Banner Image

گوشی ورتو (vertu)چیست؟

4.8/5 - (6 امتیاز)

در میان انواع برندهای تولید کننده گوشی‌های خاص و لاکچری موجود در بازار، برند ورتو یکی از منحصر‌به‌فرد و جذاب‌ترین مدل‌ها را به خود اختصاص داده است. گرچه در حال حاضر حدود یک دهه از دوران اوج فعالیت‌های این برند لاکچری می‌گذرد، اما هنوز هم می‌توان نام محصولات این شرکت را در صدر لیست گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های بازار جهانی مشاهده کرد. اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده که گوشی ورتو چیست و از کجا آمده است، در ادامه این مطلب از مجله پیندو با ما همراه باشید.

گوشی ورتو چیست؟

حدود سال 1995 مشخص شد که تقاضا برای گوشی‌های لوکس در بازار وجود دارد. نوکیا که آن سال‌ها پادشاه بی‌چون‌وچرای تولید موبایل بود؛ با علم به این موضوع ورتو را در سال 1998 تأسیس کرد تا فقط گوشی‌هایی لاکچری را به بازار عرضه کنند. نام آن هم از کلمه لاتین “virtus” گرفته شده که به معنای «عالی» است. ویژگی‌های اصلی گوشی‌های Vertu را می‌توان در استفاده از مواد گران‌قیمت، بادوام، سنگ‌های قیمتی و دست‌ساز چون یاقوت کبود خلاصه کرد. اولین گوشی این برند در 21 ژانویه 2002 در موزه هنرهای تزئینی پاریس رونمایی شد.

گوشی ورتو چیست

گفته می‌شد که 350000 نفر، مشتری این برند تا پایان سال 2013 بودند؛ اما اکنون Vertu در حال ورشکستگی است و بسیاری از کارخانه‌هایش تخریب شده‌اند. با این ‌وجود، از آن به ‌عنوان مشعل‌دار موبایل‌های لوکس در تاریخ یاد می‌شود.

انواع گوشی ورتو

با مقدمه‌ای که در مورد این برند گفته شد شاید جالب باشد بدانید که تولیدات این برند چه ویژگی‌هایی دارند و دلیل گران بودن گوشی ورتو چیست. با خواندن مشخصات تولیدات این برند درک می‌کنید چرا فقط قشر خاصی توان خرید آن را دارند:

ورتو سیگنیچر Vertu Signature

اولین گوشی Vertu مدل سیگنیچر نام داشت که در سال 2002 تولید و در سال 2003 راه خود را به فروشگاه‌های لوکس جهان باز کرد. این گوشی مثل محصولات اولیه نوکیا از نوع ساده یا همان دکمه‌ای خودمان بود و البته دوربینی هم نداشت.

ورتو سیگنیچر Vertu Signature

حافظه این مدل هم فقط توان ذخیره‌سازی 1000 مخاطب و 100 پیامک را داشت؛ اما آنچه باعث شد به‌عنوان یک گوشی لاکچری مطرح شود استفاده از یک گرم یاقوت سرخ برای آن بود.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی جی پلاس خوب است؟

ورتو اسنت  Vertu Ascent

طراحان گوشی ورتو بعد از عرضه موفق مدل سیگنیچر به فکر تولید یک مدل جدید و تولید انبوه آن بودند. مدلی که مقرون‌به‌صرفه‌تر هم باشد و فروش بیشتری هم برای شرکت به ارمغان بیاورد.

ورتو اسنت

تولید مدل اسنت به‌عنوان یک گوشی ورزشی لاکچری برنامه‌ریزی شد؛ اما پیدا کردن مواد با دوام برای آن داستان درازی داشت. در نهایت سال 2004 راهی بازار شد. شاید از لحاظ ظاهری جذابیت کمتری نسبت مدل سیگنیچر داشت، اما در تولید آن از فولاد ضدزنگ، یاقوت کبود و آلیاژ فلز مایع استفاده شد.

ورتو دایموند

سومین گوشی Vertu که با قیمت نجومی راهی بازار شد، مدل دایموند نام داشت. از نظر ظاهری این گوشی بسیار با مدل اول تولید این برند شباهت داشت.اگر می‌پرسید پس دلیل قیمت بالای این گوشی ورتو چیست، باید به حاشیه‌های آن توجه کنید. حاشیه‌های پر از نگین‌های اصل و زیبا با چینشی خاص و جذاب است.

ورتو سیگنیچر اس

سیگنیچر اس سه سال بعد از مدل دایموند عرضه شد. این گوشی هم دکمه‌ای بود اما با این تفاوت که فضای ذخیره‌سازی آن به 2000 مخاطب ارتقا پیدا کرده و از بلوتوث نیز برخوردار بود. دلیل قیمت بالای این گوشی استفاده از الماس، یاقوت و سنگ‌های قیمتی بود. همچنین بدنه آن از فلزات مرغوب و نایاب ساخته شد.

ورتو تی آی

سال 2013، سال ورود برند ورتو به عرصه گوشی‌های تاچ بود. ورتو تی آی دارای سیستم‌عامل اندروید نسخه 4، رم یک گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی بود. دوربین اصلی آن 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 1.3 مگاپیکسلی بود.

ورتو کانستلیشن

ورتو کانستلیشن یک نمایشگر 4.3 اینچی داشت که با یک لایه از یاقوت کبود پوشانده شده و از چرم تمساح هم برای بدنه پشتی استفاده شده بود. علاوه بر این اولین گوشی ورتو بود که پردازنده اسنپدراگون برای آن استفاده شد. همچنین دارای سیستم‌عامل اندروید 4.2، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 1.3 مگاپیکسلی بود.

ورتو سیگنیچر تاچ

بعد از کسب تجربه در زمینه گوشی‌های تاچ، ورتو گزینه تاچ مدل سیگنیچر را راهی بازار کرد. بدنه تیتانیومی این گوشی و استفاده چرم گوساله برای پنل پشتی به جذابیت آن کمک کرده بود.

ورتو سیگنیچر تاچ

علاوه بر این ویژگی‌های یک گوشی پرچم‌دار در سال 2015 را داشت. نمایشگر 5.2 اینچی، سیستم‌عامل اندروید 5.2، حافظه 64 گیگابایتی، دوربین 21 مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون این گوشی را در زمان خود به گزینه محبوبی برای خرید تبدیل کرده بود.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی A12 اسمارت ویو دارد؟

ورتو استر پی

مدل ورتو استر پی آخرین گوشی Vertu بود که سال 2018 در دو مدل باروک و گاتیک معرفی شد. با دوربین 20 مگاپیکسلی، پردازنده قوی اسنپدراگون و استفاده از یاقوت در کمترین زمان به یکی از گوشی‌های لاکچری ثروتمندان برای گرفتن عکس سلفی تبدیل شد.

دیگر مدل‌های گوشی ورتو

اگر علاقه دارید بدانید که دیگر مدل‌های گوشی ورتو چیست، بد نیست به این نکته توجه کنید که این برند برخی مدل‌های کاستوم شده برای برند فراری و بنتلی را تولید کرده است. همچنین سری اول گوشی‌های این برند دارای یک مدل سیگنیچر کبری نیز هست.

قیمت گوشی ورتو vertu

گران‌ترین مدل گوشی ورتو Signature Cobra است؛ به دلیل اینکه دورتادور آن با یک مار کبری از جواهر کار شده است. این تزئینات مدهوش کننده کار جواهرنگار مشهور فرانسوی به نام Boucheron است. به‌طورکلی توقع قیمت پایین از محصولات ورتو به دلیل استفاده از مواد مرغوب و دست‌ساز بودن، شدنی نیست.

گوشی ورتو در ایران

بسیاری از گوشی‌های گران‌قیمت ورتو را نمی‌توان به سادگی در بازار پیدا کرد، مالک در سریال زخم‌کاری هم قطعاً بدون آشنا نمی‌توانست یکی از آن‌ها را پیدا کند و در دست بگیرد. مخصوصا با قانون منع ورود گوشی‌های قیمت بالا که جدیدا وضع شده است، فکر نمی‌کنم بتوان حتی آن را سفارش داد یا به صورت مسافری با خود از آن‌ور آب آورد. البته باید اشاره کرد که بازار نیز پر از نمونه فیک و های‌کپی محصولات این برند است که با قیمت خیلی کم به فروش می‌رسند. پس اگر دست هر فردی ورتو دیدید کمی در اصل بودن آن شک کنید.

سخن پاپانی

حال می‌دانیم گوشی ورتو چیست و چرا این‌قدر گران‌قیمت است. در واقع این برند معتقد بود چرا وقتی یک فرد پولدار ساعت 2000 دلاری می‌خرد یک گوشی با این قیمت در دست خود نداشته باشد. در واقع محصولات خاص را برای قشر خاص جامعه تولید کرد که خرید آن برای بسیاری از ما غیرممکن و شبیه یک رویای دور از دسترس است.

سوالات متداول

  • Vertu یا iPhone کدام بهتر است؟

هنگام انتخاب گوشی آیفون یا ورتو باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. در نهایت، بهترین تلفن برای شما به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد.

  • آیا گوشی‌های Vertu قابل ردیابی هستند؟

هیچ راه شناخته شده‌ای برای ردیابی گوشی‌های Vertu وجود ندارد.

  • آیا برند ورتو مجدد به بازار برمی‌گردد؟

Vertu در حال حاضر هیچ محصولی تولید نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای برای احیای آن وجود ندارد.

  • چرا گوشی Vertu این‌قدر گران است؟

Vertu یک شرکت تلفن رده بالاست که هزینه زیادی برای ساخت محصولات خود در نظر گرفته است. همچنین محصولات دست‌ساز و با موادی مانند تیتانیوم و طلا ساخته می‌شوند که به قیمت تمام‌شده محصولات می‌افزاید. علاوه بر این، گوشی‌های Vertu اغلب سفارشی برای مشتریان ساخته می‌شوند و از استانداردهای مدنظر آن‌ها برای ساخت استفاده می‌شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =