Banner Image
معرفی A20 سامسونگ

نقد و بررسی A20 سامسونگ: گوشی که انتظارات شما را برآورده می کند؟ (پیندو)

امتیاز دهید

در سال 2019، شرکت سامسونگ در طبقه‌بندی گوشی‌های میان‌رده خود محصولی به نام A20 سامسونگ را تولید و به بازار عرضه کرد. در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی A20 سامسونگ بپردازیم و در مورد مشخصات فنی آن صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی A20 سامسونگ

برای خرید گوشی نیاز است تا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات، مشخصات فنی موبایل مورد نظر خود را بررسی کنید. در همین راستا در ادامه به نقد و بررسی A20 سامسونگ می‌پردازیم و شما را با مشخصات فنی این موبایل آشنا خواهیم کرد:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی A20

سامسونگ در گلکسی ‌ای 20 با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه آن، از پنل سوپر امولد استفاده کرده است. این صفحه نمایش 6.4 اینچی کیفیت بالایی دارد و تراکم پیکسلی آن 268ppi است. به دلیل این مشخصات فنی، شاهد وضوح تصویر مناسبی در این گوشی هستیم.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به کنتراست و زاویه دید عالی اشاره کرد. همچنین صفحه نمایش این گوشی از 10 لمس هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و می‌تواند 16 میلیون رنگ مختلف را به شما نمایش دهد.

به‌طور کلی صفحه نمایش گلکسی A20 کیفیت بالایی دارد که این ویژگی باعث شده است تا در زمان استفاده از این گوشی تجربه بصری لذت‌بخشی داشته باشید.

پردازنده و حافظه

برای خرید گوشی A20 سامسونگ باید حتما توجه ویژه‌ای به پردازنده و حافظه داخلی آن داشته باشید؛ زیرا این عوامل تاثیر بسیار زیادی بر سرعت و عملکرد گوشی شما دارند. در همین راستا باید بگوییم که این گوشی مجهز به تراشه اگزینوس 7884 سامسونگ است. این تراشه 8 هسته پردازشی دارد که شامل 2 هسته قدرتمند Cortex-A73 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز برای وظایف سنگین و 6 هسته کم‌مصرف Cortex-A53  با فرکانس 1.35 گیگاهرتز برای وظایف روزمره هستند. همچنین برای پردازنده گرافیکی این گوشی ازMali-G71 استفاده شده است.

عملکرد پردازنده اگزینوس 7884 در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی اگزینوس 7880 ارتقاء یافته که این پیشرفت باعث بهبود عملکرد این پردازنده شده است. تست سرعت A20 سامسونگ نشان می‌دهد که این گوشی عملکرد قابل قبولی را در انجام وظایف روزمره دارد و حتی قادر به اجرای بازی‌های سنگین در تنظیمات پایین گرافیکی است.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ A20

از نظر دیزاین و طراحی، گلکسی A20 با الهام از گوشی‌هایA30  و  A50 ساخته شده که این موضوع کمک کرده است تا این گوشی طراحی مدرن و جذابی داشته باشد. این گوشی بریدگی V شکل دارد و حداکثر فضای ممکن را برای نمایش محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد.

پنل پشتی مورد استفاده در گوشی A20 از پلاستیک پلی‌کربنات است که ظاهری شیشه‌ای دارد که این ویژگی زیبایی گوشی A20 را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

البته یکی از نقاط ضعف گوشی گلکسی آ 20 این است که بدنه این موبایل جاذب لک و اثر انگشت است و در برابر خط و خش نیز مقاومت کمی دارد. به همین دلیل خرید قاب برای این گوشی به‌عنوان لوازم جانبی A20 سامسونگ بسیار مهم است.

در پنل پشتی گوشی A20 شاهد دوربین دوگانه به همراه فلاش LED و حسگر اثر انگشت در پشت آن هستیم. در لبه پایینی این محصول نیز جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB Type-C و اسپیکر تک‌ قرار دارند.

در مجموع گلکسی A20 با طراحی مدرن، نمایشگر بزرگ و ارگونومی مناسب، انتخابی ایده‌آل برای کاربران میان‌رده به‌حساب می‌آید. اگرچه جنس بدنه این گوشی تا حدی آسیب‌پذیر است، اما زیبایی و سایر ویژگی‌ها این نقص را تا حدودی جبران می‌کنند. لازم به ذکر است که رنگ‌های مختلف گوشی A20 سامسونگ شامل مشکی، آبی، قرمز، طلایی و نارنجی هستند. بنابراین تنوع رنگ این محصول نیز یکی از نقاط مثبت در انتخاب آن خواهد بود.

باتری و شارژدهی

در گوشی گلکسی A20 شاهد استفاده از باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی‌آمپر ساعتی هستیم. این باتری می‌تواند به راحتی نیازهای روزمره شما را در استفاده‌های معمولی برطرف کند. درصورت استفاده‌های روزمره و معمولی، باتری این گوشی عملکردی رضایت‌بخش را از خود نشان داده است و می‌تواند تا 1.5 روز شارژدهی داشته باشد.

یکی از مزیت‌های برجسته باتری A20 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع است. با استفاده از شارژر فست‌شارژ 15 واتی که در جعبه این گوشی موجود است، می‌توانید در عرض 30 دقیقه، 35% از باتری گوشی را شارژ کنید. متاسفانه بسیاری از افراد از شارژرهای فیک استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که استفاده از شارژر اصلی این گوشی، از بهترین روش‌های شارژ گوشی A20 سامسونگ خواهد بود.

امنیت

برای افزایش امنیت در گوشی سامسونگ A20 شاهد ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی هستیم. در وهله اول این گوشی دارای حسگر اثر انگشت است که در پشت گوشی قرار دارد. شما با استفاده از این حسگر می‌توانید گوشی را به سرعت با اثر انگشت خود باز کنید. همچنین این موبایل مجهز به فناوری تشخیص چهره است.

نقد و بررسی دوربین A20 سامسونگ

نقد و بررسی دوربین A20 سامسونگ

دوربین A20 سامسونگ

پیشنهاد ما این است که برای خرید موبایل گوشی سامسونگ A20 حتما مشخصات دوربین آن را بررسی کنید. در ادامه به نقد و بررسی A20 سامسونگ در قسمت دوربین این گوشی می‌پردازیم:

دوربین اصلی

دوربین اصلی سامسونگ A20 یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است. این دوربین از قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و HDR پشتیبانی می‌کند و در نور کافی عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد؛ بنابراین در عکس‌های این موبایل شاهد جزئیات خوب و رنگ‌های دقیق هستیم؛ البته در نور کم، کیفیت عکس‌ها کمی افت می‌کنند؛ اما همچنان قابل قبول هستند.

دوربین اولتراواید

سامسونگ گلکسی A20 مجهز به دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی است. با استفاده از این دوربین می‌توانید عکس‌هایی با میدان دید 123 درجه بگیرید. این دوربین برای گرفتن عکس از مناظر بزرگ یا افراد بسیار زیاد عالی است. عکس‌های گرفته‌شده با دوربین اولتراواید A20 واید به اندازه عکس‌هایی که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، واضح نیستند؛ اما همچنان می‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند.

سلفی

در بخش دوربین سلفی، گوشی A20 سامسونگ رزولوشن 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 دارد. این دوربین فوکوس ثابت و امکان ضبط ویدئو با کیفیت 1080 را به شما ارائه می‌دهد. دوربین سلفی A20 سامسونگ در نور کافی تصاویر باکیفیتی می‌گیرد؛ این در حالی است که در نور کم نباید توقع زیادی از دوربین سلفی این گوشی داشته باشید. در مقایسه A20 سامسونگ با A30 سامسونگ از نظر دوربین سلفی، سامسونگ A30 عملکرد بهتری دارد.

عکاسی در شب

برخی از افراد علاقه‌مند هستند تا برای خرید گوشی به سراغ محصولاتی بیایند که دوربین آن‌ها عملکرد خوبی برای عکاسی در شب داشته باشد. در این راستا باید بگوییم که گوشی A20 به‌عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری a در طبقه‌بندی میان‌رده و اقتصادی، عملکرد خوبی را در این بخش نشان نداده است. این گوشی قابلیت عکاسی در شب را ندارد و به همین دلیل نمی‌توانید تصاویر باکیفیتی را در شب و نور کم با این گوشی ذخیره کنید.

فیلمبرداری

گوشی سامسونگ A20 به دلیل داشتن دوربین دوگانه باکیفیت به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه برای فیلمبرداری با گوشی خود اقدام کنید. اگر برای شما مهم است که فیلمبرداری با کیفیت 4K داشته باشید، می‌توانید به سراغ A34 به‌عنوان بهترین گوشی تا 10 میلیون بیایید و برای خرید این محصول اقدام کنید.

بازی با A20 سامسونگ

بازی با A20 سامسونگ

بازی با A20 سامسونگ

اگر به دنبال بهترین مدل گوشی در ایران از نظر سخت‌افزاری هستید، پیشنهاد ما این است که حتما عملکرد گوشی‌ها را در زمان اجرای بازی‌ها بررسی کنید. در همین راستا باید گفت که سامسونگ A20 پردازنده Exynos 7884  و 3 گیگابایت رم دارد که برای اجرای بازی‌های محبوب مانند PUBG Mobile و Call of Duty Mobile  با تنظیمات گرافیکی متوسط کافی است. البته اگر قصد دارید تا بازی‌ها را با بالاترین کیفیت تجربه کنید، می‌توانید به سراغ گوشی تا 20 میلیون بروید و برای خرید این موبایل‌ها اقدام کنید.

نقاط قوت و ضعف A20 سامسونگ

برای نقد و بررسی A20 سامسونگ اگر بخواهیم شما را با نقاط قوت و ضعف این گوشی آشنا کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

نقاط قوت A20 سامسونگ

  • نمایشگر باکیفیت
  • پشتیبانی از شارژ سریع
  • باتری با ظرفیت بالا

نقاط ضعف A20 سامسونگ

  • بدنه پلاستیکی
  • جذب لک و اثر انگشت بر روی گوشی
  • عملکرد ضعیف دوربین در شب

مقایسه A20 سامسونگ با رقبا

از مهم‌ترین رقبای گوشی A20 سامسونگ می‌توان به Redmi Note 7 و Y9 2019 اشاره کرد. در ادامه به مقایسه گوشی A20 با این رقبا می‌پردازیم:

مقایسه A20 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 7

به منظور مقایسه A20 سامسونگ با شیائومی Redmi Note 7 باید به این نکته اشاره کنیم که ردمی نوت 7 با پردازنده 2.2 گیگاهرتزی عملکرد بهتری دارد. همچنین از نظر عملکرد دوربین، گوشی شیائومی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید عکس‌های بهتری را بگیرید.

مقایسه A20 سامسونگ با هواوی Y9 2019

اگر بخواهیم در مورد مقایسه A20 سامسونگ با هواوی Y9 2019 صحبت کنیم، باید بگوییم که گوشی Y9 دارای پردازنده قدرتمندتر با سرعت کلاک بالاتر است. این امر می‌تواند منجر به عملکرد روان‌تر، به‌ویژه برای کارهای سخت مانند بازی شود.

اما از سوی دیگر A20 از نسخه جدیدتر اندروید بهره می‌برد که باعث می‌شود تا این موبایل قدرت نرم‌افزاری بیشتری داشته باشد. لازم به ذکر است که Y9 دوربین قدرتمندی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید تصاویری با کیفیت بالا را ثبت کنید.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب از وب سایت پیندو به نقد و بررسی A20 سامسونگ پرداختیم و تلاش کردیم تا در مورد نکاتی که برای خرید این گوشی تا 5 میلیون باید به آن توجه داشته باشید، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. همان‌طور که مشاهده کردید، این گوشی با وجود قیمت مناسب، سخت‌افزار قابل توجهی را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این گوشی استفاده کنید.

سوالات متداول

قیمت گوشی A20 سامسونگ چقدر است؟

قیمت گوشی A20 سامسونگ در حدود 4 تا 6 میلیون تومان است.

A20 سامسونگ چه رنگ‌هایی دارد؟

گوشی A20 سامسونگ در رنگ‌های مشکی، آبی، قرمز، طلایی و نارنجی به فروش می‌رسد.

وزن و ابعاد گوشی A20 سامسونگ چقدر است؟

گوشی A20 سامسونگ وزن 169 گرمی دارد. همچنین ابعاد این گوشی 158.4×74.7×7.8 میلی‌متر است.

حافظه داخلی و رم گوشی A20 سامسونگ چقدر است؟

گوشی A20 سامسونگ با حافظه داخلی 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت تولید شده است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =