Banner Image
معرفی A04e سامسونگ

A04e سامسونگ بررسی کامل یک گوشی ارزان و کارآمد

امتیاز دهید

سامسونگ A04e یکی از گوشی‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه تولیدی از سری A سامسونگ است. این گوشی در سال 2022 معرفی و به بازار عرضه شد. این محصول با قیمت مناسب برای کاربرانی که به دنبال گوشی ساده و کاربردی هستند، گزینه خوبی است و توانست محبوبیت قابل توجهی را در سراسر دنیا به‌دست بیاورد. در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی A04e سامسونگ بپردازیم و در مورد مشخصات A04e سامسونگ صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی A04e سامسونگ

به منظور خرید موبایل گوشی سامسونگ A04e نیاز است تا دید کاملی در مورد مشخصات فنی این گوشی داشته باشید. از مشخصات فنی این موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A04e

اگر برای خرید گوشی، کیفیت صفحه نمایش برای شما مهم است، باید به این موضوع توجه کنید که گوشی A04e سامسونگ مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی است. این صفحه نمایش برای تماشای فیلم، وب‌گردی و… گزینه مناسبی خواهد بود.

وضوح صفحه نمایش این گوشی 720 × 1600 پیکسل است. این رزولوشن می‌تواند تصاویری با وضوح مناسب را به شما ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این گوشی در بخش صفحه نمایش دارد، حداکثر روشنایی کم آن است که برای استفاده در محیط‌های روشن کافی نیست و این احتمال وجود دارد که کاربر در مشاهده صفحه نمایش با مشکلاتی مواجه شود.

از سوی دیگر این گوشی نرخ نوسازی 60 هرتز دارد. این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های جدید از نرخ نوسازی 90 یا 120 هرتز استفاده می‌کنند، این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال تجربه روان‌تر در اسکرول و انیمیشن‌ها هستند، آزاردهنده باشد.

اگر بخواهیم صفحه نمایش این گوشی را با رقبای خود مقایسه کنیم، باید بدانید که در مقایسه A04e سامسونگ با شیائومی Redmi 10C، گوشی شیائومی با وجود قیمت مشابه، نمایشگر روشن‌تر با دقت رنگ بالاتری دارد.

درنهایت می‌توان گفت که نمایشگر گلکسی A04e با وجود نقص‌هایی مانند روشنایی کم، دقت رنگ پایین و نرخ نوسازی 60 هرتز، برای کاربرانی که به دنبال گوشی با صفحه نمایش بزرگ و وضوح تصویر قابل قبول هستند، مناسب خواهد بود. اما اگر به دنبال نمایشگری با کیفیت بالا هستید، بهتر است به سراغ گوشی تا 10 میلیون بروید.

پردازنده و حافظه

موبایل A04e سامسونگ به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در لیست انتخاب بهترین گوشی تا 5 میلیون، در بخش پردازنده و حافظه نیز مشخصات قابل قبولی دارد. در این گوشی شاهد تراشه مدیاتک هلیو G35 هستیم. این تراشه 8 هسته‌ای با فرکانس 2.3 گیگاهرتز برای پردازش‌های مرکزی و فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای پردازش‌های گرافیکی، برای کارهای روزمره عملکردی مناسب دارد؛ اما نباید از این پردازنده توقع اجرای بازی‌های سنگین و پردازش‌های گرافیکی را داشته باشید.

این گوشی از نظر حافظه در مدل‌های 32، 64 و 128 گیگابایت به فروش می‌رسد. البته شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. از طرف دیگر این گوشی رم‌های 3 و 4 گیگابایت دارد که برای اجرای برنامه‌های روزمره و مولتی تسکینگ سبک کافی است؛ اما اگر به‌طور هم‌زمان از چند برنامه سنگین استفاده کنید، ممکن است با کندی و لگ مواجه شوید.

پردازنده گرافیکی این گوشی از نوع PowerVR GE8320 در نظر گرفته شده که برای بازی‌های سبک و گرافیک‌های ساده مناسب است؛ اما برای اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا، شاهد عملکرد به شدت کند و پر از لگ خواهیم بود. در کل اگر به دنبال گوشی اقتصادی سامسونگ هستید که با قیمت پایین عملکرد قابل توجهی در بخش سخت‌افزار داشته باشد، می‌توانید برای خرید این گوشی اقدام کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

اگر بخواهیم شما را با بخش طراحی این گوشی آشنا کنیم، باید به این نکته بپردازیم که در این موبایل شاهد استفاده از بدنه پلاستیکی هستیم. پنل پشتی این گوشی پلاستیکی است که بافت ریز و کبریتی دارد و به سختی دیده می‌شود، اما با ناخن حس خواهد شد.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

ابعاد این گوشی 75.9×164.2×9.1 میلی‌متر است که آن را خوش‌دست و جمع‌وجور می‌کند. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که سطح براق بدنه این موبایل مستعد جذب چربی خواهد بود و به همین دلیل بهتر است تا در زمان خرید لوازم جانبی A04e سامسونگ، حتماً قاب محافظ برای آن بخرید. این گوشی در رنگ‌ها مشکی، مسی و آبی کم‌رنگ قابل خریداری است.

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ A04e

باتری مورد استفاده در این گوشی 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژر 10 واتی پشتیبانی می‌کند. این باتری از نظر عملکرد می‌تواند در زمان تماشای فیلم 12:30 دوام بیاورد. البته A04e سامسونگ در مقایسه با A13 سامسونگ، عملکرد باتری ضعیفی دارد.

امنیت

از نظر امنیتی در A04e به‌عنوان گوشی ارزان سامسونگ، خبری از حسگر اثر انگشت نیست؛ اما مجهز به سیستم تشخیص چهره دوبعدی است که باعث می‌شود تا بتوانید بسیار سریع‌تر از وارد کردن پین یا پترن، گوشی خود را باز کنید.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم، این است که در مقایسه A04e سامسونگ با Realme C35، گوشی تولیدی شرکت شیائومی مجهز به حسگر اثر انگشت است.

نقد و بررسی دوربین A04e سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A04e سامسونگ

دوربین A04e سامسونگ

سامسونگ A04e با دوربین دوگانه‌ای متشکل از سنسورهای 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق به فروش می‌رسد. با توجه به قیمت اقتصادی این گوشی در بین بهترین مدل گوشی در ایران تا 5 میلیون تومان، نباید انتظار دوربین خارق‌العاده‌ای از این موبایل داشته باشید. در ادامه به نقد و بررسی A04e سامسونگ در بخش دوربین می‌پردازیم:

دوربین اصلی

دوربین اصلی که شرکت سامسونگ در این گوشی خود قرار داده است، کیفیت 13 مگاپیکسل دارد. در نرم‌افزار دوربین این گوشی شاهد محدودیت‌های مختلفی هستیم و حتی ویژگی Night Mode در آن وجود ندارد؛ درنتیجه برای عکاسی در شب با مشکل مواجه خواهید شد.

بر اساس آزمایش‌ها، جزئیات عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اصلی این موبایل چندان مطلوب نیست. رنگ‌ها خوب و نسبتاً واقعی هستند. همچنین نور کافی برای ثبت عکس‌های بدون نویز ضروری است.

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید این گوشی وضوح 2 مگاپیکسل دارد. این دوربین تا حدودی به ثبت عکس‌های پرتره بهتر کمک می‌کند. از سوی دیگر در تشخیص سوژه دقت نسبتاً بالایی دارد.

سلفی

دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل است که بیشتر برای اسکن چهره مناسب است و نباید توقع کیفیت خیلی زیاد و جزئیات قابل توجهی از دوربین سلفی این گوشی داشته باشید.

عکاسی در شب

گوشی سامسونگ A04e برای عکاسی در شب گزینه مناسبی نیست؛ چون به هیچ وجه نمی‌توانید در نور کم تصویر باکیفیتی را با این گوشی ثبت کنید. به همین دلیل اگر برای شما عکاسی در شب مهم است، باید بدانید که A04e بهترین گوشی سامسونگ سری a در این زمینه محسوب نمی‌شود.

فیلمبرداری

فیلمبرداری در این گوشی در هر دو دوربین با رزولوشن 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. دوربین فیلمبرداری این گوشی کیفیت بالایی ندارد و نمی‌تواند انتظارات زیاد را برآورده کند.

بازی با A04e سامسونگ

یکی از مواردی که به منظور نقد و بررسی A04e سامسونگ باید به آن توجه کنید، عملکرد این گوشی در زمان بازی است. این گوشی امکان اجرای بازی‌های سبک را دارد، اما اگر بازی‌های سنگینی مثل کالاف و Pubg را بر روی آن نصب کنید، عملکرد پر از لگ را به شما ارائه می‌دهد.  به همین دلیل اگر سوال شما این است که برای چه کسانی A04e سامسونگ مناسب است، باید گفت که این گوشی برای افرادی مناسب است که قصد تجربه بازی‌های سنگین بر روی گوشی خود را ندارند.

اگر هدف شما این است که با پرداخت مبلغ زیاد، موبایلی بخرید که بازی‌ها را با بالاترین کیفیت تجربه کنید، بهتر است تا در لیست گوشی تا 20 میلیون به دنبال گوشی مناسب باشید.

نقاط قوت و ضعف A04e سامسونگ

اگر بخواهیم شما را با نقاط قوت و ضعف A04e سامسونگ آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

نقاط قوت A04e سامسونگ

  • قیمت مناسب
  • صفحه نمایش بزرگ
  • باتری حجیم

نقاط ضعف A04e سامسونگ

  • پردازنده ضعیف
  • حافظه داخلی کم
  • عدم وجود حسگر اثر انگشت
  • کیفیت ساخت متوسط

مقایسه A04e سامسونگ با رقبا

در صورتی که این سوال مهم را دارید که بهترین جایگزین برای A04e سامسونگ چیست، باید بگوییم که یکی از بهترین رقبای این موبایل، ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ است. این گوشی عملکرد بهتری دارد و در زمینه سخت‌افزاری با نمایشگری باکیفیت‌تر و تراشه‌ای قدرتمندتر، ارزش خرید بیشتری دارد.

یکی دیگر از رقبای این گوشی، سامسونگ A03 Core است. در مقایسه این دو، گوشی سامسونگ A04e قدرت سخت‌افزاری بیشتر دارد و یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ به‌شمار می‌آید که ارزش خرید خوبی دارد.

جمع بندی و نظر نهایی

سامسونگ گلکسی A04e با این هدف ارائه شده است تا حداقل امکانات را در قالب گوشی هوشمند ارائه دهد؛ بنابراین نباید توقع عملکردی خارق‌العاده را از این گوشی داشته باشید. با این حال اگر به دنبال موبایل ارزان‌قیمت هستید، می‌توانید این گوشی را خریداری کنید. ما در وب سایت پیندو امکان آگاهی از شیوه خرید و قیمت گوشی A04e را برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید پس از بررسی قیمت گوشی سامسونگ سری a مدل A04e، برای خرید این دستگاه اقدام کنید.

سوالات متداول

ظرفیت باتری گوشی A04e سامسونگ چقدر است؟

در این گوشی شاهد باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت هستیم.

سیستم عامل گوشی A04e سامسونگ چیست؟

سیستم عامل این گوشی اندروید 12 است.

آیا گوشی A04e سامسونگ از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند؟

بله؛ در این گوشی شاهد اسلات جداگانه برای استفاده از کارت حافظه هستیم.

رابط کاربری گوشی A04e سامسونگ چیست؟

رابط کاربری مورد استفاده در این گوشی One UI Core 4.1 است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفده =