Banner Image
معرفی A53 سامسونگ

A53 سامسونگ؛ آیا این گوشی می‌تواند رقیب سرسختی برای شیائومی باشد؟

امتیاز دهید

یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ، گلکسی  A5 است. این محصول به دلیل سخت‌افزار خوبی که دارد، در سراسر دنیا سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. در این مطلب از وب سایت پیندو با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی A53 سامسونگ بپردازیم و در مورد مشخصات این گوشی صحبت کنیم.

مشخصات فنی A53 سامسونگ

اگر به دنبال خرید موبایل گوشی سامسونگ A53 هستید، باید در ابتدا اطلاعات لازم را درباره مشخصات A53 سامسونگ به‌دست آورید. در ادامه شما را با ویژگی‌های این گوشی پرطرفدار سامسونگ آشنا خواهیم کرد:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A53

سامسونگ در گوشی A53 به‌عنوان محصولی میان‌رده، بار دیگر از نمایشگر قدرتمند سوپر امولد خود با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده کرده است. این نمایشگر که از تکنولوژیHDR10  پشتیبانی می‌کند، به دلیل رزولوشن Full HD و کیفیت 1080، وضوح تصویر فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهد.

نقطه قوت اصلی نمایشگر A53، کیفیت رنگ‌های آن است. رنگ‌هایی که در این نمایشگر خواهید دید، بسیار زنده و طبیعی هستند. ضمن این‌که شاهد عمق رنگ مشکی بسیار عالی در این صفحه نمایش خواهید بود. در مجموع می‌توان گفت که نمایشگر A53 یکی از بهترین نمایشگرها را در میان گوشی‌های هم‌رده خود دارد؛ بنابراین اگر به دنبال خرید گوشی تا 20 میلیون هستید که صفحه نمایش قدرتمندی داشته باشد، می‌توانید برای خرید این موبایل اقدام کنید.

پردازنده و حافظه

با وجود این‌که قیمت گوشی سامسونگ سری a مدل A53 نزدیک به 20 میلیون تومان است، در این گوشی از چیپست اسنپدراگون در A53 استفاده نشده و چیپست این گوشی اگزینوس ۱۲۸۰ است. عملکرد چیپست این محصول برای کارهای روزمره مناسب است و اگر به دنبال خرید گوشی برای وب‌گردی هستید، A53 می‌تواند به بهترین شکل ممکن نیاز شما را برطرف کند.

سی‌پی‌یو مورد استفاده در این گوشی هشت‌هسته‌ای است که 2 هسته آن فرکانس 2.4 گیگاهرتز از نوع Cortex-A78 دارند و 6 هسته آن نیز از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز هستند. برای انجام کارهای گرافیکی نیز GPU مدل Mali-G68 در این موبایل مورد استفاده قرار گرفته است. تمامی این موارد باعث شده‌اند تا این گوشی گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان باشد.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ برای طراحی و ساختA53  از قاب پلاستیکی استفاده کرده است. با وجود این‌که قیمت A53 سامسونگ بالا است، اما پلاستیک مورد استفاده در بدنه این گوشی به گوشی تا 5 میلیون شبیه است. همچنین قاب پشتی و دور تا دور گوشی در رنگ مشکی مات، اثر انگشت و کثیفی را به خود جذب می‌کند.

در بخش پشت این گوشی شاهد چهار لنز دوربین هستیم که در یک برآمدگی مستطیل شکل قرار گرفته‌اند. سه لنز این گوشی به‌صورت عمودی و یک لنز و فلش در کنار آن واقع شده‌اند. دکمه‌های پاور و تنظیم صدای این گوشی نیز در لبه سمت راست آن قرار دارند.

به دلیل خش‌پذیری بالای بدنه پشتی این گوشی، پیشنهاد ما این است که حتماً برای خرید قاب محافظ به‌عنوان لوازم جانبی A53 سامسونگ اقدام کنید. البته یکی از نقاط قوتی که در زمان خرید گوشی A53 سامسونگ باید به آن توجه کنید، این است که این گوشی گواهی IP67 و Gorilla Glass 5 دارد که باعث می‌شود تا در برابر آب، گردوغبار و ضربه مقاومت قابل توجهی از خود نشان دهد.

باتری و شارژدهی

باتری گوشی A53 یکی دیگر از نقاط قوت این موبایل است که از نظر شارژدهی عملکردی عالی دارد. در این موبایل شاهد باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت هستیم. در مقایسه A53 سامسونگ با Realme GT Master Edition در بخش باتری باید به این نکته توجه کنید که برخلاف گوشی شیائومی با ظرفیت 4300 میلی‌آمپر ساعت، این گوشی ظرفیت باتری بیشتری دارد.

نکته قابل توجه این است که داخل جعبه گوشی A53 شارژر وجود ندارد و به همین دلیل نیاز است تا پس از خرید این گوشی، شارژر آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنید. این گوشی از فست‌شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید گوشی را در حدود یک ساعت‌ونیم به‌طور کامل شارژ کنید. اگر بخواهیم شما را با عملکرد این گوشی آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • تماس: 32 ساعت
  • وب‌گردی: 13 ساعت
  • تماشای فیلم: 20 ساعت

امنیت

در گوشی A53 به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری a تا 20 میلیون تومان، شاهد حسگر اثر انگشت اپتیکال هستیم که زیر نمایشگر قرار گرفته که عملکرد این حسگر نسبت به نسل‌های قبلی بهبود پیدا کرده است.

سیستم تشخیص چهره این موبایل، یکی دیگر از قابلیت‌های امنیتی آن به‌شمار می‌آید. این گوشی سیستم تشخیص چهره دوبعدی نیز دارد. با وجود عملکرد خوب سیستم تشخیص چهره این گوشی، برای امنیت بیشتر استفاده از حسگر اثر انگشت به جای تشخیص چهره توصیه می‌شود.

نقد و بررسی دوربین A53 سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A53 سامسونگ

دوربین A53 سامسونگ

برای افرادی که به دنبال خرید گوشی برای عکاسی هستند، بررسی مشخصات دوربین A53 اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه شما را با مشخصات فنی و عملکرد دوربین گلکسی آ 53 آشنا خواهیم کرد:

دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی A53 مجهز به یک لنز 64 مگاپیکسلی است. این دوربین داینامیک رنج عالی دارد و شارپنس و روشنایی فوق‌العاده‌ای به عکس‌های شما می‌دهد. دوربین گوشی A53 با وجود برخی ایرادات جزئی، در مجموع عملکرد قابل قبولی دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیت و با جزئیات بالا را ثبت کند. در مقایسه A53 سامسونگ با A33 سامسونگ، در گوشی A53 شاهد دوربین 64 مگاپیکسلی هستیم؛ این در حالی است که گوشی A33 دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دارد.

دوربین اولتراواید

گوشی A53 مجهز به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که عملکرد قابل قبولی دارد. متاسفانه شاهد افت کیفیت جزئی در تصاویر ثبت‌شده با این لنز هستیم.

سلفی

سامسونگ در گوشی A53 از سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده است. شما می‌توانید با دوربین سلفی این گوشی عکس‌هایی با وضوح و جزئیات فوق‌العاده بگیرید. لازم به ذکر است که دوربین سلفی این گوشی علاوه بر عکاسی، امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K را به شما ارائه می‌دهد. اگر به دنبال خرید گوشی با دوربین سلفی قوی هستید، A53 می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شما باشد.

ماکرو

سامسونگ در گوشی A53 یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی قرار داده است. اگر سوال شما این است که بهترین جایگزین برای A53 سامسونگ چیست که دوربین ماکرو قدرتمندی داشته باشد، پیشنهاد ما این است که برای خریدRedmi Note 10 Pro  اقدام کنید.

عکاسی در شب

گوشی A53 سامسونگ برای عکاسی در شب گزینه چندان مناسبی نیست و حالت شب دوربین این گوشی نیز تنها مقدار نویزها را کاهش می‌دهد. در کل به نسبت عکاسی در روز، اگر در شب نور ملایمی داشته باشید، می‌توانید عکس‌های خوبی را با این گوشی بگیرید.

فیلمبرداری

فیلمبرداری

فیلمبرداری با کیفیت 4K

گوشی A53 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را دارد. ویدیوهای ضبط‌شده با این گوشی کیفیت و وضوح تصویر خوبی را به نمایش می‌گذارند. در بخش فیلمبرداری لرزش‌گیر تصویر این گوشی نیز عملکرد مطلوبی را از خود نشان داده؛ به‌علاوه سرعت فوکوس خودکار دوربین A53 نیز قابل قبول است.

بازی با A53 سامسونگ

در صورتی‌که به دنبال خرید گوشی برای بازی هستید، گوشی A53 سامسونگ گزینه مناسبی برای شما است. این گوشی به دلیل تراشه Exynos 1280 عملکرد روان و قابل قبولی را در بازی‌های مختلف ارائه می‌دهد. با وجود نمایشگر 120 هرتزی، شاهد تجربه بصری بسیار روان و لذت‌بخشی در این موبایل هستیم. همچنین این گوشی با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند تا ساعات طولانی شما را در بازی همراهی کند؛ البته در هنگام بازی‌های سنگین ممکن است گرم شود.

نقاط قوت و ضعفA53 سامسونگ

نقاط قوت و ضعفA53 سامسونگ

A53 دارای عمر مفید بالای باتری

به منظور نقد و بررسی A53 سامسونگ، اگر بخواهیم شما را با نقاط ضعف و قوت این گوشی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت A53 سامسونگ

  • صفحه نمایشگر خوب
  • شارژدهی مناسب
  • دوربین باکیفیت
  • عمر مفید بالای باتری

نقاط ضعف A53 سامسونگ

  • طراحی و بدنه معمولی و پلاستیکی
  • سرعت شارژ پایین نسبت به رقبا
  • عدم وجود آداپتور شارژ در پک گوشی

مقایسه A53 سامسونگ با رقبا

به منظور خرید بهترین مدل گوشی در ایران نیاز است تا موبایل‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. در ادامه به مقایسه A53 سامسونگ با سایر رقبا می‌پردازیم:

مقایسه A53 سامسونگ با A52s

برای مقایسه A53 سامسونگ با A52s باید بگوییم که از نظر سخت‌افزاری a52s گزینه بهتری است؛ اما اگر باتری برای شما مهم است، می‌توانید برای خرید a53 اقدام کنید. از سوی دیگر اگر برای شما پردازنده اهیمت بیشتری دارد، می‌توانید به سراغ a52s بیایید و این گوشی را بخرید.

مقایسه A53 سامسونگ با A73

یکی دیگر از رقبای گوشی A53، گوشی سامسونگ A73 است. هر دو این گوشی‌ها عملکرد نزدیک و تقریباً یکسانی دارند. البته از نظر طراحی، گوشیa73  کمی بزرگ‌تر و همچنین سبک‌تر است. سامسونگ A73 قدرت پردازشی بیشتری نسبت به A53 دارد. عملکرد دوربین اصلی و سلفی a73 نیز بهتر است، اما تفاوت آن با A53 چندان فاحش نیست. از سوی دیگر گوشی A53 نسبت به A73 قیمت مناسب‌تری دارد و بهترین گوشی برای دانشجویان محسوب می‌شود.

مقایسه A53 سامسونگ با POCO X4 Pro

یکی دیگر از رقبای گوشی سامسونگ A53، گوشی POCO X4 Pro است که توسط شرکت شیائومی ساخته شده است. در مقایسه A53 سامسونگ با شیائومی Poco X4 Pro باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی شیائومی دوربین 108 مگاپیکسلی دارد، ولیA53  به دلیل پردازنده قوی‌تر، عملکرد بهتری در بازی‌ها و برنامه‌های سنگین خواهد داشت.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو نگاهی به نقد و بررسی A53 سامسونگ داشتیم و تلاش کردیم تا در مورد مشخصات فنی این موبایل صحبت کنیم. همان‌طور که بیان شد، این گوشی سخت‌افزار قابل قبول و در عین‌حال قیمت مناسبی دارد. این موضوع باعث شده است تا در پاسخ به این پرسش که برای چه کسانی A53 سامسونگ مناسب است، باید بگوییم که این موبایل گزینه خوبی برای افرادی است که بودجه نسبتاً زیادی ندارند، ولی به دنبال خرید موبایلی قدرتمند از شرکت سامسونگ هستند.

سوالات متداول

قیمت گوشی A53 سامسونگ چقدر است؟

قیمت گوشی A53 سامسونگ با توجه به حافظه داخلی و رم آن بین 13 تا 20 میلیون تومان متغیر است.

A53  سامسونگ چه رنگ‌هایی دارد؟

گوشی A53  سامسونگ در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و گل‌بهی به فروش می‌رسد.

وزن و ابعاد گوشی A53 سامسونگ چقدر است؟

این گوشی 189 گرم وزن دارد و ابعاد آن 159.6×74.8×8.1 میلی‌متر است.

حافظه داخلی و رم گوشی A53 سامسونگ چقدر است؟

این گوشی از نظر حافظه داخلی و رم در مدل‌های 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =