Banner Image
خط چشم دخترانه کوتاه

خط چشم دخترانه کوتاه

5/5 - (3 امتیاز)

هر چقدر که برای آرایش صورت خود زمان بگذارید و از لوازم آرایشی مختلفی مانند سایه، ریمل، رژگونه و رژلب استفاده کنید، تا زمانی که خط چشم نکشیده‌اید گویی آرایشتان کامل نشده است، بنابراین می‌توان خط چشم کشیدن را مهم‌ترین قسمت آرایش صورت دانست. روش‌های بسیاری برای کشیدن خط چشم وجود دارد که هر یک برای فرم صورت خاصی مناسب است‌. در این مطلب قصد داریم درباره کشیدن خط‌ چشم دخترانه کوتاه صحبت کنیم، بنابراین اگر جزو آن دسته از دخترانی هستید که به کشیدن خط چشم علاقه دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خط چشم و تاثیر آن در آرایش صورت

استفاده از خط چشم را می‌توان یکی از ‌قدیمی‌ترین آرایش‌های صورت دانست که در نقاشی‌ها و حتی مجسمه‌های چندین هزار ساله نیز دیده می‌شود. کشیدن خط چشم تأثیر زیادی در افزایش زیبایی صورت دارد، برخی از این تأثیرات عبارتند از:

  • برجسته کردن چشم‌ها: فرم چشم‌ها در افزایش زیبایی صورت تأثیر بسزایی دارد، خط چشم توجه را به سمت چشم‌ها جلب می‌کند و آن‌ها را برجسته‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد.
  • تغییر فرم چشم‌ها: خط چشم کشیدن می‌تواند فرم طبیعی چشم‌ها را تغییر دهد و به شما کمک کند تا چشم‌هایتان شکل زیباتری به ‌نظر برسد.
  • تقویت رنگ چشم: اگر رنگ سایه و خط چشم مکمل یکدیگر باشند، رنگ‌ چشم‌هایتان جلوه بهتری پیدا می‌کند. به‌ عنوان مثال، خط چشم قهوه‌ای در کنار سایه تیره، چشم‌های آبی را برجسته می‌سازد.
  • ایجاد تقارن: خط چشم با پوشاندن نقص‌های صورت مانند عدم تقارن چشم‌ها، به هماهنگی بیشتر اعضای صورت کمک می‌‌کند.
  • ظاهری جوان‌تر: خط چشم می‌تواند با روشن‌تر و برجسته‌تر نشان دادن چشم‌ها، صورت شما را جوان‌تر سازد.
خط چشم

Processed with VSCOcam with t1 preset

آموزش خط چشم دخترانه کوتاه

اغلب دختران از کشیدن خط چشم بلند اجتناب می‌کنند و‌ تمایل دارند که یک خط چشم کوتاه دخترانه بکشند، از این ‌رو در ادامه به آموزش نحوه کشیدن خط چشم دخترانه کوتاه می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید:بهترین مارک خط چشم سفید داخل چشم

 آموزش کشیدن خط چشم کوتاه

اغلب دختران از کشیدن خط چشم بلند اجتناب می‌کنند

انتخاب خط چشم

خط چشم‌ها در انواع مختلفی مانند خط چشم مدادی و خط چشم مایع وجود دارند که هر یک برای افراد خاصی مناسب است. به ‌طور مثال، خط چشم مایع برای افراد حرفه‌ای و خط چشم مدادی برای مبتدی‌ها گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که تکنیک استفاده از خط چشم مایع و خط چشم مدادی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

نکات خط چشم

خط چشم‌ها در انواع مختلفی مانند خط چشم مدادی و خط چشم مایع وجود دارند که هر یک برای افراد خاصی مناسب است.

آماده کردن پلک‌ها

قبل از کشیدن خط چشم باید زیرسازی مناسبی روی پلک‌ها ایجاد شود، به ‌طور مثال، در این مرحله می‌توانید از پرایمر، کرم پودر و برای جلوگیری از چروک شدن از پودر سفت کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه خط چشم قرینه بکشیم؟

شروع خط چشم کشیدن

اگر از خط چشم مدادی استفاده می‌کنید، در ابتدا نوک مداد را بتراشید تا تیز شود، در خط چشم مایع نیز باید جوهر اضافه آن را بگیرید. برای کشیدن خط چشم کوتاه دخترانه مداد را در زاویه ۴۵ درجه نگه دارید و با حرکات کوتاه و به هم پیوسته از گوشه داخلی چشم شروع و به سمت گوشه بیرونی بروید.

بیشتر بخوانید:خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد

ریمل و فرمژه را فراموش نکنید

هنگامی که کشیدن خط چشم کوتاه دخترانه به پایان رسید، با استفاده از ریمل و فرمژه می‌توانید چشم‌هایتان را برجسته‌تر سازید و آرایش خود را تکمیل کنید.

ریمل

ریمل و فرمژه را فراموش نکنید

نکات مهم برای کشیدن خط چشم زیبا

کشیدن خط چشم دخترانه کوتاه علاوه ‌بر تکنیک درست، به رعایت نکاتی نیز نیاز دارد تا بهتر و زیباتر به ‌نظر برسد. در ادامه به برخی از موارد مهمی که در هنگام خط چشم کشیدن باید مورد توجه قرار دهید، اشاره می‌کنیم:

  1. آرنج خود را در مکانی ثابت یا روی پاهایتان قرار دهید تا هنگام خط چشم کشیدن دستانتان تکان نخورد.
  2. استفاده از آینه دو طرفه که یک سمت آن بزرگنمایی دارد به شما کمک می‌کند تا خط چشم را تمیزتر بکشید.
  3. هنگام کشیدن دنباله خط چشم، پلک خود را نکشید، کشیدن پلک باعث می‌شود تا خط چشم به ‌خوبی روی پلک قرار نگیرد.
  4. اگر دنباله خط چشم کشیدن برایتان دشوار است، می‌توانید از نوار چسب یا کارت عابر بانک برای کشیدن آن استفاده کنید.
  5. اگر خط چشم شما ایراد دارد، اجازه دهید که کاملاً خشک شود؛ سپس با استفاده از یک دستمال کاغذی یا گوش پاک‌کن خطوط اشتباه را پاک کنید.
  6. می‌توانید از تکنیک‌های مختلف مانند گذاشتن نقطه چین برای کشیدن بهتر خط چشم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:معرفی لوازم آرایشی برای میکاپ زیبا و ساده

آموزش خط چشم

آرنج خود را در مکانی ثابت یا روی پاهایتان قرار دهید تا هنگام خط چشم کشیدن دستانتان تکان نخورد.

کلام آخر

کشیدن خط چشم دخترانه کوتاه به چشم‌ها جلوه‌ای زیباتر می‌بخشد، از این رو در این مطلب به آموزش این نوع خط چشم پرداختیم. خط چشم کوتاه یک انتخاب عالی برای دختران و خانم‌های جوانی است که می‌خواهند زیبایی طبیعی چشمان خود را افزایش دهند و با یک آرایش ملایم چشم‌هایشان را برجسته سازند. کشیدن یک خط چشم عالی به تمرین و زمان زیادی نیاز دارد، بنابراین در‌ ابتدا نباید انتظار داشته باشید که خط چشمی بی‌نقص بکشید. نکته کلیدی در کشیدن خط چشم آن است که باید زیرسازی مناسب روی پلک‌ها انجام دهید و با انتخاب یک خط چشم مایع یا مدادی و کشیدن آن نزدیک به خط مژه به آرایشی زیبا و ظاهری شاداب دست پیدا کنند.

سوالات متداول

  • چند نوع خط چشم وجود دارد؟

خط چشم انواع مختلفی دارد که از جمله می‌توان به خط چشم مدادی، خط چشم مایع، خط چشم ژله‌ای و خط چشم کرمی اشاره کرد که هر یک از آن‌ها توسط افراد با پوست و سلیقه متفاوت استفاده می‌شوند.

  • چگونه می‌توانم برای چشمانم رنگ خط چشم مناسب انتخاب کنم؟

انتخاب رنگ خط چشم به ظاهر دلخواه شما و همچنین رنگ چشمانتان بستگی دارد. به ‌عنوان مثال، خط چشم قهوه‌ای برای چشم‌های آبی مناسب است و خط چشم مشکی یک انتخاب کلاسیک برای ظاهری جسورانه به شمار می‌رود.

  • چگونه می‌توانم ماندگاری خط چشم را افزایش دهم؟

برای اینکه خط چشمتان دوام بیشتری داشته باشد، از پرایمر یا کانسیلر به عنوان پایه و زیرساز استفاده کنید، ست کردن خط چشم با یک سایه همسان نیز می‌تواند به افزایش ماندگاری آن کمک کند.

  • آیا استفاده از خط چشم برای چشم‌های حساس بی‌خطر است؟

به‌ طور کلی استفاده از خط چشم برای چشم‌ها بی‌خطر است، اما افرادی که چشم‌های حساس دارند باید به دنبال خط چشم‌های ضد حساسیت باشند تا خطر تحریک را به حداقل برسانند.

  • چگونه خط چشم خود را پاک کنم؟

برای پاک کردن خط چشم، از یک پاک کننده آرایش چشم ملایم یا میسلار واتر استفاده کنید. ابتدا آن را روی یک پد پنبه‌ای بمالید و به‌ آرامی روی چشمانتان بکشید تا خط چشم پاک شود.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 3 =