Banner Image

روغن نارگیل اصل چگونه است؟

5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از افراد قبل از خرید روغن نارگیل همیشه این سوال را در ذهنشان دارند که روغن نارگیل اصل چگونه است؟ آیا روغن نارگیل اصل از غیراصل قابل تشخیص است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. روغن نارگیل اصل را از غیراصل به راحتی می‌توانید تشخیص دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را در خرید بهترین و اصل‌ترین روغن نارگیل همراهی کنیم.

بسیاری از افراد از روغن نارگیل برای درمان انواع بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. این در حالی است که همه آن‌ها از این روش درمان جواب خوبی هم گرفته‌اند. بنابراین اگر شما هم به فکر درمان پوست و موی خود هستید حتما روغن نارگیل اصل را تهیه کنید. اما در ادامه به بررسی تمامی عواملی که شما را در تشخیص روغن نارگیل اصل و غیراصل یاری می‌کند پاسخ داده‌اید.

ویژگی‌های روغن نارگیل اصل

شاید باورتان نشود اما خواص روغن نارگیل در درمان برخی بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های پوستی کاملا ثابت‌ شده و جهانی است. در سراسر جهان روغن نارگیل را به عنوان یک روغن خوراکی می‌شناسند. در واقع آن را محافظ پوست، تقویت مو و روغنی مناسب ماساژ می‌دانند. بر اساس مطالعات صورت گرفته، وجود چربی‌های سالم به نام اسیدهای چرب زنجیره متوسط (MCFAs) در روغن نارگیل موجب خواص بی‌نظیر آن شده است.

روغن نارگیل اصل

روغن نارگیل اصل، خوش عطر و بو، رنگ شفاف،  قدرت جذب بالا روی پوست است

به طور کلی عمده روغن‌های مصرفی ما در بدن دیر هضم می‌شوند و چربی‌های ناسالم دارند که موجب بیماری‌هایی ازجمله چربی خون بالا، ناراحتی قلبی و عروقی، کبد چرب و… می‌شوند. اما روغن نارگیل این‌گونه نیست. به عبارتی نه تنها مشکل‌ساز نمی‌شود بلکه خواص بی‌نظیر و حتی درمانی هم دارد.

اما اگر قصد داریم از تمامی این ویژگی‌های روغن نارگیل بهره‌مند شوید باید نوع اصل آن را تهیه کنید. برخی از ویژگی‌های روغن نارگیل اصل عبارت‌اند از:

  • خوش عطر و بو (بویی شبیه به بوی میوه نارگیل می‌دهد.)
  • رنگ شفاف
  • قدرت جذب بالا روی پوست

بیشتر بخوانید: چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟

تشخیص روغن نارگیل اصل

همان‌طور که در بالاتر نیز بیان شد، بسیاری از افراد قبل از خرید روغن نارگیل همیشه این سوال در ذهنشان وجود دارد که روغن نارگیل اصل چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اولین نکته رنگ روغن نارگیل در دماهای مختلف است. روغن نارگیل اصل در دمای بالای 24 درجه سانتی‌گراد (دمای محیط اتاق) شفاف بوده و هیچ رنگی ندارد. در صورتی که دمای اتاق پایین‌تر از دمای ذکر شده باشد یا آن را درون یخچال بگذارید باید سفت و به رنگ سفید در بیاید. در واقع روغن نارگیل اصل در دمای پایین حالت مایع خود را از دست می‌‎دهد و به حالت جامع تبدیل می‌شود.

رنگ روغن نارگیل اصل

روغن نارگیل اصل در دمای بالای 24 درجه سانتی‌گراد (دمای محیط اتاق) شفاف بوده و هیچ رنگی ندارد

در هنگام خرید روغن نارگیل اصل به بوی آن نیز باید توجه کنید. در واقع برای تشخیص روغن نارگیل اصل و غیر اصل باید عطر روغن را علاوه بر رنگ نیز مورد بررسی قرار دهید. عطر روغن نارگیل اصل شبیه به میوه نارگیل است. اگر تاکنون روغن نارگیل خریداری نکرده باشید، با بو کردن عطر آن می‌توانید اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. با بو کردن روغن نارگیل و عطر دل‌نشین نارگیل کیفیت آن را نیز متوجه خواهید شد.

در واقع اگر به دنبال خرید روغن نارگیل اصل هستید فراموش نکنید با باز کردن درب روغن عطر ملایم نارگیل را به راحتی استشمام خواهید کرد. اگر با باز کردن درب روغن، بوی تندی را احساس کردید، شک نکنید تقلبی بوده و ناخالصی‌هایی در آن موجود است. متاسفانه برخی از فروشنده‌های روغن‌های طبیعی از اسانس مصنوعی نارگیل برای فریب مشتریان نیز استفاده می‌کنند.

شاید بگویید وجود اسانس که مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما باید در پاسخ بگوییم هر نوع ترکیب اضافه به روغن نارگیل می‌تواند میزان کیفیت و اثربخشی آن را کاهش دهد. خوب برای تشخیص باید چه کرد؟ آیا می‌توان وجود اسانس را در روغن نارگیل تشخیص دارد؟ بله. می‌توانید آن را به راحتی تشخیص دهید. وجود اسانس در روغن نارگیل، رنگ آن را تغییر می‌دهد. بنابراین کدر بودن روغن نارگیل ناشی از اسانسی است که در آن استفاده می‌شود. بنابراین اگر رنگ شفاف روغن، کدر به نظر می‌رسد شک نکنید ترکیبات اضافه مانند نارگیل در آن وجود دارد و به اصطلاح ناخالص است.

روغن نارگیل تقلبی

وجود اسانس در روغن نارگیل، رنگ آن را تغییر می‌دهد. بنابراین کدر بودن روغن نارگیل ناشی از اسانسی است که در آن استفاده می‌شود

در پاسخ به این سوال که روغن نارگیل اصل چگونه است می‌توان گفت که قدرت جذب روغن نارگیل اصل بسیار بالا بوده و سریعا روی پوست جذب می‌شود. هنگامی که شما مقداری از روغن را روی پوست می‌زنید، مشاهده می‌کنید که بر خلاف سایر روغن‌ها با سرعت فوق‌العاده‌ای جذب پوست خواهد شد. به همین علت سعی کنید در خرید روغن اصل به این نکته توجه داشته باشید.

آیا روغن نارگیل اصل ته نشین می‌شود؟

همان‌طور که در بالا هم مطالعه کردید، روغن نارگیل اصل در دمای اتاق امکان تغییر حالت از مایع به جامد را دارد. این در حالی است که اگر برای مدتی روغن نارگیل را دست نزنید و تکان ندهید و درجایی ثابت قرار دهید امکان ته نشین شدن آن وجود دارد. بنابراین ته نشین شدن آن نشان از اصل بودنش است.

کاربردها و فواید روغن نارگیل اصل

اگر در خرید روغن نارگیل توجهات لازم را داشته باشید و اصل آن را تهیه کنید، می‌توانید خواص شگفت‌انگیزی را پس از مصرف آن مشاهده کنید. روغن نارگیل اصل در سراسر دنیا محبوب‌ترین روغن خوراکی و همچنین روغن تقویتی است که خاصیت درمانی نیز دارد. عصاره آن در برخی مواقع و هنگام مشکلات پوستی می‌تواند معجزه کند. اما روغن نارگیل اصل چگونه است؟

با مصرف روغن نارگیل اصل می‌توانید مشکلات و بیماری‌های قلبی و عروقی را رفع نمایید. این روغن با کاهش کلسترول بد و همچنین افزایش سطح کلسترول خوب در بدن احتمال آسیب‌دیدگی شریان‌ها را از بین برده و از گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن نارگیل خوراکی

روغن نارگیل اصل در سراسر دنیا محبوب‌ترین روغن خوراکی و همچنین روغن تقویتی است که خاصیت درمانی نیز دارد.

در حقیقت با استفاده از روغن نارگیل اصل شما می‌توانید از تصلب شرایین نیز پیشگیری کنید. علاوه بر تمامی مزیت‌های بالا، با مصرف روغن نارگیل اصل شما می‌توانید موهای خود را تقویت نمایید. از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر این روغن می‌توان به کنترل قند خون، افزایش جذب کلسیم در بدن و… نیز اشاره کرد. از دیگر مزیت‌ها یا ویژگی‌های مصرف  روغن نارگیل اصل می‌توان موارد زیر را نیز خاطره نشان کرد:

  • درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس
  • کمک به سفید شدن دندان‌ها
  • خواص ضدباکتریایی برای رفع بوی بد از دهان
  • کمک به درخشان کردن مژه و ابرو و تقویت آن‌ها
  • کمک و افزایش مقاومت و استحکام استخوان‌ها
  • از بین رفتن التهاب مفصلی
  • درمان ترک‌های سخت پاشنه پا
  • رفع خشکی لب
  • رفع موخوره و صاف شدن ساقه
  • لاغری و خوش‌اندامی با روغن نارگیل
  • نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو
  • محافظ سرسخت پوست
  • وجود آنتی‌اکسیدان بالا در روغن نارگیل

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای مژه و ابرو

روش نگهداری روغن نارگیل

احتمالا شما هم با خواندن ویژگی‌ها و خواص بی‌نظیر روغن نارگیل اصل مشتاق خرید آن شده‌اید. برای خرید روغن نارگیل می‌توانید از تمامی مراکز فروش روغن طبیعی به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید. اما روش نگهداری روغن نارگیل اصل چگونه است؟

همان‌طور که در بالا هم مطالعه کردید این روغن در دمای پایین از حالت مایع به حالت جامد در می‌آید به همین منظور شما باید از برای مصرف آن را مجدد به حالت اولیه یعنی مایع برگردانید. بنابراین بهترین روش نگهداری روغن نارگیل دمای اتاق است.

نگهداری از روغن نارگیل

بهترین روش نگهداری روغن نارگیل دمای اتاق است

بنابراین اگر در محیط اتاق دما پایین بود و بازهم حالت جامد به خود گرفت، قبل از مصرف آن را روی حرارت ملایم شوفاژ یا بخاری برای چند ثانیه نگهدارید تا مجدد به حالت مایع بازگردد. اگر هم این وسایل گرمایشی در دسترس نبود، قوطی آن را برای چند دقیقه در دستان خود نگه دارید تا دمای دست شما موجب شل شدن حالت جامدی آن شود.

در پایان

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، روغن نارگیل اصل خواص و ویژگی‎های بی‌نظیری دارد. خواص درمانی این روغن جهانی بوده و اکثریت افراد در سراسر دنیا آن را می‌شناسند. بنابراین برای خرید آن و بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر و معجزه‌آسای آن بهتر است قبل از خرید اصل و تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که روش‌های تشخیص اصل و غیراصل بودن روغن نارگیل را بیان کنیم. با مطالعه کامل این مطلب یقینا روغن نارگیل اصل را خریداری خواهید کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =