Banner Image

معرفی ۱۰ نمونه از بهترین کوله پشتی کوهنوردی

امتیاز دهید

هر کوهنورد می‌داند که فتح قله، چیزی بیش از یک تلاش یا ورزش فیزیکی محسوب می‌شود. کوهنوردی یک تجربه همه‌جانبه است که می‌تواند روحیه انسان را متحول سازد و انرژی از دست رفته را به او بازگرداند، اما بیش از هر چیز به تجهیزات مناسب نیاز دارد. در میان تجهیزات ضروری کوهنوردی، یک کوله پشتی قابل اطمینان و خوش‌دست مهم‌ترین چیزی است که باید در همان ابتدای کار تهیه شود. چه یک کوهنورد باتجربه باشید یا یک ماجراجوی تازه‌کار، خرید بهترین کوله پشتی کوهنوردی می‌تواند مسیر فتح قله‌ها را برایتان هموارتر و سختی‌ها را آسان سازد.

در این مقاله به معرفی چند مدل از پرفروش‌ترین کوله پشتی‌های کوهنوردی می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:۱۰ کیف لپ‌تاپ که خیالتان را راحت می‌کند!

۱. کوله پشتی کوهنوردی ۶۵ لیتری فوروارد FCLT8020

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۴۶×۲۵×۵۸ سانتی‌متر
وزن ۸۷۰ گرم
جنس برزنت
قابلیت شستشو دارد
تعداد جیب‌ها چهار جیب خارجی + یک جیب داخلی
نحوه حمل رو دوشی، تک بند، دو بندی، دستی

این کوله پشتی کوهنوردی از برند فوروارد از جنس برزنت مقاوم ساخته شده و قابلیت شستشو دارد. حجم داخلی آن ۶۵ لیتر بوده و ۴ جیب خارجی و یک جیب داخلی در آن تعبیه شده که امکان قرار دادن وسایل مختلف را به شما می‌دهد. جیب زیپی شبرنگی که در قسمت جلوی کوله قرار گرفته، برای قرار دادن لوازمی که نیاز دارید به آن‌ها دسترسی سریع و آسان داشته باشید کاملاً مناسب است. شما می‌توانید این کوله پشتی را به روش‌های مختلف از جمله دستی و رو دوشی حمل کرده، انواع وسایل را در آن قرار داده و برای مسافرت‌های چند روزه از آن استفاده کنید. این کوله پشتی به شانه‌ها و کمر شما فشار کمتری وارد می‌کند، زیرا به صورت ارگونومیک طراحی شده و برای جلوگیری از ساییده شدن کفی آن، در زیر کوله پشتی استوک تعبیه شده است.

ت جلوی کوله قرار گرفته، برای قرار دادن لوازمی که نیاز دارید به آن‌ها دسترسی سریع و آسان داشته باشید کاملاً مناسب است. شما می‌توانید این کوله پشتی را به روش‌های مختلف از جمله دستی و رو دوشی حمل کرده، انواع وسایل را در آن قرار داده و برای مسافرت‌های چند روزه از آن استفاده کنید.

۲. کوله پشتی کوهنوردی ۵۰ لیتری پکینیو مدل Everest

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۶۶×۳۰×۲۰ سانتی‌متر
وزن ۱۴۰۰ گرم
جنس برزنت، پلی استر
قابلیت شستشو دارد
تعداد جیب‌ها پنج جیب خارجی + یک جیب داخلی
نحوه حمل دو بندی، دستی، کمری

کوله مدل اورست به دلیل زیبایی و کیفیت بالای خود، مورد توجه و استقبال بسیاری از کوهنوردان قرار گرفته است. سگک و سر زیپ‌های این کوله توسط YKK ژاپن تولید شده‌اند که جزو مقاوم‌ترین سگک‌ها و سر زیپ‌ها محسوب می‌شود. در تولید این محصول از پارچه 420d nylon (برای کف کوله) و 600d nylon (رویه کوله) استفاده شده است. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به پوشش ضدآب و ضد آلودگی بلبرینگ و کاور ضد باران فسفری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:هدیه برای مرد چی بخریم؟ (22 پیشنهاد جذاب)

این بهترین کوله پشتی کوهنوردی از برند پکینیو بوده که از شرکت‌های معتبر در ساخت کوله کوهنوردی به شمار می‌رود.

۳. کوله پشتی کوهنوردی ۱۰+۵۰ لیتری دیوتر مدل Aircontact Lite

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۲۶×۳۰×۸۰ سانتی‌متر
وزن ۱۷۵۰ گرم
جنس پلی آمید، پلی استر
قابلیت شستشو دارد
تعداد جیب‌ها پنج جیب خارجی + یک جیب داخلی
نحوه حمل دو بندی، پوشیدنی

این کوله پشتی از برند دیوتر مانند سایر مدل‌های این سری، از سیستم پشتی Aircontact بهره می‌برد که مختص کوله پشتی‌های همین برند است. این سیستم پیشرفته و کاربردی به کاربران این امکان را می‌دهد که بارهای سنگین داخل کوله را به راحتی حمل کنند. همچنین فناوری EXPAND VOLUME در ساخت این بهترین کوله پشتی کوهنوردی به کار رفته که با استفاده از آن می‌توان حجم کوله را به ۶۰ لیتر افزایش داد. این مدل برای فعالیت‌های ترکینگ، هایکینگ، تور چند روزه و کمپینگ گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید:بهترین ساعت هوشمند سامسونگ سال 2023

این کوله پشتی از برند دیوتر مانند سایر مدل‌های این سری، از سیستم پشتی Aircontact بهره می‌برد که مختص کوله پشتی‌های همین برند است.

۴. کوله پشتی کوهنوردی ۲۰ لیتری کچوا مدل MH500-L

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۲۰×۳۰×۶۰ سانتی‌متر
وزن ۱۲۷۰ گرم
جنس پلی استر
قابلیت شستشو دارد
تعداد جیب‌ها سه جیب خارجی + یک جیب داخلی
نحوه حمل رو دوشی

این بهترین کوله پشتی کوهنوردی و یک مدل بسیار راحت است که برای کوهنوردان معمولی گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود. سازنده این مدل را به گونه‌ای طراحی کرده که شما بتوانید گزینه مناسب با ساختار بدن خود را انتخاب کنید: سایز S برای قد زیر ۱۷۰ سانتی‌متر و سایز L برای قد ۱۷۰ سانتی‌متر به بالا. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به مقاومت در برابر آب، محفظه شامل آلبوم کارت شناسایی و جیب بیرونی و کاور باران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:بهترین پاور بانک خورشیدی موجود در بازار

این بهترین کوله پشتی کوهنوردی و یک مدل بسیار راحت است که برای کوهنوردان معمولی گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود.

۵. کوله پشتی کوهنوردی ۷۰ لیتری مدل ضدآب 1402

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۷۵×۳۵×۲۳ سانتی‌متر
وزن ۸۴۵ گرم
جنس انعطاف‌پذیر-مواد مصنوعی
قابلیت شستشو دارد
نحوه حمل تک بند، پوشیدنی

اگر به دنبال گزینه‌ای ضدآب و مقرون به صرفه با کیفیتی مناسب هستید، این بهترین کوله پشتی کوهنوردی برای شما است. جنس پارچه آن خارجی و ضدآب (پارچه خلبانی) بوده و قابلیت شستشو دارد. آستر باکیفیتی در سراسر کوله به کار رفته، پد عرق‌گیر در پشت آن دوخته شده و بند کمری و مقاوم آن، توازن بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. بندهای اضافی در جلو و پایین کوله که با سگک قابل مهار شدن هستند، امکان بستن کیسه خواب، زیرانداز، پتو، چادر و غیره را به شما می‌دهند. از قابلیت‌های این کوله می‌توان به مقاومت در برابر آب و شوک‌های ضربه‌ای اشاره کرد.

اگر به دنبال گزینه‌ای ضدآب و مقرون به صرفه با کیفیتی مناسب هستید، این بهترین کوله پشتی کوهنوردی برای شما است.

۶. کوله پشتی کوهنوردی ۳۰ لیتری هاورگلاید مدل متحرک لغزان 001

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۶۰×۲۰×۳۵ سانتی‌متر
وزن ۳۰۰۰ گرم
جنس برزنت
قابلیت شستشو دارد
نحوه حمل دو بندی

اگر بودجه کافی برای خرید یک کوله پشتی باکیفیت اما کمی گران قیمت را دارید، این بهترین کوله پشتی کوهنوردی برای شما است. شرکت هاورگلاید در ساخت این کوله پشتی از تکنولوژی لغزان بهره می‌گیرد که فشار و ضربه وارده از سمت کوله به بدن در حین استفاده را کمتر می‌کند و به واسطه فنرهایی، اثر ضربات را کاهش می‌دهد. برخی از قابلیت‌های کاربردی این کوله عبارتند از زیپ دسترسی سریع، قابلیت نصب اسکی بر روی کوله، طبقه مجزای حمل کرامپون و غیره.

بیشتر بخوانید:مقایسه اپل واچ اولترا و سری ۸: کدام ارزش خرید دارد؟

اگر بودجه کافی برای خرید یک کوله پشتی باکیفیت اما کمی گران قیمت را دارید، این بهترین کوله پشتی کوهنوردی برای شما است.

۷. کوله پشتی کوهنوردی برساد مدل Bb 103 tactical+

مشخصات محصول
وزن ۱۳۰۰ گرم
جنس برزنت
قابلیت شستشو دارد
تعداد جیب پنج جیب خارجی و سه جیب داخلی
نحوه حمل دو بندی

این محصول برای کسانی که وسایل زیادی با خود به سفر می‌برند بهترین کوله پشتی کوهنوردی است و با طراحی خاص و منحصر به فرد خود، برای کوهنوردی، کمپینگ، پیاده‌روی، طبیعت‌گردی، گذراندن تعطیلات و مسافرت کاربرد دارد. شما می‌توانید انواع وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ و تبلت، هندزفری، پاور بانک، ظرف غذا و مواد خوراکی، لباس، وسایل شخصی و غیره را در آن قرار دهید و به راحتی کیسه خواب یا پتوی خود را به آن متصل سازید.

این کوله همچنین همراه با یک کیف دوشی و یک کیف کمری ارائه می‌شود که بر روی محفظه اصلی نصب شده و قابلیت جدا شدن و استفاده مجزا را دارند. بندهای پشت و بند کمری کوله قابل جدا شدن هستند و برای راحتی حمل، پشت کیف و زیر بندها پد تهویه هوا دوخته شده است. کوله پشتی Bb 103 tactical+ برساد با ظرفیت ۳۵ لیتر، یک گزینه بسیار بادوام و مقاوم در برابر سایش، ضد آب و قابل شستشو به شمار می‌رود.

این کوله همچنین همراه با یک کیف دوشی و یک کیف کمری ارائه می‌شود که بر روی محفظه اصلی نصب شده و قابلیت جدا شدن و استفاده مجزا را دارند.

۸. کوله پشتی کوهنوردی ۵۰+۱۰ لیتر فورکلاز مدل MT900

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۶۹×۴۳×۳۵ سانتی‌متر
وزن ۲۴۰۰ گرم
جنس پلی‌پروپیلن، پلی‌آمید، پلی‌اورتان، پلی‌اتیلن
قابلیت شستشو دارد
تعداد جیب ده جیب داخلی
نحوه حمل دو بندی

این بهترین کوله پشتی کوهنوردی از برند فرانسوی فورکلاز بوده که با حجم ۵۰ لیتر (قابل افزایش تا ۶۰ لیتر) تولید شده و برای کسانی مناسب است که قصد دارند به کوهنوردی چند روزه بروند. کوله پشتی MT900 از سری SYMBIUM بوده که از راحت‌ترین سری‌های کوله پشتی فورکلاز به شمار می‌رود و ترکیبی از دوام و راحتی حمل را به ارمغان می‌آورد. راحتی آن ناشی از تعادلی است که در طول کوهنوردی ایجاد شده و با راه رفتن نامتعادل، کوهنورد را خسته نمی‌کند. در ساختار آن میله آلومینیومی به کار رفته که فشار را کاهش و به پشت اجازه تهویه را می‌دهد. پارچه کوله نیز از پلی استر ۶۰۰ دنیر و پلی‌آمید تشکیل شده که دوام بسیار بالایی دارند. این کوله همچنین دارای محفظه کمل بک است.

این بهترین کوله پشتی کوهنوردی از برند فرانسوی فورکلاز بوده که با حجم ۵۰ لیتر (قابل افزایش تا ۶۰ لیتر) تولید شده و برای کسانی مناسب است که قصد دارند به کوهنوردی چند روزه بروند.

۹. کوله پشتی کوهنوردی ۸۰ لیتری فورکلاز مدل TRAVEL 900

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۳۰×۳۵×۷۵ سانتی‌متر
وزن ۲۵۰۰ گرم
جنس پلی‌پروپیلن، پلی‌آمید، پلی استر، پلی‌اورتان، پلی‌اتیلن
قابلیت شستشو دارد
نحوه حمل رو دوشی

این کوله پشتی از برند فورکلاز به گونه‌ای طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد به هر جای دنیا که می‌خواهید سفر کنید.

از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به جیب‌های قابل قفل و یک کیف اضافه در قسمت بالایی اشاره کرد. پارچه‌های آن نیز تقویت شده و جیب‌های بسیار بادوامی روی آن دوخته شده‌اند. سیستم EASYFIT به شما اجازه می‌دهد بندهای این بهترین کوله پشتی کوهنوردی را به راحتی متناسب با جثه خود تنظیم کنید. این کوله همچنین دارای روکش بارانی برای محافظت از محتویات داخل آن در زمان بارندگی است.

 

۱۰. کوله پشتی کوهنوردی ۳۲ لیتری کاراکال مدل ca-3

مشخصات محصول
ابعاد خارجی ۵۰×۴۰×۵۰ سانتی‌متر
وزن ۸۸۰ گرم
جنس پارچه، برزنت
قابلیت شستشو دارد
نحوه حمل رو دوشی، تک بند

کوله پشتی کاراکال مدل ca-3 آخرین گزینه از لیست بهترین کوله پشتی کوهنوردی ما است که با داشتن ۳۲ لیتر حجم و استایلی زیبا و اسپرت، برای برنامه‌های کوهنوردی یک ‌روزه و دوچرخه‌سواری گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. این محصول از پارچه با کیفیت مناسب و دوخت مقاومی تشکیل شده و تمام زیپ‌ها و سگک‌های آن تولیدشده توسط YKK ژاپن هستند. بندهای آن نیز قابل تنظیم بوده و به شما اجازه می‌دهند کوله پشتی را متناسب با بدن خود تنظیم کنید. قسمت پشتی کوله دارای توری است که با ایجاد فاصله میان کمر و پشت کوله، مانع عرق کردن می‌شود. از جمله سایر قابلیت‌های آن می‌توان به سوت نجات برای مواقع اضطراری، بند نگهدارنده مخصوص حمل باتوم و غیره اشاره کرد.

از جمله سایر قابلیت‌های آن می‌توان به سوت نجات برای مواقع اضطراری، بند نگهدارنده مخصوص حمل باتوم و غیره اشاره کرد.

سخن پایانی

انتخاب بهترین کوله پشتی کوهنوردی تصمیمی حیاتی است که می‌تواند بر سفرهای شما تأثیر قابل توجهی بگذارد. در این مقاله به معرفی ۱۰ مورد از بهترین کوله پشتی‌های کوهنوردی پرداختیم. این کوله‌پشتی‌ها که با طراحی نوآورانه و تکنولوژی‌های مدرن ساخته شده‌اند، همراهان ضروری هر کوهنورد به شمار می‌روند و متناسب با نیازهای منحصر به ‌فرد او، کاربردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند. با انتخاب کوله پشتی کوهنوردی مناسب، می‌توانید سفری بدون چالش و راحت را برای خود رقم بزنید!

سوالات متداول

  • چگونه کوله پشتی کوهنوردی را تمیز کنیم؟

کوله پشتی خود را به طور مرتب با پاک کردن کثیفی‌ها و زباله‌هایی که داخل آن جمع می‌شود، تمیز کنید. از به کار بردن مواد شیمیایی قوی خودداری کرده و هر گونه پارگی یا ساییدگی را به سرعت ترمیم کنید.

  • وزن توصیه ‌شده برای کوله پشتی کوهنوردی چقدر است؟

وزن کوله پشتی کوهنوردی بستگی به نوع صعود و مدت زمان سفر شما دارد. به طور کلی، یک کوله پشتی کوهنوردی نباید از ۲۰ تا ۲۵ درصد وزن بدن شما بیشتر باشد تا بتوانید راحت حرکت کنید.

  • آیا می‌توان از کوله پشتی هایکینگ برای کوهنوردی استفاده کرد؟

کوله‌پشتی‌های کوهنوردی را می‌توان برای صعودهای آسان‌تر استفاده کرد، اما کوله‌پشتی هایکینگ قابلیت‌های لازم برای مقابله با چالش‌ها و الزامات منحصر به ‌فرد کوهنوردی مانند حمل وسایل، راحتی استفاده در زمین‌های ناهموار و تحمل شرایط آب و هوایی سخت را ندارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =