Banner Image
ایسوس یا ایسر

ایسوس بهتره یا ایسر؟ [مقایسه کامل لپ‌تاپ Asus و Acer]

امتیاز دهید

اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه هستید، ایسر (Acer) و ایسوس (Asus) به عنوان دو برند خوب و محبوب شناخته شده‌اند که محصولاتی با قیمت نسبتاً پایین را ارائه می‌دهند؛ اما قیمت پایین لزوماً به معنای کیفیت پایین نیست، زیرا گاهی اوقات در این لپ تاپ‌ها از قطعات مشابه لپ‌تاپ‌های گران‌تر استفاده می‌شود. تصمیم‌گیری برای کسانی که می‌خواهند یکی از این دو برند را انتخاب کنند، می‌تواند بسیار دشوار باشد. خوشبختانه، هر دو برند سال‌هاست که وجود داشته‌اند و اکثر افراد از محصولات یکی یا هر دوی آن‌ها در چند دهه گذشته استفاده کرده‌اند؛ اما کسانی که با هیچ‌کدام از آن‌ها آشنایی ندارند، چگونه می‌توانند بفهمند که ایسوس بهتره یا ایسر؟

در مورد هر دو برند اطلاعات خوب و جامعی موجود است و این به ما کمک می‌کند بتوانیم یک راهنمای منسجم و بی‌طرفانه تهیه کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تمامی مزایا و ویژگی‌های ایسوس و ایسر بپردازیم و برترین محصولات آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و ایسر

به صورت کلی، ایسوس نسبت به ایسر انتخاب بهتری به شمار می‌رود. تنها زمینه‌ای که در آن ایسر از ایسوس بهتر عمل می‌کند، قیمت است. هر چیز دیگری مانند طراحی و عملکرد در لپ تاپ‌های ایسوس کیفیت بیشتری دارد. به علاوه، ایسوس برای کسانی که به دنبال لپ‌تاپ مخصوص گیمینگ هستند گزینه‌های بسیار بیشتری ارائه می‌دهد.

ایسوس و ایسر

تنها زمینه‌ای که در آن ایسر از ایسوس بهتر عمل می‌کند، قیمت است

اما به غیر از این، تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد و آن‌ها بیشتر شبیه به هم هستند تا متفاوت از هم. هر دو شرکت‌های تایوانی بوده که دفتر مرکزی آن‌ها در تایپه واقع شده است، هر دو اندازه‌ای تقریباً مشابه یکدیگر دارند و جالب است بدانید ایسوس ابتدا توسط کارمندان سابق ایسر راه‌اندازی شد!

این دو برند اغلب با یکدیگر مقایسه می‌شوند زیرا معمولاً یک رنج قیمت دارند، اما همچنین به راحتی قابل ارتقا هستند. با خرید مک بوک، نمی‌توانید رم یا فضای ذخیره‌سازی خود را بعداً ارتقا دهید؛ اما با اکثر مدل‌های ایسر و ایسوس این امر امکان‌پذیر است. بیایید نگاهی گذرا به هر دو برند بیندازیم و ببینیم برای شما ایسوس بهتره یا ایسر.

جدول مقایسه لپ‌تاپ ایسر و ایسوس

ویژگی‌ها ایسر ایسوس
قابلیت اطمینان از نظر دوام سخت‌افزاری، ایسر و ایسوس به یک اندازه قابل اطمینان هستند. اگرچه، ایسر شهرت مثبتی در بازار دارد. قطعات و سخت‌افزار ایسوس از قابلیت اطمینان مشابهی با ایسر برخوردار هستند.
قیمت در مقایسه با ایسوس، قیمت‌های ایسر پایین‌تر است و لپ تاپ‌های آن بسیار مقرون به صرفه هستند. ایسوس نسبت به ایسر کمی گران است اما ارزش بیشتری ارائه می‌دهد. ایسوس پردازنده‌های چهار هسته‌ای را حتی در لپ تاپ‌های پایین‌رده خود به کار می‌برد در حالی که ایسر این کار را نمی‌کند.
اجزای فنی اکثر قطعاتی که در ایسر یافت می‌شوند مناسب هستند. به عنوان مثال، رزولوشن HD، اندازه صفحه نمایش و نور پس‌زمینه همه کاملاً مناسب و شبیه به ایسوس هستند. ایسوس از نظر قطعات نیز تفاوت چندانی با ایسر ندارد. ایسوس پردازنده‌های چهار هسته‌ای را حتی برای لپ‌تاپ‌های کم‌هزینه ارائه می‌کند که به معنای قابلیت بهتر است. به غیر از این، همه عناصر هر دو برند یکسان هستند.
طراحی ایسر در طراحی نمی‌تواند ایسوس را شکست دهد. اکثر لپ تاپ‌های ایسر شبیه لپ تاپ‌های ایسوس هستند. ایسر رنگ‌های خوبی ارائه می‌دهد، اما هنوز نمی‌تواند ایسوس را شکست دهد. از منظر طراحی، ایسوس پیشرو است. ایسوس برای اکثر لپ‌تاپ‌های خود رنگ‌بندی حرفه‌ای ارائه می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید نگاهی به طراحی ROG Zephyrus بیندازید.
نوآوری اگرچه محصولات ایسر قادر به شکست دادن ایسوس نیستند، اما ایسر لپ‌تاپ‌های کاملاً متفاوتی ساخته و Predator را ارائه کرده است. ایسر طیف خوبی از لپ تاپ‌ها را ارائه می‌دهد، اما با ایسوس و سایر برندها در رقابت است. نوآوری‌های ایسوس کاملاً مدرن هستند و در نوآوری، ایسوس در مقابل ایسر حرف اول را می‌زند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، مشابه ROG Zephyrus که یک لپ‌تاپ باریک و سبک بوده و بیشتر توسط گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در محصولات ایسر یافت نمی‌شود.
تنوع محصولات در این بخش، هر دو عالی عمل می‌کنند. ایسر انواع مختلفی از لپ تاپ‌ها را به بازار ارائه می‌دهد، از محصولات فوق‌العاده گران گرفته تا لپ تاپ‌های مقرون به صرفه. ایسوس نیز در حال تولید محصولات متنوعی است و در این بخش، هر دو برند بسیار موفق هستند.
ارزش مادی اگر می‌خواهید تمام مشخصات فنی خوب را با حداقل بودجه به دست آورید، ایسر گزینه مناسب شماست. برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ برای کاربردهای سرگرمی و تجاری هستند، ایسوس مناسب‌تر بوده و ZenBook Pro 15 یکی از محبوب‌ترین محصولات آن به شمار می‌رود.
کارت گرافیک ایسر Predator Triton 900 را با کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 5000 که جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود، معرفی و عرضه کرده است. ایسوس بر روی ارائه گرافیک فوق‌العاده بالا برای تضمین یک تجربه گیمینگ عالی تمرکز کرده است. لپ تاپ‌های ایسوس با RTX 2080 عرضه می‌شوند که گرافیک آن بسیار چشم‌نواز است.

جدول مقایسه لپ‌تاپ ایسر و ایسوس

همه چیز درباره لپ تاپ ایسوس

برای اینکه بفهمیم ایسوس بهتره یا ایسر، باید ابتدا کمی با این دو برند و مزایای آن‌ها آشنا شویم. ایسوس یک برند تایوانی است که لپ تاپ‌های آن همواره به عنوان یکی از گزینه‌های ارزان‌ موجود در بازار شناخته شده‌اند. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند این به معنای کیفیت پایین‌تر است؛ اما در سال‌های اخیر، لپ‌تاپ‌های ایسوس قطعاً از نظر ساخت و قابلیت اطمینان بهبود یافته‌اند.

ایسوس

ایسوس یک برند تایوانی است که لپ تاپ‌های آن همواره به عنوان یکی از گزینه‌های ارزان‌ موجود در بازار شناخته شده‌اند

ایسوس طیف بسیار خوبی از لپ تاپ‌ها به بازار ارائه می‌دهد که شامل لپ تاپ‌های گیمینگ می‌شود. اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ کم‌هزینه هستید، ایسوس گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود. برای این منظور می‌توانید لاین Rog Zephyrus از ایسوس را بررسی کنید.

برای استفاده‌های اداری و غیررسمی، می‌توانید به محصولات Zenbook آن‌ها نگاهی بیندازید. اگرچه شهرت آن به پای سایر برندهای برتر و گران‌قیمت نمی‌رسد، اما مدل‌هایی دارد که می‌توانند با مک‌بوک‌های جدیدتر رقابت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ایسوس یا اچ پی؟ بررسی کامل تفاوت لپ‌تاپ ایسوس و اچ‌پی

مزایای لپ تاپ‌های ایسوس

  • طول عمر: اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که تا مدت‌ها برایتان دوام داشته باشد، ایسوس انتخاب بهتری است. لپ‌تاپ‌های ایسوس به طور کلی دوام بیشتری دارند، بنابراین اگر نمی‌خواهید به این زودی لپ‌تاپ جدیدی تهیه کنید، احتمالاً گزینه‌های بهتری نسبت به لپ‌تاپ‌های ایسر پیش رویتان قرار دارد.
  • طراحی: تفاوت در طراحی اغلب سلیقه‌ای است، اما عموم کاربران توافق دارند که لپ‌تاپ‌های ایسوس بهتر از لپ‌تاپ‌های ایسر ساخته می‌شوند. دلیلش هم این است که ایسر روی ظاهر متمرکز نیست و بیشتر روی قابلیت استفاده تمرکز دارد؛ اما بعید است که بتوانید لپ تاپ ایسری پیدا کنید که به اندازه ایسوس جذاب باشد.
  • تنوع: ایسوس نسبت به لپ‌تاپ‌های ایسر تنوع محصولات گسترده‌تری دارد، زیرا این شرکت یکی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا به شمار می‌رود؛ مخصوصاً در بازار نوت بوک‌ها که در آن حرفی برای گفتن دارد.

مدل پیشنهادی از ایسوس: ASUS VivoBook E402YA

قبل از اینکه نتیجه بگیریم ایسوس بهتره یا ایسر، خوب است که با مدل‌های پیشنهادی هر دو برند آشنا شویم. برای کسانی که به دنبال ارزان‌ترین گزینه هستند، سری Vivobook لپ تاپ‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ VivoBook E402YA از ترکیبی از پردازنده دو هسته‌ای با صفحه نمایش فول اچ‌دی استفاده می‌کند که آن را به یک محصول کم‌هزینه تبدیل کرده است

برای مثال می‌توانیم مدل VivoBook E402YA را در نظر بگیریم. اگرچه این Vivobook بسیار ارزان است، اما ۴ گیگابایت رم دارد. این برای اکثر کاربران کافی است، به خصوص اگر از لپ‌تاپ خود فقط برای پخش ویدیو و وبگردی استفاده می‌کنید؛ اما متأسفانه این مدل برای کسانی که با لپ‌تاپ خود کار می‌کنند کافی نخواهد بود. تدوین‌گران و طراحان بهتر است به محصولات بهتر این برند، مانند لاین Zenbook نگاهی بیندازند.

این لپ‌تاپ از ترکیبی از پردازنده دو هسته‌ای با صفحه نمایش فول اچ‌دی استفاده می‌کند که آن را به یک محصول کم‌هزینه نسبتاً خوب تبدیل کرده است؛ بنابراین اگرچه این لپ‌تاپ تنها ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت eMMC دارد، اما برای کاربران معمولی که خواهان یک لپ‌تاپ ارزان هستند، کافی است.

بررسی لپ تاپ ایسوس از نظر طراحی

بسیاری از کاربران طراحی لپ‌تاپ‌های ایسوس را دوست دارند و در این زمینه ایسوس نسبت به ایسر برتری پیدا می‌کند زیرا مدل‌های متنوعی از لپ تاپ‌ها را روانه بازار کرده است. ایسوس بیشتر از طراحی لپ تاپ‌ها، به زمینه‌های مهم‌تر اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند با رقبا همگام بماند. این بدان معناست که ایسوس بسیاری از لپ‌تاپ‌های باریک را روانه بازار کرده که سبک‌وزن و قابل حمل هستند و این ویژگی‌ها نیاز مصرف‌کننده را پوشش می‌دهند.

بررسی لپ تاپ ایسوس از نظر سخت افزاری

اما در زمینه کارایی ایسوس بهتره یا ایسر؟ ASUS گزینه‌های خوبی را برای کسانی که خواهان دریافت کیفیت بالا در مقابل پرداخت هزینه کم هستند، ارائه می‌دهد. شما می‌توانید یک لپ تاپ ایسوس با رم ۸ گیگابایتی را با قیمت مناسب تهیه کنید که در اکثر آن‌ها نیز پردازنده‌های اینتل به کار رفته‌اند.

سخت افزار ایسوس

لپ تاپ‌های ایسوس به عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ برای کسانی که بودجه کمی دارند شناخته می‌شوند.

لپ تاپ‌های ایسوس به عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ برای کسانی که بودجه کمی دارند شناخته می‌شوند. نمونه‌ای از این لپ تاپ‌ها، ASUS Rog Zephyrus است که بسیار مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر به دنبال رم و قدرت زیاد هستید، انتخاب لپ تاپ ایسوس منطقی‌تر خواهد بود.

بررسی لپ تاپ ایسوس از نظر ماندگاری

کسانی که به دنبال لپ‌تاپ‌هایی می‌گردند که برای مدت طولانی دوام بیاورند، بهتر است برندهای برتر را بررسی کنند. لنوو، اپل و دل گزینه‌های بسیار بهتری را برای کسانی که به دنبال لپ‌تاپ‌هایی با دوام هستند ارائه می‌دهند؛ اما اگر بخواهیم ایسوس و ایسر را از نظر ماندگاری بررسی کنیم، ایسوس بادوام‌تر و ماندگارتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت برای کتاب خواندن

بررسی لپ تاپ ایسوس از نظر عمر باتری

اگر به دنبال عمر باتری طولانی مدت هستید، می‌توانید سری Zenbook ASUS را بررسی کنید. بسیاری از این مدل‌ها می‌توانند بیش از ۱۰ ساعت باتری خود را نگه دارند. با این حال، اکثر لپ‌تاپ‌های ایسوس حدود ۷ ساعت عمر باتری دارند که این میانگین مورد نیاز در همه برندها است. البته در برخی از مدل‌های گران‌قیمت، ممکن است با شارژ کامل، عمر باتری بیشتر باشد. در این زمینه ایسوس و ایسر تقریباً یکسان هستند.

بررسی لپ تاپ ایسوس از نظر قیمت

اگرچه به طور متوسط یک لپ تاپ ایسوس گران‌تر از لپ تاپ ایسر است، اما این بدان معنا نیست که همه لپ تاپ‌های ایسوس گران هستند. این برند در حال حاضر برخی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را ارائه می‌کند و تعادل خوبی بین هزینه و قدرت سیستم برقرار کرده است.

لپ تاپ asus

به طور معمول لپ‌تاپ های ایسوس به نسبت ایسر گران‌تر هستند

علاوه بر این، با ایسوس تنوع محصول بیشتری خواهید داشت، زیرا این شرکت مدل‌های متنوع‌تری را به بازار عرضه کرده است. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید هستید، اکثر محصولات ایسوس مقرون به صرفه و با بودجه کم قابل خریداری هستند.

همه چیز درباره لپ تاپ ایسر

برای اینکه بدانیم ایسوس بهتره یا ایسر، باید با ویژگی‌ها و مزایای برند ایسر نیز آشنا شویم. یکی دیگر از برندهای ارزان، ایسر است که مانند ایسوس یک شرکت تایوانی بوده و در تولید لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های ارزان تخصص دارد. برند ایسر حدود ۴۵ سال پیش تأسیس شد و امروزه این برند برخی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها را روانه بازار کرده است. محبوب‌ترین مدل لپ تاپ آن‌ها Aspire به شمار می‌رود، اما مدل Swift نیز محبوبیت نسبتاً بالایی دارد.

شما همچنین می‌توانید لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر، یعنی سری Acer Predator را بررسی کنید. Predator Triton 500 یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه هستند.

مزایای لپ تاپ‌های ایسر

  • قیمت: به طور کلی، لپ‌تاپ‌های ایسر با قیمت ارزان‌تری نسبت به ایسوس در دسترس هستند. اگرچه از نظر مشخصات فنی لپ تاپ‌های ایسوس برتر عمل می‌کنند، اما محصولات ایسر کمی ارزان‌تر و برای بودجه کم مناسب هستند.
  • مشخصات فنی: ایسر به دلیل خدمات مشتری ضعیف و طراحی ضعیف لپ‌تاپ‌هایش، شهرت جالبی ندارد؛ اما مشخصات فنی لپ‌تاپ‌های این برند مناسب هستند و اگر به دنبال لپ تاپی می‌گردید که کیفیت آن با قیمتش هم‌خوانی داشته باشد، ایسر گزینه‌های خوب و مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهد.
  • مدل‌ها: اگرچه ایسوس و سایر برندها ممکن است گزینه‌های متنوع‌تری نسبت به ایسر ارائه دهند، ایسر نیز مدل‌های خاصی دارد که کیفیت آن‌ها بسیار قابل قبول است. برای مثال، برخی از محصولات اصلی آن‌ها مانند Aspire یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار به شمار می‌روند.

مدل پیشنهادی از ایسر: Acer Aspire 5

همانطور که یک مدل پیشنهادی از ایسوس را معرفی کردیم، برای اینکه بدانیم ایسوس بهتره یا ایسر باید با یک مدل پیشنهادی از ایسر نیز آشنا شویم. سری کروم‌بوک Acer یکی از سری‌های محبوب این برند به شمار می‌رود، اما سری Aspire چیزی است که ایسر بیشتر به خاطر آن شناخته می‌شود. یکی از مدل‌هایی که ارزش بررسی دارد Acer Aspire 5 است که برای استفاده روزمره گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود.

Acer Aspire 5

Aspire 5، هشت گیگابایت رم و پردازنده Core i7 اینتل دارد.

خوبی لپ تاپ‌های ایسر این است که می‌توانید لپ تاپ قدرتمندی را با قیمت ارزان‌تری تهیه کنید. نمونه بارز آن Aspire 5 است. برای مثال، این مدل ۸ گیگابایت رم و پردازنده Core i7 اینتل دارد. این در حالیست که اگر این نوع رم و پردازنده را در لپ‌تاپ دل یا لنوو بخواهید، باید هزینه بسیار بیشتری بپردازید. ممکن است قطعه از نظر کیفیت چندان خوب نباشد، اما همچنان کارایی مناسبی دارد.

بنابراین برای کسانی که به دنبال دریافت حداکثر ارزش ممکن برای هزینه‌ای که می‌پردازند هستند، مجموعه ایسر Aspire قطعاً گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

بررسی لپ تاپ ایسر از نظر طراحی

اگرچه برخی از ارزان‌ترین مدل‌های ایسر طراحی جالبی ندارند، اما باید این را در نظر بگیرید که ایسر در ساخت این لپ تاپ‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تمرکز را روی چیزهای مهم‌تر گذاشته است. تنها کافیست نگاهی به مدل‌های جدید Acer Swift بیندازید تا ببینید که این برند نیز اگر بخواهد می‌تواند لپ تاپ‌های زیبایی تولید کند.

بررسی لپ تاپ ایسر از نظر سخت افزاری

لپ تاپ ایسر بسته به مشخصاتی که دارد، عملکرد خوبی خواهد داشت؛ اما طبق گفته بسیاری از کاربران، اکثر لپ تاپ‌های ایسر تنها پس از یک سال از کار می‌افتند یا سرعت آن‌ها کاهش می‌یابد؛ بنابراین مطمئن شوید که با مدل ایسر مورد نظر خود گارانتی نیز دریافت می‌کنید.

سخت افزار لپ تاپ ایسر

اکثر لپ تاپ‌های ایسر تنها پس از یک سال از کار می‌افتند یا سرعت آن‌ها کاهش می‌یابد

بعید است که لپ‌تاپ‌های قدیمی ایسر قطعات گرانی مانند پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک جدید داشته باشند؛ اما مدل‌های جدیدتر تقریباً با ایسوس همگام هستند.

بررسی لپ تاپ ایسر از نظر ماندگاری

اما در زمینه ماندگاری لپ تاپ ایسوس بهتره یا ایسر؟ اگر از لپ تاپ خود به خوبی مراقبت می‌کنید، دلیلی وجود ندارد که لپ تاپ ایسر شما دوام نیاورد؛ اما در نظر داشته باشید که احتمال دوام لپ تاپ ایسر به اندازه لنوو یا مک بوک بسیار کم است، مگر اینکه به سراغ یکی از مدل‌های برتر آن بروید.

بررسی لپ تاپ ایسر از نظر عمر باتری

مقایسه عمر باتری در تمام مدل‌های یک برند دشوار است، اما در بیشتر موارد، لپ تاپ‌های ایسر عمر باتری نسبتاً مناسبی دارند. به عنوان مثال، کروم‌بوک‌های ایسر از عمر باتری فوق‌العاده‌ای برخوردارند و می‌توانید بیش از ۱۰ ساعت از آن‌ها استفاده کنید.

بررسی لپ تاپ ایسر از نظر قیمت

اصلی‌ترین مزیت لپ تاپ‌های ایسر قیمت پایین آن‌ها به شمار می‌رود. محصولات ایسر تقریباً ارزان‌ترین لپ تاپ‌هایی هستند که می‌توانید در بازار پیدا کنید. برای کسانی که به دنبال قیمت پایین هستند، خرید لپ تاپ ایسر منطقی‌تر است.

لپ تاپ acer

اصلی‌ترین مزیت لپ تاپ‌های ایسر قیمت پایین آن‌ها به شمار می‌رود.

با این حال، شما معمولاً می‌توانید چیزی بسیار بهتر را با همان قیمت بین محصولات ایسوس پیدا کنید. همچنین اگر می‌خواهید کمی بودجه خود را افزایش دهید، می‌توانید به برندهایی مانند Lenovo، Dell یا HP نگاهی بیندازید.

کدام یک برای من مناسب‌تر است ایسر یا ایسوس؟

اگر هنوز در مورد اینکه ایسوس بهتره یا ایسر به نتیجه نرسیده‌اید، در این بخش قصد داریم به شما کمک کنیم تا محصول مناسب خود را پیدا کنید. هر دوی این برندها مدل‌های متنوعی ارائه می‌دهند، بنابراین مشخصات مدلی که می‌خواهید خریداری کنید را نیز در نظر بگیرید. موارد زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

لپ تاپ ایسوس برای شما مناسب‌تر است اگر:

  • چیزی می‌خواهید که مدت طولانی دوام بیاورد. لپ تاپ‌های ایسوس بسیار بادوام هستند.
  • مشخصات فنی بهتری می‌خواهید.
  • می‌خواهید در ازای پولی که پرداخت می‌کنید از ارزش بالایی برخوردار شوید.

لپ تاپ ایسر برای شما مناسب‌تر است اگر:

  • چیزی سبک‌وزن و قابل حمل می‌خواهید.
  • بودجه محدودی دارید.
  • شهرت برند برایتان مهم است.

سخن پایانی

به طور کلی، اگرچه این دو برند کاملاً مشابه هستند، اما یک تفاوت مشخص بین ایسر و ایسوس وجود دارد که آن‌ها را از هم جدا کرده و ایسوس را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند. ایسوس طیف وسیع‌تر و متنوع‌تری از محصولات را برای انتخاب ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اکثر کاربران لپ تاپ‌های ایسوس به مشکل هنگ کردن یا متوقف شدن ناگهانی لپ تاپ بر نخورده‌اند.

البته شایان ذکر است که هر دوی این برندها میان‌رده هستند، بنابراین انتظار نداشته باشید که تا ابد بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر فقط به دنبال یک لپ‌تاپ ارزان هستید که تا چند سال آینده را پوشش دهد، ایسوس و ایسر می‌توانند انتخاب خوبی باشند، اما افرادی که نمی‌خواهند به این زودی‌ها لپ‌تاپ خود را ارتقا دهند بهتر است به دنبال یک برند بهتر باشند.

سوالات متداول

برای گیمینگ لپ تاپ ایسوس بهتره یا ایسر؟

اگر به دنبال لپ‌تاپ مخصوص گیمینگ هستید، ایسر و ایسوس تقریباً مشخصات فنی مشابهی ارائه می‌دهند اما ایسوس در این زمینه قطعاً برنده است و لپ تاپ‌های گیمینگ باریک و با کیفیت بالایی را تولید می‌کند.

آیا ایسر و ایسوس یک شرکت هستند؟

هر دو شرکت در تایوان تأسیس شده‌اند، بنابراین بسیاری از افراد فکر می‌کنند که آن‌ها یک شرکت هستند؛ اما ایسر در دهه ۷۰ آغاز به کار کرد و ایسوس بیش از ده سال بعد در سال ۱۹۸۷ توسط کارمندان سابق ایسر راه‌اندازی شد.

آیا لپ تاپ‌های ایسر و ایسوس قابل ارتقا هستند؟

مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های خوب، می‌توانید اکثر مدل‌های لپ‌تاپ ایسر و ایسوس (به‌ویژه مدل‌های گران‌تر) را ارتقا دهید. اگر یک لپ‌تاپ گیمینگ سطح بالا می‌خواهید، احتمالاً به زودی مجبور خواهید بود دستگاه خود را ارتقا دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 7 =