Banner Image
شاخص راهنمای خرید لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ

امتیاز دهید

خرید لپ تاپ جزو خریدهای پر چالش به شمار می‌آید، چرا که تنوع مدل‌ها و برندهای لپ تاپ در بازار بسیار زیاد بوده و همچنین هزینه این محصول نسبتاً بالا است. پس افراد در خرید باید دقت و توجهات ویژه‌ای داشته باشند. در همین راستا به راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ می‌پردازیم و مواردی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید را برایتان بیان می‌کنیم تا از نکته‌ای غافل نشوید.

به طور کلی پیش از خرید لپ تاپ یا هر وسیله دیگر باید نیازهای شخصی، نوع استفاده از محصول، تکنولوژی‌های به کار رفته در ساخت و موارد دیگر را مورد بررسی قرار داد تا بهترین را متناسب با نیاز انتخاب کرد. بدون شک هرچه برند انتخابی و عملکرد و سیستم عامل و دیگر مشخصات لپ تاپ مورد نظر شما بهتر و حرفه‌ای‌تر باشد، هزینه و قیمت بالاتری نیز برای آن باید پرداخت کنید؛ اما توجه داشته باشید که لپ تاپ‌هایی با سیستم عامل‌های قوی و پردازنده‌های پیشرفته، دوام و طول عمر بیشتری داشته و سرعت بالاتری هنگام کار دارند. پس اگر این لپ تاپ را برای فعالیت‌های کاری خود یا اجرای برنامه‌های سنگین گرافیکی می‌خواهید حتماً نمونه‌های باکیفیت را انتخاب و خریداری کنید.

 در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ به چه عواملی توجه می‌شود؟

همان‌طور که در قسمت مقدمه نیز به آن اشاره داشتیم، هنگام خرید لپ تاپ باید عوامل مختلفی را از جنبه‌های متفاوت بررسی و لپ تاپ را متناسب با نیاز و کارایی انتخاب کرد. موارد زیر جزو مهم‌‌ترین مواردی هستند که باید به آن توجه داشته باشید.

 تعیین نیاز

پیش از خرید لپ تاپ حتماً نیازها و موارد استفاده خود از آن لپ تاپ را مشخص کنید. به عنوان مثال تعیین کنید که از لپ تاپ برای چه کاری استفاده می‌کنید؟ آیا آن را برای کار و تحصیل می‌خواهید یا صرفاً جهت سرگرمی‌، بازی و دیدن ویدیو برای خرید لپ تاپ اقدام می‌کنید؟ همچنین میزان بودجه در دسترس خود را نیز تعیین کنید.

در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ به چه عواملی توجه می‌شود؟

پیش از خرید لپ تاپ حتماً نیازها و موارد استفاده خود از آن لپ تاپ را مشخص کنید

 اندازه و قابلیت‌های صفحه نمایش

یکی از نکات مهم برای خرید لپ تاپ، صفحه نمایش آن است. این انتخاب صفحه نمایش برای افرادی که لپ تاپ را برای کارهای گرافیکی می‌خواهند بسیار حائز اهمیت است، چرا که افراد فوق به یک صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن بالا نیاز دارند. عامل دیگر لمسی بودن صفحه نمایش است که برخی از لپ تاپ‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند که یک آپشن خاص و ویژه به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:راهنمای انتخاب بهترین گرافیک لپ تاپ

 سخت افزار و عملکرد

می‌توان گفت مهم‌‌ترین عامل برای خرید لپ تاپ، سخت افزار و عملکرد آن دستگاه است. این که چه پردازنده‌ای دارد، حافظه رم و حافظه داخلی به چه میزان است، ‌هارد دیسک یا حالت جامد و کارت گرافیک آن از چه نوع هستند؛ این موارد اهمیت بالایی در انتخاب داشته و بر روی عملکرد لپ تاپ تأثیر مستقیم می‌گذارد.  بدون شک و در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ برای فعالیت‌های کاری و اجرای برنامه‌های سنگین، حتماً باید از سخت افزارهای حرفه‌ای و حافظه‌های بالا انتخاب کرد.

سخت افزار و عملکرد

می‌توان گفت مهم‌‌ترین عامل برای خرید لپ تاپ، سخت افزار و عملکرد آن دستگاه است

 عمر باتری

از دیگر عوامل مهم در خرید و انتخاب لپ تاپ، می‌توان به عمر باتری آن و میزان ساعتی که لپ تاپ شارژ نگه می‌دارد توجه داشت. در این انتخاب حتماً باید دقت کنید که باتری قوی و عمر مفید بالایی داشته باشد.

 وزن

وزن از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ است که حمل و نقل آن را راحت‌‌تر می‌کند. لپ تاپ‌های جدید معمولاً تا جای امکان دارای وزن پایینی هستند و وزن آن‌ها حدود یک کیلوگرم است؛ اما لپ تاپ‌های قدیمی‌ وزن بالاتری داشته و حمل آن‌ها سخت و دشوار است.

 سیستم عامل

بررسی آن که لپ تاپ انتخابی شما چه سیستم عاملی دارد بسیار حائز اهمیت است که از جمله این سیستم عامل‌ها می‌توان به ویندوز، مک او اس و لینوکس اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:معرفی بهترین مراکز خرید کیف لپ تاپ در تهران

 اتصالات و پورت‌ها

از دیگر عوامل مهم در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ می‌توان به اتصال پورت‌هایی که لپ تاپ دارد اشاره داشت. از جمله پورت‌های مهم؛ HDMI، کارت خوان SD، پورت شبکه و پورت‌های صوتی هستند.

 برند و قیمت

در نهایت برند نیز در انتخاب لپ تاپ بسیار حائز اهمیت است. هر چه برند معتبرتر و نام آشناتر باشد، بدون شک تولیدات بهتری داشته و رضایت بالای مشتریان را به همراه دارد. همین شهرت برند بر روی قیمت لپ تاپ تأثیر مستقیم می‌گذارد و لپ تاپ‌های معتبرتر قیمت بالاتری دارند.

  بررسی نظرات

پیش از خرید لپ تاپ انتخابی حتماً به سایت اینترنتی فروش لپ تاپ مراجعه کرده و نظرات کاربرانی که آن محصول را خریداری کرده‌اند را مطالعه کنید؛ زیرا نظرات خریداران دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب آن بیان می‌شود.

 گارانتی و خدمات پس از فروش

از دیگر عوامل مهم در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌، خدمات پس از فروش یا گارانتی است که می‌توانید دریافت کنید. در این صورت اگر مشکلی در لپ تاپ شما پیش آید بدون نیاز به هزینه یا با هزینه کم می‌توانید آن را تعمیر کنید.

بیشتر بخوانید:معرفی ۱۰ وب‌سایت معتبر برای خرید لپ‌تاپ در ایران

برندهای مطرح لپ تاپ

همان‌طور که گفتیم در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ توجه به برند اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که هر چه برند معتبرتر باشد بدون شک تولیدات آن، ویژگی‌ها و رضایت بالاتری دارند. مقایسه برند لپ تاپ با توجه به نیاز فرد، بودجه در دسترس و ‌‌ترجیحات وی انجام می‌شود که از جمله محبوب‌‌ترین و معروف‌‌ترین برندهای لپ تاپ می‌توان نمونه‌های زیر را معرفی کرد.

برندهای مطرح لپ تاپ

هر چه برند معتبرتر باشد بدون شک تولیدات آن، ویژگی‌ها و رضایت بالاتری دارند

 اپل (Apple)

لپ تاپ‌های مک بوک با سیستم عامل مک او اس فعالیت می‌کنند که دارای طراحی بسیار زیبا و کیفیت بالای ساخت و عمر خوب و مفید باتری هستند. تمامی ‌این موارد سبب شده تا لپ تاپ‌های اپل جزو لپ تاپ‌های پرطرفدار به شمار آیند و متقاضیان زیادی برای خرید داشته باشند. معمولاً افرادی که کاربران حرفه‌ای لپ تاپ هستند و از آن در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند‌‌، ترجیح می‌دهند که لپ تاپ خود را از برند اپل انتخاب کنند.

بهترین لپ تاپ‌های اپل شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • MacBook Pro (M1 Chip)
  • MacBook Air (M1 Chip)
  • MacBook Pro (Intel-based)
  • MacBook Air (Intel-based)
اپل (Apple)

لپ تاپ‌های مک بوک با سیستم عامل مک او اس فعالیت می‌کنند که دارای طراحی بسیار زیبا و کیفیت بالای ساخت و عمر خوب و مفید باتری هستند

دل (Dell)

از برندهای قدیمی ‌و با کیفیت در زمینه تولید لپ تاپ می‌توان به برند دل اشاره داشت که تولیدات متنوعی دارد. از جمله تولیدات لپ تاپ‌های برند دل می‌توان به نمونه‌های اینسپایرون، زنوکس، لاتیتود و آلین ویر اشاره داشت که دارای کیفیت بالای ساخت هستند، اما ایراد لپ تاپ‌های قدیمی‌ دل، وزن بالای آن‌ها است که برای جابه‌جایی دشواری ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:شارژ نشدن باتری لپ تاپ و برطرف کردن آن

بهترین لپ تاپ‌های دل شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • Dell XPS 13
  • Dell XPS 15
  • Dell Inspiron 15 7000
  • Dell Latitude 7490
  • Dell Alienware m15
دل

ایراد لپ تاپ‌های قدیمی‌ دل، وزن بالای آن‌ها است که برای جابه‌جایی دشواری ایجاد می‌کند

 اچ پی (HP)

اچ پی نیز جزو برندهای باکیفیت و معروف در زمینه تولید لپ تاپ است که لپ تاپ‌های پاویلیون، انوی، اسپکتر و زدبوک را تولید می‌کند. تولیدات این برند بسیار با کیفیت و با قیمت مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:کامپیوتر یا لپ تاپ؛ کدام بهتر است؟

بهترین لپ تاپ‌های اچ پی شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • HP Spectre x360
  • HP Envy 13
  • HP Pavilion 15
  • HP EliteBook x360
  • HP Omen 15
اچ پی (HP)

اچ پی نیز جزو برندهای باکیفیت و معروف در زمینه تولید لپ تاپ است که لپ تاپ‌های پاویلیون، انوی، اسپکتر و زدبوک را تولید می‌کند

  لنوو(Lenovo)

لنوو برند دیگری از لپ تاپ است که نام آن در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ باید ذکر شود. لپ تاپ‌های تولیدی این برند دارای کیفیت ساخت بالا، طراحی مدرن و عمر باتری خوب هستند که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید:بررسی کامل تفاوت‌های لپ تاپ ایسوس و اچ پی

بهترین لپ تاپ‌های لنوو شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • Lenovo ThinkPad X1 Carbon
  • Lenovo Yoga C940
  • Lenovo Legion 5
  • Lenovo IdeaPad 5
  • Lenovo ThinkBook 14s

 ایسوس(Asus)

برند دیگری است که در سال‌های اخیر تولیدات بسیار حرفه‌ای در زمینه لپ تاپ داشته و می‌توان آن را جزو محبوب‌‌ترین برندها یاد کرد ایسوس نام دارد. همچنین کیفیت ساخت و تولید لپ تاپ‌های این برند بسیار بالا است.

بهترین لپ تاپ‌های ایسوس شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • ASUS ZenBook 14
  • ASUS ROG Zephyrus G14
  • ASUS VivoBook S15
  • ASUS TUF Gaming A15
  • ASUS Chromebook Flip C434
ایسوس(Asus)

کیفیت ساخت و تولید لپ تاپ‌های این برند بسیار بالا است

ایسر (Acer)

ایسر نیز از دیگر برندهای تولیدی لپ تاپ بوده که تولیدات خوب با قیمت مناسب و عملکرد عالی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:ایسوس بهتره یا ایسر؟ [مقایسه کامل لپ‌تاپ Asus و Acer]

بهترین لپ تاپ‌های ایسر شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • Acer Swift 3
  • Acer Predator Helios 300
  • Acer Aspire 5
  • Acer Chromebook 14
  • Acer ConceptD 7

مایکروسافت (Microsoft)

سری لپ تاپ‌های مایکروسافت نیز دارای طراحی زیبا، صفحه نمایش لمسی و کارایی بالا بوده که از آن برای کارهای حرفه‌ای و اجرای برنامه‌های سنگین و خاص می‌توان استفاده کرد.

بهترین لپ تاپ‌های مایکروسافت شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • Microsoft Surface Laptop 4
  • Microsoft Surface Book 3
  • Microsoft Surface Pro 7
  • Microsoft Surface Go 2

بیشتر بخوانید:چگونه بفهمیم باتری لپ تاپ سالم است؟

به طور کلی تنوع برندها در زمینه تولید لپ تاپ بسیار بالا است و هر فرد متناسب با نیازهای مورد نظر خود و بودجه‌ای که در دسترس دارد می‌تواند به انتخاب نمونه‌های متفاوت بپردازد؛ اما فاکتورهای اصلی در انتخاب لپ تاپ سیستم عامل، قدرت پردازش، کارت گرافیک، اندازه و وزن، حافظه، عمر باتری و قیمت است که باید بر اساس نیاز شخصی اولویت‌بندی شود.

کلام آخر

لپ تاپ جزو لوازم الکترونیکی ضروری در زندگی‌های امروزی به شمار می‌آید که در زمینه‌های مختلف تحصیلی و کاری کاربرد بالایی دارد. خرید لپ تاپ همیشه با چالش‌هایی مواجه است و افراد به دنبال راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ هستند تا بتوانند نمونه مورد نظر را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب انتخاب کنند. در خرید لپ تاپ توجه به نیازهای شخصی و امکاناتی که آن لپ تاپ در اختیار فرد قرار می‌دهد، حائز اهمیت است. از جمله این امکانات و موارد می‌توان به پورت‌ها و ورودی لپ تاپ، سیستم عامل، حافظه داخلی و خارجی، پردازنده گرافیکی و عمر باتری و عوامل دیگر اشاره داشت.

برند نیز در انتخاب بسیار حائز اهمیت است. همان‌طور که می‌دانید برندهای متنوعی در زمینه تولید لپ تاپ فعالیت می‌کنند که از جمله معتبرترین و معروف‌‌ترین آن‌ها می‌توان به برند اپل، دل، اچ پی، ایسوس، لنوو، مایکروسافت و غیره اشاره داشت. در این محتوا هر کدام از برندها را برایتان معرفی کردیم تا در صورت تمایل برای خرید لپ تاپ، نمونه‌های مختلف هر برند را بررسی کنید.

 سوالات متداول

  • در خرید لپ تاپ به چه عواملی باید توجه داشت؟

عوامل مختلفی در زمینه خرید لپ تاپ مهم هستند که در انتخاب حتماً باید به ویژگی‌های فنی، وزن، عمر باتری، پردازنده، سیستم عامل و مواردی دیگر توجه داشت.

  • از لپ تاپ در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟

استفاده از لپ تاپ بسیار گسترده است و بسیاری از افراد آن را برای تحصیل و فعالیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، کارهای گرافیکی، برنامه نویسی و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

  • معروف‌ترین برند‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ‌‌ کدامند؟

از جمله برند‌های مطرح در زمینه تولید لپ تاپ می‌توان به برند دل، ایسوس، لنوو، ایسر و… اشاره داشت.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =