Banner Image

بهترین دوچرخه جهان

5/5 - (3 امتیاز)

دوچرخه‌سواری یکی از سرگرمی‌ها و ورزش‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است که فواید بسیاری از جمله چربی سوزی، تقویت روحیه، عضله سازی، تقویت عملکرد قلب و مغز و … دارد؛ اما در شهرهای آلوده و پرازدحام، دوچرخه به سبب ویژگی مانوردهی نه تنها برای ورزش و سرگرمی، بلکه به عنوان یک وسیله نقلیه ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو شرکت‌های متعددی در تولید دوچرخه در انواع مختلف فعالیت می‌کنند و محصولات باکیفیتی هر سال روانه بازار می‌شود. با این حال سواری با بهترین دوچرخه جهان علاوه بر ایمنی، لذت فراوانی داشته و آرزوی هر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید دوچرخه‌ی استاندارد برای کودکان

انواع و اقسام دوچرخه‌ها با برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار وجود دارند. اگر علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری هستید، آشنایی با بهترین مارک دوچرخه و همچنین بهترین دوچرخه‌های شهری و کوهستانی خالی از لطف نیست.

بهترین مارک دوچرخه

غول‌های بزرگ صنعت دوچرخه‌سازی هر ساله محصولات متعددی را به بازار عرضه می‌کنند و انتخاب یک نام خاص به عنوان بهترین مارک دوچرخه به ‌هیچ ‌وجه کار آسانی نیست. با این وجود با استناد به منابع خارجی می‌توان به صدرنشینان لیست بهترین سازندگان دوچرخه در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:معرفی ۱۰ نمونه از بهترین کوله پشتی کوهنوردی

برند جاینت

شرکتGiant در سال ۱۹۷۲ در تایوان تأسیس شد و نخستین مدل خود را حدود ۹ سال بعد روانه بازار کرد. شرکت دوچرخه‌سازی جاینت در ارزیابی سریع ترندهای بازار و بهبود آن‌ها شهرت پیدا کرده و یکی از بزرگ‌ترین سازندگان دوچرخه‌های پیشرفته شهری، کوهستانی و هیبرید در دنیا به شمار می‌آید.

یکی از بزرگ‌ترین سازندگان دوچرخه‌های پیشرفته شهری، کوهستانی و هیبرید در دنیا به شمار می‌آید.

برند تِرِک

شرکت Trek در سال گذشته در صدر جدول بهترین تولیدکنندگان دوچرخه قرار داشت، ولی در سال جاری به رتبه دوم انتقال یافته است. با این وجود، ترک کماکان یکی از بهترین سازندگان دوچرخه‌های شهری و کوهستانی است که محصولات متنوع خود را به سرتاسر جهان صادر می‌کند. ترک در سال ۱۹۷۳ و با تمرکز روی تولید دوچرخه‌های پیشرفته و مجهز در آمریکا شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بزرگ‌ترین برند دوچرخه‌ساز در این کشور است. مدل Trek 520 در سال ۲۰۲۱ به عنوان بهترین دوچرخه جهان شناخته شد.

بیشتر بخوانید:علت روشن نشدن موتورسیکلت و برطرف کردن آن

برند اسپشیالایزد

شرکت کالیفرنیاییSpecialized در سال ۱۹۷۴ پایه‌گذاری شد و در ابتدا واردکننده قطعات ایتالیایی به آمریکا بود. ولی از سال ۱۹۸۱ پا به عرصه دوچرخه‌سازی گذاشته و در تولید دوچرخه‌های شهری تخصص دارد. مدل Sirrus این شرکت بهترین دوچرخه جهان برای آن دسته افرادی است که علاقه زیادی به گردش در شهر و شرکت در مسابقات دارند.

شرکت کالیفرنیاییSpecialized در سال ۱۹۷۴ پایه‌گذاری شد و در ابتدا واردکننده قطعات ایتالیایی به آمریکا بود.

برند کنندیل

شرکت آمریکایی Cannondale در سال ۱۹۷۳ تأسیس شد و در ابتدا در حوزه تولید و عرضه لوازم جانبی دوچرخه فعالیت می‌کرد. کنندیل با ساخت مدل Bugger پا به عرصه دوچرخه‌سازی گذاشت. تخصص فعلی این شرکت در تولید دوچرخه‌های شهری، کوهستانی و هیبریدی بوده و مدل Topstone محبوب‌ترین محصول این برند به حساب می‌آید.

از دیگر مارک‌های معروف دوچرخه می‌توان به نام‌هایی همچون دایمندبک (Dimondback)، سانتا کروز (Santa Cruz)، مارین (Marine)، رالی (Raleigh)، جی تی (GT) و کونا (Kona) اشاره کرد.

 

بهترین دوچرخه‌ها برای کوهستان

دوچرخه‌های کوهستانی به سبب استحکام بالا و قدرت تعلیق فوق‌العاده می‌توانند به راحتی از پس مسیرهای صعب‌العبور و از میان سنگ‌ها و صخره‌ها عبور کنند. بهترین دوچرخه‌ها برای کوهستان در سال ۲۰۲۳ از برندهای زیر هستند.

اسپشیالایزد Stumpjumper Alloy؛ بهترین دوچرخه جهان برای مسیرهای کوهستانی

استامپ جامپر بهترین دوچرخه جهان از برند Specialized برای پیمایش مسیرهای صعب‌العبور است که حدود ۲۸۰۰ دلار قیمت دارد. این دوچرخه روی رینگ‌های ۲۹ اینچی سوار بوده و ترمزهای آن از نوع دیسکی هیدرولیک هستند. با استامپ جامپر می‌توان لذت دوچرخه‌سواری در مسیرها و شرایط مختلف را به مدت چندین روز متوالی تجربه کرد. تعلیق کامل و انعطاف‌پذیری از دیگر مزایای این دوچرخه کوهستانی هستند.

بیشتر بخوانید:چه روغنی برای موتورسیکلت مناسب است؟

تعلیق کامل و انعطاف‌پذیری از دیگر مزایای این دوچرخه کوهستانی هستند.

جاینتStance ؛ بهترین دوچرخه اقتصادی جهان برای مسیرهای کوهستانی

مدل Stance برند جاینت یکی از بهترین دوچرخه‌های اقتصادی برای پیمودن مسیرهای کوهستانی به شمار می‌آید. این دوچرخه از قابلیت فوق‌العاده‌ای برای شیب نوردی برخوردار بوده، سیستم تعلیق قدرتمندی داشته و دارای ست دنده ۱۲ سرعته است. از دیگر مشخصات استنس می‌توان به چرخ‌های ۲۹ اینچی، تعلیق چرخ عقب ۱۲۰ میلی‌متری و ظرفیت فشردگی ۱۳۰ میلی‌متری دوشاخ اشاره کرد.

مدل Stance برند جاینت یکی از بهترین دوچرخه‌های اقتصادی برای پیمودن مسیرهای کوهستانی به شمار می‌آید.

اسپشیالایزد Turbo Levo Comp؛ بهترین دوچرخه برقی کوهستانی

دوچرخه برقی توربو لوو کامپ قوی‌ترین محصول کمپانی Specialized بوده که مناسب برای گردش در مسیرهای کوهستانی است. موتور قدرتمند، انعطاف‌پذیری و هندسه قابل تنظیم و همین‌طور باتری ۷۰۰ وات ‌ساعتی مهم‌ترین مشخصات این دوچرخه برقی آمریکایی هستند. نسخه ۲.۲ موتور Full Power قادر به تولید ۹۰ نیوتن متر گشتاور و حداکثر ۵۶۵ وات خروجی بوده و از سه سطح پدال پشتیبانی می‌کند.

نسخه ۲.۲ موتور Full Power قادر به تولید ۹۰ نیوتن متر گشتاور و حداکثر ۵۶۵ وات خروجی بوده و از سه سطح پدال پشتیبانی می‌کند.

المپیا Mosso؛ بهترین دوچرخه کوهستانی در ایران

المپیا به عنوان یک برند مطرح و شناخته شده در ایران، دوچرخه‌های کوهستانی متعددی را روانه بازار کرده، اما مدل Mosso به طور خاص مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. این دوچرخه روی چرخ‌های ۲۷.۵ اینچی سوار بوده و فریم آلومینیومی دارد. ست دنده ۲۱ سرعته، ترمز لقمه‌ای و دوشاخ کمک فنردار از جمله مشخصات اصلی این یاور کوهستانی به حساب می‌آیند. المپیا یک برند چینی باکیفیت و معتبر است که محصولات خود را به نقاط مختلف جهان صادر می‌کند.

المپیا به عنوان یک برند مطرح و شناخته شده در ایران، دوچرخه‌های کوهستانی متعددی را روانه بازار کرده، اما مدل Mosso به طور خاص مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

ویوا Terminator؛ دوچرخه کوهستانی منتخب در ایران

ویوا نیز همانند المپیا، یکی از برندهای پرفروش و محبوب در بازار ایران است که انواع و اقسام دوچرخه‌های شهری و کوهستانی را عرضه می‌کند. مدل Terminator یکی از بهترین دوچرخه‌های این برند چینی دارای فریم آلومینیمی بوده و سایز طوقه‌های آن به ۲۷.۵ اینچ می‌رسد. بزرگ‌سالان و نوجوانان کاربران اصلی این دوچرخه هستند. ست دنده ۲۴ سرعته و ترمز هیدرولیک دیسکی در لیست ویژگی‌های این دوچرخه به چشم می‌خورند.

کراس، اوکی، راپیدو، راش و مریدا از دیگر برندهای موجود در بازار ایران هستند که دوچرخه‌های کوهستانی آن‌ها در فروشگاه مختلف در دسترس مشتریان قرار دارند.

بیشتر بخوانید:آیا موتور شاهین همان موتور تیبا است؟

ست دنده ۲۴ سرعته و ترمز هیدرولیک دیسکی در لیست ویژگی‌های این دوچرخه به چشم می‌خورند.

بهترین دوچرخه‌های شهری

دوچرخه یک وسیله نقلیه سالم و مفرح برای گردش‌های کوتاه شهری است. چنین تجربه‌ای در صورت استفاده از دوچرخه‌های باکیفیت و ایمن دوچندان می‌شود. دوچرخه‌های شهری دارای تایرهای باریک هستند و استحکام آن‌ها به پای دوچرخه‌های کوهستانی نمی‌رسد. در ادامه به ذکر نام برخی از بهترین دوچرخه‌های شهری موجود در بازار ایران می‌پردازیم.

دوچرخه شهری ویوا مدل Dragon 24105

برند ویوا با عرضه مدل‌های مختلف دوچرخه‌سواری و کوهستانی در ایران به شهرت رسیده است. مدل دراگون 24105 این برند از زیباترین طراحی‌ها میان دوچرخه‌های شهری برخوردار بوده و مناسب برای رده سنی نوجوانان و بزرگ‌سالان است. فریم آلومینیومی، ست دنده ۲۱ سرعته و ترمز لقمه‌ای جزو مشخصات اصلی این محصول هستند. همچنین سایز طوقه ۲۴ اینچی، راندن این دوچرخه را برای بانوان ساده‌تر می‌کند.

ست دنده ۲۴ سرعته و ترمز هیدرولیک دیسکی در لیست ویژگی‌های این دوچرخه به چشم می‌خورند.

دوچرخه شهری اورلورد مدل OL27501

اورلورد یکی از برندهای مطرح در بازار ایران به حساب می‌آید که تخصص آن، فروش دوچرخه‌های شهری برای نوجوانان و بزرگ‌سالان است. مدل OL27501 را نمی‌توان بهترین دوچرخه جهان در نظر گرفت، ولی بدون شک یکی از بهترین دوچرخه‌های شهری موجود و قابل‌دسترس برای خریداران ایرانی است که طراحی زیبا و استحکام فوق‌العاده‌ای دارد. این دوچرخه با فریم آلومینیومی دارای ست دنده ۲۱ سرعته بوده و ترمز آن از نوع دیسکی مکانیکی است.

این دوچرخه با فریم آلومینیومی دارای ست دنده ۲۱ سرعته بوده و ترمز آن از نوع دیسکی مکانیکی است.

دوچرخه شهری الکس مدل Macan

ماکان بدون شک یکی از بهترین دوچرخه‌های شهری از برند الکس به حساب می‌آید که مخصوص بزرگ‌سالان بوده و به سبب ست دنده ۲۱ سرعته، ترمز دیسکی مکانیکی، تعادل و کیفیت عالی ساخت، تجربه سواری هیجان‌انگیز و ایمنی را برای کاربر به وجود می‌آورد. الکس به عنوان یکی از برندهای پرطرفدار و معتبر در ایران، محصولات متنوعی را روانه بازار کرده که برای برخی از مدل‌های آن‌ها از جمله ماکان، امکان انتخاب سایز طوقه وجود دارد.

ماکان بدون شک یکی از بهترین دوچرخه‌های شهری از برند الکس به حساب می‌آید

دوچرخه شهری المپیا

فروش سریع مدل ساده دوچرخه شهری المپیا در فروشگاه‌های آنلاین، محبوبیت این وسیله نقلیه دو چرخ را به اثبات می‌رساند. مدل ساده المپیا که برای جوانان و بزرگ‌سالان ساخته شده، به دو رینگ ۲۶ اینچی مجهز است. فریم فولادی و ترمز لقمه‌ای از دیگر مشخصات این دوچرخه به حساب می‌آیند.

ریم فولادی و ترمز لقمه‌ای از دیگر مشخصات این دوچرخه به حساب می‌آیند.

دوچرخه شهری جاینت مدل Scape 2

خوشبختانه هر برندی در بازار دوچرخه ‌ایران یافت می‌شود و البته محصولات جاینت، به عنوان بهترین دوچرخه‌ جهان، از جایگاه ممتازی در بازار برخوردار هستند. مدل اسکیپ ۲ این برند دارای فریم آلومینیومی و ترمز دیسکی بوده و ست دنده آن ۱۶ سرعته است. زیبایی، استحکام، عملکرد روان و مطمئن در شرایط مختلف و دوام و ماندگاری طولانی‌مدت، مزایای دوچرخه شهری جاینت مدل اسکیپ ۲ به حساب می‌آیند.

محصولات جاینت، به عنوان بهترین دوچرخه‌ جهان، از جایگاه ممتازی در بازار برخوردار هستند.

کلام آخر

دوچرخه، یک وسیله نقلیه شخصی با مزایای متعدد برای سلامت انسان و محیط‌زیست است. در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا، دوچرخه‌سواری به یک هنجار تبدیل شده و خوشبختانه این رویه در نقاط مختلف ایران نیز مشاهده می‌شود. انواع و اقسام دوچرخه‌ها با برندهای مختلف در بازار موجود هستند، ولی خرید بهترین دوچرخه جهان می‌تواند لذت این فعالیت سالم و مهیج را چند برابر کند.

پرسش‌های متداول

  • بهترین دوچرخه جهان متعلق به چه برندی است؟

برندهای جاینت، ترک، کنندیل و اسپشیالایزد بهترین سازندگان دوچرخه در جهان هستند.

  • بهترین دوچرخه کوهستان چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوچرخه کوهستان باید قادر به پیمودن مسیرهای صعب‌العبور، سنگ‌ها، ریشه درختان و … باشد.

  • بهترین برند دوچرخه در ایران کدام است؟

بازار دوچرخه‌ ایران مملو از محصولات متعلق به برندهای مطرح در سطح جهانی همچون المپیا، جاینت، جی تی، فوجی، اسپشیالایزد، کنندیل، ویوا، مارین، مریدا و … است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =