Banner Image
چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم

چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم؟

امتیاز دهید

مشکلات مربوط به دکمه پاور یک اتفاق رایج در ساعت‌های هوشمند است. البته ریشه این مشکل می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال شاید برای مدت طولانی از ساعت خود استفاده نکرده‌اید یا ساعتتان دچار آسیب فیزیکی شده است. ریشه مشکل هرچه باشد، می‌توانید ساعت هوشمند را بدون دکمه پاور هم روشن کنید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم، این مقاله برای شما نوشته شده است!

ساعت هوشمند وسیله‌ای مفید است که شما را از فعالیت‌ها و تمرینات ورزشی روزانه‌تان باخبر نگه می‌دارد. یادگیری برخی از ویژگی‌های اساسی در مورد ساعت هوشمند، به شما کمک خواهد کرد تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید؛ بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه روشن کردن ساعت هوشمند بدون دکمه پاور و سایر نکات مربوط به راه‌اندازی این گجت‌های کاربردی را بررسی کنیم.

چرا دکمه پاور ساعت هوشمند کار نمی‌کند؟

ساعت‌های هوشمند ابزاری پیشرفته برای افرادی به شمار می‌روند که دوست دارند ترندها را دنبال کنند. ساعت‌های هوشمند در انواع و اقسام مختلف با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند.

دکمه پاور ساعت هوشمند

اگر ساعت هوشمند خود را به مدت ۴ یا ۵ روز بدون شارژ کردن رها کنید، ممکن است دکمه پاور آن از کار بیفتد.

دوام این مدل‌ها بستگی به قدرت باتری و حالت نمایش آن‌ها دارد؛ اما کار نکردن دکمه پاور ساعت‌های هوشمند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • اگر ساعت هوشمند خود را به مدت ۴ یا ۵ روز بدون شارژ کردن رها کنید، ممکن است دکمه پاور آن از کار بیفتد.
  • گاهی اوقات، دکمه پاور کار نمی‌کند زیرا قدرت و کارایی خود را از دست داده است. این بیشتر در ساعت‌های هوشمند ارزان‌قیمت اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند در ساعت‌های گران نیز رخ دهد. علاوه بر این، اگر دکمه پاور را به طور تصادفی و غیر ضروری زیاد فشار دهید، احتمال خراب شدن آن وجود دارد.

چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم (بدون دکمه پاور)

ساعت‌های هوشمند معمولاً دارای یک دکمه پاور هستند که با فشار دادن آن، ساعت روشن می‌شود؛ اما خرید ساعت هوشمند با چالش‌هایی نیز همراه است که این چالش‌ها می‌توانند برای کاربر دردسرساز باشند. علاوه بر عمر کوتاه، ساعت‌های هوشمند پس از استفاده زیاد از دکمه پاور، قدرت خود را از دست می‌دهند.

روشن کردن ساعت هوشمند

حتی اگر دکمه پاور ساعت هوشمند غیرفعال باشد می‌توانید ساعت را روشن کنید

بنابراین ممکن است دکمه پاور ساعت هوشمند شما به طور ناگهانی خراب شود، اما همچنان باید یک راهکار برای استفاده از دستگاه بیابید. حتی اگر دکمه پاور آن غیرفعال باشد می‌توانید ساعت را روشن کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم، راهکارهایی که در ادامه آورده‌ایم را امتحان کنید:

۱. دفترچه راهنمای ساعت هوشمند را بخوانید

با توجه به انواع مختلف مدل‌های ساعت هوشمند موجود در بازار، احتمال اینکه راه‌حل مشکلتان را در دفترچه راهنمای محصول پیدا کنید زیاد است. برخی از برندها راهکارهای دقیقی را برای مشکل شما ارائه می‌دهند. این مشکلات اغلب برای ساعت‌های هوشمند اتفاق می‌افتند و مسئله روشن نشدن ساعت بسیار رایج است؛ بنابراین، ممکن است بتوانید راه‌حل را در دفترچه راهنمای محصول پیدا کنید.

۲. ساعت هوشمند را خاموش و دوباره راه‌اندازی کنید

از آنجایی که دکمه پاور ساعت کار نمی‌کند، باید از تلفن هوشمندی که با ساعت pair کرده‌اید برای این کار کمک بگیرید. اکثر ساعت‌های هوشمند برای انجام تنظیمات لازم هنگام راه‌اندازی با یک گوشی هوشمند pair می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از گوشی آن را خاموش کرده و مجدداً راه اندازی کنید.

اما هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود، از لمس صفحه ساعت هوشمند به طور همزمان خودداری کنید. اجازه دهید گوشی‌تان بقیه کار را انجام دهد.

۳. دکمه وسط یا دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید

این سریع‌ترین ترفندی است که می‌توانید امتحان کنید. اکثر ساعت‌های هوشمند دارای یک دکمه کناری هستند که با دکمه پاور فرق می‌کند. می‌توانید دکمه وسط را برای حدود ۳۰ ثانیه فشار دهید تا ساعت هوشمند روشن شود. اگر دکمه دیگری به جز پاور وجود ندارد، دکمه پاور را فشار دهید و ۳۰ ثانیه نگه دارید. اگر این روش نیز جواب نداد، به سراغ روش بعدی بروید.

۴. ساعت هوشمند را شارژ کنید

ساعت هوشمند دستگاهی است که به اندازه گوشی نیاز به توجه دارد. بسیاری از ساعت‌های هوشمند از کار می‌افتند زیرا کاربر در نگهداری از آن‌ها سهل‌انگاری می‌کند. معمولاً اگر ساعت هوشمند را چندین روز شارژ نکنید، خود به خود خاموش می‌شود.

شارژ کردن ساعت هوشمند

اگر ساعت هوشمند را چندین روز شارژ نکنید، خود به خود خاموش می‌شود

در نتیجه این سهل‌انگاری، دکمه پاور ساعت نیز گاهی اوقات از کار می‌افتد. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید ساعت خود را روی داک شارژ قرار دهید. در این حالت از گزینه جایگزین برای شارژ ساعت استفاده نکنید و همان شارژری را که با خود ساعت از فروشنده تحویل گرفتید مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ساعت هوشمند چگونه شارژ می‌شود؟

اگر ساعت هوشمند به طور کامل به شارژر متصل شود روشن خواهد شد. این بار دیگر نیازی نیست دکمه پاور را فشار دهید. این پروسه مدتی طول خواهد کشید؛ اما یک روش قابل اعتماد است و نسبت به روش‌های بعدی، به زمان کمتری نیاز دارد.

۵. باتری ساعت را تعویض کنید

اگر هنوز هم نمی‌دانید چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم، خوب است بدانید که گاهی اوقات، ساعت هوشمند به دلیل خرابی باتری روشن نمی‌شود؛ بنابراین باتری خود را بررسی کنید تا ببینید در شرایط خوبی است یا خیر. اگر باتری خراب شده، باید آن را برای تعویض نزد یک تعمیرکار ماهر برده و سپس دوباره آن را روشن کنید.

چگونه ساعت هوشمند را به گوشی همراه متصل کنیم؟

اکنون که می‌دانیم نحوه روشن کردن ساعت هوشمند بدون دکمه پاور چگونه است، بد نیست که نحوه راه‌اندازی و استفاده از این دستگاه را نیز بررسی کنیم. البته قبل از شروع به راه‌اندازی ساعت هوشمند، یک سری نکات هستند که باید مد نظر قرار دهید. یکی از این نکات مهم، سازگاری ساعت هوشمند با سیستم عامل گوشی است.

متصل کردن ساغت هوشمند به گوشی

اگر ساعت هوشمند شما با سیستم‌عامل Wear OS کار می‌کند، هم با گوشی‌های اندرویدی و هم با آیفون سازگار خواهد بود

اگر ساعت هوشمند شما با سیستم‌عامل Wear OS کار می‌کند، هم با گوشی‌های اندرویدی و هم با آیفون سازگار خواهد بود. یک نکته مهم دیگر، شارژ ساعت و گوشی است. شارژ این دو دستگاه باید به اندازه کافی باشد تا طی مراحل راه‌اندازی هیچکدام از آن‌ها خاموش نشوند. پس از بررسی این دو نکته، می‌توانید از دستورالعمل‌های زیر برای راه‌اندازی اسمارت واچ خود استفاده کنید:

اتصال اپل واچ به گوشی اپل

اگر Apple Watch Series 3 یا بالاتر با سیستم‌عامل WearOS 7 دارید، باید آن را با iOS 14 به بالا جفت کنید. پس از اطمینان از سازگاری این دو، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه کناری اپل واچ خود را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایش آن ظاهر شود.
  • گوشی آیفون خود را به ساعت نزدیک کند تا صفحه جفت شدن در گوشی نشان داده شود، سپس برای ادامه اتصال گزینه Continue را انتخاب کنید.
  • نرم‌افزار اتصال ساعت هوشمند را روی گوشی آیفون خود باز کرده و Pair New Watch را بزنید.
  • گزینه Set up for myself را انتخاب کنید تا دو دستگاه باهم جفت شوند.

اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی آیفون یا اندروید

ساعت شیائومی با تمامی دستگاه‌های جدید اندروید و iOS سازگار بوده و می‌توان آن را به گوشی‌هایی که با سیستم‌عامل اندروید 4.4 یا iOS 9.0 به بالا کار می‌کنند متصل کرد.

اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی آیفون یا اندروید

ساعت شیائومی با تمامی دستگاه‌های جدید اندروید و iOS سازگار است.

جهت اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی همراه خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن Xiaomi Wear and Wear OS را از اپل استور یا گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
  • بلوتوث گوشی و ساعت هوشمند را روشن کنید.
  • برنامه Wear OS Google را نیز دانلود و نصب کنید.
  • برنامه Xiaomi Wear and Wear OS را اجرا کرده و دستورالعمل‌های مربوط به جفت کردن گوشی با ساعت هوشمند را طی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه با ساعت هوشمند زنگ بزنیم؟

اتصال گلکسی واچ به گوشی هوشمند

برای استفاده کامل از تمام ویژگی‌های جالب و مفید گلکسی واچ، باید نرم‌افزار Galaxy Wearable را روی گوشی خود دانلود کنید. البته اگر گوشی همراهتان در دسترس نیست، می‌توانید با دانستن اینکه چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم ساعت هوشمند را بدون تلفن تنظیم کرده و بعداً آن را با اپلیکیشن Galaxy Wearable جفت کنید.

اتصال گلکسی واچ به گوشی هوشمند

برای استفاده کامل از تمام ویژگی‌های جالب و مفید گلکسی واچ، باید نرم‌افزار Galaxy Wearable را روی گوشی خود دانلود کنید

در ادامه هر دوی این روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

اتصال از طریق ساعت:

  • مطمئن شوید که گلکسی واچ شما شارژ کافی دارد، سپس دکمه کناری آن را فشار دهید تا لوگوی سامسونگ روی صفحه نمایش ساعت دیده شود.
  • دکمه Home را فشار دهید تا صفحه اپلیکیشن‌ها باز شود.
  • گزینه تنظیمات را انتخاب کرده و Connect to New Phone را بزنید.
  • در صورت نیاز به تهیه نسخه پشتیبان، گزینه Back Up را انتخاب کنید و سپس Continue را بزنید.
  • پس از طی کردن این مراحل، ساعت ریست می‌شود و به ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.
  • در نهایت صفحه Let’s go را به بالا بکشید و با توجه به نوع گوشی خود، یکی از گزینه‌های Android Smartphone یا Apple iPhone را انتخاب کنید.

اتصال از طریق گوشی:

  • برنامه پلی استور را باز کرده و از آنجا، اپلیکیشن Galaxy Wearable را دانلود و نصب کنید.
  • در بین گزینه‌های موجود، مدل ساعت خود را انتخاب کنید. اگر ساعت شما در لیست نبود، گزینه Scan for nearby devices را بزنید.
  • گزینه Allow را انتخاب کنید تا مجوزهای لازم برای اتصال گلکسی واچ به گوشی داده شود.
  • مطمئن شوید که کلمه عبور با آنچه در ساعت هوشمند خود می‌بینید مطابقت دارد، سپس گزینه Pair یا Connect را در گوشی انتخاب کرده و در گلکسی واچ نیز نماد Checkmark icon را بزنید تا این دو به هم متصل شوند. اگر گوشی شما سامسونگ نیست، برای تکمیل راه‌اندازی گزینه OK را بزنید تا اجازه نصب Gear Plugin و Samsung Accessory Service داده شود.
  • User License Agreement and Privacy Policy را بررسی کرده و در نهایت Agree را بزنید تا فرآیند ادامه پیدا کند.
  • در صورت نیاز، گزینه Allow را برای دسترسی به موقعیت مکانی و پلاگین انتخاب کنید.
  • در صورت درخواست برای اتصال Galaxy Watch Plugin به گلکسی واچ، گزینه OK را بزنید.
  • شرایط و ضوابط را مطالعه کرده و گزینه Next را برای ادامه انتخاب کنید.
  • در صورت درخواست برای تنظیم حساب کاربری سامسونگ، گزینه Sign in را بزنید. اگر نمی‌خواهید اطلاعات حساب کاربری خود را تکمیل کنید، گزینه Skip را بزنید. بعداً هم می‌توانید مجدداً حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید.
  • برای اتصال گلکسی واچ به موبایل، منوی سمت چپ را انتخاب کرده، Add new device را بزنید و از لیست ساعت‌های موجود، ساعت خود را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چگونه ساعت هوشمند را روشن کنیم. معمولاً ساعت‌های هوشمند در کنار خود دکمه‌ای دارند که به دکمه پاور معروف است و ساعت را روشن یا خاموش می‌کند. در صورت کار نکردن این دکمه، باید به دنبال منشأ مشکل باشید و در صورت امکان، آن را حل کنید. با استفاده از دستورالعمل‌های ارائه‌شده در این مقاله می‌توانید ساعت هوشمند را بدون دکمه پاور روشن کرده و آن را با تلفن همراه اندرویدی یا آیفون خود جفت کنید.

 

سوالات متداول

  • آیا می‌توان از اسمارت واچ بدون گوشی استفاده کرد؟

بله برخی از اسمارت واچ‌های پیشرفته‌تر که جای سیم‌کارت نیز دارند، این امکان را به شما می‌دهند.

  • چگونه ساعت هوشمند را شارژ کنیم؟

ساعت‌های هوشمند دارای یک داک شارژر بی‌سیم هستند که باید ساعت را روی آن قرار دهید تا شارژ شود.

  • چگونه ساعت هوشمند را ری استارت کنیم؟

انگشت خود را از بالای صفحه نمایش ساعت هوشمند به پایین بکشید، به تنظیمات و سپس قسمت system بروید. اسکرول کنید تا به گزینه restart برسید و آن را انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. مارال پاسخ

    سلام ساعت من هایلوئه و ریستش کردم موقعی که تو شارژ میزنم فقط صفحه هایلو روشن خاموش میشه دکمه پاور هم چن ثانیه فشار میدم اما همچنان تغییری نمیکنه به نظرتون تعمیر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پانزده =