Banner Image
شاخص ترفندهای خرید کاندوم برای خجالتی ها

ترفندهای خرید کاندوم برای خجالتی‌ها

امتیاز دهید

همه ما می‌دانیم کاندوم یک وسیله ضروری است که باید توسط هر کسی که رابطه جنسی دارد استفاده شود؛ با این حال حتی روشن‌فکرترین افراد هم هنگام خرید کاندوم از داروخانه شرم و خجالت را تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد هر چقدر هم که جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی پیشرفت کند، بعضی چیزها در ذهن ما تابو می‌مانند و باعث می‌شوند یک کار ساده و ضروری مانند کاندوم خریدن، برایمان خجالت‌آور باشد. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت هر کسی حداقل یک بار برایش این سوال پیش آمده که برای خرید کاندوم چه بگوییم؟

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، در وهله اول باید بدانید هیچ دلیلی برای خجالت کشیدن وجود ندارد زیرا کاندوم خریدن امری معمول و رایج است که کارمندان داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی روزی ده‌ها بار با آن مواجه می‌شوند؛ اما اگر با این وجود هم نمی‌توانید شرمندگی خود را پنهان کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا چند ترفند برای خرید کاندوم را مورد بررسی قرار دهیم:

چرا خرید کاندوم ضروری است؟‌

برخی از کسانی که نمی‌دانند باید برای خرید کاندوم چه بگوییم و از این کار هراس دارند، به کلی از آن چشم‌پوشی می‌کنند تا مجبور نشوند با ترس خود مقابله کنند؛ اما خرید کاندوم و استفاده از آن به چند دلیل یک امر ضروری و حیاتی به شمار می‌رود:

  • محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی (STIs): کاندوم به عنوان یک مانع به کار می‌رود که می‌تواند به جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی در طول رابطه جنسی کمک کند؛ بنابراین، کاندوم خطر ابتلا یا انتشار بیماری‌هایی مانند HIV، کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس و تبخال را کاهش می‌دهد.
  • پیشگیری از بارداری ناخواسته: کاندوم یک روش موثر پیشگیری از بارداری است؛ البته اگر به طور صحیح و مداوم استفاده شود. با استفاده از کاندوم، یک مانع فیزیکی ایجاد می‌شود که از رسیدن اسپرم به تخمک و لقاح آن جلوگیری می‌کند و خطر بارداری ناخواسته را کاهش می‌دهد.
  • کنترل داشتن بر سلامت جنسی: خرید کاندوم به افراد قدرت می‌دهد تا سلامت و رفاه جنسی خود را کنترل کنند. این کار، رفتار جنسی مسئولیت‌پذیرانه را تشویق کرده و روابط جنسی سالم و ایمن را ترویج می‌کند.
چرا خرید کاندوم ضروری است؟‌

کاندوم خطر ابتلا یا انتشار بیماری‌هایی مانند HIV، کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس و تبخال را کاهش می‌دهد

چرا افراد از خرید کاندوم شرم دارند؟

گشتن به دنبال پاسخ این سوال که برای خرید کاندوم چه بگوییم و هراس داشتن از این کار،‌ امری کاملاً معمول و رایج در کشور ماست. استرسی که هنگام خرید کاندوم از داروخانه داریم می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد؛ از جمله خجالت کشیدن از گفتن درخواست خرید، خجالت کشیدن از بردن نام مدل خاصی از کاندوم، خجالت کشیدن از سوال کردن درباره ابهامات مربوط به کاندوم و مهم‌تر از همه، ترس اینکه مبادا دیگران بفهمند شما رابطه جنسی دارید.

بیشتر بخوانید:بهترین کرم ضد چروک بالای 40 سال

چند راه برای مقابله با این عوامل و بالا بردن اعتماد به نفس هنگام خرید کاندوم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

چرا افراد از خرید کاندوم شرم دارند؟

گشتن به دنبال پاسخ این سوال که برای خرید کاندوم چه بگوییم و هراس داشتن از این کار،‌ امری کاملاً معمول و رایج در کشور ماست

از قبل درباره انواع کاندوم تحقیق کنید

بررسی تمام گزینه‌های موجود در میان برندها و مدل‌های مختلف کاندوم هنگام خرید آن از فروشگاه می‌تواند حسابی سرگرم‌کننده باشد، اما اگر اولین بار است که کاندوم می‌خرید و استرس دارید که برای خرید کاندوم چه بگوییم، تحقیق کردن در مورد نوع کاندوم مورد نظر و شناختن انواع مختلف و برندهای آن می‌تواند کل فرآیند را کمی آسان‌تر کند.

یادتان باشد که خرید شما برای فروشنده اهمیتی ندارد

کارمندان داروخانه و فروشگاه‌های بهداشتی واقعاً اهمیتی نمی‌دهند که شما چه چیزی می‌خرید. احتمالاً آن‌ها همین امروز قبل از اینکه شما پا داخل مغازه بگذارید به افراد دیگری کرم هموروئید، لوبریکانت، داروی ضد اسهال و چندین باکس دیگر کاندوم فروخته‌اند.

باور داشته باشید که خرید کاندوم اشکالی ندارد

اگر احساس ناخوشایندی دارید و نمی‌دانید برای خرید کاندوم چه بگوییم، مشکلی نیست چون می‌توانید صرفاً احساس خود را نادیده بگیرید و حتی با اعتماد به نفس جعلی هم که شده، با شجاعت به داروخانه بروید و کاندوم بخرید. به بخش خجالت‌زده مغز خود نشان دهید که با اینکه صدای آن را می‌شنوید، اما به آن گوش نمی‌دهید و نمی‌گذارید اعمال شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اما برای خرید کاندوم چه بگوییم؟

همان‌طور که تاکنون خواندیم، خرید کاندوم برای اکثر افراد کاری خجالت‌آور و دشوار محسوب می‌شود که حتی در بعضی موارد، افراد به دلیل شرم زیاد از انجام آن خودداری می‌کنند؛ اما به خاطر سپردن این موضوع مهم است که امروزه دیگر کاندوم تنها وسیله‌ای برای پیشگیری از بارداری نیست و در وهله اول برای مراقبت از خود در برابر بیماری‌های مقاربتی و رعایت بهداشت جنسی استفاده می‌شود. اگر با این وجود همچنان نمی‌دانید برای خرید کاندوم چه بگوییم، در ادامه راهکارهایی برای شما در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید:بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

مطمئن‌ترین و بهترین جا برای خرید کاندوم، داروخانه است. معمولاً وقتی برای خرید کاندوم به داروخانه مراجعه می‌کنید، کانتر یا ویترینی در قسمت آرایشی بهداشتی آن قرار دارد که انواع کاندوم‌ها در آن چیده شده است. این امر، کار شما را ساده کرده و باعث می‌شود بدون نیاز به نام بردن از کاندوم، محصول مورد نظر خود را به فروشنده نشان داده و آن را درخواست کنید.

اما یک راه ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر هم وجود دارد که در آن نیازی نیست شما نامی از کاندوم ببرید. برای این روش، باید از قبل با برندهای مختلف کاندوم آشنا شده و محصول مورد نظر خود را بشناسید (برای این کار می‌توانید از اینترنت کمک بگیرید). نام هر برند منحصر به فرد بوده و اگر به دنبال برندهای معروف مثل کاپوت، کدکس، ایکس دریم و غیره هستید، کافی است به فروشنده نام و مدل کاندوم مورد نظر را بگویید. برای مثال می‌توانید تنها با گفتن «کدکس کلاسیک» منظور خود را به فروشنده برسانید. البته انواع بسیار گوناگونی از کاندوم در بازار موجود است که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

اما برای خرید کاندوم چه بگوییم؟

معمولاً وقتی برای خرید کاندوم به داروخانه مراجعه می‌کنید، کانتر یا ویترینی در قسمت آرایشی بهداشتی آن قرار دارد که انواع کاندوم‌ها در آن چیده شده است

چگونه بدون اینکه چیزی بگوییم کاندوم بخریم؟

اکنون می‌دانید برای خرید کاندوم چه بگوییم، اما احتمالاً دسته دیگری از افراد فوق خجالتی هستند که حتی روش‌های بالا هم برایشان غیرقابل انجام به نظر می‌رسد. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید، جای نگرانی نیست زیرا چند روش وجود دارد که در آن‌ها با فروشنده هیچ برخوردی نخواهید داشت. این روش‌ها عبارتند از:

بیشتر بخوانید:آموزش روتین پوستی دخترانه برای انواع پوست

روش اول: خرید کاندوم از هایپرمارکت‌ها

یک روش راحت برای خرید کاندوم این است که به یک هایپرمارکت در شهر خود مراجعه کنید و لابه‌لای خریدهای دیگرتان، یک بسته کاندوم هم بخرید. البته ممکن است این روش در شهرهای کوچک کاربرد نداشته باشد زیرا هایپرمارکت در آن‌ها به سختی پیدا می‌شود. اگر خواستید از هایپرمارکت کاندوم بخرید، کافی است به قسمت محصولات آرایشی و بهداشتی آن بروید و قفسه کاندوم‌ها را پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون خجالت از فرآیند انتخاب کاندوم و گفتن سفارشتان به فروشنده، کاندوم مورد نظرتان را انتخاب کرده و بخرید.

روش اول خرید کاندوم از هایپرمارکت‌ها

یک روش راحت برای خرید کاندوم این است که به یک هایپرمارکت در شهر خود مراجعه کنید و لابه‌لای خریدهای دیگرتان، یک بسته کاندوم هم بخرید

روش دوم: خرید تلفنی از داروخانه

اکنون که می‌دانید برای خرید کاندوم چه بگوییم، می‌توانید این کار را به صورت تلفنی نیز انجام دهید. اگر داروخانه‌های اطراف منزل شما قابلیت خرید تلفنی و ارسال با پیک یا آژانس را دارند، کافی است با آن‌ها تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی اعلام کنید. به این ترتیب، دیگر مجبور نیستید با فروشنده رو در رو شوید و از او به صورت حضوری کاندوم بخرید.

روش سوم: خرید اینترنتی کاندوم (راحت‌ترین روش)

اگر می‌خواهید بدانید راحت‌ترین و بهترین روش برای خرید کاندوم چیست، در پاسخ باید به خرید اینترنتی از وبسایت‌های معتبر اشاره کرد. این روش مزایای بسیاری ارائه می‌دهد؛ می‌توانید با خیال راحت هر چقدر زمان نیاز دارید صرف انتخاب کاندوم مناسب کرده، قیمت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید و خرید خود را با بسته‌بندی محرمانه درب منزل تحویل بگیرید. البته حواستان باشد حتماً کاندوم را از سایت‌های معتبر و قابل اطمینانی مانند پیندو خریداری کرده، بازه زمانی ارسال و پست را نیز در نظر گرفته و با توجه به آن، در زمان مناسب خرید کنید.

روش سوم خرید اینترنتی کاندوم (راحت‌ترین روش)

حتماً کاندوم را از سایت‌های معتبر و قابل اطمینانی مانند پیندو خریداری کنید

چگونه کاندوم مناسب را خریداری کنیم؟

اگر با خجالت ناشی از خرید کاندوم کنار آمده و می‌دانید برای خرید کاندوم چه بگوییم، کار مهم دیگری که باید انجام دهید این است که کاندوم مناسب را بشناسید و بدانید باید چه نوع کاندومی بخرید. برای این کار، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • سایز کاندوم: اگر کاندوم برای شما کوچک باشد، احتمال پاره شدن آن وجود دارد؛ زیرا بیش از حد تحمل خود کش می‌آید. از سوی دیگر، اگر کاندوم برایتان بزرگ باشد، ممکن است حین رابطه لیز بخورد و خارج شود؛ بنابراین بهتر است کاندوم سایز عادی را امتحان کرده و در صورت نیاز، به سایزهای دیگر فکر کنید.
  • مدل کاندوم: این مورد به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد. می‌توانید انواع مختلف کاندوم‌ها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک حس بهتری به شما می‌دهد. برخی از انواع رایج آن عبارتند از کاندوم خاردار، تأخیری، فضایی، طعم‌دار، کلاسیک، لاتکس، کاندوم حاوی لوبریکانت و غیره.
  • جنس کاندوم: کاندوم‌ها از لحاظ جنس به انواع مختلفی از جمله لاتکس، پلی اورتان و پلی ایزوپرن تقسیم می‌شوند. محبوب‌ترین جنس کاندوم پلی یورتان است؛ زیرا فوق‌العاده نازک بوده، حرارت را بهتر انتقال می‌دهد و بسیار کمتر از لاتکس باعث حساسیت می‌شود.
چگونه کاندوم مناسب را خریداری کنیم؟

کاندوم‌ها از لحاظ جنس به انواع مختلفی از جمله لاتکس، پلی اورتان و پلی ایزوپرن تقسیم می‌شوند

سخن پایانی

بهترین راه برای لذت بردن از رابطه جنسی بدون نگرانی بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته، استفاده از کاندوم است. امروزه به مردم در سراسر جهان ثابت شده که استفاده از کاندوم امری ضروری برای حفظ سلامتی و ایمنی روابط جنسی به شمار می‌رود، اما متأسفانه هنوز بسیاری از افراد از خرید کاندوم شرم دارند. انتقال بیماری‌های جنسی چیزی نیست که بتوان آن را دست کم گرفت؛ بخصوص که از ظاهر یک فرد نمی‌توان فهمید او بیماری جنسی دارد یا خیر و اکثر افراد زمانی متوجه این موضوع می‌شوند که خیلی دیر است؛ بنابراین، به جای اینکه به این فکر باشید که برای خرید کاندوم چه بگوییم، توصیه می‌کنیم این مسئله را نزد خودتان حل کرده و قبول کنید که خرید کاندوم کاری کاملاً طبیعی و معمول است.

سوالات متداول

  • آیا نوع خاصی از کاندوم برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند وجود دارد؟

بله، کاندوم‌های ساخته ‌شده از موادی مانند پلی اورتان و پلی ایزوپرن وجود دارند که برای افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس مناسب هستند.

  • آیا می‌توانم از کاندوم تاریخ مصرف گذشته استفاده کنم؟

استفاده از کاندوم تاریخ مصرف گذشته توصیه نمی‌شود، زیرا تأثیر کمتری در پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی داشته و بیشتر مستعد پاره شدن هستند.

  • چگونه بفهمم کاندوم قابل اعتماد است و استانداردهای ایمنی را رعایت می‌کند؟

به دنبال کاندوم‌هایی باشید که مطابق با استانداردهای بین‌المللی مانند ISO 4074 ساخته شده‌اند. برندهای معتبر معمولاً مراحل مختلفی برای کنترل کیفیت و اطمینان از استاندارد بودن محصولاتشان دارند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 2 =