Banner Image
مشخصات تیگو 7

مشخصات چری تیگو 7 + تست و بررسی کامل

امتیاز دهید

نسل نخست چری تیگو 7 را باید اولین خودروی چینی در بازار ایران دانست که با طراحی روز و مدرن خود شروع به تغییر دید مشتریان ایرانی نسبت به خودروهای چینی کرده است. مشخصات تیگو ۷ پرو در کنار طراحی جذاب آن و البته لیست قابل قبولی در سطح امکانات، سبب شد تا این خودرو بتواند به موفقیت بیشتری در مقایسه با سایر خودروهای چینی بازار دست پیدا کند.
موفقیت تیگو ۷ سبب شد تا نسل بعدی این خودرو نیز هم‌زمان با بازار جهانی تحت نام تیگو ۷ پرو وارد بازار ایران شود. البته این خودروها دیگر با نام چری در ایران عرضه نمی‌شوند و محصولات چری در بازار ایران با برند جدید به نام فونیکس عرضه شده‌اند. زبان طراحی جدید، لیست امکانات بسیار خوب در کنار مشخصات تیگو ۷ پرو سبب شدند تا نسل دوم حتی موفق‌تر از نسل قبل ظاهر شود و به فروش قابل توجهی دست پیدا کند. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو خواهیم پرداخت.

چری تیگو 7

موفقیت تیگو ۷ سبب شد تا نسل بعدی این خودرو نیز هم‌زمان با بازار جهانی تحت نام تیگو ۷ پرو وارد بازار ایران شود.

بیشتر بدانید:جلوبندی خودرو [معرفی انواع قطعات جلوبندی]

بررسی امکانات تیگو 7 پرو

با وارد شدن به داخل کابین چری تیگو ۷ پرو متوجه خواهید شد که طراحی کابین بسیار به خودروهای روز نزدیک است و هم از نظر کیفیت و هم ارگونومی پیشرفت بسیاری کرده است. اگر بخواهیم به برخی از امکانات تیگو ۷ پرو بپردازیم باید به پشت آمپر تمام دیجیتالی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، تهویه مطبوع دوگانه دیجیتال، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم فرود از سراشیبی، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، سیستم تغییر حالت‌های رانندگی، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، مانیتور فابریک و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

بررسی امکانات تیگو 7 پرو

طراحی کابین بسیار به خودروهای روز نزدیک بوده و هم از نظر کیفیت و هم ارگونومی پیشرفت بسیاری کرده است.

آشنایی با مشخصات تیگو 7

تیگو ۷ پرو از پیشرانه یکسانی نسبت به تیگو ۷ برخوردار بوده، اما تغییراتی در مجموعه فنی اعمال شده است که سبب شده‌اند در مدل پرو شاهد قدرت و گشتاور کمی بهتری در مقایسه با نسل قبل باشیم. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر تیگو می‌تواند ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین گیربکس دوبل کلاچ نسل قبلی نیز جای خود را به یک گیربکس ضریب متغیر (CVT) جدید داده است که می‌تواند به شکل هوشمند ۹ دنده فرضی را در اختیار راننده قرار دهد.

بیشتر بدانید:موتور خودرو چگونه کار میکند؟

با اینکه تیگو ۷ پرو یک شاسی بلند است، اما مانند اکثر چینی‌های بازار، در این خودرو نیز خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست و نیروی موتور مانند بسیاری از خودروهای سواری و هاچ بک تنها به محور جلو انتقال پیدا می‌کند. البته این را نمی‌توان عیب بزرگی دانست چون کم‌تر کسی با چنین خودروهایی به آفرود می‌رود و بیشتر استفاده در شهر و جاده است. در ادامه در جدول زیر می‌توانید مشخصات تیگو ۷ پرو را به طور دقیق‌تری مطالعه کنید.

موتور ۴ سیلندر خطی توربو
قدرت موتور ۱۵۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور موتور ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه
حجم موتور ۱۴۹۸ سی‌سی
جعبه دنده ۹ سرعته CVT
وزن ۱۴۰۱ کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک بنزین ۵۱ لیتر
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
ابعاد ۴۵۰۰ طول، ۱۸۴۲ عرض، ۱۷۵۶ ارتفاع

معایب و مزایای تیگو 7 پرو

در ادامه به بررسی مزایا و معایب تیگو 7 پرو می‌پردازیم:

معایب و مزایای تیگو 7 پرو

اصلی‌ترین مزایای تیگو ۷ پرو در بازار شامل طراحی جذاب، کیفیت ساخت بهتر در مقایسه با دیگر خودروهای چینی و… است

مزایای تیگو ۷ پرو

اصلی‌ترین مزایای تیگو ۷ پرو در بازار شامل طراحی جذاب، کیفیت ساخت بهتر در مقایسه با دیگر خودروهای چینی، لیست کامل امکانات، شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش، توانایی حرکتی قابل قبول، مصرف سوخت کم، گیربکس جدید و فضای کابین مناسب هستند.

معایب تیگو ۷ پرو

از نکات منفی تیگو ۷ پرو نیز می‌توان به تک دیفرانسیل بودن، نیاز به دقت در مراقبت و نگهداری به دلیل توربوشارژر بودن موتور، کندی گیربکس (CVT) و در نهایت قیمت بالای این خودرو اشاره کرد.

بیشتر بدانید:نحوه قیمت گذاری خودرو کارکرده؛ محاسبه و تخمین قیمت خودرو!

رقبای تیگو 7 پرو

تقریباً تمام رقبای تیگو ۷ پرو در بازار، هم‌وطنان این خودرو هستند. از بین این رقبا می‌توان به لاماری، بهمن فیدلیتی و بهمن دیگنیتی اشاره کرد. در بین رقبا، بهمن فیدلیتی به نوعی خواهرخوانده تیگو ۷ پرو محسوب می‌شود چون آن نیز محصول یکی از زیر مجموعه‌های چری است و از موتور یکسانی با تیگو ۷ استفاده می‌کند. مشخصات موتور فیدلیتی بسیار شبیه به مشخصات تیگو ۷ پرو بوده، البته گیربکس فیدلیتی دوبل کلاچ است و همین کفه ترازو را به نفع تیگو ۷ پرو تغییر می‌دهد. لاماری هم قدرت و طراحی خوبی دارد اما ایراد آن ضعف در شبکه فروش و خدمات پس از فروش است که به هیچ وجه با تیگو قابل قیاس نیست. دیگنیتی هم خودروی موفقی است و طراحی خیلی جالبی دارد، اما به اندازه تیگو ۷ پرو فضای کابین کاربردی نداشته و همین سبب شده است تا فروش آن نسبت به تیگو ۷ پرو کم‌تر باشد.

رقبای تیگو 7 پرو

تقریباً تمام رقبای تیگو ۷ پرو در بازار، هم‌وطنان این خودرو هستند

کلام آخر

اگر به دنبال خرید یک کراس اوور صفر کیلومتر هستید که طراحی مناسب، امکانات خوب و توانایی حرکتی متوسط داشته باشد، بی‌شک چری تیگو ۷ پرو یکی از بهترین گزینه‌های شما است. شبکه فروش و خدمات پس از فروش چری در بازار ایران یک سر و گردن بالاتر از سایر برندهای چینی است و همین می‌تواند خیال مشتریان را تا حد زیادی راحت کند. گرچه قیمت قطعات برخی خودروهای چینی پایین نیست، اما گارانتی کاملی نیز روی محصولات چری ارائه می‌شود.

خودرو چری

گرچه قیمت قطعات برخی خودروهای چینی پایین نیست، اما گارانتی کاملی نیز روی محصولات چری ارائه می‌شود

سوالات متداول

  1.  تیگو ۷ با تیگو ۷ پرو چه تفاوت فنی دارد؟
    اصلی‌ترین تفاوت تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو در گیربکس آن‌ها است. تیگو ۷ از یک گیربکس دوبل کلاچ استفاده می‌کند، ولی در نسخه پرو این گیربکس با یک نمونه ضریب متغیر (CVT) جایگزین شده است.
  2.  شتاب صفر تا صد تیگو ۷ پرو چقدر است؟
    تیگو ۷ پرو به کمک موتور ۱۵۷ اسب بخار توربو خود می‌تواند در حدود ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
  3.  مصرف سوخت شهری و جاده‌ای تیگو ۷ پرو چقدر است؟
    فونیکس تیگو ۷ پرو در شهر ۱۱.۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و مصرف جاده‌ای آن ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =