Banner Image
چگونه ایرپاد را شارژ کنیم

چگونه ایرپاد را شارژ کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

ایرپادها یکی از محبوب‌ترین کالاهای این روزها به شمار می‌روند. دیگر به‌جای آنکه از هندزفری‌های سیم‌دار استفاده کنید و نگران کشیده شدن یا گره خوردن آن‌ها باشید، می‌توانید از ایرپادها بهره بگیرید. کوچک، کم‌جا و پرکاربرد. اغلب ایرپادها با شارژ کامل 3 الی 6 ساعت می‌توانند کاربری داشته باشند. یکی از سوال‌های متداول این است که چگونه ایرپاد را شارژ کنیم و بیشترین استفاده را در طول فول‌شارژ بودن از آن داشته باشیم. این مقاله برای شماست؛ زیرا در آن به نحوه شارژ کردن ایرپادها و نکات مهم درباره آن می‌پردازیم.

معرفی ایرپادها

بر خلاف آنچه که مرسوم است، هر نوع هندزفری وایرلسی ایرپاد نیست؛ بلکه ایرپادها (AirPod) به هندزفری‌های بدون سیمی گفته می‌شود که طراحی شرکت اپل هستند. سایر هندزفری‌های بی‌سیم که برندهای دیگر همچون سامسونگ و شیائومی و باسئوس و… تولید می‌کنند، با نام ایربادز شناخته می‌شوند اما معمولاً عوام به هر نوع هندزفری که سیم نداشته باشد، ایرپاد می‌گویند. منظور ما از ایرپاد در این یادداشت همان محصول شرکت اپل است.

ایرپادها تنها قابلیت اتصال به آیپدها و گوشی‌های آیفون را دارند. این هندزفری‌های بدون سیم همراه با یک کیس نگه‌دارنده عرضه می‌شوند و از طریق همین کیس می‌توانند شارژ شوند. در واقع ایرپادها به تنهایی قابلیت شارژ ندارند و باید حتماً داخل کیس مخصوص خود باشند. علاوه بر کیس، لوازم جانبی دیگری همچون کابل شارژ، محافظ و استند همراه با این مدل هندزفری‌ها به عرضه می‌رسند. استفاده از کاور و محافظ‌های ایرپاد به افزایش طول عمر این گجت‌ها و محافظت آن‌ها کمک می‌کند. حال برویم سر اصل مطلب و ببینیم با کابل شارژ چگونه ایرپاد را شارژ کنیم.

بیشتر بخوانید: چرا ایرپاد وصل نمیشه؟

معرفی انواع ایرپاد

یادتان باشد که ایرپادها به تنهایی قابلیت شارژ ندارند و باید حتماً داخل کیس مخصوص خود باشند.

چگونه کیس ایرپاد را شارژ کنیم؟

کیس ایرپاد را هم می‌توان از طریق کابل شارژ کرد و هم از طریق پاوربانک. هنگامی که ایرپادی را خریداری می‌کنید، به‌طور معمول میزان شارژ آن‌ها 50 درصد است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم به محض خرید از آن استفاده نکنید. آن را به شارژ بزنید و اجازه بدهید به شارژ کامل برسد. پس از شارژ کامل می‌توانید تا 4 الی 5 ساعت با آن به موسیقی گوش دهید یا 3 ساعت تماس تلفنی برقرار کنید.

برای شارژ ایرپاد همان‌طور که گفتیم می‌توانید آن را با کابل شارژ کنید. ایرپادهای پرو همراه خود یک کابل شارژ lightning دارند که می‌بایست یک سر آن را به پورت USB، شارژر یا پاوربانک وصل کنید و سر دیگر آن را به کانکتور ایرپاد بزنید تا عملیات شارژ شدن آغاز شود. پس از آنکه چراغ کیس روشن شد، نشان می‌دهد دستگاه شما در حال شارژ شدن است. این چراغ برای 8 ثانیه روشن می‌ماند و سپس خاموش می‌شود. هنگامی که شارژ ایرپاد به 100 برسد، چراغ وضعیت به رنگ سبز درمی‌آید.

حال شاید بپرسید چگونه ایرپاد را شارژ کنیم. باید بگوییم که اگر هنگام شارژ شدن کیس، ایرپادها نیز داخل آن باشند، گوشی‌های ایرپاد نیز شارژ خواهند شد. نکته مهم آن است که در صورتی که کیس را به شارژ بزنید اما در آن باز باشد، در این صورت کیس شارژ نخواهد شد. پس حتماً مطمئن شوید که در کیس هنگام شارژ شدن بسته است.

نحوه شارژ ایرپاد

فراموش نکنید که حتماً مطمئن شوید درب کیس هنگام شارژ شدن بسته است.

راهنمای وضعیت شارژ ایرپاد

هنگامی که ایرپاد پرو را خریداری می‌کنید، روی بدنه کیس آن یک چراغ گزارش وضعیت ایرپاد را مشاهده خواهید کرد. این چراغ در حالت‌های مختلف شارژ و به رنگ‌های مختلفی درمی‌آید. به‌طور مثال اگر رنگ کهربایی را نمایش دهد، نشان می‌دهد ایرپادهای شما شارژ بسیار کمی دارند و اکنون با قرار گرفتن درون کیس، شارژ آن‌ها شروع می‌شود. اگر چراغ کیس بدون توجه به وضعیت شارژ ایرپادها به رنگ کهربایی در بیاید، نشان‌دهنده این است که خود کیس شارژ چندانی ندارد و باید آن را هرچه زودتر شارژ کنید.

کلیک کنید: چگونه ایرپاد را ریست کنیم؟

اگر رنگ چراغ کیس سبز باشد، این یعنی شارژ ایرپادهای شما به 100 رسیده است و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که کیس ایرپادها نیز به شارژ کامل رسیده است. گاهی اوقات ممکن است چراغ کیس سفید و چشمک‌زن باشد. این بدان معناست که می‌توانید ایرپاد را به دستگاه‌هایتان وصل کنید؛ زیرا آماده راه‌اندازی توسط شما است.

راهنمای مشاهده وضعیت شارژ ایرپاد

چراغ کیس سفید و چشمک‌زن به آن معناست که می‌توانید ایرپاد را به دستگاه‌هایتان وصل کنید.

نکات مهم برای شارژ کردن ایرپاد

همیشه این سوال درباره ایرپادها پیش می‌آید که چگونه ایرپاد را شارژ کنیم، چگونه از آن محافظت کنیم و طول عمر آن را افزایش دهیم. در اینجا نکاتی را بررسی می‌کنیم که رعایت آن‌ها هم به شارژ سریع‌تر ایرپاد می‌انجامد و هم دوام آن را حفظ می‌کند:

  • ­بهتر است قبل از اتمام شارژ کامل ایرپادها و کیس آن‌ها را شارژ کنید. قبل از آنکه شارژ ایرپادها به پایان برسد، هم چراغ روی کیس به شما هشدار می‌دهد و هم روی دستگاهی که ایرپادها به آن متصل‌اند، اعلان دریافت می‌کنید. تمام شدن شارژ ایرپاد باعث کاهش طول عمر آن می‌شود و زمان خراب شدن آن را به جلو می‌اندازد.
  • هنگام شارژ ایرپادها و کیس حتماً در کیس را ببندید؛ زیرا در صورت باز بودن در کیس شارژ نخواهند شد.
  • می‌توانید شارژ بهینه باتری را برای ایرپادها فعال کنید تا در زمان کاهش شارژ آن‌ها، مدت بیشتری بتوانید از آن‌ها بهره ببرید. برای فعال‌سازی این قابلیت باید به قیمت Bluetooth setting بروید، گزینه information یا details را در کنار AirPod Pro انتخاب کنید و وضعیت OFF شارژ بهینه را به ON تغییر دهید.
  • مواظب باشید که با در کیس ایرپادتان زیاد ور نروید و آن را زیاد باز و بسته نکنید. این کار به‌شدت در کاهش طول عمر کیس ایرپاد و در نتیجه خود ایرپادها موثر است و زمان شارژ ایرپاد را به‌مرور افزایش می‌دهد؛ تا جایی که دیگر نه خود کیس به‌خوبی شارژ می‌شود و نه ایرپادها.
  • ایرپادها و کیس را در دمای متعادلی قرار دهید. به‌طور مثال آن‌ها را کنار اجاق‌گاز که دمای بسیار زیادی دارد یا در مکان‌هایی که دمای آن‌ها بسیار سرد است، نگذارید. این کار باعث آسیب رسیدن به قطعات ایرپاد می‌شود.
نکات مهم شارژ کردن ایرپاد

تمام شدن شارژ ایرپاد باعث کاهش طول عمر و تسریع زمان خراب شدن آن خواهد شد.

سخن پایانی

کسانی که ایرپاد پرو یا نسل 2 را دارند، از میزان حساسیت این گجت‌ها مطلع هستند و همیشه این سوال را دارند که چگونه ایرپاد را شارژ کنیم که آسیبی به آن نرسد یا طول عمر آن کم نشود. رعایت برخی نکات در زمان شارژ این دستگاه‌ها و اینکه با چه کابل یا وسیله‌ای آن‌ها را شارژ می‌کنید، بسیار مهم است. به‌طور مثال سعی کنید قبل از اتمام شارژ کامل کیس و ایرپاد، آن‌ها را به شارژر بزنید و از خالی شدن کامل شارژ آن‌ها جلوگیری کنید، هنگام شارژ مطمئن شوید که در کیس را بسته‌اید، از باز و بسته کردن مداوم در کیس بپرهیزید و تمام نکاتی را که در طول مقاله گفتیم، لحاظ کنید.

شاید به مطالعه این مقاله علاقه داشته باشید: نحوه استفاده از ایرپاد در انواع دیوایس‌ها

سوالات متداول

  • هنگامی که چراغ کیس ایرپاد به رنگ قرمز یا کهربایی باشد، به چه معناست؟

در این حالت یعنی آنکه ایرپاد شارژ بسیار کمی دارد و بهتر است آن را به شارژ بزنید. یا اگر آن را به شارژ زده‌اید، وضعیت اتصالات کابل را چک کنید.

  • با شارژ کامل ایرپاد چند ساعت می‌توان از آن استفاده کرد؟

اگر ایرپاد در وضعیت شارژ 100 باشد، می‌توانید تا 4 ساعت با آن موسیقی یا پادکست گوش دهید و حداکثر تا 3 ساعت با آن تماس تلفنی داشته باشید.

  • فعال‌سازی شارژ بهینه را چگونه انجام دهم؟

این قابلیت به‌طور پیش‌فرض برای اکثر ایرپادهای پرو و نسل 2 فعال است؛ اما اگر می‌خواهید از روشن بودن آن اطمینان کسب کنید، به سراغ تنظیمات بلوتوث گوشی آیفون خود یا آیپدتان بروید، گزینه اطلاعات یا جزئیات را بزنید و سپس خاموش یا روشن بودن وضعیت شارژ بهینه ایرپاد را چک کنید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. فاطمه اصغری پاسخ

    سلام یک سوال داشتم. اگر ایرپاد ها فول شارژ باشن و نمیخواهیم مصرف کنیم باید از کیس درآورد یا میشه کلا در کیس باشه؟

  2. مهدی موحدیان پاسخ

    سلام
    موقعی که کیس شارژ می‌شود تیرپاد داخل آن باشد کار غلطی هست یا تاثیری ندارد و میتوان تیرپاد با کیس مستقیم شارژ شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 13 =