Banner Image

بهترین کنسول بازی قابل حمل در ایران

5/5 - (2 امتیاز)

کنسول بازی قابل حمل را می‌توان از اجداد کنسول‌های بازی جدید امروزی دانست. شاید دوبعدی و با قابلیت اجرای بازی‌های محدود باشند، اما صفای خاص خود را دارند. برای همین نه ‌فقط کودکان، بلکه بسیاری از بزرگ‌سالان به دنبال خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل برای زنده کردن خاطرات نوستالژیک خود هستند. اگر از عاشقان گیم هستید، در ادامه این مطلب از مجله پیندو کار شما را راحت کرده‌ایم و 6 مدل از بهترین کنسول‌های بازی قابل حمل یا پرتابل را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی 6 مدل از بهترین کنسول بازی قابل حمل

تنوع کنسول بازی پرتابل موجود در بازار بسیار بالا است و برای خرید آن می‌توانید از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان پول خرج کنید. با این‌ وجود تعداد کمی از این محصول وجود دارد که بتوان به آن لقب بهترین کنسول بازی پرتابل و قابل حمل را در بازار داد. 6 مورد از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کنسول‌های بازی عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید:معرفی بهترین مادربرد گیمینگ دنیا

1.     کنسول بازی نینتندو مدل Switch OLED

وزن 420 گرم
اندازه صفحه نمایش 7 اینچ
درگاه‌های ارتباطی Wi-Fi، پورت HDMI، پورت USB، LAN، بلوتوث، NFC
امکانات

کنسول Nintendo Switch مدل OLED دارای صفحه نمایش 7 اینچی و بدنه مقاومی است که ماندگاری و عمر آن را بالا می‌برد. برای شارژ کنسول و اتصال به تلویزیون یا مانیتور می‌توانید از داک همراه آن استفاده کنید. وجود پورت‌های متعدد امکان اتصال لوازم جانبی به این محصول را ممکن کرده است. همچنین باید اشاره کرد یک مجموعه کامل از جوی کان‌ها و متعلقات دیگری است، با این‌ وجود فضای زیادی اشغال نمی‌کند و وزن سنگین آن‌چنانی ندارد.

در صورت نیاز به بازی با دقت و وضوح بیشتر خیلی راحت با خروجی HDMI می‌توانید آن را به تلویزیون یا مانیتور متصل کرده و از بازی با چنین محصولی لذت ببرید. وجود چنین ویژگی‌ها و امکاناتی در این محصول باعث شده تا بدون شک بهترین کنسول بازی قابل حمل باشد.

وجود پورت‌های متعدد امکان اتصال لوازم جانبی به این محصول را ممکن کرده است.

2.     کنسول بازی قابل حمل نینتندو سوئیچ مدل Lite

وزن 300 گرم
اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچ
درگاه‌های ارتباطی پورت USB-C، بلوتوث، WiFi، NFC
امکانات حافظه داخلی 32 گیگابایتی، سازگار با انواع میکرو SD، دارای جک هدفون و پورت USB-C برای شارژ، برخورداری از نمایشگر لمسی

این محصول یکی از بهترین کنسول‌های بازی قابل حمل در بازار به شمار می‌رود که عمر باتری آن نسبت به سری قبل از خود 30 درصد بهبود یافته و اندازه آن نیز کمی کوچک‌تر شده است. صفحه نمایش 5.5 اینچی این کنسول لمسی بوده و رزولوشن 720p دارد. سبکی و طراحی مناسب آن باعث شده تا بتوان به کمک آن در هر مکانی بازی کرد. از بازی‌های آن می‌توان به Arms، 1-2Switch و Just Dance اشاره کرد.

اگر به دنبال خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل هستید، این محصول انتخاب بسیار خوبی است. حافظه داخلی 32 گیگابایتی آن نیز برای ذخیره بازی‌های دلخواه کاربردی بوده و نمایشگر لمسی، کار با آن را نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار راحت کرده است.

بیشتر بخوانید:پلی استیشن vr چیست؟

اگر به دنبال خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل هستید، این محصول انتخاب بسیار خوبی است.

3.     کنسول بازی قابل حمل GAMARS مدل Q.BOY

وزن 500 گرم
اندازه صفحه نمایش 13 اینچ
درگاه‌های ارتباطی AV، USB
امکانات قابلیت پخش موزیک و ویدیو در کنار بازی، حافظه داخلی 2 گیگابایتی، قابلیت اتصال به تلویزیون و کامپیوتر

اگر هنوز خاطرات میکرو و سگا را در ذهن دارید و به دنبال خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل با قابلیت اجرای بازی‌های این دو هستید، کنسول دستی Q.BOY برای شما ساخته شده است. این محصول ساخت شرکت GAMARS بوده و می‌توانید تمامی بازی‌های نوستالژیک سگا و میکرو را با آن بازی کنید و لذت ببرید. همچنین از قابلیت اجرای فیلم، عکس و موزیک برخوردار است.

حتی می‌توانید آن را با کمک پورت AV به تلویزیون و پورت یو اس بی به کامپیوتر هم متصل کنید. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، دارای حافظه داخلی 2 گیگابایتی برای ذخیره آنی بازی هم هست. در واقع شما به یک کنسول پرتابل همه‌ چیز تمام روبه‌رو هستید که طرحی تاشو زیبایی دارد که وزن بالای آن را توجیه می‌کند.

این محصول ساخت شرکت GAMARS بوده و می‌توانید تمامی بازی‌های نوستالژیک سگا و میکرو را با آن بازی کنید و لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین صندلی گیمینگ برای عاشقان بازی!

4.     کنسول بازی پرتابل مدل ساپ گیم 400

وزن
اندازه صفحه نمایش 3 اینچ
درگاه‌های ارتباطی AV
امکانات قابلیت اتصال به تلویزیون، باتری قدرتمند 600 میلی آمپری

بدون شک با تنوع بالای محصولات موجود در بازار، خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل می‌تواند در حد خود چالش‌برانگیز باشد. یکی از محصولاتی که ارزش خرید بالایی دارد، کنسول بازی پرتابل مدل ساپ گیم 400 است که با کابل AV سازگار بوده و می‌توانید با استفاده از آن به تلویزیون متصل شوید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا خیلی راحت بازی مدنظر خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

صفحه نمایش این کنسول بازی نیز دارای پانل رنگی و اندازه 3.0 اینچی است. این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا از وضوح بالای تصاویر و ارسال دقیق تصاویر بدون هیچ تأخیری بهره‌مند شوید. همچنین باید اشاره کرد که یک باتری لیتیومی 600 میلی آمپر ساعتی دارد که قابل شارژ بوده و 3 تا 4 ساعت از بازی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:بهترین بازی فکری برای کودکان 6 ساله

بدون شک با تنوع بالای محصولات موجود در بازار، خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل می‌تواند در حد خود چالش‌برانگیز باشد.

5.     کنسول بازی قابل حمل ساپ گیم باکس مدل plus 400

وزن 80 گرم
اندازه صفحه نمایش 3 اینچ
درگاه‌های ارتباطی AV
امکانات دارای بازی‌های متعدد، قابلیت اتصال به تلویزیون

کنسول بازی Sup Game Box از نظر ظاهری بسیار شبیه به آتاری دستی‌های قدیمی است. در این کنسول پرتابل حدود 400 بازی قدیمی و مهیج گنجانده شده تا ساعات طولانی شما را سرگرم کنند که مشهورترین و نوستالژیک‌ترین آن قارچ‌خور نام دارد. اگر می‌خواهید بازی‌ها را با کیفیت بهتری تجربه می‌کنید، از طریق خروجی AV در این محصول به تلویزیون متصل شوید. همچنین این محصول دارای وزن بسیار کم و 8 گیگابایت حافظه داخلی است؛ برای همین هدیه خوبی برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

کنسول بازی Sup Game Box از نظر ظاهری بسیار شبیه به آتاری دستی‌های قدیمی است.

6.     کنسول بازی مدل S10 Gamepad کد 001

وزن 350 گرم
اندازه صفحه نمایش 3 اینچی
درگاه‌های ارتباطی RCA
امکانات دارای 520 بازی، دسته اضافه، قابلیت اتصال به تلویزیون، دارای باتری قابل تعویض

اگر دسته‌های بازی کلاسیک را دوست دارید، طراحی این محصول از این دسته‌ها الهام گرفته و یک نمایشگر 3 اینچی روی آن نصب شده تا یک کنسول قابل حمل و مناسب برای بازی در هر زمان و مکانی داشته باشید. بزرگ‌ترین نقطه قوت این محصول وجود یک باتری 1200 میلی آمپر قابل‌ تعویض در آن است تا ساعاتی زیادی بدون نگرانی از خاموش شدن با آن سرگرم شوید.

در این کنسول 520 بازی جذاب وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سوپر ماریو، پک من، استریت فایتر و … اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های آن امکان اتصال به تلویزیون و مانیتور است تا باکیفیت بالاتر و وضوح بیشتری بازی کنید و لذت ببرید. همین نکات باعث شده تا آن را در لیست بهترین کنسول بازی قابل حمل قرار دهیم.

از دیگر ویژگی‌های آن امکان اتصال به تلویزیون و مانیتور است تا باکیفیت بالاتر و وضوح بیشتری بازی کنید و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ایکس باکس چیست و چه فرقی با پلی‌استیشن دارد؟

نکات مهم برای خرید کنسول بازی قابل حمل

خرید یک کنسول بازی پرتابل و قابل حمل یک موضوع مهم است و با در نظر گرفتن نکاتی می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. در ادامه، چند نکته مهم برای خرید کنسول بازی پرتابل را بررسی خواهیم کرد:

مرور و مقایسه کنسول‌ها

بازار کنسول‌های قابل حمل، مملو از گزینه‌های مختلف است. از جمله محبوب‌ترین کنسول‌های پرتابل می‌توان به Nintendo Switch و محصولات سونی اشاره کرد. بهتر است با در نظر گرفتن نیازها و سلیقه‌تان و با مطالعه نقدها و مقایسه، بهترین کنسول بازی قابل حمل را خریداری کنید.

کارکرد باتری

معمولاً کنسول‌های پرتابل با باتری‌های قوی ارائه می‌شوند تا در هر زمان و مکانی قادر به بازی با آن‌ها باشید؛ اما ظرفیت و کارکرد بلند مدت باتری می‌تواند در انتخاب شما تأثیر بگذارد، به‌خصوص اگر قصد دارید برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به شارژ بازی کنید.

کیفیت صفحه نمایش

بدون شک تماشای بازی روی یک صفحه نمایش با کیفیت بالا لذت‌بخش است. از این ‌جهت، مهم است که کنسول بازی قابل حمل شما دارای صفحه نمایش با کیفیت و رزولوشن مناسب باشد. همچنین وضوح و دقت تصویر آن هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ذخیره‌سازی و قابلیت ارتقا

یکی دیگر از مواردی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که کنسول بازی پرتابل دارای حافظه داخلی کافی برای ذخیره بازی‌های شما باشد. همچنین اگر امکان افزودن کارت حافظه جانبی وجود دارد، این امکان به شما اجازه می‌دهد ظرفیت ذخیره‌سازی را ارتقا دهید.

اتصالات و قابلیت‌های شبکه

کنسول‌های پرتابل معمولاً از درگاه‌ها و قابلیت‌های مختلفی برای اتصال به اینترنت و دستگاه‌های جانبی برخوردار هستند. برای خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل مطمئن شوید که گزینه انتخابی شما از اتصالات و قابلیت‌های مورد نیاز پشتیبانی می‌کند.

اندازه و وزن

ویژگی‌های پرتابل بودن کنسول از اهمیت بالایی برخوردارند. مطمئن شوید که اندازه و وزن کنسول به حدی مطلوب است که بتوانید به ‌راحتی آن را با خود حمل کرده و در سفرها یا مکان‌های مختلف بازی کنید. همچنین در صورت استفاده طولانی مدت خسته نشوید.

قیمت و بودجه

همان‌طور که قیمت در هر خرید دیگری اهمیت دارد، برای انتخاب و خرید هر نوع کنسول بازی پرتابلی نیز مهم است. مقدار بودجه‌ای که می‌توانید برای خرید این کنسول اختصاص دهید را مشخص کرده و در محدوده بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نوع و تعداد بازی‌ها

مطمئن شوید که کنسول بازی قابل حمل شما تعداد مناسبی بازی یا امکان ذخیره بازی را داشته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که بازی‌های محبوب شما را دارد یا خیلی راحت می‌توانید بازی‌های مورد علاقه‌تان را روی آن اجرا کنید.

جمع‌ بندی

در این مطلب علاوه بر بررسی نکات مهم برای خرید بهترین کنسول بازی قابل حمل، 6 مدل از محصولات معروف و پرفروش بازار نیز معرفی شد. با در نظر داشتن چنین مواردی شما می‌توانید محصولی برای هدیه دادن یا سرگرمی خود تهیه کنید. فراموش نکنید که چنین محصولاتی در صورت داشتن کیفیت مناسب تا سال‌های سال دوام دارند.

سوالات متداول

  • چه عواملی روی قیمت کنسول بازی قابل حمل اثر دارد؟

تعداد پورت ورودی و خروجی، برند سازنده، میزان استقبال بازار از یک محصول، دوام باتری، جنس بدنه، تعداد بازی، حافظه داخلی، پردازنده و مواردی از این ‌دست روی قیمت کنسول پرتابل اثر دارد.

  • آیا می‌توان کنسول بازی قابل حمل را به تلویزیون متصل کرد؟

بله، این امر در صورت داشتن پورت خروجی ممکن است و به کمک آن می‌توانید کنسول خود را به تلویزیون و مانیتور متصل کنید و از تماشای بازی روی یک نمایشگر بزرگ لذت ببرید.

  • بهترین کنسول بازی قابل حمل چه ویژگی‌هایی دارد؟

علاوه بر باتری با ظرفیت بالا، باید دارای تعداد پورت مناسب، اتصالات شبکه، وزن مناسب و ابعاد کوچک باشد. همچنین تولید برند خوش‌نام بوده و تعداد بازی آن با انتظارات شما همخوانی داشته باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 7 =