Banner Image

چگونه خط چشم قرینه بکشیم؟

امتیاز دهید

چگونه خط چشم قرینه بکشیم؟ بدون شک این اولین سوالی است که بعد از مدت طولانی کلنجار رفتن جلوی آینه و کلافگی از آرایش چشم به ذهن شما خطور می‌کند. فراموش نکنید یک خط چشم قرینه، زیبایی سایه چشم و میکاپ شما را تکمیل می‌کند، پس بهتر است آن را جدی بگیرید. خط چشم کشیدن یکی از اصول مهم و اولیه خودآرایی است و برای یادگیری آن نیازی به کلاس رفتن و آموزش دیدن نیست. در ادامه چند ترفند را برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.

روش 1: استفاده از نوارچسب

برای اینکه بدانید چگونه خط چشم قرینه بکشیم نیازی به خرید ابزار خاص نیست، می‌توانید با چسب نواری و کاغذی که در دسترس همه است این کار را انجام دهید. اگر پوست شما کمی حساس‌تر است، می‌توانید از نوارچسب جراحی و پزشکی استفاده کنید. برای هر چشم به یک تکه کوچک دو سانتی‌متری چسب نیاز خواهید داشت. قبل از هر کاری یک گوشه نوارچسب را به سمت پایین تا کنید، این کار جدا کردن نوار از روی پوست شما را آسان‌تر می‌کند.

جدول محتوایی

مرحله یک: نوارچسب را در محل درست قرار دهید

نوارچسب را در گوشه چشم خود به ‌صورت مورب از گوشه چشم به سمت ابرو بچسبانید. زاویه‌ای ایجاد می‌شود که می‌توانید برحسب سلیقه خود زاویه را بسته یا بازتر در نظر بگیرید. اگر فکر می‌کنید که تعیین زاویه برای شما سخت است از یک مداد کمک بگیرید و آن را از کنار بینی تا گوشه چشم قرار دهید تا هر دو خط صاف و یکسان باشد. نوارچسب را به اندازه کافی روی پوست خود فشار دهید تا هیچ محصول آرایشی زیر آن نرود و باعث کثیفی نشود.

بیشتر بخوانید:تسلط بر تکنیک‌های خط چشم برای چشم‌های گرد و درشت

مرحله دو: بال‌های خط چشم خود را بکشید

هنگامی که از محل قرار گرفتن نوارچسب راضی بودید، نوبت این می‌رسد که چگونه خط چشم قرینه بکشیم. خط چشم مایع یا ژلی خود را بردارید و با استفاده از براش یا اپلیکاتور خود محصول آن را در امتداد لبه نوار چسب بکشید. نوارچسب باعث می‌شود که دنباله خط کاملاً صاف باشد و همچنین تضمین می‌کند که دنباله‌های خط چشم شما در هر دو طرف یکنواخت هستند.

مرحله سه: ادامه خط چشم را بکشید

هنگامی که مطمئن شدید دنباله خط چشم شما یکسان و یکنواخت کشیده شده است، به آرامی نوارچسب را جدا کنید. بعد از این کار باید دو باله یکدست خط چشم باقی بماند با لبه‌های واضح و صاف در جایی که نوار قرار داشت. در صورت لزوم، می‌توانید از براش خط چشم کوچک خود برای افزودن محصول در هر جایی که لازم است استفاده کنید.

نوارچسب را به اندازه کافی روی پوست خود فشار دهید تا هیچ محصول آرایشی زیر آن نرود و باعث کثیفی نشود.

روش 2: ایجاد یک خط چشم فرضی با سایه

اگر هنوز هم دوست دارید بدانید که چگونه خط چشم قرینه بکشیم و در میکاپ صورت تازه‌کار هستید، بهتر است این تکنیک را پیاده کنید. با این کار شما خطی چشمی صاف و یکدست خواهید داشت که مراحل انجام آن به شرح زیر است:

مرحله یک: انتخاب یک سایه چشم مناسب

یک سایه چشم با رنگ خنثی پیدا کنید. اگر سایه چشمی همرنگ خط چشمی که قصد استفاده از آن را دارید، انتخاب کنید، این روش بهترین نتیجه را به دنبال دارد. در غیر این صورت، هر رنگ خنثی مانند خاکستری یا قهوه‌ای برای این کار مفید است. براش معمولی سایه چشم خود را کنار بگذارید و از یک براش خط چشم ظریف برای این کار کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:تینت مژه چیست؟ در مورد تینت مژه چه می‌دانید؟

مرحله دو: با سایه طرح کلی خط چشم خود را ایجاد کنید

با استفاده از براش خط چشم، سایه را از گوشه بیرونی چشم به سمت بالا بکشید. برای اطمینان از اینکه هر دو دنباله در یک زاویه امتداد دارند، زاویه خط مژه پایینی خود را در نظر داشته باشید؛ به عبارت دیگر، تصور کنید خط مژه شما خارج از گوشه بیرونی چشم شما ادامه دارد و سایه خود را در امتداد آن خط فرضی بکشید. مطمئن شوید که یکنواخت به نظر برسند. این یک ترفند عالی برای مبتدیان است، زیرا پاک کردن سایه چشم از روی پوست راحت‌تر از خط چشم مایع یا ژله‌ای بوده و اگر از آن ناراضی هستید می‌توانید به ‌راحتی دنباله سایه چشم خود را پاک کرده و به سادگی از نو شروع کنید.

مرحله سه: سایه خود را با خط چشم کامل کنید

هنگامی که از فرم خط چشم خود راضی شدید، روی آن خط چشم مایع یا ژل انتخابی خود را بزنید و بار دیگر مطمئن شوید که همه چیز یکدست به نظر می‌رسد. و به خط چشم شما ثبات می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید که در تمام طول روز در جای خود باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:خواص شگفت‌انگیز روغن نارگیل برای ابرو و مژه

روش 3: استفاده از تکنیک نقطه‌گذاری

اگر آرایش بی‌نقص چشم و اینکه چگونه خط چشم قرینه بکشیم دغدغه اصلی شما است، می‌توانید از تکنیک نقطه‌گذاری استفاده کنید. این تکنیک مانند یک راهنما عمل می‌کند و بعد از پایان کار شاهد خط چشمی یکدست و قرینه خواهید. مراحل انجام آن نیز عبارت‌اند از:

مرحله یک: نقطه‌گذاری کنید

خط چشم مدنظر خود را بردارید و از گوشه داخلی چشم شروع کنید و به سمت بیرون تا جایی که دوست دارید دنباله کشیده شود را نقطه‌های ریزی بگذارید. هنگامی‌که کار نقطه‌گذاری به پایان رسید، مستقیماً در آینه نگاه کنید. دو بار بررسی کنید که نقاط متقارن و در فاصله یکسان از گوشه بیرونی چشم باشند. اگر نقاط متقارن باشند، دنباله‌ها زوج خواهند بود.

مرحله دو: خط چشم خود را از نقاط به سمت داخل بکشید

هنگامی‌که مطمئن شدید که نقاط به ‌طور یکنواخت هستند، می‌توانید از خط چشم مایع یا ژلی خود برای ایجاد آن استفاده کنید. حرکت را از متصل کردن نقاط شروع و از سمت داخل به سمت گوشه بیرونی چشم شروع کنید. اتصال نقطه‌ها کار آسانی حتی برای مبتدیان است و در نهایت نتیجه کار زیبا و یکنواخت می‌شود.

اتصال نقطه‌ها کار آسانی حتی برای مبتدیان است و در نهایت نتیجه کار زیبا و یکنواخت می‌شود.

روش 4: خط چشم قرینه با فر مژه

هنوز هم دوست دارید بدانید که چگونه خط چشم قرینه بکشیم و به دنبال تکنیک‌های بیشتری برای یادگیری هستید؟ پس بهتر است فر مژه خود را جدی بگیرید و برای این کار از آن استفاده کنید تا نتیجه کار قرینه شود. در واقع اگر به فرم و ساختار فر مژه خود دقت کنید، می‌بینید که مطابق فرم چشم و پلک ساخته شده؛ برای همین کشیدن خط چشم قرینه با آن ممکن است.

مرحله یک: آماده کردن فر مژه برای شروع کار

برای این‌که با فر مژه خود خط چشمی قرینه و زیبا بکشید، در گام نخست باید لبه بالایی آن را که روی پلک قرار می‌گیرد، با کمک مداد یا خط چشم خود به ‌نوعی رنگ کنید. بهتر است که ضخامت خط چشم به اندازه دلخواه شما باشد و روی پایین‌ترین قسمت لبه بالایی فر مژه کشیده شود.

بیشتر بخوانید:روغن نارگیل اصل چگونه است؟

مرحله دو: خط چشم را روی پلک خود منتقل کنید

حالا باید فر مژه خود را روی پلک قرار داده و کمی فشار دهید تا رنگ مداد یا مایع خط چشم روی آن به پلک‌ها منتقل شود. برای چشم دیگر خود هم باید همین مراحل را تکرار کنید و در نهایت خط چشم یکسان و زیبایی خواهید داشت.

بهتر است که ضخامت خط چشم به اندازه دلخواه شما باشد و روی پایین‌ترین قسمت لبه بالایی فر مژه کشیده شود.

روش 5: استفاده از گیره مو

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که چگونه خط چشم قرینه بکشیم، بهتر است نگاهی به کشوی میز آرایش خود بیندازید و از گیره‌های مشکی کوچک موی خود استفاده کنید. همان گیره‌های که برای فیکس کردن شینیون مو کاربرد زیادی دارند.

بیشتر بخوانید:15 مورد از بهترین ریمل‌های حجم دهنده بازار

مرحله یک: آماده کردن گیره مو

برای کشیدن خط چشم قرینه به کمک این روش یک گیره مو برداشته و قسمت ابتدایی یا دو شاخه آن را به ‌صورت کامل به خط چشم ترجیحاً مایع آغشته کنید. این کار را زیاد طول ندهید؛ چون خط چشم خشک می‌شود.

مرحله دو: ترسیم خط چشم

در این مرحله باید قسمتی از گیره را که رنگ شده است روی گوشه خارجی پلک قرار داده و کمی فشار دهید. پس از چند ثانیه گیره را بردارید، با این کار رد خط چشم روی پلک باقی می‌ماند. بعد باید همین کار را برای چشم دیگر انجام دهید. مثلث به وجود آمده را پر کرده و روی پلک امتداد دهید تا خط چشمی قرینه داشته باشید.

در این مرحله باید قسمتی از گیره را که رنگ شده است روی گوشه خارجی پلک قرار داده و کمی فشار دهید.

نکات کاربردی برای داشتن خط چشمی قرینه و حرفه‌ای

  • خط چشمی را انتخاب کنید که کار با آن برای شما راحت است؛ برخی با مدل‌های ماژیکی، برخی با مدل پودری یا مایع راحت هستند. اگر تازه‌کار هستید مدل ماژیکی برای کار راحت‌تر است.
  • مانند هر کاری خط چشم کشیدن نیاز به تمرین برای حرفه‌ای شدن دارد.
  • اگر در میکاپ چشم آماتور هستید، می‌توانید از شابلون برای کشیدن خط چشم استفاده کنید.
  • برای یکدست شدن خط چشم‌ها می‌توانید قسمت زیرین دنباله‌ها را با کانسیلر تمیز کنید.

مانند هر کاری خط چشم کشیدن نیاز به تمرین برای حرفه‌ای شدن دارد.

کلام آخر

حال که می‌دانید چگونه خط چشم قرینه بکشیم، بهتر است هرکدام از روش‌های ذکر شده را امتحان کنید و ببینید با کدام‌یک راحت‌تر هستید و البته برای فرم چشم شما بهتر جواب می‌دهد. بهتر است تا حرفه‌ای شدن در کشیدن خط چشم همان روش را استفاده کنید و همیشه با خط چشم و میکاپ بی‌نقص خود در مجالس و مهمانی‌ها بدرخشید.

سوالات متداول

  • چگونه ایراد خط چشم کشیده شده را برطرف کنیم؟

برای این کار می‌توانید از گوش‌ پاک‌کن آغشته به کانسیلر یا میسلار واتر استفاده کنید.

  • خط چشم را چطور قرینه بکشیم؟

برای این کار نیاز به تمرین مداوم دارید، همچنین می‌توانید از تکنیک‌های گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

  • کدام مدل خط چشم برای افراد مبتدی بهتر است؟

خط چشم نوک نمدی و ماژیکی برای شروع کار بهتر است و می‌توانید نتایج بهتر و قرینه‌تری به دست بیاورید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 11 =