Banner Image

خواص شگفت‌انگیز روغن نارگیل برای ابرو و مژه

امتیاز دهید

بسیاری از افراد از کم‌پشتی مژه و ابروی خود به شدت ناراحت هستند و رنج می‌برند. روغن نارگیل می‌تواند برای این افراد بسیار مناسب و کارساز باشد. در حقیقت روغن نارگیل با دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی می‌تواند به عنوان یک ماده ثابت در تمام محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما هم به فکر سلامت مژه و ابروی خود هستید می‌توانید از این روغن طبیعی بهره بگیرید.

روغن نارگیل به چشم آسیبی وارد نمی‌کند و منعی در مصرف آن وجود ندارد. به همین منظور از آن برای پر پشت شدن مژه و ابرو می‌توان استفاده کرد. روغن نارگیل می‌تواند سبب سالم شدن مژه شود و رشد آن‌ها را تضمین نماید. به طور کلی این روغن به سالم ماندن، پر پشت شدن، تقویت مژه و ابرو کمک می‌کند. شما با روغن نارگیل می‌توانید علاوه بر پر شدن مژه و ابرو از پوست دور چشم خود نیز محافظت نمایید.

روغن نارگیل چیست؟

همان‌طور که در بالاتر هم مطالعه کردید، روغن نارگیل می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای ابرو و مژه داشته باشد. اما روغن نارگیل چیست؟ روغن نارگیل یکی از روغن‌های گیاهی و طبیعی بوده که از میوه درخت نارگیل تهیه می‌شود. روغن گیاهی نارگیل نوعی چربی اشباع شده سرشار از اسید چربی به نام اسید لوریک است. به همین منظور برای پوست، مو، مژه و… خواص بی‌نظیری دارد.

روغن نارگیل

روغن گیاهی نارگیل نوعی چربی اشباع شده سرشار از اسید چربی به نام اسید لوریک است

این روغن یکی از روغن‌های پایدار با زنجیره متوسط است که علاوه بر پوست، برای سلامت بدن نیز بسیار مفید خواهد بود. این روغن در مقابل درجه حرارت بسیار بالا مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و هرگز نمی‌سوزد.

خواص درمانی روغن نارگیل در سراسر دنیا ثابت شده است. به همین منظور افراد می‌توانند از آن برای سلامت بدن و مژه‌های خود بهره بگیرند.

روغن نارگیل برای ابرو و مژه

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسید چرب و آنتی‌اکسیدان است. به همین دلیل می‌تواند برای پوست و بدن شما خواص بی‌شماری داشته باشد. همچنین این روغن با دارا بودن خواص ضد باکتریایی و مواد مغذی به سلامت موها نیز کمک می‌کند. اما در ادامه به خواص روغن نارگیل برای ابرو و مژه بیشتر پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟

خاصیت مرطوب‌کنندگی

همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی و فوق‌العاده در مرطوب کردن پوست و مو نقش زیادی دارد. این روغن حاوی مواد مغذی بوده که می‌تواند ابروها و پوست اطراف آن را مرطوب کند و مانع آسیب دیدن ابرو شود.

روغن نارگیل به غنوان مرطوب کننده

روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی و فوق‌العاده در مرطوب کردن پوست و مو نقش زیادی دارد

علاوه بر این، روغن نارگیل خیلی سریع به پوست جذب می‌شود و این رطوبت را به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌دهد. همین امر موجب رشد ابرو و مژه‌ها خواهد شد.

از بین بردن باکتری‌های مضر

یکی دیگر از خواص بی‌نظیر روغن نارگیل برای ابرو و همچنین مژه این است که تمام باکتری‌ها و قارچ‌های مضر را از بین می‌برد. این روغن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. علاوه بر این اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل می‌تواند همه عفونت‌های پوستی را درمان کند.

علاوه بر این، عصاره نارگیل می‌تواند تمامی میکروارگانیسم‌های مضر و عفونت‌های قارچی را از بین ببرد. پس اگر شوره ابرو دارید، می‌توانید از این روغن طبیعی استفاده کنید. این روغن عفونت‌های فولیکولیت را نیز از بین می‌برد.

 کمک به رشد ابرو و مژه

اگر بخشی از ابروها و مژه‌های شما ریخته یا کم پشت شده است بهتر است از روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن ابروها و مژه‌ها را پرپشت و زیبا خواهد کرد.

تاثیر روغن نارگیل بر ابرو و مژه

روغن نارگیل فولیکول مو را تحریک می‌کند و موجب رشد مجدد ابرو و مژه می‌شود.

این روغن فولیکول مو را تحریک می‌کند و موجب رشد مجدد ابرو و مژه می‌شود. البته شما زمانی نتیجه مطلوب دریافت می‌کنید که به صورت مداوم و مستمر از این روغن بهره بگیرید.

مانع ریزش ابرو و مژه می‌شود.

در برخی مواقع با بالا رفتن و کهولت سن یا حتی بیماری‌های پوستی امکان ریزش ابرو و مژه وجود دارد. برای جلوگیری از ریزش ابرو و مژه می‌توانید به صورت مداوم و مستمر از روغن نارگیل اصل بهره بگیرید. این روغن همچنین موجب تغذیه موهای ابرو و مژه نیز می‌شود که همین امر به مرور زمان ابروها و مژه‌ها را ضخیم و پرپشت‌تر می‌کند. بنابراین اگر شما هم به فکر پرپشتی و همچنین جلوگیری از ریزش ابرو هستید، به شما روغن نارگیل را پیشنهاد خواهیم کرد.

در واقع یکی از مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای مژه و ابرو، محافظت از آن‌هاست. برای همین منظور نیاز نیست برای تقویت مژه‌های خود از هیچ داروی شیمیایی استفاده کنید. تنها مصرف مداوم روغن نارگیل می‌تواند به شما کمک کند.

مضرات روغن نارگیل برای مژه

همان‌طور که در بالا نیز مطالعه کردید، روغن نارگیل برای مژه فواید بسیار زیادی دارد. در کنار تمامی این مزیت‌ها نباید مضرات آن را نیز نادیده گرفت. حساسیت به نارگیل و همچنین روغن نارگیل می‌تواند در برخی موارد نادر اتفاق بیفتد. اما در هر صورت ممکن است این اتفاق به وجود بیاید. روغن نارگیل به طور کلی برای استفاده در پوست و دور چشم بی‌خطر است. اما باید بازهم مراقب باشید زیرا چشم حساس‌ترین نقطه بدن است.

برای اینکه روغن نارگیل ضرری برای شما نداشته باشد باید قبل از هر چیزی به اصل بودن آن توجه کنید. حواستان باشد محصولی که خریداری می‌کنید صد در صد طبیعی باشد. زیرا در غیر این صورت موجب تحریک یا واکنش آلرژیک خواهید شد.

بیشتر بخوانید: حساسیت به مواد کراتین را جدی بگیرید

روغن نارگیل برای لیفت مژه

یکی از خواص روغن نارگیل، لیفت مژه است. یک برس یک‌بارمصرف یا برس ریمل بردارید و آن را کامل تمیز کنید و به داخل ظرف روغن نارگیل فرو ببرید.

مالیدن روغن نارگیل به مژه

روغن نارگیل را به همان شیوه‌ای که ریمل می‌زنید با دقت روغن را به مژه‌های خود بمالید

به همان شیوه‌ای که ریمل می‌زنید با دقت روغن را به مژه‌های خود بمالید. مژه‌های بالا و پایین خود را به روغن نارگیل آغشته کنید. سپس با یک پنبه تمیز اضافی روغن را از روی مژه پاک کنید.

طریقه استفاده از روغن نارگیل برای مژه

برای اینکه از تمامی فواید روغن نارگیل برای مژه بهره‌مند شوید باید قبل از هرچیزی طریقه استفاده از آن را بدانید. زیرا در غیر این صورت ممکن است به چشم شما آسیب وارد شود. به طور کلی روغن یا همان عصاره بی‌نظیر و پرخاصیت نارگیل را می‌توانید به طور مستقیم یا با دست یا با برس استفاده کنید. برخی از افراد این روغن را با روغن‌های دیگر ترکیب و سپس از آن استفاده می‌کنند.

 روغن نارگیل با دست

با استفاده از انگشت تمیز می‌توانید روغن نارگیل را به راحتی به ابرو و مژه‌های خود بزنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

مالیدن روغن نارگیل به مژه ها با دست

با استفاده از انگشت تمیز می‌توانید روغن نارگیل را به راحتی به ابرو و مژه‌های خود بزنید

  • دست‌هایتان را تمیز با آب‌ و صابون بشویید.
  • سپس با استفاده از انگشت روغن نارگیل را از ظرف خارج کنید و روی مژه و ابرو بزنید.
  • روغن نارگیل را بین دو انگشت اشاره خود بمالید.
  • چشمانتان را ببندید و روغن را به آرامی در امتداد خط مژه‌هایتان بمالید.
  • پس از گذشت مدتی می‌توانید با یک پنبه تمیز مژه‌های خود را از روغن نارگیل تمیز کنید.

 روغن نارگیل با برس تمیز و یکبار مصرف

یکی دیگر از روش‌های دیگر برای استفاده از روغن نارگیل استفاده از یک برس تمیز و یکبار مصرف است. برای این منظور مراحل زیر را باید انجام دهید.

روغن نارگیل با برس

یکی دیگر از روش‌های دیگر برای استفاده از روغن نارگیل استفاده از یک برس تمیز و یکبار مصرف است

  • یک برس یکبار مصرف یا یک برس تمیز ریمل را در ظرف نارگیل فرو کنید.
  • به همان شیوه که ریمل می‌زنید باید با دقت روغن را به مژه‌های خود بمالید.
  • مژه‌های بالایی و پایینی خود را به طور کامل از روغن نارگیل آغشته کنید.
  • از یک پنبه یا پد کمک بگیرید و سپس روغن نارگیل اضافی را از روی مژه‌های خود کامل پاک کنید.

بیشتر بخوانید: روغن نارگیل اصل چگونه است؟

سخن پایانی

همان‌طور که در بالاتر گفته شد، روغن نارگیل خواص بی‌نظیری برای پوست، مو، مژه و ابرو دارد. به همین دلیل اگر شما از کم پشتی ابرو یا مژه‌های خود رنج می‌برید می‌توانید به صورت مستمر از روغن نارگیل بهره بگیرید. روغن نارگیل یک روغن جهانی و شناخته شده است که اکثریت افراد با خواص آن آشنایی کامل دارند. ما در این مقاله درباره خواص روغن نارگیل برای مژه و ابرو با شما صحبت کردیم. برای چگونگی مصرف آن نیز می‌توانید به طور کامل این مطلب را مطالعه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =