Banner Image
بهترین پیانوهای دیجیتال

بهترین پیانوی دیجیتال مخصوص مبتدیان و حرفه‌ای‌ها

امتیاز دهید

تاریخچه پیانو شاید به بیش از ۳۰۰ سال قبل بازگردد، اما پیانوهای دیجیتال امروزی این ساز را با دوران مدرن سازگار کرده‌اند. البته شکی نیست که پیانو دیجیتال نمی‌تواند از لحاظ کیفیت صدا جایگزین پیانوهای آکوستیک شود، اما با توجه به گرانی و سایر عوامل تأثیرگذار، شاید خرید پیانو آکوستیک برای هر نوازنده‌ای ممکن نباشد. به همین دلیل، در این مقاله تصمیم داریم بهترین پیانو دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

خرید پیانو دیجیتال برای آن دسته از نوازندگانی که تازه شروع به یادگیری کرده‌اند یا به دنبال استفاده از نمونه صداهای مختلف پیانو گرند، دیجیتال یا نوازندگی تلفیقی و استفاده از دو صدا (برای مثال پیانو و گیتار) هستند، بهترین گزینه به شمار می‌رود. پیانو دیجیتال همچنین برای نوازندگانی که می‌خواهند از افکت‌های مختلف برای تزیین قطعه خود استفاده کنند بهترین گزینه است. علاوه بر این، پیانوهای دیجیتال مقرون به صرفه بوده و قیمت مناسب‌تری در مقایسه با پیانوهای آکوستیک دارند، امکان نوازندگی تلفیقی یا اتصال پیانو به کامپیوتر برای میکس و مستر را نیز در اختیار نوازنده قرار می‌دهند؛ بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین پیانوهای دیجیتال آشنا شویم.

۱. پیانو دیجیتال یاماها مدل P-45 B

مشخصات پیانو
طول 1,326 mm
عرض 154 mm
وزن 11.5 kg
تعداد کلاویه ۸۸
نوع کلاویه GHS
تعداد صدا ۱۰
پلی فونی ۶۴

 

یاماها P-45 یک پیانو دیجیتال مناسب، با کیفیت صدای عالی و مشابه پیانوی آکوستیک بوده که صفحه کلید چکشی ۸۸ کلیدی با اندازه کامل، کلاویه Graded Hammer و بلندگوهای داخلی دارد. سبک طراحی فشرده و وزن سبک این پیانو از مدل قبلی آن یعنی P35 الهام گرفته شده است. البته این پیانو نسبت به مدل قبلی خود تفاوت‌های قابل توجهی دارد؛ از جمله افزایش میزان پلی فونی، بهبود صدا و پورت USB.

پیانو دیجیتال یاماها مدل P-45 B

پیانو یاماها P-45 به دلیل قیمت مقرون به صرفه، سادگی و قابل حمل بودن، در میان نوازندگان مبتدی به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته است. این سایز در اکثر خودروها جا می‌گیرد، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را با خود به محل اجرا یا هر جای دیگر ببرید. اندازه پیانو به گونه‌ای است که می‌توانید آن را روی میز یا هر سطح صاف دیگری قرار دهید. این پیانو همچنین دارای USB نوع B است که اتصال آن به رایانه، تبلت و سایر دستگاه‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.

بیشتر بخوانید: برای شروع چه پیانویی بخریم؟

۲. پیانو دیجیتال مدل رولی 49K

مشخصات پیانو
عمق 5 cm
عرض 20 cm
ارتفاع 30 cm
وزن 0.800 kg
تعداد کلاویه ۴۹
تعداد صدا ۷
سایر قابلیت‌ها امکان اتصال به هدفون یا اسپیکر

اگر نگران هزینه خرید بهترین پیانو دیجیتال و قابل حمل بودن آن هستید، این پیانو تمامی این دغدغه‌ها را از بین می‌برد و با وزن بسیار سبک و قابلیت تاشو بودن، یادگیری را به امری ساده تبدیل می‌کند. پیانو دیجیتال 49K دارای طراحی ساده و شیک بوده، دکمه‌های آن در موقعیت‌های مناسبی قرار گرفته‌اند (به طوری که با هر دو دست قابل نواختن باشند) و کار کردن با این کیبورد و نواختن آن به هیچ‌گونه تنظیمات اولیه‌ای نیاز ندارد.

پیانو دیجیتال مدل رولی 49K

این پیانو یک گزینه بسیار عالی برای افراد مبتدی، کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود زیرا به محض باز کردن جعبه قابل استفاده بوده و به دلیل وزن سبک و امکان جابجایی با یک دست، هم برای نوآموزان و هم برای حرفه‌ای‌ها مناسب است.

۳. پیانو دیجیتال یاماها مدل DGX-670

مشخصات پیانو
طول 1397 mm
عرض 445 mm
ارتفاع 151 mm
وزن 21.4 kg
تعداد کلاویه ۸۸
نوع کلاویه GHS
تعداد صدا 601 Voices, 29 Drums, SFX Kits
پلی فونی 256 Notes

پیانو دیجیتال یاماها DGX 670 با کلاویه GHS بهترین تجربه نواختن را در اختیار شما قرار می‌دهد. کلیدهای این پیانو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در نت‌های بم، کلاویه‌ها سنگین‌تر و در محدوده تربل کلاویه‌ها سبک‌تر باشند.

پیانو دیجیتال یاماها مدل DGX-670

این پیانو با پیشرفته‌ترین نمونه صدای سمپل‌شده یعنی CFX همراه بوده و قابلیت اتصال میکروفون را نیز در اختیار نوازنده قرار می‌دهد. پیانو دیجیتال یاماها DGX 670 همچنین دارای کتابخانه‌ای مملو از آهنگ‌های زیبا و محبوب است که یادگیری آن‌ها را بسیار لذت‌بخش و راحت می‌سازد. این پیانو همچنین دارای پورت USB TO HOST بوده که اتصال آن به کامپیوتر را امکان‌پذیر می‌کند.

۴. پیانو دیجیتال یاماها مدل NP-32

مشخصات پیانو
طول 124 cm
عرض 26 cm
ارتفاع 10 cm
وزن 6 kg
تعداد کلاویه ۷۶
نوع کلاویه GST
تعداد صدا ۱۰
پلی فونی ۶۴

پیانو دیجیتال یاماها NP32 جزو سری Piaggero این برند به شمار می‌رود که در تولید محصولات آن، بیش از هر چیز بر سبک و جمع و جور بودن پیانو تأکید شده است. همچنین در طراحی این پیانو سعی شده که قابلیت‌های پیانو آکوستیک شبیه‌سازی شود. برق مورد نیاز این بهترین پیانو دیجیتال از طریق یک آداپتور یا باتری قلمی تأمین می‌شود. با قرار دادن ۶ باتری در آن می‌توانید تا ۷ ساعت به نواختن ادامه دهید. برای صرفه‌جویی در برق، دستگاه پس از ۳۰ دقیقه بلااستفاده بودن به طور اتوماتیک خاموش می‌شود. کلاویه‌های این پیانو با استفاده از تکنولوژی Graded Soft Touch طراحی شده‌اند که هرچه نت‌ها بم‌تر باشند، کلیدها سنگین‌تر و هرچه به سمت نت‌های زیر بروید وزن آن‌ها کمتر خواهد شد.

پیانو دیجیتال یاماها مدل NP-32

این پیانو دارای ۱۰ نوع صدا از جمله سازهای زهی و هارپسیکورد بوده و دو اسپیکر ۶×۱۲ نیز دارد. روی آن پورت USB و هدفون نیز تعبیه شده تا بتوانید نت‌های موسیقی خود را به کامپیوتر انتقال دهید یا با استفاده از هدفون به تمرین بپردازید.

۵. پیانو دیجیتال کاسیو مدل AP-270

مشخصات پیانو
طول 432 mm
عرض 1,417 mm
ارتفاع 821 mm
وزن 36.6 kg
تعداد کلاویه ۸۸
نوع کلاویه Tri-sensor Scaled Hammer Action Keyboard II
تعداد صدا ۲۲ تون داخلی
پلی فونی ۱۹۲

اگر علاقه‌مند به پیانو آکوستیک هستید اما به دلایل مختلف از جمله اندازه بزرگ، وزن سنگین یا قیمت بالا نمی‌توانید پیانو آکوستیک تهیه کنید، پیانو دیجیتال کاسیو مدل AP-270 بهترین جایگزین به شمار می‌رود. صدای آن بسیار نزدیک به پیانو آکوستیک بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. در ساخت کیبورد این پیانو از تکنولوژی Tri-sensor II Scaled Hammer استفاده شده که به نوازنده امکان تکرار نواختن یک کلاویه پیش از بازگشت کامل آن را می‌دهد. پیانو دیجیتال کاسیو مدل AP-270 دارای ۲۲ تن صدای مختلف از جمله پیانو و سازهای دیگر بوده و سیستم اسپیکر استریو دارد که صدا را هم از بالا و هم از پایین پیانو پخش می‌کند.

پیانو دیجیتال کاسیو مدل AP-270

قابلیت Layer در این بهترین پیانو دیجیتال لایه‌بندی دو صدا با هم را امکان‌پذیر می‌کند و قابلیت Split نیز به شما اجازه می‌دهد به جای لایه‌بندی صدای پیانو با دیگر سازها، صفحه‌کلید را به دو قسمت تقسیم کرده و با دست چپ بتوانید صدای پیانو را پخش کنید و با دست راست صدای ساز دیگر را بنوازید.

بیشتر بخوانید: ویولن آکوستیک چیست؟

۶. پیانو دیجیتال ام آر اس مدل 8818L5504

 

مشخصات پیانو
عمق 32 cm
عرض 136 cm
ارتفاع 76 cm
وزن 40 kg
تعداد کلاویه ۸۸
نوع کلاویه Organ
تعداد صدا ۷۵۰

پیانو دیجیتال MRS مدل 8818L5504 یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع پیانو دیجیتال بوده که برای ایجاد صدای شبیه‌تر به پیانو آکوستیک، در آن بهبودهای قابل توجهی روی شکل موج‌های پیشرفته صوتی صورت گرفته است. ضبط دیجیتال صدای پیانوهای ام آر اس از بهترین ساز آکوستیک با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌شود و بهترین صدای پیانو گرند را در اختیار نوازندگان قرار می‌دهد.

پیانو دیجیتال ام آر اس

پیانو دیجیتال MRS مدل 8818L5504 همچنین امکان خروجی و ورودی صدا از طریق جک 6.5 mm را فراهم کرده که به کاربر اجازه کنترل صدای پیانو از طریق بلندگوی اکسترنال و حتی ضبط کردن موسیقی را می‌دهد. از سایر امکانات این پیانو می‌توان به خروجی MIDI از طریق USB و انتقال صوت پیانو به کامپیوتر اشاره کرد.

۷. پیانو دیجیتال یاماها مدل NP-12

مشخصات پیانو
عمق 25.9 cm
عرض 103.6 cm
ارتفاع 10.5
وزن 4.5 kg
تعداد کلاویه ۶۱
نوع کلاویه Piano-style keyboard
تعداد صدا ۱۰
پلی فونی ۶۴

اگر به دنبال یک پیانوی دیجیتال با کیفیت صدای عالی و اندازه جمع و جور هستید، پیانو یاماها مدل NP-12 بهترین پیانو دیجیتال برای شما به شمار می‌رود. این دستگاه نیز جزو سری پیاژرو یاماها بوده و مانند سایر پیاژروهای این برند، ترکیبی از سادگی و ویژگی‌های مفید از جمله پلی فونی ۶۴، کنترل half-damper با قابلیت اتصال پدال FC3A، اسپیکرهای داخلی و قابلیت استفاده از ۶ باتری یا آداپتور را به شمار ارائه می‌دهد.

پیانو دیجیتال یاماها مدل NP-12

در ۶۱ کلاویه این دستگاه، وزن چکش‌ها و نت‌های بیس و زیر شبیه‌سازی نشده اما طراحان حساسیت لمسی کلاویه‌ها را در نظر گرفته و این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که حساسیت تاچ کلیدهای پیانو را در ۴ حالت مختلف تنظیم کنید. این پیانو دیجیتال دارای پورت USB B بوده که به شما اجازه می‌دهد به راحتی آن را به کامپیوتر وصل کرده و مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توانید از ۱۰ نوع صدای مختلف (از جمله سازهای زهی، ارکستر، ویبرافون و غیره) موجود در آن به کمک خروجی هدفون استفاده کنید.

۸. پیانو دیجیتال کاسیو مدل CDP-S350

مشخصات پیانو
عمق 65 cm
عرض 140 cm
ارتفاع 122 cm
وزن 70 kg
تعداد کلاویه ۸۸
نوع کلاویه Scaled Hammer Action
تعداد صدا ۷۰۰
پلی فونی ۱۹۲

این پیانو یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گزینه‌های لیست ما به شمار می‌رود که ابعادی فشرده و جمع و جور داشته و به شما این امکان را می‌دهد که در هرجا که خواستید از آن استفاده کنید. ۷۰۰ صدای داخلی فوق‌العاده در این پیانو وجود دارد؛ از جمله ارگان، پیانو گرند، هارپسی‌کورد، سازهای بادی، زهی و غیره. کلیدهای آن بدنه‌ای باریک داشته که تا حد قابل توجهی نسبت به لمس حساس هستند.

پیانو دیجیتال کاسیو مدل CDP-S350

برق این پیانو را می‌توانید هم از طریق آداپتور و هم باتری تأمین کنید. پیچ تنظیم زیر و بمی صدا، حالت هم‌نوازی (تنظیم سمت چپ و راست مرکز کیبورد به دامنه صوتی برابر)، LCD با نور پس‌زمینه و بسیاری از قابلیت‌های کاربردی دیگر جزو مزایای این پیانو دیجیتال به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: یادگیری گیتار چقدر طول می‌کشد؟

سخن پایانی

با توجه به نوسانات و گرانی قیمت‌ها، امروزه خرید یک پیانو آکوستیک برای هر کسی ممکن نیست و گذشته از این موضوع، پیانو آکوستیک را نمی‌توان با خود به هر جایی حمل کرد. به همین دلیل، در این مقاله به معرفی بهترین پیانو دیجیتال پرداختیم و محصولات برتر برندهای مختلف از جمله یاماها، کاسیو و غیره را بررسی کردیم. هنگام خرید پیانو دیجیتال، مواردی مانند صدای پیانو، تعداد کلاویه‌ها، پلی فونی، حساسیت لمسی کلاویه‌ها، قابلیت‌ها و تعداد صداها و تن‌های تعبیه‌شده در پیانو را مد نظر قرار دهید تا خریدی رضایت‌بخش را تجربه کنید.

سوالات متداول

  • بهترین مدل پیانو دیجیتال یاماها کدام است؟

اگر به تازگی نواختن پیانو را شروع کرده‌اید، مدل‌های سری P یاماها از جمله P-45، P-125 و P-515 گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند؛ اما اگر با پیانو و اصول آن تا حدودی آشنایی دارید، بهتر است به سراغ مدل‌های YDP-164، YDP-144 و YDP-103 بروید. برای نوازندگان حرفه‌ای نیز سری CSP یاماها پیشنهاد می‌شود.

  • پیانو کاسیو بهتر است یا یاماها؟

پیانو کاسیو بیشتر برای نوازندگانی مناسب است که به سبک‌های موسیقی پاپ، متال و راک علاقه داشته و به دنبال یک پیانوی خوب با قیمت مناسب هستند؛ اما محصولات یاماها به کیفیت بالا و قیمت بیشتر خود شهرت دارند و برای نوازندگان حرفه‌ای گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

  • برای نوازندگان مبتدی پیانو دیجیتال بهتر است یا آکوستیک؟

اگر بیشتر در منزل پیانو می‌نوازید، بهتر است یک پیانو آکوستیک تهیه کنید. پیانو آکوستیک قیمت بالاتری دارد اما طول عمر آن بیشتر است. از سوی دیگر اگر معمولا بیرون از منزل تمرین کرده یا اجراهای زیادی برگزار می‌کنید، پیانو دیجیتال برایتان بهتر خواهد بود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =