Banner Image

تفاوت کوییک معمولی با کوییک R

5/5 - (5 امتیاز)

کوییک یکی از محصولات اقتصادی و پرفروش گروه خودروسازی سایپا است که طی سالیان اخیر، فروش بسیار موفقی را تجربه کرده است. این خودرو هم‌اکنون در قالب یک خانواده بزرگ از محصولات مختلف به بازار عرضه می‌شود و به همین دلیل مشتریان به دنبال کشف تفاوت کوییک با کوییک R هنگام خرید آن هستند. در حال حاضر علاوه کوییک و کوییک R، اعضای دیگری همچون کوییک S و کوییک اتوماتیک نیز به بازار عرضه شده‌اند.

با گشت‌وگذار در بازار، متوجه خواهید شد که خودروهای مختلف خانواده کوییک از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. با این حال تفاوت کوییک با کوییک R تنها به مسئله قیمت ختم نمی‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این دو خودرو و تفاوت‌های موجود میان آن‌ها بپردازیم.

آشنایی با کوییک

همان‌گونه که ساینا نسخه فیس لیفت تیبا محسوب می‌شود، می‌توان گفت که کوییک نیز نسخه فیس لیفت تیبا 2 است. تولید کوییک به عنوان خودرویی مجهزتر و گران‌تر از تیبا 2 در سال 1397 آغاز شد و تا به امروز ادامه یافته است. بنابر سنت همیشگی سایپا، قیمت کوییک که یک خودرو هاچ‌بک بود، بیشتر از قیمت ساینا یعنی نسخه سدان تعیین شد.

کوییک

تولید کوییک به عنوان خودرویی مجهزتر و گران‌تر از تیبا 2 در سال 1397 آغاز شد

از آنجایی که تفاوت خاصی میان کوییک و تیبا 2 وجود نداشت، مشتریان علاقه‌ای به پرداخت هزینه بیشتر برای خرید خودرو با ظاهر متفاوت نداشتند. البته در آن زمان هاچ‌بک محبوب یعنی سایپا 111 نیز همچنان به تولید می‌رسید. آمار متوسط فروش کوییک تا زمان توقف تولید پراید ادامه داشت و از آن پس بود که این خودرو توانست در سطح بازار مشهور شود.

سایپا برای افزایش میزان فروش کوییک، تصمیم گرفت تا نسخه دو رنگ آن موسوم به کوییک R را در سال 1398 روانه بازار کند. این خودرو در ابتدا با تریم رنگی مشکی – قرمز و سفید – قرمز به بازار عرضه شد اما مدتی بعد کوییک R با ترکیب‌های رنگی جذاب‌تری به بازار آمد. افزایش جذابیت ظاهری، مونتاژ و عرضه گسترده و همچنین توقف تولید پراید هاچ‌بک، موجب شدند تا کوییک و کوییک R‌ به خودروهای پرفروش حال حاضر بازار ایران تبدیل شوند.

کوییک دور قرمز

سایپا برای افزایش میزان فروش کوییک، تصمیم گرفت تا نسخه دو رنگ آن موسوم به کوییک R را در سال 1398 روانه بازار کند

با وجود تفاوت کوییک با کوییک R در زمینه‌های مختلف، این دو خودرو همچنان از پیشرانه M15 سایپا استفاده می‌کنند که تقریبا در تمامی خودروهای این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه 1.5 لیتری هشت سوپاپ قادر است تا حداکثر 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که ارقام فوق‌العاده‌ای به نظر نمی‌رسند، با این حال سادگی تعمیرات و هزینه‌های نگهداری اندک از مزایا این پیشرانه هستند.

بیشتر بخوانید: مقایسه کوییک و ساینا

فرق کوییک با کوییک R

یافتن تفاوت کوییک با کوییک R در برخی قسمت‌ها بسیار دشوار و در قسمت‌های دیگر بسیار سخت است. نخستین قسمت متفاوت میان این دو خودرو، ظاهر آن‌ها است. در طراحی بدنه کوییک R از قطعات رنگی استفاده شده است که در کوییک معمولی مشاهده نمی‌شود.

کوییک آر

ر طراحی بدنه کوییک R از قطعات رنگی استفاده شده است که در کوییک معمولی مشاهده نمی‌شود.

سقف خودرو، فلاپ آینه‌ها، اسپویلر سپر و قاب داخلی چراغ‌های مه شکن در کوییک R رنگ متفاوتی از بدنه خودرو دارند. ترکیب‌های رنگ ارائه شده برای کوییک R نیز تنوع بیشتری نسبت به رنگ‌های کوییک معمولی دارند. تولید کوییک R‌ مدتی است که به پارس خودرو سپرده شده است و از این رو در مقایسه با کوییک عادی، رنگ‌های بیشتری برای این خودرو قابل انتخاب هستند.

تفاوت کوییک با کوییک R در بحث رنگ‌های بیشتر در کابین خودروها نیز مشاهده می‌شود. قاب‌ دور سیستم تهویه و سیستم پخش، قاب دریچه‌های تهویه میانی داشبورد و دستگیره درب‌ها در کوییک R رنگ متفاوتی دارند تا کابین خودرو جذاب‌تر به نظر برسد.

کابین کوییک r

قاب‌ دور سیستم تهویه و سیستم پخش، قاب دریچه‌های تهویه میانی داشبورد و دستگیره درب‌ها در کوییک R رنگ متفاوتی دارند

دیگر تفاوت کوییک با کوییک R بهره‌مندی نسخه R از رینگ آلیاژی است، در حالی که نسخه‌های معمولی به رینگ فولادی و قالپاق مجهز هستند. تفاوت‌های میان این خودروها در همین بخش به اتمام می‌رسد تا تنها تفاوت محسوس برای مشتریان یعنی قیمت بالاتر کوییک R تصمیم نهایی را برای آن‌ها اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: بررسی تیبا 2

جمع‌بندی

سایپا با یک تصمیم سنجیده و انتقال خط تولید کوییک R به پارس خودرو، موفق شد تا سهم خود را از بازار خودروهای اقتصادی ایران حفظ کند. در نتیجه امروزه می‌توان هزاران کوییک و کوییک R را در خیابان‌های ایران مشاهده کرد. افزایش تیراژ این خودرو موجب شد تا کوییک از شرایط قرعه کشی خارج شود و افراد بیشتری شانس انتخاب و خرید آن را داشته باشند، موضوعی که بی‌شک در محبوبیت این دو هاچ‌بک اقتصادی تأثیر زیادی داشته است.

سوالات متداول

  • اختلاف قیمت میان کوییک و کوییک R‌ چقدر است؟

قیمت کوییک و کوییک R‌ در کارخانه حدود ده میلیون تومان نسبت به یکدیگر اختلاف دارد. این اختلاف در بازار آزاد نیز مشاهده می‌شود و برای خرید کوییک R بایستی 10 میلیون تومان بودجه بیشتری خرج کنید.

  • رقبای کوییک چه خودروهایی هستند؟

بزرگ‌ترین رقیب کوییک و کوییک R در بازار ایران پژو 206 تیپ 2 و 3 هستند. قیمت بیشتر پژو 206 تیپ 2 در بازار به محصولات خانواده کوییک کمک کرده است تا فروش مطلوبی را تجربه کنند.

  • کوییک بخریم یا کوییک R؟

برای افرادی که توقع خاصی از عملکرد خودرو ندارند و تنها برای جابجایی‌های روزمره از آن استفاده می‌کنند، کوییک خودرو مناسبی است. با این حال برای جوانان و علاقمندان به خودرو، کوییک R خودرو جذاب‌تری به نظر می‌رسد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =