Banner Image

راهنمای خرید دوچرخه‌ی استاندارد برای کودکان

امتیاز دهید

اگر قصد دارید اولین دوچرخه زندگی فرزندتان را خریداری کنید، بهتر است بدانید که شادی زندگی او روی آن دو چرخ رقم می‌خورد، به همین علت، انتخاب بهترین دوچرخه برای کودکان بیشتر از انتخاب دوچرخه برای خودتان مهم است. برای اینکه کودک شما هنگام دوچرخه سواری راحت باشد و کنترل کاملی روی راندن آن داشته باشد، بسیار مهم است که بهترین دوچرخه را برای او تهیه کنید.

با توجه به هزینه دوچرخه و سرعت رشد کودکان، ممکن است بسیاری از والدین دوچرخه‌ای را مناسب کودک خود بدانند که چند برای او باقی بماند، اما این چیزی جز ناامیدی کودک را به دنبال ندارد. از این رو، در این مقاله ما سعی کردیم بهترین راه‌های انتخاب دوچرخه استاندارد برای کودکان را به شما بیاموزیم تا بتوانید بهترین‌ها را به فرزند دلبندتان هدیه کنید.

سایز دوچرخه را از کجا بفهمیم؟

هنگام خرید دوچرخه‌  برای کودکان نیاز است شما به نکات زیر دقت کنید:

وزن

برای کودکانی که سن پایین‌تری دارند، هر چه دوچرخه سبک‌تری انتخاب کنید، بهتر است. به عنوان مثال، کودکانی با سن ۳ سال و وزنی ۱۶ کیلوگرم بهتر است دوچرخه‌ای انتخاب کنید که ۱۰ درصد وزن او را تشکیل دهد. اگر دوچرخه‌ای سنگین‌تر می‌خواهید، می‌توانید دوچرخه‌ای ۱.۶ کیلوگرم سنگین‌تر انتخاب کنید. این مورد بسیار مهم است، زیرا کودک دوچرخه سنگین را نمی‌تواند به راحتی کنترل کند.

فرمان دوچرخه

فرمان‌های مخصوص کودکان باید به راحتی و آزادانه بچرخند و به این منظور در آن‌ها بلبرینگ‌های اضافی کار می‌گذارند. برخی از دوچرخه‌ها سیستم تعلیقی به نام دمپر دارند که از ضربه خوردن جک دوچرخه جلوگیری می‌کند و کنترل فرمان را آسان‌تر می‌سازد. علاوه بر این، دستگیره‌ها نیز باید نرم و انعطاف‌پذیر باشند تا کف دست کودک را اذیت نکنند. دستگیره‌های حبابی می‌توانند از لیز خوردن دست‌ها جلوگیری کرده و از آسیب دیدن آن‌ها هنگام سقوط جلوگیری کنند.

ترمز

برای متوقف کردن دوچرخه راه‌های زیادی وجود دارد، اما وجود یک ترمز دستی دیگر روی دسته می‌تواند کمک شایانی به کودک بکند؛ به خصوص برای کودکانی که دوست دارند دور بر خود بچرخند. مطمئن شوید که فرزندتان واقعاً می‌تواند اهرم ترمز را بکشد؛ سفت یا خیلی بزرگ بودن ترمز فقط به او نشان می‌دهد که ترمز کردن بی‌فایده است!

چرخ‌ها

هنگام خرید دوچرخه استاندارد برای کودک دقت کنید که لاستیک‌های بادی سبک‌تر و راحت‌تر هستند و همچنین بهتر روی سطح‌های مختلف مخصوصا روی دست اندازها و موانع، حرکت می‌کنند. تقریبا تمامی دوچرخه‌های کودک دارای چرخ‌های ۱۲ اینچی (ISO 203) هستند.

زین

به دنبال یک زین راحت بروید که از وسط کمی فرو رفته باشد تا از لیز خوردن کودک به جلو جلوگیری کند. ارتفاع زین را طوری تنظیم کنید که فرزندتان بتواند هر دو پای خود را روی زمین بگذارد و با رشد کردن کودک، آن را بالاتر بیاورد. پدال‌های مناسب برای جلوگیری از لرزیدن پاها در طول دوچرخه‌سواری طولانی مفید خواهد بود.

قیمت دوچرخه برای کودک ۴ ساله

در این رده سنی دوچرخه‌ها دارای پدال و زنجیر برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها خواهند بود. دنده در این سن واقعا مورد نیاز نیست، زیرا وزن دوچرخه را زیاد می‌کند. در این سن تنها چیزی که نیاز است کودک بیاموزد، یادگیری مهارت‌های اساسی پدال زدن و ترمز کردن به موقع است. لزومی ندارد بیهوده او را درگیر عوض کردن دنده کنید. لاستیک ها اغلب چند منظوره هستند و اندازه چرخ‌ها معمولاً بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ است، اما گاهی اوقات به ۱۲ اینچ نیز می‌رسد.

هنگام خرید دوچرخه استاندارد برای کودکان ۴ ساله مطمئنا اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند، قیمت آن است.  قیمت این دوچرخه‌ کودک می‌تواند بسته به برند و کیفیت آن بستگی داشته باشد. تنها نکته‌ای که قبل از خرید باید به آن دقت کنید این است که تمام اجزای دوچرخه برای کودک راحت و اندازه باشند.

سایز مناسب دوچرخه برای ۱۰ سال

با افزایش سن بچه قاعدتا باید دوچرخه‌هایی با اجزای بزرگ‌تر نیز برای او انتخاب کنید. دوچرخه‌های ۲۴ اینچی با کیفیت خوب می‌توانند گزینه مناسبی برای این رده سنی باشند. برای خرید دوچرخه‌ی باکیفیت برای کودکان باید دقت کنید دوچرخه دارای یک قاب آلومینیومی سبک، رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی و دیگر اجزای راحت و نرم را باشد.

برای کودکانی که عاشق دوچرخه سواری در کوهستان یا سطوح ناهموار هستند، می‌توانید به دنبال دوچرخه‌ای با مقاومت بالا دارای دیسک‌های ۸-اسپید و زنجیر تک باشید. این دوچرخه‌ها سبک‌تر، راحت‌تر، بادوام‌تر و برای استفاده نیز آسان‌تر هستند. دوچرخه‌های استاندارد برای کودکان دارای آج‌های بلند و بزرگ است؛ زیرا بچه‌ها ظاهر چنین دوچرخه‌هایی را دوست دارند. سایز دوچرخه برای کودکان از ۱۲ شروع می‌شود و برای کودکان ۱۰ ساله نیز بهترین سایز می‌تواند سایز ۲۴ باشد.

چگونه سایز دوچرخه را اندازه گیری کنیم؟

در خرید دوچرخه‌ی استاندارد برای کودکان مهم‌ترین نکته سایز دوچرخه است. اینطور نیست که شما هر هفته دوچرخه خریداری کنید، به همین علت اهمیت به سایز دوچرخه امری بسیار ضروری است. در ادامه به شما می‌آموزیم چگونه سایز دوچرخه را اندازه‌گیری کنید.

به عنوان اولین قدم برای تعیین سایز دوچرخه لازم است که به جدول سایز دوچرخه نگاهی بیاندازید. تمام سایزهایی که در جدول زیر بیان شده براساس اندازه میله افقی دوچرخه تا زمین، فاصله زین تا فرمان و فاصله زیرن تا پدال تعیین شده‌اند. با دقت به سایزهای ذکر شده در جدول تا حدودی می‌توانید دوچرخه مناسب کودک را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که هنگام خرید دوچرخه استاندارد برای کودکان خود به توصیه‌های فروشنده به خوبی دقت کنید.

دوچرخه سایز ۲۴ مناسب چه سنی است؟

دوچرخه‌های سایز ۲۴ برای بچه‌ها معمولا برای آن دسته از کودکانی که بین ۱۴۵ تا ۱۶۰ سانتی‌متر طول دارند مناسب است. این نوع دوچرخه‌ها می‌توانند برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال، البته بسته به قد و وزن کودک، به خوبی عمل کنند.

دوچرخه سایز ۲۰ مناسب چه سنی است؟

همانطور که در جدول بالا نشان داده می‌شود، ارتفاع بین صندلی و پدال دوچرخه ۲۰ چیزی بین ۵۳ تا ۶۳ است و می‌تواند برای کودکان ۵ تا ۸ سال مناسب باشد. این سایز دوچرخه برای کودکانی با قد ۱۱۳ تا ۱۴۴ سانتی‌متر ساخته شده است.

دوچرخه سایز ۱۶ مناسب چه سنی است؟

دوچرخه سایز ۱۶ دارای ارتفاع داخلی بین ۴۵ تا ۵۵ است و برای کودکانی با قد بین ۹۶ تا ۱۱۰ سانتی متر و رده سنی حدود ۳ تا ۶ سال ساخته شده است.

قیمت دوچرخه سایز ۲۰

سایز ۲۰ دوچرخه استاندارد برای کودکان به دلیل داشتن حجم بالاتر و به کار رفتن لوازم کمکی همچون دنده و… می‌تواند نسبت به سایر دوچرخه‌ها گران‌تر باشد. شایان ذکر است که قیمت دوچرخه استاندارد برای کودکان به برند و لوازم به کار رفته در آن نیز بستگی دارد.

قیمت دوچرخه سایز ۲۰ دخترانه

دوچرخه سایز ۲۰ دخترانه دارای سایز کوچک‌تر و لوازم ظریف‌تری نسبت به نمونه پسرانه آن است و قیمت آن نیز همانند سایر دوچرخه‌ها به عواملی مانند تجهیزات، جنس لوازم به کار رفته در آن و برند بستگی دارد.

خرید اینترنتی دوچرخه

بعد از اینکه با نکات خرید دوچرخه کودک آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینترنتی بروید و انواع مختلف دوچرخه‌ها را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. تنوع مدل و قیمت انواع دوچرخه در فروشگاه اینترنتی بایکی لند بسیار بالاست. و دوچرخه ها به صورت مونتاژ شده و در کارتن ارسال می گردد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =