Banner Image

هدیه برای پسر کلاس اولی چی بخرم؟

5/5 - (3 امتیاز)

اگر به دنبال ایده‌های هدیه برای پسر کلاس اولی هستید، جای درستی آمده‌اید. در ادامه این مطلب چند ایده برای هدیه دانش آموزی به یک پسر 7 سال را به شما معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید قیمت هدیه چندان مهم نیست و شوق و لبخندی که به یک کودک هدیه می‌دهید ارزشی بالاتر و والاتر دارد. با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین هدیه برای پسر 7 ساله را خریداری کنید.

15 هدیه جذاب برای پسربچه 7 ساله

هدف اصلی از نگارش این مطلب کمک به انتخاب هدیه‌ای است که به علاقه‌ها و نیازهای کودک نزدیک باشد و او را خوشحال کند. پیشنهاد می‌شود با دیدن ایده‌های زیر مواردی که پسر شما دوست دارد و می‌پسندد را انتخاب کنید:

1.     بازی‌های رومیزی برای تقویت هوش هیجانی

خرید هدیه برای پسر کلاس اولی نیازی فکر کردن مدام و زانوی غم بغل گرفتن ندارد و خیلی راحت با یک بازی رومیزی و فکری او را هیجان‌زده کنید. این بازی‌ها انواع مختلفی دارند و برای تقویت هوش هیجانی و قدرت حل مسئله کودکان بسیار مفید هستند. حتی می‌توانید ضعف‌های فرزند خود را در نظر گرفته و یک بازی بخرید که در راستای آن طراحی شده است. بازی‌ها در مورد رنگ، اعداد، سوالات سریع و … به حفظ تمرکز کودکان نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: لیست کامل لوازم تحریر کلاس اول

2.     کتاب؛ راهی اسرارآمیز به دنیای قصه‌ها

کتاب‌ها ایده عالی برای خرید هدیه دانش‌آموزی در هر سنی و برای دختر و پسر هستند. کتاب‌هایی با تصاویر رنگی و داستان‌های ساده، پسر کوچک شما را به خواندن تحریک می‌کند و این‌گونه به او کمک خواهید کرد تا به دنیای اسرارآمیز کتاب‌ها علاقه‌مند شود. شاید از نظر عددی ارزان‌ترین هدیه برای پسر کلاس اولی را خریداری کرده باشید؛ اما به او کمک بزرگی کرده‌اید تا به دنیای ارزشمند دانش و آگاهی پای بگذارد.

بیشتر بخوانید:ساخت کتابخانه خانگی با وسایل دور ریختنی و کارتن!

3.     اسباب‌بازی‌ها برای لبخندی از ته دل

روزهای کودکی با بازی و سرگرمی گره‌ خورده است و نباید هیچ کودکی در دنیا از نعمت بازی محروم باشد. یک پسربچه هفت ساله باید کودکی کند و چه چیزی بهتر از اسباب‌بازی‌های هیجان‌انگیز برای این کار؟ اسباب‌بازی‌هایی که مهارت‌های ذهنی، هوش و خلاقیت کودک را تقویت می‌کنند، می‌توانند هدیه مناسبی برای او باشند؛ مثلاً انواع پازل‌ها، بازی‌های معمایی و لگوها.

بیشتر بخوانید:بهترین تبلت برای کتاب خواندن و مطالعه

روزهای کودکی با بازی و سرگرمی گره‌ خورده است و نباید هیچ کودکی در دنیا از نعمت بازی محروم باشد.

4.     وسایل ورزشی تقویت جسم و نشاط بیشتر

تمرکز بر اسباب‌بازی‌هایی که به پرورش فعالیت‌های ورزشی و روحیه‌ی سالم در کودک کمک کند، می‌تواند ایده‌ خوب هدیه برای پسر کلاس اولی باشد. مثلاً توپ‌ها، دوچرخه، اسکیت ‌بورد کوچک و… وسایل خوبی برای هدیه دادن هستند. همچنین خرید وسایل یک بازی سریع مانند میز و راکت تنیس ضربان قلب کودک شما را بالا می‌برد و هماهنگی دست و چشم او را بهبود می‌بخشد. همچنین خرید چنین هدایایی به خود شما و کودک یادآوری خواهد کرد که سلامت جسم او نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و همه ‌چیز درس و مدرسه و پرورش ذهن نیست.

بیشتر بخوانید:هدیه برای مرد چی بخریم؟ (22 پیشنهاد جذاب)

5.     قمقمه یا لیوان آب جذاب با تصاویر دوست

‌داشتنی

خرید کتاب و دفتر تنها بخشی از نیازهای پسربچه در دوره مدرسه را پوشش می‌دهد. می‌توانید در کنار کیف، مداد و … که معمولاً برای شروع مدرسه خریداری می‌شود، یک وسیله جذاب چون قمقمه یا لیوان با طرحی که دوست دارد را بخرید. حتی می‌توان این وسایل را شخصی‌سازی کرد و یک محصول با تصویر یا نام فرزند خود یا کاراکتر کارتونی که دوست دارد سفارش دهید. این هدیه برای پسر 7 ساله می‌تواند به او نشان دهد که علایقش را می‌شناسید.

این هدیه برای پسر 7 ساله می‌تواند به او نشان دهد که علایقش را می‌شناسید.

6.     جامدادی شخصی و ماندگار

یک جامدادی شخصی پر از مداد رنگی بهترین هدیه برای پسر کلاس اولی است و فرزند شما می‌تواند از آن برای رنگ‌آمیزی تصاویر مورد علاقه خود و کشیدن نقاشی‌های جدید استفاده کند. می‌توانید کیف یا جعبه مداد رنگی را با نام دانش‌آموز یا یک پیام خاص شخصی‌سازی کنید. این هدیه‌ای است که آن‌ها می‌توانند سال‌ها از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:لیست کامل لوازم تحریر پیش دبستانی

7.     کیت خمیر بازی

خمیربازی یک اسباب‌بازی جذاب و دارای قدمت زیادی است که پسرها و دخترها از هر نسل و سنی را خوشحال می‌کند. استفاده از این ابزار بازی راهی عالی برای پرورش خلاقیت و تخیل کودک است. شما می‌توانید یک کیت خمیربازی خریداری کنید که همراه با چندین رنگ خمیر و ابزارهای مختلف برای شکل دادن و قالب‌گیری آن است. این گزینه هدیه‌ای است که دانش‌آموز می‌تواند بارها و بارها از آن استفاده کند.

8.     نشانک‌ها یا بوک مارک‌ها برای تشویق خواندن

بچه‌ها دوست دارند برخی رفتار والدین خود را کپی‌برداری کنند. اگر عادت به مطالعه دارید، بدون شک فرزند شما هم جزو افراد کتاب‌خوان خواهد شد.

خواندن، یک مهارت کلیدی برای هر دانش‌آموزی و تشویق هر نوع مطالعه‌ای که دانش‌آموزان از آن لذت می‌برند ضروری است. نشانک‌هایی که با جملات یا تصاویر الهام‌بخش همراه شده بهترین هدیه برای پسر کلاس اولی است که دوست دارید مانند خودتان اهل کتاب بار بیایند.

9.     ابزارهای علمی ساده

برای کودکی که در آغاز راه علم‌آموزی علاقه خود را به دنیای علوم، آزمایشگاه و … نشان می‌دهد، بهتر است ابزار این کار را آماده کنید. با این توضیحات بهترین هدیه برای پسر 7 ساله با چنین خصوصیات یک میکروسکوپ اسباب‌بازی و وسایل آزمایشگاهی ساده است تا به او نشان دهید که به علایقش احترام می‌گذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین کنسول بازی قابل حمل در ایران

10.فیجت‌ها و توپ ضد استرس

فیجت‌ها راهی عالی برای کمک به تمرکز و آرامش دانش آموزان بوده و بازی با آن‌ها سرگرم‌کننده هم هست! یکی از این فیجت‌ها، توپ ضد استرس نام دارد. یک هدیه عالی برای هر دانش‌آموزی است که با اضطراب یا استرس ورود به مدرسه به‌ ویژه برای کلاس اول دست‌وپنجه نرم می‌کند. در واقع یک راه ساده اما موثر و کاربردی‌ترین هدیه برای پسر کلاس اولی جهت مقابله با این احساسات است. تنوع رنگ و شکل فیجت دست شما را برای انتخاب هم باز می‌گذارد.

11.ظرف خوراکی زیبا

یک ظرف خوراکی جذاب که برای روز اول مدرسه در آن خوراکی‌های جذاب با یک نقاشی که نشان دهد به کودک خود توجه دارید، از آن دسته هدایای جذاب به شمار می‌رود. بهتر است ظرفی را خریداری کنید که قابل استفاده در یخچال و قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی بوده و روی آن تصاویر متناسب با شخصیت یک پسربچه باشد.

بهتر است ظرفی را خریداری کنید که قابل استفاده در یخچال و قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی بوده است.

12.پاک‌کن‌های معطر همراه خوب کلاس درس

پاک‌کن‌های معطر مطمئناً لبخند را بر لبان هر دانش‌آموزی می‌نشاند! آن‌ها برای کسانی که عاشق نوشتن و نقاشی هستند عالی بوده و جامدادی آن‌ها را تکمیل خواهد کرد. همچنین بهترین هدیه دانش آموزی است که رایحه‌های مختلف از جمله توت ‌فرنگی، انگور، پرتقال و … دارد و حتی می‌توانید به هر مناسبتی یکی از آن‌ها را برای فرزند خود تهیه کنید تا یک کلکسیون داشته باشد.

پاک‌کن‌های معطر مطمئناً لبخند را بر لبان هر دانش‌آموزی می‌نشاند! آن‌ها برای کسانی که عاشق نوشتن و نقاشی هستند عالی بوده و جامدادی آن‌ها را تکمیل خواهد کرد.

13.وسایل هوشمند اما قابل‌کنترل

خرید یک تبلت دانش‌آموزی ایده خوبی برای هدیه دانش آموزی است؛ اما توصیه می‌کنیم وسایلی را تهیه کنید که امکان کنترل آن‌ها باشد. همچنین یک ساعت هوشمند که به جی پی اس و قابلیت ردیابی مجهز باشد به شما در پیگیری مکان و حالت فرزند شما کمک زیادی می‌کند. البته این نوع هدیه برای پسر کلاس اولی ممکن است کمی گران‌قیمت‌تر از سایر گزینه‌ها باشد. در میان محصولات متنوع موجود در بازار کاغذهای دیجیتال، نوت بوک‌های هوشمند و کنسول بازی دستی هم‌ انتخاب خوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ساعت هوشمند برای چه کسانی مناسب است؟

14.گل رس مجسمه‌سازی

گل رس مجسمه‌سازی یک گزینه عالی هدیه برای پسر 7 ساله است؛ زیرا کودک با دستان خود کار می‌کند و به پرورش خلاقیت در او کمک خواهد شد. با این کار از استرس‌های روزمره هم رها می‌شود و حسی که از خلق کردن یک وسیله یا مجسمه به او دست می‌دهد، غیر قابل ‌توصیف است. بسیاری از کیت‌های گل رس موجود در بازار ابزار مختلفی برای فرم‌دهی داشته و قابل پخت در فر هم هستند.

15.یک تخته ‌سیاه یا وایت برد

یکی از بازی‌های سرگرم‌کننده برای کودکان، مدرسه‌بازی یا معلم‌بازی است که باعث می‌شود تا راحت‌تر با فضای مدرسه اخت بگیرند. اگر کودک شما به چنین بازی‌هایی علاقه دارد، می‌توانید یک تخته‌ سیاه یا وایت برد برای اتاق فرزند خود به‌ عنوان یک هدیه مناسب خریداری کنید. همچنین برای فرزندتان که علاقه به نقاشی دارد هم گزینه خوبی به شمار می‌رود.

یکی از بازی‌های سرگرم‌کننده برای کودکان، مدرسه‌بازی یا معلم‌بازی است که باعث می‌شود تا راحت‌تر با فضای مدرسه اخت بگیرند.

کلام آخر

خرید هدیه برای پسر کلاس اولی نیازمند توجه به تفاوت‌های فردی کودکان است. هر کودک دارای علایق و تمایلات خاص خود بوده؛ بنابراین تلاش کنید تا هدیه‌ای مناسب با شخصیت و علایق او انتخاب کنید. ممکن است او علاقه‌مند به موضوعات خاصی مانند علم، هنر، ورزش، حیوانات، ماشین‌ها و… باشد، بنابراین هدیه‌ای که به این علایق مرتبط است، می‌تواند او را خوشحال کند. علاوه بر این، هدف از هدیه‌ دادن فقط خرید چیزی جدید نیست، بلکه می‌تواند شامل تجربه‌های آموزنده و مفرح نیز باشد. به ‌عنوان‌ مثال، می‌توانید به همراه او یک برنامه‌ گردشگری و جذاب را برنامه‌ریزی کرده، به موزه‌ها و اماکن فرهنگی بروید یا حتی برای یک روز کمپینگ و طبیعت‌گردی کنید.

در نهایت، خرید یک هدیه برای پسر 7 ساله فرصت خوبی است تا به او نشان دهید که اهمیت ویژه‌ای دارد و کارهایی که او را خوشحال می‌کند، برای شما مهم هستند. پس با انتخاب هدیه‌ای با دقت و علاقه، او را خوشحال و شاد کنید و لحظات خوبی را با هم به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • پسربچه‌ها چه چیزی را برای هدیه دوست دارند؟

هر چیزی که با علایق کودک مرتبط بوده و نشان‌دهنده اهمیت داشتن این علایق نزد شما است، از یک قمقمه با طرح دلخواه او گرفته تا کنسول بازی قابل‌حمل، مناسب هدیه دادن هستند.

  • آیا گوشی گزینه مناسبی برای هدیه دادن به پسر هفت ساله است؟

در صورتی ‌که استفاده از گوشی تحت نظارت والدین باشد ایرادی ندارد؛ اما بهتر است وسایلی به کودک هدیه دهید که فعالیت فکری و جسمی را تشویق کند، نه اینکه ساعت‌ها مشغول کار با گوشی باشد.

  • برای پسربچه‌های خلاق چه هدیه‌ای مناسب است؟

خرید وسایلی که فرزند شما بتواند خلاقیت خود را بروز دهید از گل مجسمه‌سازی و خمیربازی گرفته تا بازی‌های فکری گزینه‌های بسیار مناسبی هستند و یک هدیه دانش آموزی خلاقانه به شمار می‌روند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 10 =