Banner Image

معرفی ۱۰ نمونه از بهترین کیبوردها برای برنامه‌نویسی

امتیاز دهید

برنامه‌نویسی این روزها به یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها تبدیل شده است و شما که در حال خواندن این مقاله هستید نیز احتمالاً این مسیر شغلی را برای خود انتخاب کرده‌اید. برنامه‌نویسان زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که برخی حرفه‌ای هستند و برخی دیگر به تازگی این رشته را کشف کرده و یادگیری را شروع کرده‌اند. فارغ از اینکه شما در کدام سطح قرار دارید، برای شروع باید مهارت‌های لازم و تجهیزات مناسب را داشته باشید. برخی از لپ تاپ‌ها برای برنامه‌نویسی بهتر از سایرین هستند و به طور مشابه، کیبوردهایی نیز وجود دارند که برای برنامه‌نویسی گزینه بهتری به شمار می‌روند. در این مقاله قصد داریم بهترین کیبورد برای برنامه نویسی را معرفی کرده و نکات خرید کیبورد را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین کیبورد برای برنامه نویسی چیست؟

کیبورد نقش مهمی در برنامه‌نویسی دارد. در برنامه نویسی شما باید کدهای زیادی بنویسید و از کیبورد خود برای نوشتن دستورهای مختلف استفاده کنید؛ بنابراین، کیبورد نقش مهمی در تبدیل شدن شما به یک برنامه‌نویس بهتر ایفا می‌کند و دقیقا به همین دلیل است که اکثر برنامه‌نویسان، به خصوص آن‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، مایلند روی یک کیبورد برنامه‌نویسی خوب سرمایه‌گذاری کنند.

کیبورد برنامه نویسی

کیبورد نقش مهمی در برنامه‌نویسی دارد. در برنامه نویسی شما باید کدهای زیادی بنویسید و از کیبورد خود برای نوشتن دستورهای مختلف استفاده کنید

در ادامه با ۱۰ نمونه از این کیبوردها آشنا خواهیم شد:

۱. Happy Hacking Professional Hybrid Wireless Mechanical Keyboard

اولین مورد در لیست ما، کیبورد مکانیکال بی‌سیم هیبریدی Happy Hacking است. مشتریان امتیاز بالایی به آن داده‌اند و با بازخوردهای مثبت خود، این کیبورد را به صدر لیست بهترین کیبوردها برای برنامه‌نویسی رسانده‌اند.

این یک کیبورد بی‌سیم است، بنابراین می‌توانید آن را به راحتی به چندین دستگاه متصل کنید. در حین کار حس بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، اتصال بسیار خوب و پایداری دارد و فضای زیادی را روی میز اشغال نمی‌کند. بهترین ویژگی آن، این است که این کیبورد را به شکلی ساخته‌اند که هم مکانیکال و هم غشایی باشد، بنابراین شما یک کیبورد هیبریدی دریافت می‌کنید که عملکرد بسیار خوبی دارد.

کیبورد مکانیکال بی‌سیم هیبریدی Happy Hacking

کیبورد مکانیکال بی‌سیم هیبریدی Happy Hacking هم مکانیکال و هم غشایی است

اگر می‌خواهید اتصال سیمی داشته باشید، می‌توانید پورت USB را نیز به آن وصل کنید. این بهترین کیبورد برای برنامه نویسی همچنین امکان سفارشی‌سازی را به شما می‌دهد. ممکن است این کیبورد کمی گران باشد اما اگر کیبورد بی‌سیمی می‌خواهید که بتوانید به راحتی با آن سفر کنید، این بهترین گزینه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت برای کتاب خواندن و مطالعه

۲. Razer BlackWidow Elite Mechanical Gaming Keyboard

ریزر یکی از بهترین برندها در زمینه کیبورد و سایر محصولات الکترونیکی است. این برند همیشه محصولات درجه یک با کیفیت و عملکرد عالی به بازار عرضه کرده و این کیبورد نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیبورد Razer BlackWidow به خوبی ساخته شده و قیمت مناسبی نیز دارد. همچنین از دوام بسیار خوبی برخوردار بوده و می‌تواند تا بیش از ۸۰ میلیون ضربه دوام بیاورد. این کیبورد گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را برای ایجاد یک تجربه شخصی‌تر به شما ارائه می‌دهد. تکیه‌گاه مچ آن بسیار راحت بوده و همچنین حافظه داخلی و فضای ذخیره‌سازی ابری را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

کیبورد Razer BlackWidow

کیبورد Razer BlackWidow به خوبی ساخته شده و قیمت مناسبی نیز دارد

کلیدهای باکیفیت آن که تمامی مشتریان را تحت تأثیر قرار داده‌اند، صدای کلیک دلنشینی را تولید می‌کنند. این کیبورد همچنین دارای پورت‌های USB و AUX داخلی و نورهای RGB است که آن را بسیار جذاب می‌سازند.

۳. Logitech G915 TKL

لاجیتک یکی دیگر از برندهای شناخته‌شده به شمار می‌رود که می‌توانید به کیفیت و عملکرد درجه یک محصولات آن اعتماد کنید. این کیبورد دارای تمام ویژگی‌های عالی است که از بهترین کیبورد برای برنامه نویسی انتظار دارید.

کیبورد لاجیتک G915 TKL

کیبورد لاجیتک G915 TKL بی‌سیم بوده و دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی است که به شما امکان می‌دهد نور آن را تغییر دهید.

کیبورد لاجیتک G915 TKL بی‌سیم بوده و دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی است که به شما امکان می‌دهد نور آن را تغییر دهید. این کیبورد فاقد نامبرپد است، بنابراین فضای کمتری از میز شما را اشغال می‌کند. کلیدهای آن بسیار پاسخگو و برای کار برنامه‌نویسی عالی هستند. البته این کیبورد به جای USB C با میکرو USB عرضه می‌شود.

۴. Corsair K100

کورسیر نیز یک برند شناخته‌شده است که محصولات آن ارزش سرمایه‌گذاری را دارند. این برند بسیار محبوب بوده و به دلیل عملکرد عالی تجهیزات و لوازم الکترونیکی خود شناخته می‌شود، بنابراین طبیعتاً یک کیبورد مناسب برنامه‌نویسی نیز ارائه می‌دهد. این کیبورد نظرات مثبت زیادی از مشتریان دریافت کرده و دارای ویژگی‌ها و عملکردهای زیادی است که برنامه‌نویسی را برای مبتدیان یا حرفه‌ای‌ها کمی آسان‌تر می‌کند.

کیبورد کورسیر

کیبورد کورسیر برای کار سریع عالی است و به همین دلیل بسیاری از برنامه‌نویسان پیشرفته از آن استفاده می‌کنند.

افرادی که به دوام اهمیت می‌دهند مطمئناً از این کیبورد خوششان می‌آید زیرا دوام زیادی دارد. کیبورد کورسیر برای کار سریع عالی است و به همین دلیل بسیاری از برنامه‌نویسان پیشرفته از آن استفاده می‌کنند. این کیبورد همچنین ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را ارائه می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید نور و دکمه‌ها را مطابق میلتان تنظیم کنید. کلیدها حساس و بسیار پاسخگو هستند، اما قیمت این کیبورد کمی گران است.

بیشتر بخوانید: ایسوس یا اچ چی؟ بررسی تفاوت لپ تاپ ایسوس و اچ پی

۵. Kinesis Gaming Freestyle Edge

Kinesis Gaming Freestyle Edge نیز جزو بهترین کیبورد برای برنامه نویسی به شمار می‌رود. این کیبورد دارای طراحی منحصر به فردی است (از وسط به دو نیمه تقسیم شده) که شاید در ابتدا معمولی به نظر نرسد، اما با شروع تایپ کردن پس از مدت کوتاهی به آن عادت خواهید کرد. طراحی این کیبورد مطمئناً هنگام استفاده از ماوس به شما کمک می‌کند. این یک کیبورد سبک مکانیکال است که یعنی کلیدهای آن پاسخگویی بالایی دارند.

Kinesis Gaming Freestyle Edge

Kinesis Gaming Freestyle Edge دارای طراحی منحصر به فردی است و از وسط به دو نیمه تقسیم شده

کلیدهای این کیبورد کاملاً قابل برنامه‌ریزی و سفارشی‌سازی هستند. یکی از بهترین ویژگی‌های آن، تکیه‌گاه از کف دست است که راحتی شما را در حین کار افزایش می‌دهد. نه تنها دکمه‌ها، بلکه می‌توانید چراغ‌های RGB آن را نیز سفارشی کنید. این کیبورد همچنین ۴ مگابایت حافظه دارد تا بتوانید برخی از ویژگی‌های اضافی را نیز دانلود کنید. کیبورد کینسیس کاملاً بادوام است و ممکن است کمی گران باشد اما سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای به شمار می‌رود. ناگفته نماند که این کیبورد برای اتصال به سیم نیاز دارد.

۶. Ergonomic Keyboard Microsoft Sculpt

کیبورد ارگونومیک Microsoft Sculpt یکی دیگر از بهترین کیبوردها برای برنامه‌نویسی به شمار می‌رود که به دلیل خوش‌نام بودن برند تولیدکننده (مایکروسافت)، شهرت زیادی دارد و تاکنون بسیار موفق بوده است.

کیبورد ارگونومیک Microsoft Sculpt

کیبورد ارگونومیک Microsoft Sculpt دارای طراحی گنبدی است که تایپ را راحت می‌کند زیرا فشار روی مچ را کاهش می‌دهد.

این کیبورد مقرون به صرفه، برای برنامه‌نویسی یک گزینه ایده‌آل بوده و عملکرد درجه یک دارد. همچنین دارای طراحی گنبدی است که تایپ را راحت می‌کند زیرا فشار روی مچ را کاهش می‌دهد. این کیبورد با پد مچ دست نیز ارائه می‌شود. کیبورد مایکروسافت اسکالپت ممکن است به اندازه گزینه‌های دیگر قابل تنظیم نباشد، اما مطمئنا بادوام، دارای عملکرد خوب و آسان است.

۷. Keyboard Corsair K95

در اینجا یکی دیگر از بهترین کیبورد برای برنامه نویسی از برند کورسیر را داریم. این کیبورد دارای 105 کلید با چراغ‌های RGB مجزا است. کلیدهای آن بسیار پاسخگو و سریع هستند، بنابراین یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

Keyboard Corsair K95

Keyboard Corsair K95 دارای 105 کلید با چراغ‌های RGB مجزا است

این یکی از بادوام‌ترین کیبوردها نیز هست زیرا قابلیت تحمل تا ۱۰۰ میلیون ضربه را دارد. ۸ مگابایت حافظه داخلی به شما می‌دهد که می‌تواند تا ۵ پروفایل نور را ذخیره کند. از این کیبورد می‌توان برای گیمینگ نیز استفاده کرد.

۸. Mountain Everest Max

این کیبورد نیز بین برنامه‌نویسان دارای امتیاز بالایی است. گزینه‌های قابل تنظیم زیادی را ارائه می‌دهد و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. نامبرپد آن قابل جدا شدن بوده و پایه آلومینیومی و کیکَپ‌های ABS آن نیز مشتریان را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

Mountain Everest Max

نامبرپد Mountain Everest Max قابل جدا شدن بوده و پایه آلومینیومی و کیکَپ‌های ABS آن نیز مشتریان را تحت تأثیر قرار داده‌اند

این یک کیبورد با اندازه کامل با پورت USB تایپ C است. خرید این کیبورد به کسانی که به دنبال یک کیبورد مکانیکال عالی می‌گردند توصیه می‌شود.

۹. Apple Magic Keyboard with Keypad

اگر به دنبال یک کیبورد اپل برای برنامه‌نویسی هستید، این بهترین گزینه برایتان به شمار می‌رود. مجیک کیبورد اپل در میان مشتریان و به‌ویژه کاربران مک، سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

Apple Magic Keyboard with Keypad

کیبورد Apple Magic Keyboard with Keypad دارای طراحی عالی، نازک و سبک بوده که حمل و نقل آن را بسیار راحت می‌سازد

این کیبورد دارای طراحی عالی، نازک و سبک بوده که حمل و نقل آن را بسیار راحت می‌سازد. مجیک کیبورد را می‌توان هم به عنوان کیبورد سیمی و هم بی‌سیم استفاده کرد. به طور کلی، این بهترین کیبورد برای برنامه نویسی برای کاربران مک خواهد بود.

۱۰. Obinslab Anne Pro 2

در نهایت کیبورد Obinslab Anne Pro 2 را داریم که دارای اندازه جمع و جور است، بنابراین اگر به دنبال یک کیبورد کامپکت برای برنامه‌نویسی هستید، این باید بهترین گزینه باشد.

Obinslab Anne Pro 2

اگر به دنبال یک کیبورد کامپکت برای برنامه‌نویسی هستید،Obinslab Anne Pro 2 باید بهترین گزینه باشد.

این کیبورد همچنین بی‌سیم بوده و می‌توان آن را هم‌زمان با چهار دستگاه جفت کرد. این یک کیبورد مکانیکال است، بنابراین کلیدهای بسیار پاسخگویی دارد. به طور کلی، به عنوان یک کیبورد جمع و جور و کامپکت برای برنامه‌نویسی، این بهترین گزینه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: چرا هارد اکسترنال بالا نمیاد؟

نکات خرید بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام خرید یک محصول در نظر بگیرید و هنگام خرید کیبورد برای برنامه‌نویسی نیز همین قانون اعمال می‌شود. در ادامه برخی از ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید کیبورد برای برنامه‌نویسی در نظر بگیرید را آورده‌ایم:

۱. کیبورد غشایی می‌خواهید یا مکانیکال؟

یکی از اولین چیزهایی که هنگام خرید بهترین کیبورد برای برنامه نویسی باید در نظر بگیرید این است که چه نوع کیبوردی را می‌خواهید بخرید. دو نوع اصلی کیبورد وجود دارد که می‌توانید در بازار پیدا کنید، مکانیکال و غشایی. هر دوی این‌ها بر اساس ترجیحات شما مزایای خاص خود را دارند.

کیبورد غشایی

کیبورد غشایی دارای یک لایه نازک است که با فشار دادن کلید، روی یک لایه مدار فشار می‌آورد

کیبورد غشایی دارای یک لایه نازک است که با فشار دادن کلید، روی یک لایه مدار فشار می‌آورد؛ بنابراین این نوع کیبوردها نازک‌تر و به طور کلی قابل حمل‌تر از کیبوردهای مکانیکال هستند. کیبورد غشایی همچنین به دلیل هزینه ساخت پایین آن، قیمت ارزان‌تری دارد. البته کیبورد غشایی ممکن است به اندازه کیبوردهای مکانیکال پاسخگو نباشد.

گفته می‌شود که کیبوردهای مکانیکال برای برنامه‌نویسان مناسب‌تر هستند، زیرا واکنش‌گرا و خوب ساخته شده‌اند؛ بنابراین بیشتر برنامه‌نویسان ترجیح می‌دهند چنین کیبوردهایی را خریداری کنند. این کیبوردها ممکن است کمی گران‌تر از کیبوردهای غشایی باشند، اما ارزش زیادی را به کاربر ارائه می‌کنند؛ بنابراین توصیه ما این است که یک کیبورد مکانیکال برای برنامه‌نویسی تهیه کنید.

۲. اندازه یا فرم کیبورد باید چقدر باشد؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید کیبورد برای برنامه‌نویسی باید به آن توجه کنید اندازه یا فرم کیبورد است. کیبوردها در سه اندازه فول سایز، بدون نامبرپد و کامپکت عرضه می‌شوند. هر یک از این اندازه‌ها برای اشخاص مختلفی ایده‌آل هستند زیرا مزایای خاص خود را دارند. کیبورد با اندازه فول سایز ممکن است بهترین گزینه باشد زیرا دارای نامبرپد در سمت راست است و بزرگ‌ترین صفحه‌کلید در نظر گرفته می‌شود. البته اگر نیاز به استفاده از ماوس در کنار آن داشته باشید، ممکن است به مشکل بر بخورید.

کیبورد بدون نامبرپد

کیبوردها در سه اندازه فول سایز، بدون نامبرپد و کامپکت عرضه می‌شوند

کیبورد بدون نامبرپد همانطور که از نام آن پیداست، فرق خاصی با کیبورد فول سایز ندارد و تنها تفاوتش عدم داشتن نامبرپد در سمت راست است. از طرف دیگر، کیبورد کامپکت جدیدترین نوع کیبوردی است که می‌توانید پیدا کنید. این نوع کیبورد به خاطر طرح‌بندی ۶۰ درصدی خود شناخته شده و نامبرپد ندارد؛ فقط کلیدهای F1-F12 رو آن مشاهده می‌شوند.

به طور کلی، اگر به دنبال یک کیبورد جمع و جور و کم فضا هستید، می‌توانید روی کیبورد کامپکت سرمایه‌گذاری کنید؛ اما اگر نوع سنتی کیبورد را می‌خواهید، یک کیبورد فول سایز بهترین گزینه خواهد بود.

۳. کار با کیبورد چقدر راحت است؟

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بخواهید هنگام خرید بهترین کیبورد برای برنامه نویسی در نظر بگیرید راحتی است. هنگامی که نیاز دارید برای مدت طولانی تایپ کنید، راحتی اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید و نباید در این زمینه کوتاه بیایید. حتماً پیش از خرید با نحوه عملکرد کیبورد و اینکه آیا کار کردن با آن راحت است یا خیر، آشنا شوید. برخی از کیبوردها وجود دارند که تکیه‌گاهی برای مچ دست فراهم می‌کنند و این می‌تواند راحتی در حین کار را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

۴. کار با کیبورد چه حسی به شما می‌دهد؟

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید احساس کلی کیبورد است، یعنی اینکه تایپ روی آن چه حسی دارد و کلیدها چه نوع صدایی تولید می‌کنند و چقدر فشار برای تایپ کردن لازم است.

کار کردن با کیبورد

 هنگام خرید کیبورد، به حس و حال کلیدها و اینکه آیا خوب ساخته شده‌اند نگاهی بیندازید

تمامی این عوامل می‌توانند در کارایی شما تفاوت ایجاد کنند؛ بنابراین هنگام خرید کیبورد، به حس و حال کلیدها و اینکه آیا خوب ساخته شده‌اند نگاهی بیندازید. همچنین می‌توانید ببینید که آیا کلیدهای کیبورد صدا می‌کنند یا می‌توانید صدای آن را به صلاحدید خود روشن یا خاموش کنید یا خیر.

۵. آیا کیبورد دارای نور پس‌زمینه است؟

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید نور پس‌زمینه کیبورد است. به راحتی می‌توانید کیبوردی را پیدا کنید که دارای چراغ‌های RGB باشد. این کیبوردها نه تنها عالی به نظر می‌رسند، بلکه به شما کمک می‌کنند در تاریکی نیز قادر به تایپ کردن باشید؛

کیبورد دارای نور پس زمینه

کیبوردهای دارای نور پس زمینه به شما کمک می‌کنند در تاریکی نیز قادر به تایپ کردن باشید؛

بنابراین اگر به دنبال بهترین کیبورد برای برنامه نویسی هستید، ویژگی نور پس‌زمینه را نیز بررسی کنید. این ممکن است مقداری هزینه داشته باشد اما ارزشش را دارد.

۶. آیا کیبورد به شما امکان سفارشی‌سازی می‌دهد؟

شخصی‌سازی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که هنگام خرید کیبورد برای برنامه‌نویسی باید در نظر بگیرید. کیبورد باید به شما این امکان را بدهد که مطابق با ترجیحات خود، آن را سفارشی کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا به نتایج مطلوب برسید و راحتی خود را در حین کار افزایش دهید. جدا از این، اگر بتوانید در حین استفاده از کیبورد شورت‌کات‌هایی ایجاد کنید، در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد. به طور کلی، سفارشی‌سازی می‌تواند به شما کمک کند تا در حین کار بر روی کیبورد، تجربه‌ای عالی داشته باشید.

۷. قیمت کیبورد چقدر است؟

نیازی نیست جیب خود را خالی کنید یا کیبوردی بخرید که برایتان بیش از حد گران است. طبیعتا قیمت همیشه جزو عواملی به شمار می‌رود که باید در نظر گرفته شود، به همین دلیل است که باید بودجه تعیین کنید و سپس به دنبال بهترین کیبورد برای برنامه‌نویسی در محدوده بودجه تعیین‌شده باشید. این به شما کمک می‌کند تا بیشترین ارزش را در مقابل هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید، دریافت کنید. کیبوردهای مختلف را با هم مورد مقایسه قرار دهید تا بهترین قیمت را بیابید.

۸. آیا همراه با کیبورد گارانتی ارائه می‌شود؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید بهترین کیبورد برای برنامه نویسی باید مورد توجه قرار دهید، گارانتی کیبورد است. کیبوردهای زیادی با گارانتی ارائه می‌شوند و مواردی هم وجود دارند که فاقد گارانتی هستند، بنابراین یکی از آن‌ها را در نظر بگیرید. اگر برند خیلی خوب و خوش‌نام است، نیازی نیست نگران کیفیت و عملکرد کیبورد باشید.

۹. نظر سایر خریداران درباره کیبورد چیست؟

شما همیشه باید نظرات و امتیازی که خریداران به محصول داده‌اند را بررسی کنید. با این کار می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید زیرا می‌دانید کیبورد برای مشتریانی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند چه نوع عملکردی دارد. البته ما در این مقاله کیبوردهایی را معرفی کرده‌ایم که دارای بهترین امتیازها و بازخوردها از سوی خریداران هستند، بنابراین در مورد این ۱۰ نمونه جای نگرانی نیست.

سخن پایانی

در این مقاله به ۱۰ نمونه از بهترین کیبورد برای برنامه نویسی پرداختیم. همه این کیبوردها برای برنامه‌نویسی دارای بازخورد عالی و امتیازات بالایی هستند و برخی از کارشناسان نیز این کیبوردها را توصیه می‌کنند. اگر برنامه‌نویس هستید، می‌دانید که کیبورد در شغل شما یک ابزار ضروری به شمار می‌رود. چه به پایتون، C++، جاوا یا زبان دیگری برنامه‌نویسی کنید، یک کیبورد خوب می‌تواند کار شما را بسیار آسان‌تر سازد. در نتیجه، پیش از خرید کیبورد برنامه‌نویسی، نکات خرید ذکرشده در این مقاله را در نظر بگیرید و با توجه به ترجیحات، نیازها و بودجه خود اقدام کنید.

 

سوالات متداول

چرا برنامه‌نویس‌ها کیبوردهای مکانیکال را ترجیح می‌دهند؟

کیبوردهای مکانیکال توسط برنامه‌نویسان ترجیح داده می‌شوند زیرا تجربه تایپ بهتری را ارائه می‌دهند. زیر کلیدهای این نوع کیبوردها سوییچی تعبیه شده که با فشار دادن، یک تماس الکتریکی ایجاد می‌کند؛ یعنی احتمال اشتباه تایپی و فشار دادن تصادفی کلیدها در کیبوردهای مکانیکال کمتر است.

یک فرد به طور متوسط چقدر می‌تواند سریع تایپ کند؟

اکثر افراد می‌توانند بین ۶۰ تا ۸۰ کلمه در دقیقه تایپ کنند.

آیا باید برای لپ‌تاپم کیبورد برنامه‌نویسی بخرم؟

شما باید کیبوردی بخرید که به طور خاص برای برنامه‌نویسی طراحی شده باشد. بهترین کیبوردها برای برنامه‌نویسی، کیبوردهای مکانیکال هستند. آن‌ها پاسخگویی بهتری دارند و تایپ را سریع‌تر می‌کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =