Banner Image
۱۱ استایل جذاب با دورس برای زمستان امسال

۱۱ استایل جذاب با دورس برای زمستان امسال

امتیاز دهید

با نزدیک شدن به فصل‌های پاییز و زمستان و سرد شدن هوا، لباس‌های خنک و نخی جای خود را به لباس‌های گرم می‌دهند. یکی از لباس‌های بسیار پرطرفدار و محبوب برای فصول سرد سال، به خصوص فصل زمستان، دورس است. استایل با دورس و هماهنگ کردن دیگر پوشش‌ها از لحاظ ظاهر و رنگ با آن، جزو دغدغه‌های افراد هنگام آماده شدن برای قرار گرفتن در محیط‌های بیرونی به شمار می‌آید.

در یک توضیح کلی باید بگوییم که دورس لباسی آستین بلند بوده که پارچه‌ آن معمولاً از جنس پنبه است و حالت گرم و لطیف دارد. همین حالت پنبه‌ای دورس سبب گرم ماندن فرد می‌شود. البته دورس نام یک لباس خاص نیست، بلکه نام پارچه‌ای است که برای تولید این لباس‌ها به ‌کار می‌رود، اما به‌ دلیل رایج بودن این نام، لباس‌هایی که با پارچه مذکور تهیه می‌شوند را با نام دورس می‌خوانند. البته این پارچه در ضخامت، مقاومت و دیگر موارد تفاوت‌هایی دارد و شاهد انواع نمونه‌های دو نخ یا سه نخ آن در بازار هستیم. برای استایل با دورس می‌توان آن را با انواع شلوارهای جین و کتان در رنگ‌های مختلف پوشید.

 دورس چیست؟

پیش ‌از آن‌ که به بررسی استایل با دورس و انواع پوشش‌هایی که می‌توان با این لباس ست کرد بپردازیم، به معرفی این لباس می‌رسیم. اول از همه باید بگوییم که دورس نام یک لباس نیست، بلکه نام پارچه‌ای بوده که الیاف آن از جنس پنبه هستند و نسبت ‌به پارچه‌های معمولی مانند پارچه نخی، ضخامت و مقاومت بالاتری دارند. پارچه فوق در مدل‌های دو نخ و سه نخ با متریال مختلف تولید می‌شود. در کشور ما به لباس‌هایی که با این مدل پارچه دوخته می‌شوند، دورس می‌گویند و این نام رواج پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:دورس چیست؟ تفاوت آن با هودی و سویشرت

به ‌طور معمول دورس‌ها مانند سویشرت دارای طراحی بدون کلاه هستند، اما می‌توانند مدل‌های جلوبسته، جلوباز، نیم زیپ و دکمه‌دار را داشته باشند. پارچه دورس را با ماشین‌های گرد باف می‌بافند که قسمت پشتی آن به شکل تارهای نخ و قسمت رویی آن دارای تراکم و ضخامت است. همچنین از نخ نگهدارنده پنبه‌ای برای مقاومت این پارچه استفاده می‌کنند؛ اما لباس‌هایی که با این پارچه تولید می‌شوند می‌توانند در نمونه‌های تو کرک‌دار یا ساده باشند.

دورس چیست؟

دورس نام یک لباس نیست، بلکه نام پارچه‌ای بوده که الیاف آن از جنس پنبه هستند و نسبت ‌به پارچه‌های معمولی مانند پارچه نخی، ضخامت و مقاومت بالاتری دارند

 استایل با دورس برای آقایان

مزیت دورس اسپرت بودن آن است، به‌ طوری ‌که این پوشش را هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند به ‌کار ببرند. در این بخش به‌ طور تخصصی به انواع استایل با دورس برای آقایان می‌پردازیم تا بتوانند پوشش خود را متناسب با مد هماهنگ سازند.

استایل با دورس برای آقایان

مزیت دورس اسپرت بودن آن است، به‌ طوری ‌که این پوشش را هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند به ‌کار ببرند

 ست دورس

یکی از انواع پوشش‌ها و استایل‌هایی که می‌توان با دورس داشت، ست دورس است. در این استایل رنگ و طرح و مدل دورس و شلوار یکسان است و برای لایه‌ بیرونی آن می‌توان از کاپشن‌های کوتاه یا کاپشن‌های پشم شیشه یا پافر استفاده کرد. برای پوشش کفش نیز انتخاب کتانی‌های اسپرت گزینه مناسبی است.

دورس با شلوار جین

شلوار جین جزو پوشش‌های بسیار متداول با دورس برای آقایان به شمار می‌آید. این شلوار را می‌توان با انواع دورس‌ها به رنگ مشکی، سفید، آبی، سبز و غیره هماهنگ ساخت. همچنین شلوارهای جین، خود دارای رنگ‌بندی متفاوت مشکی، سرمه‌ای و آبی روشن هستند که هماهنگی رنگ آن با رنگ دورس ظاهری بسیار شیک و جذاب به آقایان می‌بخشد. در این استایل حتماً کفشی اسپرت انتخاب کنید که این کفش می‌تواند کتانی یا نیم بوت‌های اسپرت باشد.

دورس و تک کت

آقایان می‌توانند دورس را به ‌همراه تک کت بپوشند که جزو ترکیب‌های بسیار خاص به شمار می‌آید. استایل تک کت با دورس جزو استایل‌های نیمه‌رسمی است که هماهنگی رنگ این دو در بهتر شدن پوشش تأثیر بسزایی دارد. همچنین استفاده از کراوات در استایل با دورس می‌تواند به رسمی‌تر شدن ظاهر کمک کند.

 دورس و کاپشن

از دیگر انواع پوشش با دورس می‌توان به هماهنگی آن با کاپشن اشاره داشت. معمولاً در این استایل از دورس‌های نازک با نخ نازک‌تر استفاده می‌کنند تا همخوانی مناسبی با کاپشن ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:با پافر چه کفشی بپوشیم؟

دورس و ژیله

اگر دورس به حالت چسبان و جذب باشد، می‌توان آن‌ها را همراه با ژیله نیز پوشید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تنوع استایل با دورس برای آقایان بسیار زیاد است و عملاً می‌توان آن را با هر نوع پوششی هماهنگ ساخت؛ اما دقت کنید که تنها همخوانی شکل ظاهری پوشش در بهتر بودن استایل کمک نمی‌کند، بلکه باید به تناسب رنگ و ابعاد و قد لباس و دیگر اکسسوری نیز توجه داشت و باید حتماً کلاه، عینک، شال‌گردن، دستکش، کیف پول و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

 استایل با دورس برای بانوان

ضمن آن ‌که به انواع استایل‌هایی که آقایان می‌توانند با دورس داشته باشند پرداختیم، می‌خواهیم به معرفی استایل با دورس برای خانم‌ها نیز بپردازیم.

دورس و بارانی

یکی از استایل‌های بسیار پرطرفدار برای خانم‌ها، پوشیدن دورس با بارانی یا پالتو است. ترکیب دورس با این پوشش‌ها ضمن گرم نگه‌ داشتن بدن افراد، موجب نیمه رسمی شدن استایل می‌شود. از این پوشش برای قرارهای کاری یا نیمه‌رسمی یا قرار گرفتن در محیط‌های دوستانه همچون کافه و رستوران می‌توان استفاده کرد.

معمولاً در پوشش دورس و پالتو از شلوارهای کتان یا جین به رنگ تیره استفاده می‌کنند تا به رسمی‌تر شدن ظاهر کمک کند. نکته مهم دیگر در این استایل توجه به ضخامت و جنس دورس است و معمولاً با بارانی یا پالتو از دورس‌های نازک استفاده می‌کنند تا حجم زیادی نداشته باشد و موجب گرمای بیش ‌از حد بدن نشود.

استایل با دورس برای بانوان

یکی از استایل‌های بسیار پرطرفدار برای خانم‌ها، پوشیدن دورس با بارانی یا پالتو است.

 دورس و شلوار جین

پوشش دورس با شلوار جین هم برای آقایان و هم برای بانوان جزو پوشش‌های اسپرت و جذاب به شمار می‌آید. ترکیب این استایل با کتانی‌های اسپرت که رنگی متناسب با دورس یا شلوار دارند، ضمن راحتی، پوشش ظاهری شیک به افراد می‌بخشد. در این انتخاب هماهنگی رنگ دورس با رنگ شلوار جین نیز بسیار تأثیرگذار است.

برای این هماهنگی دو نوع انتخاب دارید، انتخاب اول هماهنگی رنگ به ‌طور مشابه است؛ به‌ عنوان مثال اگر دورس شما دارای رنگی تیره مانند مشکی است، می‌توانید شلوار جین خود را به رنگ زغالی تیره انتخاب کنید. دسته دوم انتخاب رنگ‌های متنوع و مخالف است، به عنوان مثال اگر دورس به رنگ سفید است می‌توانید رنگ متضاد آن را در شلوار جین به ‌کار ببرید.

شلوار کتان و دورس

ضمن استفاده از شلوار جین، می‌توان دورس را با شلوار کتان نیز هماهنگ کرد و یک استایل بسیار خاصی به فرد بخشید. در انتخاب رنگ دورس و شلوار کتان نیز از دو روش انتخاب رنگ مشابه یا متضاد می‌توانید استفاده کنید.

دورس و کت چرم

کت چرم جزو پوشش‌های بسیار خاص و نیمه‌رسمی برای خانم‌هاست که می‌توانند در فصل سرد سال آن را به ‌کار ببرند. هماهنگی یک دورس به رنگ تیره با کت چرم می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. برای تکمیل استایل با دورس و کت چرم استفاده از نیم بوت‌های چرم منجر به افزایش رسمیت پوشش می‌شود.

استایل با دورس برای بانوان2

کت چرم جزو پوشش‌های بسیار خاص و نیمه‌رسمی برای خانم‌هاست که می‌توانند در فصل سرد سال آن را به ‌کار ببرند

دورس و پیراهن

خانم‌ها می‌توانند ترکیبی خاص و متفاوت با دورس ایجاد کنند، به طوری ‌که در زیر دورس‌ از پیراهن‌های نخی استفاده کنند. معمولاً قد پیراهنی که در زیر دورس به‌ کار می‌رود نسبت ‌به خود دورس 5 تا 10 سانتی‌متر بیشتر است. همچنین رنگ آن نیز به طور کاملاً متضاد با رنگ دورس در نظر گرفته می‌شود. به ‌عنوان مثال برای دورس‌هایی به رنگ تیره‌ می‌توان از پیراهن نخی سفید استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:جدیدترین مدل هودی دخترانه

 شلوار مخمل و دورس

دیگر جنس شلوار که می‌توان با دورس هماهنگ ساخت، شلوار مخمل است. این شلوار هم به‌ طور ساده می‌تواند انتخاب شود و هم به شکل کبریتی. همچنین استایل شلوار از جذب تا آزاد و بگ و مام‌فیت می‌تواند متفاوت باشد و هر فرد متناسب با سلیقه شخصی می‌تواند استایلی کاملاً آزاد و راحت با این ست فراهم آورد.

استایل‌های فوق برای دورس با پوشش زنانه جزو رایج‌ترین موارد هستند، اما این استایل تنها به موارد فوق محدود نشده و می‌توان از ست دورس و شلوار، دورس با انواع کاپشن و پافر و … نیز استفاده کرد.

 اکسسوری در استایل با دورس

برای شیک‌تر شدن استایل، می‌توانید از اکسسوری در کنار دورس استفاده کنید. این اکسسوری‌ها بسیار متفاوت هستند و بسته به سلیقه فرد یا محلی که به آن می‌رود انتخاب‌های زیادی می‌توان داشت. یکی از این انتخاب‌ها پوشش کلاه و شال‌گردن است. این کلاه و شال‌گردن می‌تواند به رنگی متضاد با رنگ دورس و هماهنگ با رنگ شلوار باشد.

بیشتر بخوانید:کت کرم زنانه با چه رنگی ست میشه؟

دیگر پیشنهاد در استایل با دورس، به‌ کار بردن کیف‌های کمری یا کیف چرم یا کوله است. اگر می‌خواهید استایل شما فرم رسمی به خود بگیرد، از کیف‌های آویزان استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید استایل شما اسپرت باشد، می‌توانید کوله‌های کوچک را همراه با دورس به ‌کار ببرید.

اکسسوری در استایل با دورس

برای شیک‌تر شدن استایل، می‌توانید از اکسسوری در کنار دورس استفاده کنید.

 نکات شستشوی دورس

همان‌طور که گفتیم دورس نام پارچه‌ای است که لباس‌های تهیه‌ شده با آن با نام دورس خوانده می‌شوند، اما برای محافظت و نگهداری از دورس و حفظ کیفیت آن باید نکاتی را در نحوه شستشو به ‌کار برد، همچنین طریقه و شیوه نگهداری نیز باید درست انتخاب شود.

فرق نمی‌کند که جنس دورس خریداری شده چقدر عالی باشد، در صورت عدم نگهداری صحیح یا شستشوی اشتباه، آسیبی جبران‌ناپذیر به بافت و پارچه وارد می‌شود. اولین و مهم‌ترین نکته در شستشوی دورس، استفاده از شوینده‌های مناسب است. توصیه می‌شود که برای شستن دورس از ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید و بهتر است آن را به‌ طور دستی بشویید. برای این ‌کار در یک تشت، مایع شوینده و نرم‌کننده ریخته و آن را با آب پر کنید. سپس دورس را چیزی حدود بیست الی چهل دقیقه داخل این آب و مواد شوینده قرار دهید، در نهایت با آب سرد آبکشی کنید تا تمام کف و آلودگی از روی لباس پاک شود.

بیشتر بخوانید:تبدیل کاپشن به پافر به روش ساده

برای شستشو بهتر است که لباس را پشت ‌و رو کنید تا قسمت بیرونی آن دچار پرز یا حالت دون دون نشود. برای نگهداری دورس نیز حتماً آن را در محلی آزاد قرار دهید و از مچاله کردن یا تا کردن‌های زیاد یا قراردهی زیر لباس‌های دیگر خودداری کنید. بهترین مدل نگهداری دورس، آویزان کردن آن از چوب لباسی و قرار دادن داخل کمد یا آویز است.

نگه‌داری و شستشو دورس

برای شستشو بهتر است که لباس را پشت ‌و رو کنید تا قسمت بیرونی آن دچار پرز یا حالت دون دون نشود

 کفش مناسب با دورس

در استایل با دورس، کفش نیز اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید استایلی نیمه رسمی بزنید بهتر است در پوشش خود از نیم بوت یا کتانی‌های ساق دار با پاشنه‌های کمی بلند استفاده کنید؛ اما اگر استایل شما کاملاً اسپرت است، پوشیدن کتانی‌های راحت و کفش‌های پیاده‌روی هماهنگی بسیار زیبایی در پوشش شما ایجاد می‌کند.

کفش مناسب با دورس

اگر می‌خواهید استایلی نیمه رسمی بزنید بهتر است در پوشش خود از نیم بوت یا کتانی‌های ساق دار با پاشنه‌های کمی بلند استفاده کنید

 جمع‌بندی

دورس یکی از پوشش‌های بسیار محبوب برای فصول سرد سال است. در استایل با دورس انتخاب‌های بسیار متنوعی وجود دارد و خانم‌ها و آقایان می‌توانند متناسب با محیطی که به آن می‌روند، پوشش خود را انتخاب کنند. برای آقایان پوشیدن دورس با شلوارهای جین در رنگ‌های مختلف، کاپشن، تک کت و… توصیه می‌شود. برای خانم‌ها نیز این انتخاب گسترده‌تر است و دورس را می‌توانند هم در حالت اسپرت با شلوار جین و کتان و مخمل و کاپشن‌های کوتاه به‌ کار ببرند و هم برای استایل‌های نیمه‌رسمی از ترکیب دورس با پالتو، بارانی بلند و… استفاده کنند. در انتخاب هر استایل توجه به ترکیب و همخوانی رنگ دورس و دیگر پوشش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 سوالات متداول

  • دورس چیست؟

دورس نام پارچه‌ای ضخیم از جنس پنبه است و لباس‌هایی که با این پارچه تولید شده و در کشور ما با نام دورس خوانده می‌شوند. این پارچه به ‌طور مخصوص برای فصول سرد سال مناسب بوده و به ‌کار می‌رود.

  • انواع استایل با دورس کدامند؟

با دورس می‌توان انواع استایل‌های نیمه رسمی و اسپرت را داشت. برای استایل‌های نیمه‌رسمی انتخاب دورس با تک کت و بارانی و پالتو توصیه می‌شود و در استایل‌های اسپرت آن را می‌توان با شلوار جین و کتانی‌های اسپرت هماهنگ کرد.

  • در شستشوی دورس به چه نکاتی باید توجه داشت؟

شستشو و نگهداری از دورس در طول عمر و دوام این لباس بسیار مهم است. توصیه می‌شود که شست‌وشوی آن را حتماً به‌ طور دستی انجام داده و هنگام شستن لباس را به پشت برگردانید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 17 =