Banner Image

لیست کامل لوازم تحریر پیش دبستانی (دخترانه و پسرانه)

5/5 - (8 امتیاز)

دانش‌آموزان عضو جدانشدنی هر جامعه‌ای هستند و لازمه تحصیل هر دانش‌آموز، داشتن لوازم تحریر مناسب طبق سلیقه، علاقه و پایه تحصیلی وی است. همیشه با شروع سال تحصیلی جدید نیاز به خرید لوازم تحریر در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها افزایش می‌یابد. هر دانش‌آموزی به نسبت پایه‌ای که در آن تحصیل می‌کند نیازمند لوازم تحریر متناسب با پایه خود است تا بتواند امورات مربوط به تحصیل و مدرسه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. به عنوان مثال لیست لوازم تحریر پیش دبستانی با سایر پایه‌های تحصیلی متفاوت است.

اگر شما به عنوان والدین با توجه به پایه تحصیلی فرزند خود خرید لوازم تحریر مناسب را انجام دهید مطمئن باشید در طول سال تحصیلی مشکلی در خرید مجدد لوازم تحریر یا در کل، خریدهای مازاد نخواهید داشت. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم لیست لوازم تحریر پیش دبستانی را به ‌طور کامل در اختیار داشته و بر اساس آن بتوانید خریدی مناسب انجام دهید.

نقش ظاهری لوازم تحریر پیش دبستانی

همیشه علاوه بر کاربرد هر کدام از لوازم تحریر، بحث زیبایی شناسی آن نیز همیشه مطرح بوده و هست. به طوری که امروزه دانش‌آموزان حتی در مقاطع بالاتر تحصیلی هم به دنبال لوازم تحریر با کیفیت بالا، زیبا و جذاب هستند.

لوازم پیش دبستانی زیبا

یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحصیلی که لوازم تحریر خاص‌تری نسبت به دیگر پایه‌ها دارند مقطع پیش دبستانی است؛ زیرا این اقلام بیشترین کاربرد را در همین پایه تحصیلی دارند. پس خرید لوازم تحریر برای این دسته از دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است، به نحوی که می‌تواند در انگیزه تحصیلی و روحیه آن‌ها تأثیر مثبتی داشته باشد.

لوازم تحریر پیش دبستانی با کیفیت

حتما به این نکته توجه کنید که خرید لوازم تحریر با کیفیت از مهم‌ترین نکات برای استفاده دانش‌آموزان، علی‌الخصوص دانش‌آموزان مهدکودک و پیش دبستانی است؛ زیرا این قشر به خاطر سن کمی که دارند ممکن است بدنشان در برابر برخی مواد اولیه تشکیل دهنده لوازم تحریر حساسیت نشان دهد و منجر به بیماری کودک شود؛ بنابراین شما به عنوان والدین باید در خرید لوازم تحریر پیش دبستانی بیشترین دقت را به خرج دهید و پیش از خرید محصولات از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت برای کتاب خواندن و مطالعه

لوازم تحریر پیش دبستانی بر اساس جنسیت

پیش از آنکه بخواهیم لیستی از ضروری‌ترین لوازم تحریر مقطع پیش دبستانی را به شما عزیزان ارائه دهیم بهتر است آن را به دو دسته دخترانه و پسرانه تقسیم کنیم و تفاوت‌های اساسی و تأثیرگذار آن‌ها را به شما همراهان گرامی بازگو کنیم. در ادامه به بررسی لوازم تحریر دخترانه و پسرانه می‌پردازیم:

وسایل پیش دبستانی دخترانه

در لوازم تحریر پیش دبستانی دخترانه معمولا از رنگ‌های شاداب‌تر مثل صورتی، قرمز و نارنجی استفاده می‌شود. آن هم به خاطر عواطف و احساسات لطیف‌تر دخترانه است. بیشترین تصاویر استفاده شده در لوازم تحریر پیش دبستانی دخترانه شخصیت‌های کارتونی مثل hello kitty، السا و آنا و کلا طرح‌های فانتزی و کارتونی است.

وسایل پیش دبستانی دخترانه

وسایل پیش دبستانی پسرانه

در مقابل لوازم تحریر پیش دبستانی دخترانه، در ساخت لوازم تحریر پیش دبستانی پسرانه از رنگ‌های آبی و سبز بیشتر استفاده می‌شود یا شخصیت‌های کارتونی مثل ben ten و مرد عنکبوتی که ظاهری پسرانه‌تر و مهیج‌تر دارند به کار گرفته می‌شوند.

با این حال از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان تفاوت‌های ظاهری مثل رنگ و شکل لوازم تحریر امروزه اهمیت خود را از دست داده‌اند و کودک با هر جنسیتی می‌تواند نسبت به علایق خود، لوازم تحریر خود را انتخاب کند. لیست لوازم تحریر پیش دبستانی که ما در ادامه برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم جزوه کامل‌ترین فهرست‌هایی است که می‌توانید از آن برای خرید لوازم تحریر پیش دبستانی فرزند خود فارغ از جنسیت استفاده کنید.

لیست لوازم تحریر پیش دبستانی

با توجه به موارد گفته شده لازم دانستیم به تعدادی از مهم‌ترین لوازم تحریر مورد نیاز دانش‌آموزان پیش دبستانی اشاره کنیم. در ادامه لیست لوازم تحریر پیش دبستان را برای شما عزیزان قرار دادیم تا بهترین انتخاب را داشته و از خرید خود کاملا راضی باشید.

  • دفتر نقاشی: دفتر نقاشی از مهم‌ترین نیازهای دانش‌آموزان پیش دبستانی محسوب می‌شود و حتما باید برای نقاشی کردن دانش آموزان خریداری شود.

دفتر نقاشی

  • پاک‌کن: پاک‌کن‌هایی بخرید که علاوه بر زیبایی ظاهری و جذابیت از کیفیت خوبی هم برخوردار باشد. برای دانش‌آموزان پیش دبستانی می‌توانید از پاک‌کن‌هایی با رنگ‌های جذاب و روشن و ظاهری مورد پسند این سن خریداری کنید.
  • تراش: تراش عضو جدا نشدنی لوازم تحریر پیش دبستانی است. پس خرید آن را فراموش نکنید. می‌توانید برای دانش‌آموزان پیش دبستانی از تراش‌های محفظه دار استفاده کنید.
  • مداد سیاه: مداد سیاه در تمام مقاطع تحصیلی قابل استفاده است و کاربردهای بسیار متنوعی دارد؛ پس خرید آن را فراموش نکنید.
  • مداد قرمز: مداد قرمز جزوه لوازم تحریر ضروری در مقاطع پیش دبستانی و دبستان است که هنگام انجام تمرینات کار در منزل، بسیار کاربرد دارد.
  • مداد رنگی: همان‌طور که همه ما می‌دانیم در مقطع پیش دبستانی بیشترین زمان صرف کشیدن نقاشی‌های خوش آب و رنگ می‌شود؛ پس لازمه آن داشتن مداد رنگی‌های با کیفیت است تا کودک بتواند خلاقیت خود را به زیبایی هر چه تمام‌تر نشان دهد.

مداد رنگی:

  • خمیر بازی: خمیر بازی به پیشرفت خلاقیت کودک شما بسیار کمک می‌کند. شما می‌توانید خمیر بازی‌ها را در رنگ‌های متفاوت و با کیفیت عالی خریداری کنید.
  • قیچی قاب‌دار: از آنجایی که کودکان در مهد‌کودک به ساخت کاردستی مشغول هستند قیچی کاربرد زیادی برای دانش‌آموزان پیش دبستانی دارد آن هم قیچی‌های قاب‌دار؛ چون حالت محافظتی دارند و از آسیب رساندن به دست کودک جلوگیری می‌کنند.
  • چسب ماتیکی: چسب ماتیکی هم مثل قیچی قاب‌دار از لوازم تحریر مورد نیاز برای ساخت هر نوع کار دستی محسوب می‌شود.
  • جامدادی: جامدادی برای نظم بخشیدن به موارد گفته شده در بالا بسیار مورد نیاز دانش‌آموزان پیش دبستانی است و از گم شدن آن‌ها پیشگیری می‌کند.

جامدادی

در کنار موارد بالا می‌توان به لوازم تحریر پیش دبستانی ضروری دیگری نیز اشاره کرد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

  • مداد شمعی
  • گواش
  • پاستل
  • ماژیک
  • کاغذ A4
  • گل سفال
  • شابلون‌های متنوع با طرح حیوانات و اشکال هندسی
  • دفترچه یادداشت
  • آبرنگ
  • خط کش
  • کوله‌پشتی مناسب
  • برچسب‌های رنگی
  • ظرف مناسب برای خوردن میوه و لیوان نوشیدن آب
  • پوشه‌های دکمه‌دار

 

سخن پایانی

هرگز فراموش نکنید که لوازم تحریر هم می‌تواند سن مخصوص به خود را داشته باشد پس در انتخاب آن بسیار دقت کنید تا فرزندانتان در طول سال تحصیلی مشکلی از نظر کمبود لوازم تحریر مناسب خود نداشته باشند. با توجه به موارد و نکات گفته شده در این مقاله شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم تحریر موجود در بازار که شامل متنوع‌ترین اقلام متناسب با سن دانش‌آموز است را انتخاب و تهیه نمایید.

سوالات متداول

  • آیا لوازم تحریر سن مخصوصی دارد؟

بله؛ در هر پایه تحصیلی بهتر است از لوازم تحریر مناسب همان سن استفاده شود تا نیاز دانش‌آموز در طی تحصیل به حداقل برسد.

  • مهم‌ترین تأثیر لوازم تحریر با کیفیت چیست؟

از مهم‌ترین تأثیرات لوازم تحریر با کیفیت می‌توان به مواد تشکیل دهنده مرغوب آن اشاره کرد که از آسیب‌های احتمالی به سلامت کودک شما جلوگیری خواهد کرد.

  • قیمت لوازم تحریر به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لوازم تحریر به جنس، کیفیت و نحوه تولید آن اقلام بستگی دارد. بالطبع برندهای معتبر موجود در بازار تمام سعی خود را می‌کنند تا بهترین و مرغوب‌ترین کالا را در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا از سال‌های تحصیل خود و فرزندانتان بهترین خاطره‌ها را داشته باشید.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =