Banner Image
لپ تاپ ایسوس یا اچ پی

بررسی کامل تفاوت‌های لپ تاپ ایسوس و اچ پی

امتیاز دهید

با تداوم پیشرفت تکنولوژی، تولیدکنندگان لپ تاپ نیز به گسترش و شکوفایی محصولات خود ادامه داده‌اند. از همین رو طی سال‌های گذشته با دستیابی به فناوری‌های جدید، بسیاری از شرکت‌ها، نوآوری‌های جالبی را در محصولاتشان به کار گرفته‌اند. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ جدید هستید، احتمالا نام برندهای ایسوس (Asus) و اچ پی (HP) را نیز شنیده‌اید. ایسوس و اچ پی دو تا از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لپ تاپ هستند و هر دو محصولات شگفت‌انگیزی را متناسب با تقاضای بازار با قیمت‌های مختلف تولید می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی کامل تفاوت‌ محصولات این دو برند بپردازیم و ببینیم که لپ تاپ ایسوس یا اچ پی، کدام یک بهتر است؟!

آشنایی با برند ایسوس

تایوان در سال ۱۹۸۹ یک کانون در حال توسعه برای فناوری بود اما گروهی از مهندسان قصد داشتند به صنعت تکنولوژی این کشور رونق بیشتری ببخشند. اولین محصول آن‌ها یک مادربرد رومیزی بود. کمتر از یک دهه بعد، آن‌ها وارد بازار لپ تاپ شدند و کامپیوترهای شگفت‌انگیزی را تولید کردند. این کامپیوترها، جد بزرگ لپ تاپ‌های برند ایسوس به شمار می‌روند.

لپ تاپ‌ ایسوس

لپ تاپ‌های ایسوس اکنون ظاهری شیک و پردازنده مرکزی اینتل یا AMD دارند

لپ تاپ‌های ایسوس اکنون ظاهری شیک و پردازنده مرکزی اینتل یا AMD دارند. این لپ تاپ‌ها همچنین دارای ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای مانند اتصالات USB Type-C، اتصال Thunderbolt، تشخیص اثرانگشت، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه، صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و غیره هستند که به شما کمک می‌کنند در همه حال، حتی هنگام سفر بهره‌وری خود را حفظ کنید.

مزایای برند ایسوس:

  • قیمت‌های آن در مقایسه با محصولات تولیدکنندگان دیگر مانند مک بوک و مایکروسافت سرفیس پرو مناسب است.
  • عمر طولانی باتری به شما این امکان را می‌دهد که در تمام طول روز بدون نیاز به شارژ مکرر لپ تاپ، از آن استفاده کنید.

معایب برند ایسوس:

  • به دلیل ظرفیت بالای باتری، ممکن است ابعاد لپ تاپ بزرگ‌تر از مدل‌های دیگر باشد.

آشنایی با برند اچ پی

اگر بخواهید لپ تاپ ایسوس یا اچ پی را بر اساس سن مقایسه کنید، بدون شک اچ پی برنده خواهد شد. این شرکت مستقر در کالیفرنیا نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارد و یکی از اولین شرکت‌ها در سیلیکون ولی به شمار می‌رود. اولین کامپیوتر آن‌ها در سال ۱۹۶۶ به بازار آمد و ابزاری محدود بود.

لپ تاپ‌ اچ پی

لپ تاپ‌های اچ پی عملکرد عالی، ظاهری شیک و ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد در حین سفر کارایی خود را حفظ کنید

اکنون، لپ تاپ‌های اچ پی عملکرد عالی، ظاهری شیک و ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد در حین سفر کارایی خود را حفظ کنید. این لپ تاپ‌ها دارای دو نوع پردازنده متمایز هستند: AMD Ryzen و Intel Core iX. همچنین قابلیت‌های اتصال فوق‌العاده‌ای دارند؛ از جمله کانکتورهای USB Type-C برای اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها، سرعت انتقال داده سریع Thunderbolt و موارد دیگر.

مزایای برند اچ پی:

  • لپ تاپ‌های اچ پی عمر باتری بالایی دارند.
  • کامپیوتر شیک و ایده‌آل برای کارمندان یا دانشجویان
  • قیمت‌های مناسب

معایب برند اچ پی:

  • محصولات این برند ممکن است نسبت به برندهای دیگر مانند ایسوس هزینه نگهداری بیشتری داشته باشند.

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی: تفاوت اصلی چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت ایسوس و اچ پی در مخاطبان آن‌هاست. هر دو شرکت برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را تولید می‌کنند، اما لپ‌تاپ‌های ایسوس بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا و افرادی که به لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیاز دارند، طراحی شده‌اند.

تفاوت لپ تاپ ایسوس و اچ پی

لپ تاپ ایسوس برای تولیدکنندگان محتوا و گیمرها مناسب است در حالی که لپ تاپ اچ پی برای حرفه‌ای مناسب تر است.

لپ‌تاپ‌های اچ پی برای افراد حرفه‌ای و کسانی که نیاز به استفاده روزانه از یک سیستم قابل اطمینان دارند، طراحی شده‌اند؛ بنابراین اگر به دنبال لپ‌تاپ گیمینگ هستید، ایسوس می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ اما اگر به دنبال یک لپ‌تاپ تجاری قوی‌تر می‌گردید، به سراغ لپ‌تاپ اچ پی بروید.

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی: مقایسه کلی

برای اینکه بهتر به سوال لپ تاپ ایسوس یا اچ پی پاسخ بدهیم، ابتدا محصولات این دو برند را به صورت کلی مقایسه می‌کنیم تا یک پیش‌زمینه داشته باشید. سپس به سراغ مقایسه موشکافانه و معرفی محصولات این دو می‌رویم. در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین تفاوت‌های ایسوس و اچ پی را مشاهده کنید:

ویژگی‌ها ایسوس اچ پی
عملکرد لپ تاپ‌های ایسوس مقرون به صرفه بوده و از نظر عملکرد عالی هستند. لپ تاپ‌های اچ پی با قیمت‌های بالا و متوسط عملکرد نسبتاً بهتری از ایسوس دارند.
همه‌کاره بودن ایسوس در زمینه همه‌کاره بودن کمی بهتر از اچ پی عمل می‌کند. لپ تاپ‌های اچ پی همه‌کاره‌اند اما به خوبی ایسوس نیستند زیرا برخی از آن‌ها قیمت بسیار بالایی دارند.
قابلیت اطمینان ایسوس به اندازه اچ پی قابل اطمینان نیست و لپ تاپ‌های آن به اندازه اچ پی عمر طولانی ندارند. اچ پی یک سازنده فوق‌العاده قابل اطمینان بوده و عمر لپ تاپ‌های آن بیشتر از ایسوس است.
سایر قابلیت‌ها ایسوس با قابلیت‌های جدید و نوآورانه خود بسیار بهتر از اچ پی عمل می‌کند. اچ پی به نوآوری ایسوس نیست و قابلیت‌های منحصر به فرد یا جدید زیادی ندارد.

 

مقایسه لپ تاپ ایسوس با اچ پی

اچ پی و ایسوس از برخی جهات بسیار متفاوت هستند. به طور کلی، اچ پی بیشتر به سمت کیفیت و عملکرد متمایل است که این امر گاهی اوقات باعث می‌شود محصولات آن گران‌تر باشند؛ اما ایسوس بیشتر به سمت یک کیفیت کلی گرایش دارد و در بسیاری از مواقع، گزینه ارزان‌تری است.

اچ پی بیشتر به سمت کیفیت و عملکرد متمایل است و محصولات آن گران‌تر هستند؛ اما ایسوس به سمت کیفیت کلی گرایش دارد و گزینه ارزان‌تری است.

البته این امر باعث می‌شود لپ تاپ‌های ایسوس قدرت کمتری داشته باشند. در ادامه تفاوت‌های کلیدی بین این دو را بررسی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب لپ تاپ ایسوس یا اچ پی کمک کنیم.

۱. اجزای فنی

پردازنده، حافظه و فضای ذخیره‌سازی حیاتی‌ترین اجزای داخلی هستند که برای ارزیابی قابلیت‌های تکنولوژیکی دو دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر چه مشخصات محصول در این زمینه‌ها بهتر باشد، پول بیشتری خرج می‌کنید. هر دو شرکت ابزارهای بسیار خوبی را به نسبت قیمت ارائه می‌دهند، اما ایسوس در میان لپ تاپ‌های پایین‌رده برتری دارد.

لپ تاپ‌های ایسوس در مقابل لپ تاپ‌های اچ پی از اجزای مشابهی استفاده می‌کنند. این لپ تاپ‌ها دارای یک پردازنده مرکزی Intel یا AMD Ryzen و یک پردازنده گرافیکی NVidia GeForce RTX یا AMD Radeon هستند. لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت آن‌ها اغلب کارت گرافیک اختصاصی ندارند، اما این امر وابسته به گرافیک Ultra HD اینتل است. از آنجایی که می‌توانید جدیدترین و سریع‌ترین پردازنده‌های مرکزی اینتل را از هر یک از این شرکت‌ها دریافت کنید، هیچ یک در این زمینه برنده آشکار نیستند.

اگر به دنبال باتری خوب هستید، چه بخواهید ایسوس بخرید یا اچ پی، تقریباً همیشه یک باتری سه سلولی دریافت خواهید کرد. ایسوس در لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار خود از باتری هشت سلولی استفاده می‌کند، اگرچه باتری مورد استفاده آن در هر جای دیگری یک باتری سه سلولی معمولی است. هر برندی را که انتخاب کنید، یک باتری با کیفیت بالا و متناسب با نیاز خود دریافت خواهید کرد.

۲. کیفیت صفحه نمایش

در یک لپ تاپ، شما به دو عنصر بیش از هر چیز دیگری خیره خواهید شد: صفحه نمایش و صفحه کلید. خوشبختانه، اچ پی و ایسوس به خوبی از این امر آگاه هستند و سال به سال کادر سیاه دور صفحه نمایش را کوچک‌تر می‌کنند.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس یا اچ پی هر دو برای تولیدکنندگان محتوا و تدوین‌گران ایده‌آل هستند. از سوی دیگر، ایسوس در زمینه نمایشگرهای با وضوح بالا با رنگ‌های دقیق و شفاف برنده است. این برند همچنین لپ تاپ‌های اچ پی را از نظر رفرش ریت (Refresh Rate) شکست داده است. لپ‌تاپ‌های ایسوس رنگ‌های روشن‌تر و حاشیه‌های کمتری دارند.

از نظر کیفیت صفحه نمایش، لپ تاپ‌های ایسوس بهتر از اچ پی هستند. ایسوس به دلیل رفرش ریت بهتر و رنگ‌های دلپذیرتر، در زمینه صفحه نمایش برنده این مقایسه است.

۳. طراحی، کیفیت ساخت و دوام

در زمینه طراحی و ظاهر کامپیوتر، اچ پی در مقایسه با ایسوس بهتر عمل می‌کند. این برند در شخصی‌سازی هر لپ تاپ کار بسیار خوبی انجام می‌دهد، اما اچ پی از نظر طراحی محصول برتری دارد.

اچ پی سابقه طولانی در جذب مردم داشته و در طراحی لپ‌تاپ‌هایی با طرح‌ها، رنگ‌ها و ساختارهای بیرونی ساده اما جذاب بی‌نظیر است. ایسوس علیرغم داشتن طرح‌های متمایز متعدد در لپ‌تاپ‌های پریمیوم خود، در این رده چندان اصیل و جذاب عمل نمی‌کند. اگر بودجه کمی دارید اما همچنان می‌خواهید یک لپ تاپ با طراحی عالی داشته باشید، اچ پی برند مناسب شماست.

با این حال، هنگام مقایسه کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌های ایسوس با اچ پی، ایسوس در صدر قرار می‌گیرد. برند ASUS TUF منحصراً از لپ‌تاپ‌های مخصوص گیمینگ تشکیل می‌شود که با استانداردهای بسیار بالایی ساخته شده‌اند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در هر مکانی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. سری لپ‌تاپ‌های Zephyrus و دیگر دستگاه‌های سطح بالا دارای بدنه‌های آلیاژی منیزیم-آلومینیوم هستند، در حالی که فقط لپ‌تاپ‌های تجاری درجه یک Spectre از اچ پی پوشش فلزی دارند.

اگر لپ تاپ خود را تصادفاً زیاد به زمین می‌اندازید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ایسوس بروید. اگر برایتان مهم نیست که زیاد هزینه کنید و می‌خواهید به کیفیت کالا اطمینان داشته باشید، ایسوس یک انتخاب فوق‌العاده است.

۴. استفاده روزانه

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی کدام برای استفاده روزانه بهتر است؟ اچ پی و ایسوس کامپیوترهای همه‌کاره خوبی تولید می‌کنند. هر دو برند، طیف گسترده‌ای از لپ تاپ‌های ایده‌آل برای وبگردی یا تماشای فیلم را ارائه می‌دهند.

لپ‌تاپ‌ها برای استفاده روزانه ممکن است به پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها یا سخت‌افزار نیاز نداشته باشند، اما باید خوش‌ساخت و قابل اعتماد باشند. اچ پی لپ‌تاپ‌های قوی و بادوام را با هر قیمتی تولید می‌کند که اگر بودجه کمی دارید، انتخاب هوشمندانه‌ای است. ایسوس قابلیت‌های چشمگیری را برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال یک لپ تاپ به‌روز هستند ارائه می‌دهد.

برای مثال، Chromebook Flip C436 از ایسوس دارای صفحه نمایش 1080p درخشان و قدرت شگفت‌انگیزی (به نسبت یک کروم بوک) است، در حالی که سری Zenbook پوسته فلزی دارد. تعدادی از لپ تاپ‌های ایسوس نیز دارای نمایشگرهای OLED زیبایی هستند. اگرچه اچ پی لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت عالی تولید می‌کند، ایسوس ارزش بیشتری را در قبال پولی که پرداخت می‌کنید ارائه می‌دهد.

Chromebook Flip C436

Chromebook Flip C436 از ایسوس دارای صفحه نمایش 1080p درخشان و قدرت شگفت‌انگیزی (به نسبت یک کروم بوک) است

بنابراین، ایسوس به دلیل به کار بردن صفحه نمایش‌های با وضوح بالا و طراحی‌های خلاقانه‌ای مانند اسکرین پد برای استفاده روزانه بهتر است.

۵. گیمینگ

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ را می‌توان در لاین OMEN اچ پی یافت. سری اچ پی OMEN سخت‌افزار گیمینگ عالی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. اچ پی پردازنده‌های AMD، تراشه‌های نسل دهم و یازدهم اینتل و کارت‌های گرافیک NVIDIA GeForce را در لپ تاپ‌های خود به کار می‌برد. این لپ تاپ‌ها برای گیمینگ سطح متوسط عالی هستند.

جدای از آن، لپ تاپ‌های گیمینگ ASUS ROG نیز گزینه‌ای عالی به شمار می‌روند. این یکی از قوی‌ترین کامپیوترهای موجود در سری Zephyrus است. پردازنده‌های AMD Ryzen 9 و گرافیک Nvidia RTX 3070، قدرت Asus ROG Zephyrus G15 را تأمین می‌کنند. با این قابلیت‌ها، G15 یک لپ‌تاپ گیمینگ فوق‌العاده محسوب می‌شود. این لپ تاپ همچنین کوچک و سبک‌وزن، با عمر باتری طولانی است.

به طور کلی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس با قیمت مشابه از لپ‌تاپ‌های گیمینگ اچ پی بهتر عمل می‌کنند. برنده در این زمینه ایسوس است.

۶. گرافیک

در زمینه گرافیک کدام یک بهتر است؛ لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؟ ایسوس لپ تاپ‌های گرافیکی با کارایی بالا را برای گیمرها، طراحان و تدوین‌گران تولید می‌کند. چندین مدل ایسوس، از جمله سری محبوب Zephyrus، دارای گرافیک پیشرفته برای گیمینگ سطح بالا هستند و Zephyrus دارای جدیدترین GPUهای NVIDIA GeForce است.

Asus ZenBook Pro 15

Asus ZenBook Pro 15 یک لپ تاپ عالی برای ویرایش ویدیو به شمار می‌رود

Asus ZenBook Pro 15 یک لپ تاپ عالی برای ویرایش ویدیو به شمار می‌رود. کوچک و سبک است، اما عملکرد گرافیکی خوبی دارد. پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 1050 Ti این لپ‌تاپ، آن را حتی برای پردازش ویدیوی فشرده ایده‌آل می‌سازد.

۷. نوآوری

ایسوس به خاطر لپ تاپ‌های نوآورانه خود شناخته شده است. ScreenPad ایسوس یک ویژگی فوق‌العاده به شمار می‌رود که برای بازی و استفاده روزمره ایده‌آل است. اسکرین پد می‌تواند به جای موس پد استفاده شود. این یک راه عالی برای استفاده حداکثری از صفحه نمایش است و یک ویژگی بسیار نوآورانه محسوب می‌شود.

ScreenPad ایسوس

ScreenPad ایسوس یک ویژگی فوق‌العاده به شمار می‌رود که برای بازی و استفاده روزمره ایده‌آل است

 

از آنجایی که شرکت ایسوس از نظر نوآوری در بازار پیشرو است، مقایسه در این زمینه یک‌جانبه خواهد بود. ایسوس اکنون به عنوان سازنده پیشرفته‌ترین هارد دیسک‌ها و فناوری‌های رم از اچ پی پیشی گرفته و در این زمینه نیز برنده می‌شود. اگرچه اچ پی ممکن است پیشرفت‌های زیادی در محصولات خود ایجاد کند، اما این پیشرفت‌ها به اندازه ایسوس چشمگیر نیستند.

۸. تنوع محصولات

ایسوس انتخاب‌های متنوعی از اقلام را در هر حوزه ارائه می‌دهد. لپ تاپ ایسوس برای هر نیازی، چه برای کسب و کار، چه در خانه و چه برای گیمینگ وجود دارد. سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ ROG بازخورد بسیار خوبی از کاربران دریافت کرده‌اند. ROG Zephyrus یک لپ تاپ گیمینگ نازک و سبک است.

ROG Zephyrus

سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ ROG بازخورد بسیار خوبی از کاربران دریافت کرده‌اند. ROG Zephyrus یک لپ تاپ گیمینگ نازک و سبک است.

اچ پی نیز مجموعه گسترده‌ای از بهترین لپ تاپ‌ها را دارد. مطمئن باشید که بدون در نظر گرفتن بودجه، لپ تاپ مناسب خود را پیدا خواهید کرد.

۹. قیمت

اما در زمینه قیمت کدام برند بهتر عمل می‌کند؟ لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؟ لپ‌تاپ‌های اچ پی در این زمینه برنده می‌شوند؛ زیرا در مقایسه با ایسوس، عملکرد آن‌ها در همه موارد به نسبت قیمتشان برتر است.

پشت لپ تاپ اچ پی

در مقایسه با ایسوس، عملکرد HP در همه موارد به نسبت قیمتشان برتر است.

دلیلش هم این است که ایسوس در مورد عملکرد برای کاهش قیمت از هیچ چیز چشم‌پوشی نمی‌کند، بنابراین لپ تاپ‌های ایسوس معمولاً بهترین قطعات را در خود جای می‌دهند. در نتیجه، با خرید لپ تاپ ایسوس شما یک سیستم جذاب و کارآمد دریافت می‌کنید که هزینه نسبتاً بالایی دارد.

کدام لپ تاپ برای شما مناسب‌تر است؟

با مقایسه لپ تاپ Asus یا hp به این نتیجه می‌رسیم که هر دوی این برندها نقاط ضعف و قوت خاصی دارند و هر کدام در برخی زمینه‌ها نسبت به دیگری برتر هستند. از این‌رو، نمی‌توان یک لپ تاپ را پیشنهاد کرد که برای همه کاربران مناسب باشد؛ اما از مقایسه‌های بالا می‌توان یک سری نتایج کلی گرفت که در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

لپ تاپ ایسوس برای شما مناسب‌تر است اگر:

  • تولیدکننده محتوا یا گیمر هستید و به یک لپ تاپ قوی نیاز دارید.
  • وزن لپ تاپ برای شما مهم نیست.
  • می‌خواهید لپ تاپ بهترین مشخصات فنی را داشته باشد، حتی اگر مجبور شوید هزینه بالایی بپردازید.

لپ تاپ اچ پی برای شما مناسب‌تر است اگر:

  • انتظار دارید برای مدت طولانی لپ تاپ را به برق وصل نکنید.
  • به یک لپ تاپ تجاری شیک نیاز دارید که بتوانید کارهای زیادی را با آن انجام دهید.
  • بودجه‌تان کم است، اما همچنان می‌خواهید یک لپ تاپ خوب و نسبتاً قوی داشته باشید.

معرفی بهترین لپ تاپ‌های اچ پی و ایسوس

هر کس ممکن است برای هدف خاصی به لپ تاپ نیاز داشته باشد؛ در نتیجه قبل از خرید باید نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید تا مناسب‌ترین محصول را خریداری کنید. لپ تاپ ایسوس یا اچ پی هر دو در شکل‌های مختلف با قابلیت‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین خوب است که با برخی از محبوب‌ترین محصولات آن‌ها آشنا شوید. در ادامه برترین محصولات این دو برند را در زمینه کاربرد تجاری و گیمینگ بررسی می‌کنیم:

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی برای گیمینگ

  • لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus G14: لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus G14 برای گیمینگ عالی است. این دستگاه بهترین ترکیب پردازنده و رم را دارد که به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را بدون لَگ یا کاهش سرعت تجربه کنید و همچنین به راحتی چند کار را به صورت هم‌زمان انجام دهید. کارت گرافیک دستگاه به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های پیشرفته‌تری مانند نرم‌افزار ویرایش ویدیو به صورت کاملاً روان و بدون هنگ کردن استفاده کنید.
لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus G14

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus G14 برای گیمینگ عالی است. این دستگاه بهترین ترکیب پردازنده و رم را دارد

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus G14 به لطف نمایشگر با حاشیه نازک، تجربه‌ای همه‌جانبه از بازی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین با بهترین و جدیدترین پورت‌های خود، امکان اتصال عالی را برای شما فراهم می‌کند. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مخصوص گیمینگ هستید، در حال حاضر لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus G14 قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

  • لپ تاپ گیمینگ HP OMEN 15: این یک لپ تاپ مناسب برای افرادی است که به دستگاهی قدرتمند نیاز دارند که بتواند چندین کار را به طور هم‌زمان انجام دهد. این دستگاه دارای یک CPU AMD Ryzen 9 است که به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت و کارآمد روی پروژه‌های خود کار کنید.
لپ تاپ گیمینگ HP OMEN 15

لپ تاپ OMEN 15 دارای پورت‌های زیادی برای اتصال چندین دستگاه است که باعث می‌شود لپ تاپ مناسبی برای گیمرها، کارکنان اداری و دانش‌آموزان باشد

همچنین دارای یک کارت گرافیک عالی است تا بتوانید از تمام بازی‌های مورد علاقه خود با کیفیت بالا لذت ببرید. این لپ تاپ همچنین دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بزرگ و ۲۰ مگابایت کش است تا بتوانید تمام اطلاعات مهم خود را ذخیره کنید. لپ تاپ OMEN 15 همچنین دارای پورت‌های زیادی برای اتصال چندین دستگاه بوده که باعث می‌شود لپ تاپ مناسبی برای گیمرها، کارکنان اداری و دانش‌آموزانی باشد که نیاز به کار هم‌زمان روی چند پروژه دارند.

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی برای کاربردهای تجاری

  • لپ تاپ ایسوس ZenBook Pro Duo 15 OLED: لپ‌تاپ Asus ZenBook Pro Duo 15 OLED بهترین لپ‌تاپ برای کسانی است که می‌خواهند از سیستم خود برای گیمینگ و کار استفاده کنند. به لطف پردازنده و کارت گرافیک پیشرفته آن، می‌توانید کارهای روزانه خود مانند ارائه‌ها یا کارهای مدرسه یا دانشگاه را به راحتی در این دستگاه انجام دهید.
لپ‌تاپ Asus ZenBook Pro Duo 15 OLED

لپ‌تاپ Asus ZenBook Pro Duo 15 OLED بهترین لپ‌تاپ برای کسانی است که می‌خواهند از سیستم خود برای گیمینگ و کار استفاده کنند

این لپ تاپ همچنین دارای فضای ذخیره‌سازی زیادی است که می‌توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا برای پروژه‌های کاری از آن استفاده کنید. علاوه بر این، ScreenPad Plus ۱۴ اینچی آن را می‌توان به عنوان افزونه نمایشگر اصلی یا کنترل آن با ویژگی‌های مفیدی مانند حالت Handwriting استفاده کرد. صفحه کلید با نور پس‌زمینه ظاهر خوبی به لپ تاپ داده است و پورت‌های آن به شما امکان می‌دهند بدون هیچ مشکلی به همه دستگاه‌های خود متصل شوید.

  • لپ تاپ اچ پی HP 15: لپ تاپ HP 15 دستگاهی مناسب برای هر کسی است که به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند و کارآمد می‌گردد. این دستگاه دارای قدرت قابل توجهی است که به شما امکان می‌دهد سریع و آسان روی پروژه‌های خود کار کنید.

کارت گرافیک آن نیز به روز است، یعنی می‌توانید تمام بازی‌های مورد علاقه خود را بدون مشکل باز کنید. این لپ تاپ همچنین دارای پورت‌های مختلفی است که به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را به طور هم‌زمان به آن متصل سازید.

سخن پایانی

برندهای زیادی در زمینه تولید لپ تاپ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که ایسوس و اچ پی دو مورد از محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند. در این مقاله تفاوت‌های لپ تاپ ایسوس یا اچ پی را با یکدیگر بررسی کردیم تا دریابیم کدام یک گزینه بهتری است. از مقایسه‌های صورت‌گرفته می‌توان نتیجه گرفت که لپ تاپ‌های ایسوس به طور کلی برای گیمرها مناسب‌ترند، در حالی که برای کاربردهای تجاری بیشتر باید به سراغ لپ تاپ‌های اچ پی رفت.  هر دوی این برندها محصولات گسترده و باکیفیتی را ارائه می‌دهند، اما اگر بودجه شما کم است، اچ پی گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری دارد.

 

سوالات متداول

لپ تاپ ایسوس چقدر عمر می‌کند؟

معمولا لپ تاپ های ایسوس حدود پنج سال عمر مفید دارند. برخی از مدل‌ها بیشتر از بقیه دوام می‌آورند، اما طول عمر آن‌ها بیشتر به میزان مراقبت شما بستگی دارد. اگر روزانه بدون مراقبت مناسب از لپ تاپ برای کارهای سنگین استفاده کنید، می‌تواند تا سه سال دوام بیاورد.

HP مخفف چیست؟

HP مخفف Hewlett-Packard است. این یک شرکت مستقر در ایالات متحده بوده که بر روی سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر، به طور خاص برای لپ تاپ‌ها تمرکز دارد. این شرکت در دهه ۸۰ تأسیس شد اما تا به امروز بسیار خوب عمل کرده است.

آیا نگه داشتن لپ تاپ در حالت اسلیپ باعث کاهش باتری می‌شود؟

بله اما کم. هنگامی که لپ تاپ خود را در حالت اسلیپ قرار می‌دهید، تسک‌ها در پس‌زمینه به حداقل می‌رسند اما می‌توان دوباره لپ تاپ را باز و از آن استفاده کرد. این فرآیند کمی باتری را مصرف می‌کند، اما بیشتر لپ‌تاپ‌ها باتری‌های خوبی دارند و این امر تأثیر زیادی روی باتری نمی‌گذارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =