Banner Image
بارکد خوان ایفون کجاست

بارکد خوان آیفون کجاست؟ نحوه اسکن QR Code در آیفون

امتیاز دهید

امروزه یکی از راه‌کارهای محبوب و کاربردی برای اشتراک‌گذاری لینک‌های مختلف، رمزهای عبور و… استفاده از کدهای QR است؛ به عنوان مثال با پیشرفت تکنولوژی اغلب رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها جهت ارائه منوی محصولات مجموعه خود یک QR Code در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا با اسکن آن، منوی رستوران یا کافی‌شاپ برایشان نمایش داده‌ شود. کاربران سیستم ‌عامل Android با نرم‌افزارهای مختلف یا به ‌صورت اتوماتیک توسط دوربین موبایل می‌توانند کدهای QR را اسکن کنند؛ اما بارکد خوان ایفون کجاست و کاربران سیستم‌ عامل iOS چگونه بارکدها را اسکن می‌کنند؟

اسکن بارکد با موبایل‌های آیفون آسان است، چرا که QR Code در نسخه‌های جدید سیستم‌ عامل‌ iOS به راحتی با دوربین آیفون قابل اسکن بوده و تنها با قرار دادن بارکد در مقابل لنز دوربین، امکان دسترسی به لینک مورد نظر فراهم می‌شود؛ در ادامه این مقاله از پیندو همراه ما باشید تا بهترین اپلیکیشن‌های بارکد خوان آیفون را معرفی کنیم و به سوال کاربران مبنی بر اینکه بارکد خوان ایفون کجاست، پاسخ دهیم.

QR Code چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آنکه به سوال “بارکد خوان ایفون کجاست” پاسخ دهیم، بهتر است کمی با ماهیت بارکدهای QR آشنا شویم.

QR Code مخفف عبارت Quick Response Code است که به شکل مربع‌های سیاه و سفید قابل مشاهده هستند؛ این کدها قابلیت‌های بسیار کاربردی و جذابی دارند و می‌توانند اطلاعات کامل‌تری نسبت به بارکدهای استاندارد داشته ‌باشند تا کاربران با اسکن آن‌ها به سرعت تمام اطلاعات مورد نظر را مشاهده کنند. مهم‌ترین ویژگی این کدها این است که رایانه و ربات‌ها بسیار راحت‌تر آن را شناسایی می‌کنند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید بارکدهایی که برای اتصال نسخه دسکتاپ واتساپ و اتصال دو موبایل در نرم‌افزار SHAREit استفاده می‌شوند را در نظر داشته ‌باشید که شناسایی آن‌ها در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

کلیک کنید: چگونه اسپیکر آیفون را تمیز کنیم؟

بارکدهای QR از نظر ظاهری بسیار شبیه به یکدیگرند؛ اما در جزئیات متفاوت‌اند و تمام آن‌ها کدهای منحصر به ‌فرد خود را شامل می‌شوند. همچنین میزان اطلاعات ذخیره شده در بارکدهای QR، در تعداد مربع‌های چپ و راست آن موثر بوده و هرچه تعداد مربع‌ها کمتر باشد، اطلاعات موجود در این کیو آر کدها کمتر است. اینکه بارکد خوان ایفون کجاست، به دلیل وجود کاربردهای متنوع و جذاب بارکدهای QR از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری از کاربران نیازمند اسکن بارکدها هستند. برخی از مهم‌‌ترین کاربردهای QR Code عبارتند از:

  • انتقال به صفحه اینترنتی
  • کارت ویزیت‌های دیجیتال
  • انتقال به صفحه پرداخت
  • نمایش موقعیت مکانی روی گوگل مپ
  • اطلاعات و تنظیمات شبکه WiFi
  • نمایش منو رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها
  • اتصال نسخه دسکتاپ نرم‌افزارهای موبایل ازجمله WhatsApp
  • اتصال دو موبایل در نرم‌افزارها اشتراک اطلاعات
QR کد چیست

QR کد چیست

بارکد خوان آیفون کجاست؟

اکنون با اطلاع از ماهیت QR Code و کاربردهای مهم آن، به سوال بارکد خوان ایفون کجاست، پاسخ خواهیم داد.

دسترسی به بارکد خوان آیفون در نسخه iOS 11 و بالاتر نیازمند هیچ‌گونه پیش‌نیازی نیست و به ‌صورت خودکار برای کاربران فعال است، اما اگر سیستم‌ عامل آیفون شما iOS 11 یا پایین‌تر بوده یا به هر دلیلی قابلیت بارکد خوان آیفون برای شما فعال نیست، کافی است مراحل زیر را طی کنید تا این ویژگی برای دوربین موبایل شما فعال شود.

  1. در اولین قدم وارد تنظیمات آیفون خود شوید.
  2. سپس گزینه Camera را انتخاب کنید.
  3. در منوی باز شده گزینه Scan QR Codes را فعال کنید (روی حالت سبز قرار دهید).

به همین راحتی این قابلیت برای موبایل شما فعال می‌شود و نیازی به پیدا کردن پاسخ این سوال که بارکد خوان ایفون کجاست نخواهید داشت.

بارکدخوان آیفون کجاست

بارکدخوان آیفون کجاست

نحوه استفاده از بارکد خوان آیفون در دوربین

همان‌طور که گفتیم، استفاده از بارکد خوان آیفون بسیار ساده بوده و اسکن آن در iOS 11 به بعد توسط دوربین آیفون‌ها امکان‌پذیر است. به ‌منظور اسکن بارکدهای QR در دوربین آیفون کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا نرم‌افزار Camera را در موبایل خود باز کنید.
  2. اگر دوربین روی حالت سلفی (دوربین جلو) بود، آن را تغییر داده و به روی دوربین اصلی تنظیم کنید.
  3. موبایل خود را مقابل بارکد QR قرار دهید، البته تصویر QR Code باید در وسط تصویر نمایش داده شود.
  4. در صورتی که بارکد حاوی اطلاعات باشد و به درستی اسکن شود، یک نوتیفیکیشن در بالای صفحه نمایش داده می‌شود که پیش‌نمایش آن محتوای بارکد است.
  5. با ضربه زدن بر روی نوتیفیکیشن، وارد لینک یا آدرس موجود در QR Code خواهید شد.
اسکن QR کد در دوربین

اسکن QR کد در دوربین

بهترین اپلیکیشن ها برای بارکد خوان آیفون

برای اینکه بدانید بارکد خوان ایفون کجاست، کافی است به بخش Camera در تنظیمات موبایل خود مراجعه کرده و با فعال کردن گزینه Scan QR Codes به راحتی با قرار دادن دوربین آیفون خود مقابل بارکدها نسبت به اسکن آن‌ها اقدام کنید؛ اما اگر قصد استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی را دارید، موارد زیر به عنوان بهترین نرم‌افزارهای اسکن QR Code شناخته می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر: رجیستری گوشی چیست؟ (آموزش رجیستری گوشی همراه)

Google Lens

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های بارکد خوان Google Lens است که از طریق آن می‌توانید به راحتی بارکدهای QR را اسکن کنید؛ Lens بخشی از نرم ‌افزار Google در موبایل‌های آیفون است و برای دسترسی به آن نیازی به نصب برنامه دیگری نخواهید داشت. همچنین این نرم ‌افزار علاوه بر اسکن بارکد، شامل امکانات دیگری مانند کپی یا ترجمه متن و پیدا کردن محصولات مشابه نیز می‌شود.

Kaspersky

جهت رسیدن به پاسخ سوال بارکد خوان ایفون کجاست، نرم‌افزارهای مختلفی در اپ استور آیفون وجود دارند که امکان اسکن QR Code را برای کاربران آیفون فراهم می‌کنند؛ یکی از این اپلیکیشن‌ها Kaspersky است. شرکت Kaspersky به دلیل ارائه آنتی ویروس برای کامپیوترها و موبایل‌ها، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده ‌است.

مهم‌ترین ویژگی بارکد خوان Kaspersky این است که تنها می‌تواند بارکدهای 3 بعدی را اسکن کند و اگر می‌خواهید بارکدهای میله‌ای یا دوبعدی را اسکن کنید، به سراغ سایر اپلیکیشن‌هایی که برای بارکد خوان ایفون، معرفی کرده‌ایم بروید.

QRbot

QRbot یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای کاربران آیفون است تا با استفاده از آن بارکدهای QR را اسکن کنند. این نرم ‌افزار قادر به اسکن و شناسایی تمام فرمت‌های رایج بارکد از جمله QR Code است و قابلیت ایجاد بارکد به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم ‌افزار محسوب می‌شود. به عبارتی کاربران آیفون می‌توانند از این بارکد خوان برای طراحی QR Code استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توانید تصویر مورد نظر خود را به کد QR اضافه کنید یا طرح آن را تغییر دهید.

بهترین اپلیکیشن‌های بارکدخوان آیفون

بهترین اپلیکیشن‌های بارکدخوان آیفون

جمع ‌بندی

با پیشرفت تکنولوژی و تلاش بشر برای راحت‌تر کردن زندگی، بارکدهای QR طراحی شده‌اند که بسیار کاربردی و محبوب هستند؛ به عنوان مثال انتقال به صفحه اینترنتی، ارائه منوی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، اتصال نرم ‌افزارهای مختلف به نسخه دسکتاپ از جمله واتساپ و اتصال دو موبایل در اپلیکیشن‌های انتقال اطلاعات، نمونه‌هایی از کاربرد QR Code محسوب می‌شوند.

امکان اسکن بارکدهای QR در آیفون برای کاربرانی که از iOS 11 یا بالاتر استفاده می‌کنند، به صورت پیش‌فرض فعال است و تنها با ورود به اپلیکیشن Camera و قرار دادن بارکد مقابل آن می‌توانند QR Code مورد نظر خود را اسکن کنند؛ اما با این حال عده زیادی نمی‌دانند که بارکد خوان ایفون کجاست و به استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی روی می‌آورند که Google Lens، Kaspersky و QRbot به عنوان محبوب‌ترین نرم‌افزارهای اسکن بارکد در آیفون شناخته می‌شوند.

ممکن است مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد: چطور اپل واچ را آپدیت کنیم؟

سوالات متداول

  • بارکد خوان آیفون کجاست؟

برای اینکه بدانید بارکد خوان ایفون کجاست، کافی است به تنظیمات آیفون خود مراجعه و در بخش Camera گزینه Scan QR Codes را فعال کنید تا به‌ صورت اتوماتیک توسط دوربین آیفون، بارکدهای مورد نظر خود را اسکن کنید.

  • بهترین اپلیکیشن‌های بارکد خوان برای آیفون کدامند؟

علاوه بر بارکد خوان اتوماتیک توسط دوربین آیفون، اپلیکیشن‌های کاربردی زیادی در زمینه اسکن بارکد وجود داشته که سه نرم‌افزار Google Lens، Kaspersky و QRbot بیشترین طرفدار را دارند.

  • آیا دوربین آیفون قادر به اسکن QR Code است؟

بله؛ در صورتی که سیستم ‌عامل آیفون شما iOS 11 یا بالاتر باشد، به ‌طور پیش ‌فرض این ویژگی برای موبایل شما فعال است و با قرار دادن بارکد QR مقابل دوربین اصلی موبایل خود می‌توانید بارکدهای مختلف را اسکن کنید.

  • QR Code چیست؟

کدهای QR در واقع برچسبی قابل خواندن توسط ماشین محسوب می‌شوند که به شکل مربع‌های سیاه و سفید طراحی شده‌ و داده‌های درون آن‌ها توسط گوشی‌های هوشمند یا کامپیوتر، بسیار سریع و راحت پردازش می

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =