Banner Image
آموزش روتین پوستی

آموزش روتین پوستی دخترانه برای انواع پوست

امتیاز دهید

حتماً برایتان پیش آمده است که با‌ مشاهده پوست بعضی افراد از شادابی و درخشندگی آن شگفت‌زده شوید و غبطه بخورید که چرا پوست شما آن‌گونه نیست. برای رسیدن به پوستی سالم و جوان به معجزه نیازی ندارید، بلکه باید کمی وقت و حوصله به خرج دهید و با انتخاب یک روتین پوستی مناسب به نتیجه‌ دلخواه برسید. پوست به‌ عنوان سد دفاعی در برابر دنیای بیرون عمل می‌کند، به ‌همین دلیل باید از آن به ‌خوبی محافظت کنید تا از پیری زودرس و همچنین آسیب‌دیدگی جلوگیری شود. اگر بعد از شنیدن اسم روتین پوستی، سردرگم شده‌اید، نگران نباشید! چرا که ما قصد داریم در این مطلب به ‌طور کامل به آموزش روتین پوستی بپردازیم،‌ پس ما همراه باشید.

اهمیت روتین پوستی

پوست به‌ عنوان سد دفاعی در برابر دنیای بیرون عمل می‌کند، به ‌همین دلیل باید از آن به ‌خوبی محافظت کنید

بیشتر بدانید:پوست بی‌عیب‌ونقص را با دستگاه میکرودرم خانگی به دست بیاورید!

روتین پوستی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

بسیاری از افراد با روتین پوستی آشنا نیستند و از محصولات مراقبتی برای پوستشان استفاده نمی‌کنند. اگر شما هم جزو‌ این دسته هستید باید بگوییم که استفاده از یک سری محصولات به‌ صورت روزانه، چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر می‌سازد.

به زبان ساده، روتین پوستی شامل استفاده مرتب از محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست است. بسیاری از کارشناسان روتین پوستی را به رژیم غذایی تشبیه می‌کنند. آن‌ها می‌گویند همان‌طور که شما برای سلامت جسم خود برخی از غذاها را مصرف می‌کنید، برای پوست خود نیز باید یک رژیم مناسب در نظر بگیرید.

روتین پوستی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

استفاده از یک سری محصولات به‌ صورت روزانه، چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر می‌سازد.

یک روتین مناسب که با توجه به نوع پوست تعیین می‌شود، سطح پوست را هیدراته نگه می‌دارد و با مشکلاتی مانند خشکی یا چربی بیش از اندازه آن مقابله می‌کند. روتین پوستی همچنین درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد و چین و چروک را به تأخیر می‌اندازد.

بیشتر بدانید:بهترین کرم ضد چروک بالای 40 سال

معرفی انواع پوست و نحوه تشخیص آن

مهم‌ترین عامل در تعیین روتین پوستی، نوع پوست است؛ چرا که شما باید با توجه به نوع پوستتان، محصولات مراقبتی مناسب را انتخاب کنید؛ بنابراین بهتر است در ابتدا با انواع پوست و نحوه تشخیص آن آشنا شوید.

معرفی انواع پوست و نحوه تشخیص آن

مهم‌ترین عامل در تعیین روتین پوستی، نوع پوست است

1.     پوست خشک

علائم پوست خشک کاملاً واضح است و به ‌راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید. این پوست‌ها با کمبود رطوبت مواجه هستند، به‌ همین دلیل پوسته پوسته می‌شوند. ‌پوست خشک همچنین بسیار زبر و سفت است و دائماً احساس خارش می‌کند.

2.     پوست چرب

همان‌طور که از اسم این نوع پوست مشخص است با چربی اضافه دست و پنجه نرم می‌کند. چربی تولید شده در این پوست نه تنها به براق شدن و بزرگ شدن منافذ منجر می‌شود، بلکه احتمال جوش سرسیاه و لکه‌های پوستی را نیز افزایش می‌‌دهد‌. این مشکلات اغلب در ناحیه T شکل صورت یعنی پیشانی، بینی و چانه دیده می‌شود.

بیشتر بدانید:تونر چیست و طرز استفاده آن چگونه است؟

3.     پوست حساس

آنچه پوست حساس را از دیگر انواع پوست متمایز می‌کند، واکنش آن نسبت به عوامل محیطی مانند آب و هوا است. این نوع پوست مستعد قرمزی، تحریک و التهاب است و احتمال آسیب‌دیدگی آن در برابر سرما و گرما وجود دارد.

4.     پوست معمولی

پوست معمولی کاملاً متعادل است؛ یعنی نه خشکی زیاد از حد در آن وجود دارد و نه بیش از اندازه چرب می‌شود. به ‌دلیل همین از لکه و جوش در آن خبری نیست و اغلب بسیار صاف است.

5.     پوست مختلط

در این نوع، ویژگی‌های مدل‌های مختلف پوست دیده می‌شود. به‌ طور مثال، ممکن است ناحیه T شکل، چرب بوده در حالی ‌که فرد در گونه‌ها پوستی خشک یا معمولی داشته باشد‌.

آموزش روتین پوستی در روز

داشتن یک روتین منظم به شما کمک می‌کند تا به پوستی شاداب و جوان دست یابید و از چین و چروک، آکنه، لکه و سایر آسیب‌ها جلوگیری کنید. از این ‌رو در ادامه مطلب آموزش روتین پوستی به محصولات مراقبتی مهمی که در طول روز باید مورد استفاده قرار دهید، اشاره می‌کنیم:

  • پاک کننده: تمیز کردن پوست اولین گام در یک روتین پوستی است که باید به وسیله یک پاک‌کننده ملایم انجام شود تا آلودگی و چربی را از سطح پوست پاک کند. لازم به ذکر است که اگر پوستی حساس و تحریک‌پذیر دارید، بهتر است در هنگام صبح فقط با آب صورتتان را بشورید.
  • تونر: قبل از سایر محصولات پوستی مانند سرم و مرطوب کننده باید استفاده شود و وظیفه آن پاکسازی کامل و متعادل کردن ph پوست است.
  • سرم: یکی از محصولات مهم که از لک و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند، سرم‌ است. این محصول در کنار خاصیت درمانی، قدرت محافظت‌کنندگی نیز دارد و از تشکیل رادیکال‌های آزاد و بروز علائم پیری در پوست پیشگیری می‌کند.
  • کرم دور چشم: پوست ناحیه دور چشم بسیار نازک‌تر از سایر نقاط است و زودتر پیر می‌شود، برای جلوگیری از این مشکل باید از کرم دور چشم استفاده کنید.
  • مرطوب کننده: استفاده از مرطوب کننده پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. یادتان باشد در پوست‌های چرب باید از مرطوب‌ کننده‌های سبک و در پوست‌ خشک از یک مرطوب کننده غلیظ استفاده کنید.
  • ضد آفتاب: مهم‌ترین بخش از روتین پوستی روزانه ضد آفتاب است که از پیری زودرس، سرطان پوست، لکه و… جلوگیری می‌کند.
آموزش روتین پوستی در روز

داشتن یک روتین منظم به شما کمک می‌کند تا به پوستی شاداب و جوان دست یابید

آموزش روتین پوستی در شب

روتین شبانه کمی با روتین روزانه متفاوت است‌، چرا که در هنگام شب نیازی نیست که به پوستتان ضد آفتاب بزنید، اما برای پاکسازی و تغذیه آن باید محصولات مناسبی استفاده کنید. مراحل روتین شبانه مانند روتین روزانه با پاکسازی، تونر و کرم دور چشم شروع می‌شود.

سپس به سراغ کرم مرطوب کننده مخصوص شب بروید تا در هنگام استراحت به پوستتان آبرسانی شود. در نهایت اگر پوست خشکی دارید استفاده از روغن پوست یک روش عالی برای آبرسانی محسوب می‌شود و می‌تواند از خشک شدن پوست در طول شب جلوگیری کند. یادتان باشد استمرار در روتین پوستی بسیار مهم است، بنابراین به ‌طور مرتب روتین خود را انجام دهید تا به پوستی شاداب و سالم دست پیدا کنید.

آموزش روتین پوستی در شب

. مراحل روتین شبانه مانند روتین روزانه با پاکسازی، تونر و کرم دور چشم شروع می‌شود.

کلام آخر

تعیین یک روتین مناسب برای رسیدن به پوستی شاداب و سالم ضروری است، به‌ همین دلیل در این مطلب به آموزش روتین پوستی پرداختیم و محصولات مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. برای در پیش گرفتن روتین پوستی در ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و سپس برای خرید محصول اقدام کنید. یک روتین مناسب روزانه و شبانه باید دربرگیرنده محصولاتی مانند پاک کننده، تونر، سرم،‌ کرم دور چشم، مرطوب کننده، ضد آفتاب و کرم مخصوص شب باشد. استفاده مستمر و دائمی از این محصولات به شما کمک می‌کند تا از آسیب‌های پوستی مانند چین و چروک، لکه، آکنه و دیگر مشکلات جلوگیری کنید و پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

سوالات متداول

  • روتین پوستی برای چه افرادی مناسب است؟

روتین پوستی برای هر فردی که به پوست خود اهمیت می‌دهد، مناسب است. افراد در هر جنسی، سنی و با انواع پوست می‌توانند روتین روزانه و شبانه مخصوص به خود را داشته باشند تا به پوستی شاداب و سالم دست پیدا کنند.

  • اجزای اساسی یک روتین مراقبت از پوست روزانه چیست؟

یک روتین مراقبت از پوست شامل پاک کننده، تونر، سرم، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب است. با این حال این محصولات ممکن است با توجه به نیازهای افراد، متفاوت باشد.

  • چگونه می‌توانم یک روتین مراقبت از پوست مناسب برای نوع پوست خود پیدا کنم؟

مراقبت از پوست اغلب با تشخیص نوع پوست و انتخاب محصولاتی که برای آن مناسب است، آغاز می‌شود. شما می‌توانید برای نتیجه بهتر با یک متخصص پوست مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =