Banner Image
معرفی A10 سامسونگ

نقد و بررسی A10 سامسونگ؛ همه چیز در یک گوشی جمع و جور (پیندو)

امتیاز دهید

سامسونگ به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی‌های هوشمند تلاش کرده است تا طیف گسترده‌ای از محصولات را با قیمت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه کند. یکی از نمونه‌های بهترین مدل گوشی در ایران با قیمت اقتصادی، گوشی A10 سامسونگ است. در این مطلب از وب سایت پیندو قصد داریم تا به نقد و بررسی A10 سامسونگ بپردازیم و در مورد مشخصات فنی این گوشی اقتصادی صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی A10 سامسونگ

برای خرید موبایل گوشی سامسونگ A10 باید حتما مشخصات فنی آن را بررسی کنید تا اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌های سخت‌افزاری آن داشته باشید. در ادامه شما را با مشخصات فنی این موبایل آشنا می‌کنیم:

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A10

به منظور بررسی مشخصات فنی صفحه نمایش گوشی A10 سامسونگ باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی اندازه 6.2 اینچی و پنل از نوع TFT IPS دارد. وضوح و رزولوشن این صفحه نمایش نیز 720×1520 پیکسل است.

از مهم‌ترین قابلیت‌های صفحه نمایش این گوشی می‌توان به روشنایی خودکار، پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و… اشاره کرد. همچنین این گوشی روشنایی 400 نیت دارد که استفاده از آن را در زیر نور مستقیم خورشید نیز امکان‌پذیر می‌کند. یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این گوشی نیز عدم پشتیبانی از HDR است.

پردازنده و حافظه

در گوشی گلکسی A10 سامسونگ شاهد استفاده از پردازنده اگزینوس 7884 هستیم. CPU مورد استفاده در این گوشی هشت‌هسته‌ای است. 2 هسته از پردازنده این گوشی Cortex-A73 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و 6 هسته نیز Cortex-A53 با فرکانس 1.35 گیگاهرتز هستند. این پردازنده برای انجام کارهای روزمره مانند وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و بازی‌های سبک مناسب است.

گوشی سامسونگ گلکسی A10، رم 2 یا 4 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت دارد. حافظه رم 2 یا 4 گیگابایتی این گوشی برای اجرای روان برنامه‌ها کافی است. البته تست سرعت A10 سامسونگ نشان می‌دهد که مدل با حافظه رم 2 گیگابایتی این گوشی برای اجرای برخی برنامه‌های سنگین کافی نخواهد بود.

همچنین این گوشی از کارت حافظه جانبی microSD  تا 512 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. از مزیت‌های این گوشی آن است که کارت حافظه این گوشی اسلات جداگانه دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و کیفیت ساخت

اگر در هنگام خرید گوشی A10 سامسونگ، طراحی آن برای شما بسیار مهم است، در این بخش شما را با طراحی و کیفیت ساخت این گوشی آشنا خواهیم کرد. رنگ‌های مختلف گوشی A10 سامسونگ آبی، مشکی، قرمز و طلایی هستند.

برای تولید بدنه این گوشی از پلاستیک استفاده شده است که احتمال دارد برای برخی از کاربران خوشایند نباشد. با وجود پلاستیکی بودن بدنه این گوشی، این محصول طراحی سبک و بادوامی دارد.

طراحی ارگونومیک گوشی A10 باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی آن را در دست نگه دارید. ضمن این‌که این گوشی ضخامت 7.9 میلی‌متری دارد که آن را به محصولی ظریف و خوش‌دست تبدیل کرده است.

اسپیکر گوشی A10 در قسمت پایین و سمت چپ گوشی قرار گرفته است. همچنین دکمه‌های افزایش و کاهش صدا و دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارند. دکمه پاور نیز در جایی مناسب و به راحتی قابل دسترسی است. در قسمت پایین این گوشی شاهد یک پورت شارژ، میکروفون اصلی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستیم.

باتری و شارژدهی

باتری مورد استفاده در گوشی سامسونگ A10، 3400 میلی‌آمپر ساعتی است که عملکرد قدرتمندی دارد. در صورت استفاده معمولی از این گوشی، در طول 1 ساعت تنها 13 درصد از شارژ باتری مصرف می‌شود.

در صورتی‌که از این گوشی به‌طور معمولی استفاده کنید، این باتری 1.5 روز دوام می‌آورد؛ اما در صورت استفاده سنگین، شارژ آن زودتر خالی می‌شود.

امنیت

یکی از مشکلات رایج گوشی A10 سامسونگ، نداشتن حسگر اثر انگشت است. این موضوع باعث می‌شود تا افرادی که برایشان امنیت بالای گوشی مهم است، به جای خرید این گوشی به سراغ سایر گوشی‌های موجود در بازار بروند و برای خرید آن‌ها اقدام کنند.

نقد و بررسی دوربین A10 سامسونگ

اگر برای شما مهم است که بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر دوربین را در اختیار داشته باشید، نیاز است تا شما را با نقد و بررسی A10 سامسونگ از نظر دوربین آشنا کنیم. جهت بررسی دوربین گوشی گلکسی‌ای 10 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین اصلی

دوربین اصلی مورد استفاده در گوشی گلکسی آ 10 سامسونگ سنسور 13 مگاپیکسلی دارد که در نور کافی می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات و وضوح مناسب را بگیرد. رنگ‌ها در عکس‌های گرفته‌شده با دوربین A10 زنده و طبیعی هستند.

سلفی

سلفی

دوربین سلفی سامسونگ A10

در بخش دوربین سلفی این گوشی شاهد استفاده از سنسور 5 مگاپیکسلی هستیم. این دوربین کیفیت خیلی بالایی ندارد و نباید از آن توقع زیادی برای گرفتن عکس‌های باکیفیت داشته باشید.

عکاسی در شب

گوشی سامسونگ A10 به‌طور خاص برای عکاسی در شب طراحی نشده است و به همین دلیل نباید به دنبال ثبت عکس‌های باکیفیت با این گوشی در نور کم باشید؛ زیرا عکاسی در نور کم باعث می‌شود تا کیفیت عکس‌ها کاهش پیدا کند. البته برای جبران این مشکل شاهد قرارگیری یک فلش در زیر دوربین هستیم که می‌تواند بر کیفیت عکس‌ها در محیط کم‌نور اثر بگذارد.

فیلمبرداری

در بخش فیلمبرداری، گوشی سامسونگ A10 به نحوی ساخته شده است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه اقدام به فیلمبرداری کنید. این کیفیت برای فیلمبرداری‌های روزمره گزینه مناسبی خواهد بود، این در حالی است که امروزه حتی در گوشی تا 10 میلیون نیز امکان فیلمبرداری 4K برای شما وجود دارد.

بازی با A10 سامسونگ

اگر از افرادی هستید که عملکرد گوشی در زمان بازی برایتان مهم است، باید بگوییم که این گوشی در تست گیمینگ و اجرای بازی‌ها عملکرد چندان مطلوبی ندارد. استفاده از پردازنده اگزینوس 7884 در این گوشی قدرت خیلی زیادی برای اجرای بازی‌های گرافیکی از خود نشان نداده است.

درواقع گوشی a10 تنها برای اجرای بازی‌های معمولی و سبک مناسب است و شما نمی‌توانید بازی‌هایی با گرافیک بسیار بالا را بر روی گوشی خود نصب و اجرا کنید. اگر برای شما مهم است که موبایلی بخرید که برای بازی کردن گزینه ایده‌آلی باشد، می‌توانید نمونه‌های گوشی تا 20 میلیون را در اولویت خرید خود قرار دهید؛ زیرا این گوشی‌ها قدرت سخت‌افزاری بالاتری برای بازی کردن دارند.

نقاط قوت و ضعفA10  سامسونگ

نقاط قوت و ضعفA10 سامسونگ

A10 دارای عملکرد خوب دوربین‌ها در روز

به منظور بررسی نقاط قوت و ضعفA10  سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نقاط قوت A10 سامسونگ

  • عمر باتری بالا
  • عملکرد خوب دوربین‌ها در روز
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف A10 سامسونگ

  • تراشه ضعیف این گوشی
  • نبود حالت شب
  • نداشتن حسگر اثر انگشت

مقایسه A10 سامسونگ با رقبا

اگر برای شما مهم است که قبل از خرید گوشی به مقایسه A10 سامسونگ با رقبای آن بپردازیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مقایسه A10 سامسونگ با A20 سامسونگ

در مقایسه A10 سامسونگ با A20 سامسونگ باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر دو این گوشی‌ها مجهز به پردازنده هشت‌هسته‌ای هستند. البته در گوشی A20 شاهد صفحه نمایش بزرگ‌تر و وضوح بالاتر هستیم. از دیگر مزایای گوشی A20 سامسونگ می‌توان به رم بالا، قدرت پردازشی بیشتر، دوربین سلفی بهتر و باتری حجیم‌تر اشاره کرد.

مقایسه A10 سامسونگ با شیائومی Redmi 7A

یکی از رقبای گوشی A10 سامسونگ، شیائومی Redmi 7A است. در مقایسه A10 سامسونگ با شیائومی Redmi 7A باید به این نکته اشاره کرد که در گوشی شیائومی شاهد باتری بزرگ‌تری هستیم. همچنین پردازنده Redmi 7A از نوع Snapdragon 439 است که عملکرد کارآمدتری دارد. البته از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری، گوشی A10 سامسونگ عملکرد بهتری را ثبت کرده است.

جمع بندی و نظر نهایی

در این مطلب شما را با گوشی A10 سامسونگ آشنا کردیم. این محصول از نظر قیمت گوشی سامسونگ سری a ارزان و اقتصادی است و برای افرادی که به دنبال خرید گوشی با قیمت مناسب و کیفیتی قابل قبول هستند، گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌آید.

سوالات متداول

قیمت گوشی A10 سامسونگ چقدر است؟

از آنجا که گوشی A10 سامسونگ در سال 2019 به بازار عرضه شده است، به همین دلیل پیدا کردن این گوشی به‌صورت نو بسیار سخت است؛ بنابراین نمی‌توان در مورد قیمت گوشی A10 سامسونگ اظهارنظر کرد.

A10  سامسونگ چه رنگ‌هایی دارد؟

گوشی A10  سامسونگ در رنگ‌های آبی، مشکی، قرمز و طلایی به فروش می‌رسد.

وزن و ابعاد گوشی A10 سامسونگ چقدر است؟

گوشی A10 سامسونگ وزن 168 گرم دارد و ابعاد آن 155.6×75.6×7.9 میلی‌متر است.

حافظه داخلی و رم گوشی A10 سامسونگ چقدر است؟

حافظه داخلی گوشی A10 سامسونگ 32 گیگابایت است و این گوشی با رم‌های 2 و 4 به فروش می‌رسد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =