Banner Image

خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد

5/5 - (1 امتیاز)

کشیدن خط چشم گربه ای یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های آرایشی است که ظاهری جذاب و کلاسیک را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد. خط چشم گربه ای از صورت ملکه‌های مصر باستان مثل نفرتیتی و کلئوپاترا الهام گرفته شده و چشم‌ها را به زیباترین شکل ممکن نشان می‌دهد. این مدل آرایش، تمام تمرکز بیننده را به خود جلب می‌کند و به همین خاطر باید با ظرافت و دقت هر چه تمام‌تر کشیده شود؛ اما خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد و چطور کشیده می‌شود؟

بیشتر بخوانید:چگونه خط چشم قرینه بکشیم؟

خط چشم گربه ای یک هنر تمام ‌عیار است، چون نه تنها هرگز از مد نمی‌افتد، بلکه به هر فرم چشم و هر فرم صورتی می‌آید، البته اصولی در این میان وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کرد. خط چشم گربه ای برای فرم‌های مختلف چشم به نحوی متفاوت کشیده می‌شود. به بیان بهتر، نحوه کشیدن خط چشم گربه ای برای چشم‌های درشت متفاوت با چشم‌های ریز یا بادامی است.

بیشتر بخوانید:بهترین پالت سایه

نکات پیش از کشیدن خط چشم گربه ای

حال که متوجه شده‌اید خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد احتمالاً وسوسه شدید برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان کنید. ولی توصیه می‌شود قبل از شروع هر آرایشی، نکات مهم زیر را در نظر گرفته و به آن‌ها عمل کنید تا آرایش، ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مقدمه شروع هر آرایشی، ایجاد بیس و پایه خوب روی صورت است. پس صورتتان را به خوبی تمیز کرده و با تونر و مرطوب‌کننده تقویت کنید. اگر اطراف چشمتان قرمز، تیره یا پف‌دار است، از کرم دور چشم یا سرم چشم استفاده کنید. اگر می‌خواهید آرایش به خوبی روی پوست بنشیند، پرایمر گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

اگر می‌خواهید آرایش به خوبی روی پوست بنشیند، پرایمر گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

اصول اولیه کشیدن خط چشم

خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد و چطور کشیده می‌شود؟ پاسخ به این دو سوال می‌تواند نحوه آرایش شما را برای همیشه تغییر دهد، چون اگر تاکنون خط چشم گربه ای را امتحان نکرده‌اید، با یادگیری نحوه کشیدن و اجرای آن روی چشم‌های خود، عاشق این مدل آرایش می‌شوید. خط چشم گربه ای، صورت خانم‌ها را باکلاس و بسیار جذاب نشان می‌دهد، ولی مهارت در کشیدن آن به تمرین فراوان احتیاج دارد. دستورالعمل کلی آرایش خط چشم گربه ای را می‌توان در چند مرحله زیر خلاصه کرد.

بیشتر بخوانید:تسلط بر تکنیک‌های خط چشم برای چشم‌های گرد و درشت

کشیدن خط چشم گربه ای به دقت و حوصله زیادی احتیاج دارد. اول از همه با استفاده از یک مداد چشم مویی، ماژیکی، معمولی یا هر مداد چشم دلخواه دیگر، یک خط روی خط مژه پلک بالا بکشید. حالا باید گوشه چشم را با یک زاویه مناسب به سمت بالا امتداد دهید. سپس خط مژه پایین را با چند نقطه ریز ادامه دهید تا زاویه مناسب به دست آید. سپس نقاط را به هم وصل کنید. بعد به سراغ خط مژه بالا بروید. از کمی پایین‌تر از وسط خط مژه بالا، یک خط صاف تا بالای گوشه چشم کشیده و سپس آن را شکسته و به دنباله خط پلک پایین وصل کنید. در نهایت داخل آن را پر کنید. همین کار را برای چشم دیگر نیز انجام دهید. حالا از ظاهر خود با خط چشم گربه ای لذت ببرید. هر چه تمرین بیشتر باشد، در کشیدن خط چشم گربه ای ماهرتر و سریع‌تر خواهید شد، هرچند که مهم‌ترین قاعده این آرایش، صرف دقت و حوصله فراوان است.

دستورالعمل بالا روش کلی کشیدن خط چشم را آموزش می‌دهد. ولی همان‌طور که قبلاً گفته شد، کشیدن خط چشم گربه ای برای چشم‌های درشت، ریز، بادامی، پف‌دار و … متفاوت است. اگر می‌خواهید علاوه بر خط چشم، از سایه چشم نیز استفاده کنید، اول آرایش سایه را انجام داده و بعد کشیدن خط چشم را آغاز کنید.

اگر می‌خواهید علاوه بر خط چشم، از سایه چشم نیز استفاده کنید، اول آرایش سایه را انجام داده و بعد کشیدن خط چشم را آغاز کنید.

خط چشم گربه ای برای چشم درشت

در پاسخ به این سوال که خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد باید گفت چشم‌های درشت با آرایش گربه ای به نهایت زیبایی می‌رسند. اگر صاحب چشمان درشت هستید، نیازی نیست در ابتدا یک خط روی خط مژه بالا بکشید. از همان ابتدا، امتداد خط پلک پایین را به سمت بالا کشیده و سپس آن را به اواسط خط پلک بالا وصل کرده و داخل آن را پر کنید. می‌توانید از خط چشم رنگی برای کشیدن خط چشم گربه ای استفاده کنید تا تمرکز از روی درشتی چشم‌ها به سمت رنگ متفاوت خط چشم انتقال یابد و کشیدگی چشم‌ها نمود پیدا کند.

بیشتر بخوانید:چطور لاک را بدون استون پاک کنیم؟

اگر می‌خواهید علاوه بر خط چشم، از سایه چشم نیز استفاده کنید، اول آرایش سایه را انجام داده و بعد کشیدن خط چشم را آغاز کنید.

خط چشم گربه ای برای چشم بادامی

دستورالعمل کلی کشیدن خط چشم برای چشم‌های بادامی نیز صدق می‌کند. می‌توانید از میزان فضای پلک بالا استفاده کرده و خط چشم را پهن‌تر بکشید. همانند چشم‌های درشت، توصیه می‌شود به جای مداد مشکی، از مداد چشم رنگی روشن مثل طلایی، نقره‌ای یا طوسی برای کشیدن خط چشم گربه ای استفاده کنید تا جذابیت چشم‌ها بیشتر شود.

دستورالعمل کلی کشیدن خط چشم برای چشم‌های بادامی نیز صدق می‌کند.

خط چشم گربه ای برای چشم پف‌دار

چشم‌های افتاده و پف‌دار به سختی آرایش می‌شوند، اما با رعایت دو نکته مهم می‌توانید چشم‌های پف‌دار را با آرایش گربه ای زیباتر کنید. اول اینکه برای کشیدن خط چشم، به یک مداد چشم با قلم مویی احتیاج دارید تا رد باریکی از خود به جای بگذارد. به عنوان نکته دوم، خط چشم را از بیرون به داخل بکشید و نهایت ظرافت و دقت را به خرج دهید.

خط چشم گربه ای برای چشم‌های افتاده

افرادی که دارای چشم‌های افتاده هستند، بدون شک از شنیدن پاسخ سوال خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد خوشحال می‌شوند. کشیدن خط چشم گربه ای برای چشم‌های افتاده بسیار راحت است و جلوه خاصی به آن‌ها می‌بخشد. یک نکته مهم در مورد گربه ای کردن این فرم چشم‌ها وجود دارد. برای کشیدن خط چشم نباید از فرم چشم‌ها و امتداد خط پلک پایین پیروی کنید. ابتدا یک خط روی خط مژه کشیده و آن را تا انتهای چشم ادامه دهید. سپس یک نقطه مناسب به سمت بالا پیدا کرده و خط چشم را به آن وصل کنید. توجه داشته باشید که رد خط چشم باید ضخیم باشد تا به چشم‌ها حالت دهد.

افرادی که دارای چشم‌های افتاده هستند، بدون شک از شنیدن پاسخ سوال خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد خوشحال می‌شوند.

خط چشم گربه ای نازک دخترانه

مهم‌ترین نکته در مورد کشیدن خط چشم گربه ای نازک دخترانه، استفاده از قلم‌های باریک و مویی، مثل قلم کوزه‌ای، ماژیکی، ژله‌ای و غیره است. خط چشم گربه ای دخترانه بسته به فرم چشم، باید با ظرافت دخترانه نیز کشیده شود. پس کشیدن خط چشم را از قسمت داخلی چشم آغاز کرده و تا وسط پلک بالا ادامه دهید. از وسط پلک تا گوشه خارجی چشم می‌توانید ضخامت خط را با دو یا سه بار کشیدن قلم افزایش دهید. پس از رسیدن به انتهای بن مژه، خط چشم را کمی زاویه‌دار کرده و یک خط نازک مورب به سمت بالا بکشید. خط را زیاد امتداد ندهید تا حالت افراطی و زنانه پیدا نکند. بعد نوک این خط مورب را به قسمت انتهای مژه وصل کرده تا یک مثلث به وجود آید. داخل مثلث را پر کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین مارک اتو مو چند کاره

کشیدن خط چشم را از قسمت داخلی چشم آغاز کرده و تا وسط پلک بالا ادامه دهید.

خط چشم گربه ای کوتاه

خط چشم گربه ای می‌تواند کوتاه باشد و در عین حال، جذابیت چشم‌ها را دوچندان کند. برای کشیدن خط چشم گربه ای کوتاه، خط پلک بالا را نه از گوشه داخلی چشم، بلکه از وسط پلک آغاز کرده و تا قسمت خارجی چشم امتداد دهید. سپس با زاویه ۴5 درجه، خط چشم را به سمت بالا بکشید.

خط چشم گربه ای جدید

به غیر از روش کلاسیک کشیدن خط چشم گربه ای، روش‌های دیگری نیز برای این مدل آرایش وجود دارد که جلوه خاصی به چشم‌ها می‌بخشد. یکی از ترندهای جدید، خط چشم گربه ای توخالی یا هشتی است.

اگر می‌خواهید بدانید این خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد و آیا برای چشمان شما مناسب است یا خیر، باید بگوییم که در صورت پف نداشتن چشم‌ها، می‌توانید از این مدل آرایش جدید چشم لذت ببرید. روش کار به دستورالعمل کلی کشیدن خط چشم گربه ای شباهت دارد. یک خط روی خط مژه بالا کشیده و سپس در امتداد خط فرضی پلک پایین ادامه دهید. حال به جای اینکه سر خط را به مژه گاه پلک بالا وصل کنید، آن را به خط پلک بچسبانید. بدین ترتیب گوشه چشم شبیه به عدد ۸ می‌شود. حال به سراغ قسمت داخلی چشم بروید. با یک قلم نازک، خط مژه بالا را حدود ۳ الی ۵ میلی‌متر به سمت بیرون امتداد داده و سپس به خط مژه پایین بچسبانید تا چشم شما حالت گربه ای پیدا کنید.

یکی از ترندهای جدید، خط چشم گربه ای توخالی یا هشتی است.

کلام آخر

در این مقاله بررسی کردیم که خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد. همان‌طور که گفته شد خط چشم گربه ای جلوه جذابی به چشم‌ها می‌بخشد و خوشبختانه به هر فرم چشمی می‌آید. این خط چشم هرگز از مد نمی‌افتد و چشم‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد. با این حال کشیدن خط چشم گربه ای به دقت و حوصله فراوان احتیاج داشته و نحوه اجرای آن برای چشم‌های بادامی، درشت، ریز، پف‌دار و … متفاوت است؛ بنابراین خط چشم را متناسب با فرم چشم‌های خود بکشید تا زیبایی آن‌ها دوچندان شود.

پرسش‌های متداول

  • خط چشم گربه ای به چه چشمی میاد؟

خط چشم گربه ای یک آرایش مناسب و جذاب برای هر فرم چشم است.

  • بهترین قلم برای کشیدن خط چشم گربه ای چیست؟

خط چشم مویی، مایع، کوزه‌ای و ماژیکی بهترین قلم برای کشیدن خط چشم گربه ای به حساب می‌آیند. با این حال با مداد چشم معمولی نوک‌تیز هم می‌توان خط چشم گربه ای زیبا و ظریف کشید.

  • چه‌کار کنیم خط چشم نریزد؟

بهترین روش برای ماندگاری خط چشم و جلوگیری از ریزش آن، رعایت نکات قبل از آرایش و استفاده از پرایمر است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =