Banner Image
حوله میکروفایبر چیست؟

حوله میکروفایبر چیست؟ (مزایای استفاده از این حوله)

امتیاز دهید

یکی از ضروری‌ترین بخش‌ها در روتین مراقبت از پوست برای هر فرد، حوله است. از زمان‌های گذشته تا به امروز حوله‌ها در اشکال، طرح‌ها و متریال مختلفی در بازار موجود هستند و جنس الیاف آن متفاوت است؛ اما اخیراً نوع جدیدی از حوله‌ها که برای سلامت و شادابی پوست مفید است وارد بازار شده‌اند که با نام حوله میکروفایبر شناخته می‌شود. به ‌همین منظور در نظر داریم تا به بررسی آن‌ که حوله میکروفایبر چیست و چه مزایا و فوایدی برای پوست دارد بپردازیم.

الیاف این حوله‌ها بسیار نازک است و با محیط ‌زیست سازگاری بسیاری دارد. همچنین طول عمر و دوام بیشتری داشته و به ‌دنبال شست‌وشوهای مکرر با مواد شوینده‌ی قوی، دیرتر آسیب می‌بیند. جنس این حوله‌ها به ‌گونه‌ای است که لطافت بالایی داشته و باعث خشکی بدن و کشش سطح پوست نمی‌شود. همچنین حوله فوق نسبت به انواع حوله‌های قدیمی‌تر می‌تواند درصد بیشتری آب را در خود نگه دارد. تمامی این مزایا سبب شده تا محبوبیت بالای این حوله را بین مردم ببینیم.

حوله میکروفایبر چیست؟

امروزه حوله میکروفایبر جزو حوله‌های بسیار پرطرفدار بوده که توصیه می‌شود برای فعالیت‌هایی مانند خشک کردن دست و صورت، موهای سر و حتی بدن از این محصول استفاده کنید؛ اما حوله میکروفایبر چیست و دلیل محبوبیت بالای آن به چه عواملی بر می‌گردد؟

ابتدا باید بگوییم که میکروفایبر، فیبری نازک بوده که بسیار سبک است. برای اندازه‌گیری رشته‌های ابریشم از واحدی با نام دینر استفاده می‌کند، دینر میکروفایبر حتی از ابریشم نیز کوچک‌تر بوده و در نتیجه حوله‌ها یا پارچه‌هایی که با میکروفایبر ساخته می‌شوند، الیافی سبک‌تر و کوچک‌تر از ابریشم دارند.

بیشتر بخوانید:حوله خشک کن چیست؟

میکروفایبرها جزو مواد طبیعی نیستند، بلکه به‌ طور مصنوعی از پلی استر و پلی آمید در آزمایشگاه‌ها ساخته شدند؛ اما گسترش آن در صنعت منجر به تولید محصولات بسیار زیادی گشته. حوله‌هایی که با میکروفایبر ساخته می‌شوند قابلیت‌های بسیار منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند کثیفی‌ها را به خود جذب کرده و همچنین دوام و ماندگاری بیشتری از خود نشان دهند.

جذب آب این ‌گونه حوله‌ها در مقایسه با حوله‌های معمولی و پنبه‌ای به مراتب بیشتر است. ساختار حوله‌های میکروفایبر به‌گونه‌ای بوده که قابلیت جمع باکتری و میکروب و گرد و خاک را نسبت‌ به سایر حوله‌ها بیشتر دارد و همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن سبب شده تا شاهد فروش بسیار زیاد حوله‌های میکروفایبر و کاربرد بالای آن‌ها در انواع منسوجات خانگی باشیم.

حوله میکروفایبر چیست؟

جذب آب این ‌گونه حوله‌ها در مقایسه با حوله‌های معمولی و پنبه‌ای به مراتب بیشتر است

انواع حوله میکروفایبر

در ادامه بررسی آن‌ که حوله میکروفایبر چیست به بررسی انواع حوله‌هایی که با این متریال و پارچه تهیه می‌شوند می‌پردازیم.

 حوله صورت

یکی از انواع حوله‌های میکروفایبر، حوله‌های دست و صورت بوده که در ابعاد کوچک ساخته می‌شود. این حوله‌ها به‌ دلیل نرمی و لطافت بسیار زیاد، ضد حساسیت هستند و رطوبت پوست صورت را از بین نمی‌برند، همچنین منجر به چروک یا کشیده شدن پوست نمی‌شود. در کنار این موارد به ‌دلیل جذب بیشتر باکتری و میکروب‌ها، احتمال ماندگاری آلودگی و کثیفی بر روی حوله کم‌تر بوده و پوست دچار جوش یا التهاب نمی‌شود.

انواع حوله میکروفایبر

یکی از انواع حوله‌های میکروفایبر، حوله‌های دست و صورت بوده که در ابعاد کوچک ساخته می‌شود

 حوله سر

حوله‌های میکروفایبر به ‌دلیل قابلیت بالا در جذب آب، برای استفاده در ناحیه سر طرفداران بسیار زیادی دارد. همچنین این حوله منجر به خشکی بیش ‌از حد مو نمی‌شود و در پروسه خشک کردن اصطکاک ایجاد نمی‌کند. تمامی این موارد سبب می‌شود تا در طولانی‌ مدت موی فرد سالم باقی بماند و از خشکی و موخوره مو جلوگیری شود.

حوله‌های خشک کننده

یکی دیگر از انواع حوله‌هایی که با میکروفایبر ساخته می‌شوند، حوله‌های خشک‌کننده هستند که از این محصول برای جذب آب و خشک کردن سطوح استفاده خواهد شد. معمولاً حضور این حوله‌ها را در لوازم منزل و پارچه‌هایی که برای خشک کردن سطوح وجود دارند می‌بینیم.

بیشتر بخوانید:فواید سنگ پا (خواص مهم سنگ پا از نظر طب سنتی)

حوله‌های پاک‌کننده

از میکروفایبر حوله‌هایی برای پاک کردن می‌سازند که به‌ دلیل داشتن الیاف بسیار ریز و نرم، حتی ذرات کوچک و آلودگی‌های ریز را نیز از بین می‌برد. از آنجایی که این حوله فاقد پرزدهی است برای تمیز و پاک کردن سطوح گزینه بسیار مناسبی بوده و در کنار آن به دلیل خاصیت آنتی باکتریال حتی بدون مواد شوینده نیز قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد.

ویژگی‌ها و مزایای حوله میکروفایبر

در پاسخ به این سوال که حوله میکروفایبر چیست، خوب است مزایا و ویژگی‌های این حوله را با هم بررسی کنیم و دلیل محبوبیت بالای این حوله در مدت زمان کوتاه پس از تولید را بدانیم.

 جذب آب بالا

یکی از ویژگی‌های منحصربه ‌فرد حوله‌های میکروفایبر توانایی جذب بسیار بالای آب است. این حوله‌ها می‌توانند آب را نسبت ‌به حوله‌های هم‌وزن خود چندین برابر بیشتر جذب کرده و به‌ همین منظور طرفداران زیادی دارند. ویژگی جذب بالای آب سبب شده تا حوله‌های میکروفایبر برای خشک کردن مو و بدن و حتی ظروف و سطوح بسیار پرکاربرد باشند.

ویژگی‌ها و مزایای حوله میکروفایبر

این حوله‌ها می‌توانند آب را نسبت ‌به حوله‌های هم‌وزن خود چندین برابر بیشتر جذب کرده و به‌ همین منظور طرفداران زیادی دارند

سرعت بالا در خشک کردن

ساختار الیافی حوله‌های میکروفایبر در کنار قدرت جذب بالا سبب شده تا در مدت زمان کوتاهی بتوان حجم زیادی از رطوبت و آب را از سطح یا بدن گرفت. همین مسئله سبب افزایش سرعت در کار می‌شود.

نرمی و لطافت

در ادامه بررسی ویژگی حوله میکروفایبر چیست، می‌توان به داشتن سطحی بسیار نرم و لطیف اشاره داشت. این نرمی برای پوست مفید بوده و همچنین افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند و حتی کودکان می‌توانند از این حوله‌ها استفاده کنند.

مقاومت در مقابل پرززدگی

حوله‌های میکروفایبر و ساختار الیافی آن‌ها به ‌گونه‌ای است که هیچ‌ گونه الیاف پرزی در آن به‌ کار نرفته و به‌ همین دلیل در مقابل پرززدگی مقاومت دارد. علاوه‌ بر این باعث کاهش پرز و خرابی حوله در حین استفاده و شستشو می‌شود.

بیشتر بخوانید:روش ها و ترفندهای تميز كردن شيشه تلويزيون

 قابلیت شستشوی مکرر

از آنجایی‌ که الیاف این حوله‌ها از پلی استر است، توانایی تحمل شست‌وشوهای مکرر را دارد و می‌توان آن را هم در ماشین لباس‌شویی قرارداد و هم با دست شست.

 حجم کم

حوله‌های میکروفایبر به‌ دلیل دارا بودن متریال خام و سبک، حجم کمی داشته و وزن بسیار پایینی دارند. این ویژگی سبب شده تا بتوان حوله‌هایی در ابعاد بسیار بالا را با وزن بسیار کم تولید کرد. همچنین حوله‌های میکروفایبر برای مسافرت، شنا و فعالیت‌های دیگر بسیار مفید بوده و حمل آن‌ها آسان است.

 مقاومت بالا در مقابل لک

این حوله‌ها از نفوذ و ماندگاری لکه بر سطح خود جلوگیری می‌کنند و گزینه‌ای مناسب برای استفاده بر روی قسمت‌های حساس به عفونت در بدن هستند.

 قابلیت لایه‌برداری پوست

حوله‌های میکروفایبر این امکان را دارند که یک لایه‌بردار بسیار سطحی و ملایم برای پوست باشند و سلول‌های مرده پوستی را از روی آن جدا کنند. این مسئله از بروز جوش‌های پوستی و یا خشکی پوست جلوگیری کرده و به‌ مرور زمان شاهد درخشان‌تر شدن پوست صورت و بدن خواهید بود.

 خاصیت آنتی باکتریال

حوله‌های فوق و به ‌طور کلی بافت میکروفایبر این امکان را دارد تا باکتری‌ها را به دام انداخته و آن‌ها را از بین ببرد.

 شستشوی حوله میکروفایبر

آیا می‌دانید که بهترین روش شستشوی حوله میکروفایبر چیست؟ برای نگهداری این محصول باید به روش شستشوی آن توجه داشت تا در سالیان طولانی بتوان از آن استفاده کرد. به‌ طور معمول اکثر حوله‌های میکروفایبر قابلیت شستشو و قرارگیری در ماشین لباس‌شویی را دارند، پس می‌توانید کار شستشوی حوله را به ‌راحتی به ماشین لباس‌شویی بسپارید.

  • برای شست‌وشوی حوله‌ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید بدانید که مناسب‌ترین متریال برای شستشو حوله میکروفایبر چیست، باید بگوییم که متریال شیمیایی مورد استفاده برای این حوله‌ها ساده هستند و نیازی به استفاده از مایع‌های شوینده خاص ندارند. شما می‌توانید از انواع پودر لباس‌شویی یا مایع ماشین لباس‌شویی و شوینده‌های غلیظ یا رقیق استفاده کنید؛ اما برای بالا رفتن کیفیت شستشو مواد نرم‌کننده حتماً نتیجه بهتری را حاصل می‌کنند.
  • اگر نمی‌خواهید حوله میکروفایبر شما دچار تغییر رنگ شود، توصیه می‌کنیم آن را از دیگر حوله‌ها و البسه جدا قرار دهید تا کیفیت آن دست‌خوش تغییر نشود.
  • دقت کنید در شست‌وشوی این حوله‌ها از مواد سفیدکننده هرگز استفاده نکنید، چرا که به الیاف حوله آسیب وارد می‌کند.
  • پس‌ از شستشوی حوله حتماً آن را خشک کنید. برای خشک کردن می‌توانید از حالت خشک‌کن ماشین لباس‌شویی استفاده کنید و یا حوله را به ‌طور دستی در محلی که دارای جریان هوای آزاد است قرار دهید.

با رعایت این نکات می‌توانید عمر مفید حوله میکروفایبر خود را بالاتر برده و همچنین در حین استفاده از کیفیت آن کاسته نشود.

شستشوی حوله میکروفایبر

برای شست‌وشوی حوله‌ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید

موارد استفاده از حوله میکروفایبر چیست؟

استفاده از حوله میکروفایبر برای تمامی افراد امکان‌پذیر است و به ‌دلیل متریال و بافت خاصی که دارد حتی افراد با پوست‌های خشک، حساس و مستعد عفونت و جوش می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما در بررسی آن که کاربرد حوله میکروفایبر چیست می‌بینیم که کاربرد این حوله‌ها تنها به استفاده برای بدن محدود نبوده، بلکه در منزل و خودرو و موارد دیگر نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:بهترین روش برای شستشوی براش آرایشی!

 استفاده در خانه

همه افراد می‌توانند حوله‌های میکروفایبر را در خانه برای پاک‌سازی سطوح، خشک کردن آشپزخانه، حمام و یا حتی دستگاه‌های الکترونیکی به ‌کار ببرند. این حوله‌ها گرد و غبار و لکه و رطوبت را به‌ خوبی از روی سطوح پاک می‌کند.

موارد استفاده از حوله میکروفایبر

همه افراد می‌توانند حوله‌های میکروفایبر را در خانه برای پاک‌سازی سطوح، خشک کردن آشپزخانه، حمام و یا حتی دستگاه‌های الکترونیکی به ‌کار ببرند

 استفاده در خودرو

از حوله‌های میکروفایبر برای تمیز کردن خودرو می‌توان استفاده کرد و آن را برای پاک‌سازی قسمت داخلی و خارجی، خشک کردن شیشه‌ها و حتی لکه‌برداری به ‌کار برد.

 مسافرت

از آنجایی ‌که وزن حوله‌های میکروفایبر پایین است، می‌توان آن‌ها را در مسافرت نیز استفاده کرد و به راحتی در چمدان و ساک‌های سفری جای داد. همچنین به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و تمیز شوندگی سریع حضور آن را در هتل و مسافرخانه‌های پیشرفته شاهد هستیم.

 استفاده هنگام ورزش

از آنجایی ‌که این حوله‌ها جذب بالای رطوبت و آب را دارند می‌توان آن را برای ورزش‌هایی که بدن بیشتر عرق می‌کند به ‌کار برد. همچنین به ‌دلیل خاصیت آنتی باکتریال از تجمع باکتری‌ها به‌ دنبال عرق جلوگیری کرده و در کل باعث سلامت بدن می‌شود.

کلام آخر

حوله‌های میکروفایبر جزو جدیدترین و باکیفیت‌ترین حوله‌ها هستند. اگر به‌ دنبال خرید یک حوله منحصر به‌ فرد هستید، توصیه ما به شما انتخاب حوله میکروفایبر است. در پاسخ به این سوال که حوله میکروفایبر چیست باید بگوییم که میکروفایبر الیاف پلاستیکی و مصنوعی بوده که قطری به‌ مراتب نازک‌تر از ابریشم و تار موی انسان دارد. این الیاف دارای ویژگی‌های مثبتی نظیر جذب بالای آب، سرعت زیاد در خشک کردن، وزن پایین، آنتی باکتریال و غیره هست که تمامی این موارد منجر به محبوبیت حوله‌های میکروفایبر شده است.

این حوله‌ها برای کودکان و افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند نیز بسیار مناسب بوده و در صورت استفاده از آن در طولانی ‌مدت شاهد درخشندگی پوست خواهید بود. همچنین از خشکی مو و موخوره نیز جلوگیری می‌کند؛ اما کاربرد و استفاده‌های حوله میکروفایبر تنها به این موارد محدود نبوده و می‌توان کاربردهای بیشتری برای آن در نظر گرفت. از این حوله‌ها برای تمیز کردن سطوح خانه و آشپزخانه، لوازم الکترونیکی، ماشین، هنگام فعالیت‌های ورزشی و حتی زمان مسافرت هم می‌توان استفاده کرد.

جمع‌بندی

این حوله‌ها برای کودکان و افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند نیز بسیار مناسب بوده و در صورت استفاده از آن در طولانی ‌مدت شاهد درخشندگی پوست خواهید بود

سوالات متداول

  • حوله میکروفایبر چیست؟

حوله میکروفایبر نوعی حوله است که از الیافی بسیار نازک و نرم ساخته می‌شود. این حوله از جنس پلی استر یا نایلون بوده که قدرت جذب بالا و خشک کردن سریع دارد.

  • از حوله میکروفایبر چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

کاربردهای این حوله بسیار زیاد است و از آن در منزل، خودرو، مسافرت، ورزش، هتل و بسیاری موارد دیگر می‌توان استفاده کرد. همچنین از این حوله در پاک‌سازی و خشک کردن سطوح نیز استفاده زیادی می‌شود.

  • بهترین روش شستشوی حوله میکروفایبر چیست؟

این حوله‌ها را می‌توان در ماشین لباس‌شویی قرار داد. توصیه می‌شود که درجه حرارت آب بر روی 90 درجه باشد و در شستشوی آن از مواد شوینده قوی و سفیدکننده‌ها استفاده نکنید.

  • آیا افراد با پوست حساس می‌توانند از حوله میکروفایبر استفاده کنند؟

با توجه به توضیحاتی که در پاسخ به سوال حوله میکروفایبر چیست دادیم، این حوله برای پوست‌های بسیار حساس مناسب است و به ‌دلیل داشتن الیاف نرم و نازک سطح پوست را خراش نمی‌دهد، به همین منظور افراد، حتی با حساس‌ترین پوست‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

  • چرا پس‌ از استفاده از حوله میکروفایبر سطح پوست شفاف می‌شود؟

این حوله به ‌دلیل داشتن خاصیت لایه‌برداری خفیف و ضعیف، به ‌مرور زمان منجر به از بین رفتن لایه‌های مرده سطح پوست شده و در نتیجه شاهد شفافیت و براقیت پوست خواهیم بود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =