نورپردازی RGB
  • انعطاف‌پذیری بالا بدون پیچ‌خوردگی

ماوس پد مخصوص بازی دیپ کول مدل GM820

پد ماوس دیپ کول مدل GM820 یکی از بهترین ماوس پد های گیمینگ زیر 1 میلیون تومان محسوب می‌شود که با ابعاد 3×340×900 میلی‌متر تولید شده‌است. این محصول از جنس پارچه ضد آب و زیره لاستیکی متراکم طراحی شده تا در تمام لحظات بازی سطح زیر ماوس شما را ثابت نگه دارد.

ماوس پد مخصوص بازی دیپ کول مدل GM820

سایر ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • ضد آب
  • ماوس پد نرم و انعطاف‌پذیر
  • دوردوزی شده

ماوس پد ام اس آی مدل shield

ماوس پد گیمینگ Game Shield محصولی از برند تایوانی MSI است. شرکت سازنده این ماوس پد، آن را در ابعاد 5×220×320 میلی‌متر تولید کرده و جنس زیره آن را به گونه‌ای طراحی کرده است تا به هیچ عنوان روی سطوح مختلف دچار لغزش نشود.

ماوس پد ام اس آی مدل shield

ویژگی‌های مهم این محصول باکیفیت شامل موارد زیر هستند:

  • پارچه دارای بافت میکروفایبر در سطح ماوس پد
  • ثبات کامل روی سطوح مختلف
  • سازگار با سنسورهای اپتیکال و دیجیتال
  • تولید کم‌ترین میزان اصطکاک

ماوس پد ایسوس مدل ROG Balteus Qi

یکی از بهترین ماوس پد های گیمینگ برند ایسوس، مدل ROG Balteus Qi با ابعاد 7.9×320×370 میلی‌متر است. برای اولین بار میان تمام ماوس پدهای رایج بازار، تیم مهندسی ROG از قابلیت شارژ بیسیم Qi رونمایی کرد؛ به همین دلیل پد ماوس ROG Balteus Qi یکی از گران قیمت‌ترین مدل‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.

ماوس پد ایسوس مدل ROG Balteus Qi

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • دارای هاب USB 2.0
  • جنس محصول از پلاستیک فشرده است
  • قابلیت نورپردازی RGB
  • امکان تغییر رنگ نورپردازی بدون نیاز به نرم‌افزار

ماوس پد مخصوص بازی تایتان ولف مدل Global Lighting RGB

ماوس پد گیمینگ TitanWolf مدل Global Lighting یکی از بهترین ماوس پدهای بازار محسوب می‌شود، این محصول با ابعاد 4×600×1200 میلی‌متر مناسب گیمر‌هایی طراحی شده‌است که می‌خواهند علاوه‌بر ماوس، کیبورد و سایر لوازم جانبی خود را نیز روی آن قرار دهند؛ قابلیت نورپردازی RGB از جذابیت‌های دیگر این محصول به شمار می‌رود.

ماوس پد مخصوص بازی تایتان ولف مدل Global Lighting RGB

در ادامه نمونه‌هایی از ویژگی‌های کاربردی و حائز اهمیت این ماوس پد را مشاهده می‌کنید:

  • قابلیت شستشو
  • لبه‌های دوردوزی شده
  • تنظیم نورپردازی به صورت چرخشی و چشمک‌زن
  • کفی لاستیکی و ضد لغزش

ماوس پد مخصوص بازی میشن مدل PD121

پد ماوس مخصوص بازی میشن مدل PD121 از بهترین ماوس پد های گیمینگ در بازار است که مانند سایر ماوس پدهای مشابه، از زیره لاستیکی در ساخت آن استفاده شده‌است. این ماوس پد از قابلیت نورپردازی RGB برخوردار است و تولیدکنندگان این محصول، سایز 4×309.5×880 میلی‌متر را برای ابعاد آن در نظر گرفته‌اند.

ماوس پد مخصوص بازی میشن مدل PD121

برخی از ویژگی‌های این ماوس پد گیمینگ عبارتند از:

  • 11 حالت تغییر نورپردازی RGB
  • زیره لاستیکی و ضد لغزش
  • اتصال با کابل USB و قابلیت جدا شدن آن از ماوس پد
  • جنس رویه ابریشم قابل شستشو

ماوس پد ایسوس مدل ROG Sheath

یکی دیگر از بهترین ماوس پد های گیمینگ ایسوس، مدل ROG Sheath است؛ این مدل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و رضایت گیمرهای زیادی را همراه داشته است. این محصول با ابعاد 3×440×900 میلی‌متر طراحی شده تا گیمرها فضای مناسب و گسترده‌ای برای حرکت ماوس داشته ‌باشند.

ماوس پد ایسوس مدل ROG Sheath

در ادامه برخی از ویژگی‌های کاربردی و مهم این ماوس پد را شرح داده‌ایم:

  • قابل شستشو و ضد آب
  • جنس زیره از لاستیک عاج‌دار
  • ضد لغزش
  • سطح پد از نوع Control و Speed

ماوس پد مخصوص بازی اونیکوما مدل MP006

ماوس پد Onikuma مدل MP006، از پرفروش‌ترین ماوس پدهای گیمینگ به‌شمار می‌رود؛ این محصول با ابعاد 4×300×800 میلی‌متر تولید شده‌است. قابلیت نورپردازی RGB، زیبایی ماوس پد گیمینگ اونیکوما مدل MP006 را افزایش داده و با اتصال آن از طریق USB می‌توانید از حالت‌های مختلف نورپردازی این محصول لذت ببرید.

ماوس پد مخصوص بازی اونیکوما مدل MP006

برخی از ویژگی‌های حائز اهمیت این محصول عبارتند از:

  • قابل شستشو و ضد آب
  • نورپردازی RGB
  • زیره از جنس لاستیک ضد لغزش
  • بدون نیاز به نصب درایور بعد از اتصال ماوس پد

سوالات متداول

بهترین برندهای ماوس پدهای گیمینگ کدامند؟

ماوس پدهای گیمینگ توسط برندهای بسیار زیادی تولید می‌شوند و انتخاب میان آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ برخی از معروف‌ترین برندها در این زمینه عبارتند از Razer، TSCO، ASUS و MSI.

استفاده از بهترین ماوس پد های گیمینگ چه تأثیری در بازی دارد؟

استفاده از ماوس پد مخصوص بازی می‌تواند دقت، سرعت و ظرافت نشانه‌گیری و هدایت شخصیت‌های بازی شما را افزایش دهد تا هنگام بازی عملکرد بی‌نقص و بهتری را تجربه کنید.

ماوس پدهای گیمینگ چه تفاوتی با سایر ماوس پدها دارند؟

ماوس پدهای گیمینگ از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر ماوس پدها برخوردارند؛ همچنین در ماوس پدهای گیمینگ استراحتگاه مچ دست وجود ندارد و اکثر ماوس پدهای مخصوص بازی دارای نورپردازی RGB هستند.

جمع‌بندی

ماوس پدها به منظور روان‌سازی حرکت ماوس روی سطوح مختلف طراحی شده‌اند و انواع مختلفی دارند؛ ماوس پدهای عادی، طبی و ارگونومیک و گیمینگ از انواع ماوس پدهای موجود در بازار هستند. اکنون ما 10 مدل از بهترین ماوس پد های گیمینگ را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های هرکدام بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید؛ ویژگی‌های که از اهمیت زیادی برخوردارند و نیازمند بررسی هستند عبارتند از: داشتن یا نداشتن استراحتگاه مچ دست، هاب USB و زیره ضد لغزش. همچنین جنس رویه و قابل شستشو بودن ماوس پدهای گیمینگ، از نکات مهمی است که باید پیش از خرید به آن توجه کنید.

برای بسیاری از کاربران جدید و گیمرهای تازه‌کار سوال است که استفاده از بهترین ماوس پدهای مخصوص بازی چه تأثیری بر عملکرد آن‌ها دارد؟ همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، استفاده از ماوس پد گیمینگ باعث بهبود عملکرد گیمر هنگام بازی می‌شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =