Banner Image

بهترین کیبورد گیمینگ ارزان برای حرفه‌ای‌ها!

3.4/5 - (5 امتیاز)

برای برخی از افراد گیم یک سرگرمی جذاب است، اما برای بسیاری، بخش مهمی از زندگی‌شان به حساب می‌آید. به همین دلیل عاشقان گیم همواره به دنبال بهترین کیبورد گیمینگ ارزان هستند که بتوانند با عملکرد روان آن از بازی لذت بیشتری ببرند؛ اما کیبورد گیمینگ چیست و چه ‌چیزی آن را منحصربه فرد می‌کند‌؟ گیمرهای حرفه‌ای از ارزش بالای یک کیبورد گیمینگ مطلع هستند و نقش آن را در سرعت و بهبود عملکردشان به خوبی می‌دانند. در مقابل شاید تازه واردین به دنیای بازی‌ها از میزان اهمیت آن اطلاع نداشته باشند. ازاین‌رو در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعات کامل‌تری از کیبورد گیمینگ در اختیارتان قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

کیبورد گیمینگ چیست؟

برای یک گیمر حرفه‌ای هیچ چیزی بهتر از یک سیستم خوب و کامل وجود ندارد که یکی از مهم‌ترین اجزای آن‌ کیبورد است، اما نه کیبورد معمولی! کیبوردهای گیمینگ که منحصرا برای گیمرها طراحی شده‌اند. آن‌ها معمولا دارای ویژگی‌های خاصی مانند کلیدهای مخصوص، روشنایی قابل تنظیم، سوئیچ‌های مکانیکی پیشرفته و نورپردازی خاص و زیبا برای عملکرد بهتر هستند. برخی از صفحه‌ کلیدهای بازی همچنین از امکاناتی مانند کنترل‌ چندرسانه‌ای اختصاصی و طراحی‌ مناسب برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی مچ هنگام بازی‌های طولانی بهره می‌برند.

کیبورد گیمینگ

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کیبورد گیمینگ ارزان عبارت‌اند از:

  • سوئیچ‌های مکانیکی برای بهبود سرعت و پاسخگویی
  • کلیدهایی با نور پس زمینه برای دید بهتر در محیط‌های کم نور
  • کلیدهای قابل برنامه‌ریزی برای استفاده از میانبرها
  • حافظه داخلی برای ذخیره تنظیمات
  • کنترل‌های چندرسانه‌ای برای دسترسی سریع
  • طراحی مناسب همراه با تکیه‌گاه برای مچ و ارتفاع قابل تنظیم برای راحتی دست‌ها در زمان بازی‌های طولانی

بیشتر بخوانید: بهترین ماوس‌پدهای گیمینگ مخصوص گیمرها!

مشخصات کیبورد گیمینگ

صفحه کلیدهای گیمینگ به طور خاص برای بهبود عملکرد گیمرها طراحی شده‌اند. آن‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که در صفحه کلیدهای استاندارد پیدا نمی‌شود. برخی از مهم‌ترین مشخصات بهترین کیبورد گیمینگ ارزان عبارت است از:

کلیدهای قابل برنامه ریزی

صفحه کلیدهای گیمینگ دارای کلیدهای اضافی هستند که می‌توانید آن‌ها را برای انجام اقدامات خاصی تنظیم کنید.

سوئیچ‌های مکانیکی

کیبورد گیمینگ از سوئیچ‌های مکانیکی استفاده می‌کنند که هنگام فشار دادن کلیدها به شما بازخورد می‌دهند. این سوئیچ‌ها برای ضربه زدن سریع و دقیق‌تر به کلیدها طراحی شده‌اند.

نورپردازی قابل تنظیم

بسیاری از صفحه کلیدهای گیمینگ دارای نورپردازی قابل تنظیم هستند که برای برجسته کردن کلیدهای مهم یا زیبایی استفاده می‌شود.

نورپردازی کیبورد

کنترل‌های رسانه اختصاصی

برخی از صفحه‌کلیدهای مخصوص بازی دارای کنترل‌های رسانه‌ای اختصاصی هستند که به کاربران امکان می‌دهد صدا را تنظیم و موسیقی را پخش یا متوقف کنند.

طراحی خاص

صفحه کلیدهای گیمینگ با در نظر گرفتن شرایط گیمر طراحی می‌شوند. اکثر گیمرهای حرفه‌ای ساعات طولانی مشغول بازی هستند، به همین دلیل احتمال آنکه با مشکلاتی مثل درد مچ‌ها روبرو شوند، زیاد است.‌ کیبورد‌های گیمینگ دارای تکیه‌گاهی برای دست‌ها هستند تا این مشکل را حل کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبورد بی سیم (معرفی 10 مدل)

نکات مهم خرید بهترین کیبورد گیمینگ

تا اینجای مطلب بهترین کیبورد گیمینگ ارزان از ویژگی‌ها و مشخصات صفحه کلید مخصوص بازی برایتان گفتیم. اگر هم‌اکنون قصد دارید که برای خرید یک کیبورد گیمینگ اقدام کنید توجه به نکات زیر می‌تواند یک راهنمای مناسب برای انتخاب بهترین مدل باشد:

نوع سوئیچ

در کیبوردهای گیمینگ، زیر کلیدها یک قطعه مکانیکی قرار گرفته است که بر صدای دکمه‌ها و سرعت عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی از معروف‌ترین سوئیچ‌های مکانیکی عبارت‌اند از Cherry MX و Kailh که محبوبیت زیادی بین گیمرها دارند.

چرخش کلید

با استفاده از این ویژگی چند کلید را می‌توانید هم‌زمان فشار دهید؛ بدون اینکه تداخلی در عملکرد آن‌ها ایجاد شود.

نور پس‌زمینه

نور پس‌زمینه بازی کردن را برایتان لذت‌بخش می‌کند و به شما امکان می‌دهد کلیدها را در شرایط کم نور ببینید. در برخی از کیبوردها می‌توانید نور را به دلخواه خود تنظیم کنید.

نور پس زمینه کیبورد

کلیدهای قابل برنامه ریزی

صفحه کلیدهای بازی باید دارای کلیدهای قابل برنامه‌ریزی باشند تا بتوانید میانبرهایی را برای دسترسی سریع اختصاص دهید.

اندازه و چیدمان

اندازه و چیدمان صفحه کلید را در نظر بگیرید. صفحه‌ کلیدهایی با اندازه کامل، قسمت اعداد را در خود جای داده‌اند، در حالی که صفحه‌ کلیدهای فشرده، دکمه‌های غیرضروری را حذف کرده‌اند.

کیفیت ساخت

صفحه کلیدی باکیفیت که از موادی مانند آلومینیوم یا پلاستیک تهیه شده‌اند را خریداری کنید. همچنین کلیدهای کیبورد باید از دوام خوبی برخوردار باشند و به راحتی تعویض شوند.

معرفی 10 مدل کیبورد گیمینگ ارزان قیمت

کیبوردها دارای کیفیت متفاوتی هستند،‌ ازاین‌رو قیمت‌های مختلفی نیز دارند. ما می‌دانیم که بسیاری از شما به دنبال بهترین کیبورد گیمینگ ارزان هستید که از عملکرد مناسبی برخوردار باشد. به همین دلیل قصد داریم که ده مدل از کیبوردهای گیمینگ مقرون‌به‌صرفه را به شما معرفی کنیم:

1)    کیبورد گیمینگ موکسوم مدل MX-KB09

اگر به دنبال یک صفحه کلید ارزان و با قابلیت‌های نورپردازی عالی هستید، کیبورد گیمینگ موکسوم مدل MX-KB09 گزینه‌ای مناسب برایتان به حساب می‌آید.

کیبورد گیمینگ موکسوم مدل MX-KB09

این صفحه کلید جزو بهترین کیبورد گیمینگ با قیمت منصفانه در ایران است که وزنی سبک و معادل ۴۸۰ گرم دارد و‌ از طریق USB به سیستم وصل می‌شود. این صفحه کلید در دسته کیبوردهای دارای سیم قرار می‌گیرد و از چراغ پس زمینه LED رنگی بهره می‌برد که جذابیتی خاص به آن بخشیده است.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبورد برای تایپ سریع

2)    کیبورد مخصوص بازی هویت مدل KB500L

برند هویت، کیبوردهای گیمینگ بسیاری را تولید می‌کند که مدل KB500L یکی از بهترین آن‌ها است. از مزایای این کیبورد می‌توان به وجود ۱۰ کلید میانبر در آن اشاره کرد که دسترسی سریع و افزایش سرعت بازی را برای گیمرها فراهم می‌کند.

کیبورد مخصوص بازی هویت مدل KB500L

کیبورد مخصوص بازی هویت مدل KB500L همچنین ویژگی‌هایی مانند ghosting anti دارد که به محبوبیت این کیبورد بین گیمرها افزوده است. از دیگر مشخصات جذاب این صفحه کلید می‌توان به وجود بک لایتی زیبا اشاره کرد که استفاده از آن را در اتاقی تاریک امکان‌پذیر کرده است.

3)    کیبورد مخصوص بازی ایسر مدل YKB913

برای بسیاری از گیمرها،‌ استفاده از کیبورد گیمینگ با سیم دست‌ و پاگیر‌ است،‌ اما برخی دیگر، صفحه کلید‌های بی سیم را فاقد سرعت کافی می‌دانند.

کیبورد مخصوص بازی ایسر مدل YKB913

کیبورد گیمینگ ایسر مدل YKB913 این مشکل را حل کرده است، چراکه هم بدون سیم و هم با سیم کار می‌کند، بنابراین طرفداران هر دو مدل می‌توانند از آن استفاده کنند‌. از ویژگی‌های دیگر این کیبورد وجود درگاه USB به عنوان رابط اتصال به سیستم و چراغ پس‌زمینه است که قابلیت تغییر نور را دارد.

4)    کیبورد مخصوص بازی بیاند مدل BGK-9500

اگر به دنبال یک صفحه کلید سبک با قیمت مناسب هستید، کیبورد بیاند یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. این کیبورد با سیم دارای پورت USB و نور پس زمینه جذاب، تجربه ای لذت‌بخش برای گیمرها فراهم می‌کند.

در ساختار کیبورد گیمینگ بیاند از دکمه‌های مکانیکی استفاده نشده، بنابراین در هنگام بازی سروصدای زیادی ایجاد نمی‌کند، این ویژگی برای برخی از گیمرهایی که به دنبال تمرکز بیشتری هستند، جذاب است.

5)    کیبورد مخصوص بازی تسکو مدل TK 8123 GA

در ادامه معرفی بهترین کیبورد گیمینگ ارزان به معرفی کیبورد مخصوص بازی تسکو مدل TK 8123 GA می‌پردازیم. این صفحه کلید نه‌تنها با تمامی سیستم عامل‌ها سازگار است بلکه قابلیت استفاده در تبلت‌های اندرویدی را هم دارد. از ویژگی‌‌های جالب این کیبورد می‌توان به طراحی ارگونومیک آن اشاره کرد که استفاده طولانی مدت از این صفحه کلید را برای گیمرهای حرفه‌ای آسان کرده است.

کیبورد مخصوص بازی تسکو مدل TK 8123 GA

همچنین کیبورد مخصوص بازی تسکو مدل TK 8123 GA از ۹ مود مختلف نورپردازی در کناره کلیدها برخوردار است که نورپردازی حرفه‌ای به این کیبورد می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

6)     کیبورد مخصوص بازی پانتسون مدل GK70

صفحه کلید پانتسون GK70 یک کیبورد مخصوص بازی است که برای اتصال به سیستم از درگاه USB استفاده می‌کند. این صفحه کلید به دلیل برخورداری از کلیدهای مکانیکی از سرعت بالایی برخوردار است و تجربه لذت‌بخشی را برای گیمرها فراهم می‌کند.

کیبورد مخصوص بازی پانتسون مدل GK70

کیبورد مخصوص بازی پانتسون مدل GK70 دارای ۱۰۴ کلید با قابلیت چرخش است که استفاده هم‌زمان از چند کلید را برای گیمر فراهم می‌کند. همچنین این کیبورد نور پس زمینه قابل تنظیم دارد که یک تجربه عالی برای کاربران خود رقم می‌زند.

7)    کیبورد گیمینگ جرتک مدل K909

آنچه کیبورد گیمینگ جرتک مدل K909 را منحصربه فرد می‌کند، بک لایت فوق‌العاده و استفاده از حروف فارسی در کیبورد است. روی تمامی ۱۰۴ کلید این کیبورد حروف فارسی قرار دارد که تجربه ای جالب برای گیمرهای ایرانی به حساب می‌آید‌.

این صفحه کلید با سیم از طریق USB به سیستم وصل می‌شود‌ و ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت تنظیم نور پس زمینه، کلیدهای مکانیکی و قاب فلزی دارد. به دلیل استفاده از کلیدهای مکانیکی، کیبورد مخصوص بازی جرتک مدل K909 سرعت فوق‌العاده‌ای برای گیمرها فراهم می‌کند.

8)    کیبورد گیمینگ ورتاکس مدل Amber

قابلیت‌ها‌ و ویژگی‌های کیبورد گیمینگ ورتاکس مدل Amber آن را از سایر صفحه‌ کلیدهای گیمینگ متمایز می‌کند. این کیبورد از لحاظ جنس بدنه بسیار باکیفیت است، به همین دلیل تجربه لذت‌بخشی را برای گیمرها رقم می‌زند. کیبورد گیمینگ ورتاکس مدل Amber یک صفحه کلید با سیم است و از طریق USB به سیستم وصل می‌شود.

کیبورد گیمینگ ورتاکس مدل Amber

از قابلیت‌ها و مزایای این کیبورد می‌توانیم به مواردی مثل کلید‌های هوشمند، 12 کلید چند رسانه‌ای و کلیدهای ممبران سیاه Amber نام ببریم که به گیمرها برای دستیابی به عملکرد بهتر کمک می‌کند. کیبورد ورتاکس همچنین دارای طراحی ارگونومیک است، ازاین‎‌رو گزینه‌‌ای مناسب برای گیمرهای حرفه‌ای‌ که مدت زمان طولانی به بازی می‌پردازند، به شمار می‌رود.

9)    کیبورد مخصوص بازی تی- دگر مدل Bali T-TGK311

این صفحه کلید که توسط شرکت T-Dagger به بازار عرضه شده است، طراحی فوق‌‌العاده و بدنه‌ای با کیفیت بالا دارد.‌ صفحه کلید تی-دگر مدل Bali T-TGK311 دارای ویژگی‌ها و مشخصاتی مانند کلیدهای مکانیکی حساس و Outemu است، به همین دلیل جزو کیبوردهای محبوب گیمرها به حساب می‌آید.‌

کیبورد مخصوص بازی تی- دگر مدل Bali T-TGK311

از دیگر مشخصات‌ این صفحه کلید می‎توان به نورپردازی جذاب و قابل تنظیم، کلید‌های میانبر و طراحی زیبا اشاره کرد که به استقبال بیشتر گیمرها از این کیبورد منجر شده است.

10) کیبورد مخصوص بازی آیمایس مدل AKK-600-R-M

کیبورد مخصوص گیمینگ AKK-600-R-M که توسط شرکت آیمایس به بازار عرضه شده و از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است. این کیبورد از طریق کابل USB به سیستم متصل می‌شود، به همین‌ دلیل سرعت بالایی دارد و برای گیمرهای حرفه‌‌ای تجربه جذابی رقم می‌زند.‌

کیبورد مخصوص بازی AKK-600-R-M دارای ۱۰۴ کلید و چراغ‌های رنگی زیبایی است که استفاده از آن را در اتاق تاریک امکان‌پذیر می‌کند. از دیگر‌ ویژگی‌های این کیبورد می‌توان به قابلیت Ghosting-Anti اشاره کرد که به وسیله آن گیمرها می‌توانند چند کلید را به طور‌ هم‌زمان فشار دهند و با خیال راحت بازی کند.

بیشتر بخوانید: کیبورد چیست؟ معرفی انواع صفحه کلید 

جمع‌بندی

در این مقاله از صفحه کلید مخصوص بازی برایتان گفتیم و چند مدل از بهترین کیبورد گیمینگ ارزان را به شما معرفی کردیم. داشتن ابزار مناسب برای گیمرها بسیار مهم است، به همین دلیل آن‌ها همواره به دنبال سیستم‌ و لوازم جانبی خاصی هستند که سرعت و دقت بالایی داشته باشد تا بتوانند عملکرد خود را در حین بازی بهبود ببخشند. کیبوردهای گیمینگ به همین منظور تولید شده‌اند. آن‌ها با قابلیت و ویژگی‌هایی مثل سوئیچ مکانیکی، نور پس زمینه، کلیدهای میانبر و طراحی خاص برای جلوگیری از درد مچ ساخته می‌شوند و به گیمرها برای انجام بهتر بازی‌ها کمک می‌کنند‌. کیبوردهای گیمینگ با توجه به قیمتشان دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که شما می‌توانید بر حسب نیاز خود یک مدل را انتخاب کنید.

 سوالات متداول

  • چگونه صفحه کلید بازی خود را تمیز کنم؟

برای تمیز کردن صفحه کلید بازی، می‌توانید از یک پارچه نرم و مرطوب برای پاک کردن کلیدها و سطح کیبورد استفاده کنید. یادتان باشد که از به‎کارگیری مواد شیمیایی قوی خودداری کنید، زیرا ممکن است به صفحه کلید آسیب برسانند.

  • تفاوت بین صفحه کلید گیمینگ بدون سیم و با سیم چیست؟

صفحه کلید بازی با سیم از طریق کابل به رایانه شما متصل می‌شود، در حالی که صفحه کلید بازی بی سیم از ویژگی‌هایی مانند بلوتوث برای اتصال استفاده می‌کند. صفحه‌ کلیدهای سیمی معمولا زمان پاسخ‌دهی سریع‌تری دارند، اما کار با صفحه کلید بی‌سیم راحت‌تر است.

  • میانگین طول عمر یک صفحه کلید بازی چقدر است؟

طول عمر متوسط ​​یک صفحه کلید گیمینگ با توجه به نوع و کیفیت کیبورد متفاوت است. لازم به ذکر است که صفحه کلیدهای مکانیکی نسبت به کیبوردهای دیگر، دوام بیشتری دارند.

  • آیا می‌توانم از صفحه کلید بازی برای استفاده روزمره استفاده کنم؟

با اینکه صفحه کلیدهای بازی برای گیمرها طراحی شده‌اند، اما می‌توان از آن‌ها برای فعالیت‌های معمول نیز استفاده کرد.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 17 =