Banner Image
آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد

آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد

امتیاز دهید

مدت‌ها است که کنسول بازی مایکروسافت Xbox Series X رونمایی و به بازار عرضه شده است. با رونمایی از چنین محصولی، باور بر این بود که دیگر سری اس مشتری نداشته باشد؛ اما این سری کنسول بازی با قدرت به فروش خود ادامه داد. اگر شما هم تصمیم به خرید کنسول جدید یا ارتقای آن را دارید اما نمی‌دانید که آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد یا خیر، ادامه این مطلب را بخوانید. در ادامه به مزایای خرید سری اس در مقابل کنسول نسل جدید یعنی سری ایکس و کنسول‌های قدیمی چون سری وان می‌پردازیم. با بررسی 10 دلیل خوبی که در ادامه آمده انتخاب از بین این دو برای شما راحت‌تر می‌شود.

10 دلیل مهم برای اینکه ایکس باکس سری اس را بخرید

اینکه بین کنسول سری ایکس و سری اس مایکروسافت کدام‌یک را باید بخرید یا کنسول ایکس وان خود را به کدام‌یک ارتقا بدهید، پاسخ روشن و واضحی ندارد. در واقع این امر به عوامل متعددی چون بودجه مدنظر شما و انتظاراتتان از یک کنسول بازی بستگی دارد. در ادامه 10 مزیت سری اس را بررسی خواهیم کرد تا به تصمیم‌گیری برای خرید یکی از این دو به شما کمک کرده باشیم.

شماره 1 – قیمت مناسبی دارد

مطمئناً پول همه‌ چیز نیست، اما احتمالاً بزرگ‌ترین عاملی است که در خرید هر گجت یا دستگاه جدیدی از جمله کنسول‌های بازی ویدیویی تأثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد یا خیر، به این نکته مهم توجه داشته باشید که سری اس 299 دلار ارزان‌تر از  Xbox Series Xو 100 دلار ارزان‌تر از PS5 است. همچنین باید اشاره کرد که هزینه اشتراک کنسول سری اس 5 دلار کمتر از سری ایکس است.

شماره 1 - قیمت مناسبی دارد

هزینه اشتراک کنسول سری اس 5 دلار کمتر از سری ایکس است

شماره 2 – بسیاری از گیمرها هنوز به کیفیت 4K نیازی ندارند

پشتیبانی از رزولوشن4K  سال‌ها است که هدف اصلی سونی و مایکروسافت در تولید محصولات مختلف از جمله کنسول بازی بوده و هست. از زمانی هم که PS4 Pro و Xbox One X عرضه شدند، این کیفیت مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفت. سری S شاید چنین کیفیتی را نداشته باشد؛ اما دارای وضوح 1440 پیکسلی است که یک پله بالاتر از 1080 پیکسل قرار می‌گیرد. همچنین وضوح بسیار خوبی برای بازی روی تلویزیون‌ها و حتی نمایشگرهای مخصوص گیمینگ دارد. علاوه بر این باید اشاره کرد که بسیاری از افراد به نمایشگری با وضوح 4K دسترسی نداشته یا دوست ندارند به خاطر این ویژگی هزینه اضافی خرج کنند و نمایشگر خود را ارتقاء بدهند.

بیشتر بخوانید:گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

شماره 3 کوچک و جمع‌وجور است

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد یا نه و وزن و ابعاد جزو فاکتورهای مهم شما برای خرید چنین محصولی است؛ باید گفت که حتماً این سری کنسول بازی نظر شما را به خود جلب می‌کند. شاید جالب باشد بدانید که  Xbox Series S آن‌قدر کوچک است که فیل اسپنسر یکی از مدیران برجسته مایکروسافت، ماه‌ها قبل از رونمایی، آن را در قفسه کتاب‌های خود گذاشته بود و حتی یک نفر هم متوجه این موضوع نشد.

این محصول کاملاً جمع‌وجور است، به ‌ویژه در مقایسه با PS5 غول‌پیکر. اگر نداشتن فضای کافی برای شما نگران‌کننده است یا دوست دارید کنسول خود را برای بازی دورهمی به خانه دوست خود ببرید، اندازه کوچک Xbox Series S آن را به یک انتخاب عالی برای شما بدل می‌کند.

شماره 3 – کوچک و جمع‌وجور است

این محصول کاملاً جمع‌وجور است، به ‌ویژه در مقایسه با PS5 غول‌پیکر

 شماره 4 – تفاوت SSD و GPU سری اس و ایکس واقعاً مهم نیست

این واقعیت که Xbox Series S فقط دارای 512GB حافظه اس اس دی در مقایسه با یک ترابایت حافظهXbox Series X  است در واقع چندان مهم نخواهد بود؛ زیرا به لطف Smart Delivery دسترسی شما به بازی‌ها محدود نخواهد شد. اگر این تفاوت شک به دل شما راه داده که آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد یا نه، باید گفت که این کنسول برای بازی‌های 1440 پیکسلی طراحی شده است و GPU آن از عهده این کار به‌ خوبی برمی‌آید. واقعیت این است که سرعت CPU و SSD تقریباً در هر دو سری اس و ایکس یکسان است و تنها در پردازنده گرافیکی تفاوت دارند که برای بسیاری از گیمرها مهم نیست؛ مگر اینکه دنبال بازی‌هایی با کیفیت 4k یا 8k باشند.

بیشتر بخوانید:ایکس باکس چیست و چه فرقی با پلی‌استیشن دارد؟

 شماره 5 – بسیاری از گیمرها نیازی به دیسک درایو ندارند

بسیاری از گیمرها، توانایی خرید بازی‌های دست ‌دوم را دارند و برای همین توانایی پخش بازی از روی Blu-Ray مهم است. اگر این نکته برای شما هم اهمیت دارد باید به سراغ کنسول بازی سری ایکس بروید. اگر هم که چندان برایتان اهمیت ندارد و هرگز دیسکی را در کنسول بازی خود قرار نمی‌دهید Xbox Series S خریدی به‌صرفه‌تر برای شما خواهد بود.

شماره 6 – به نسل جدید بازی‌ها با قیمت کمتر دسترسی دارد

اگر هنوز هم نمی‌دانید که آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد به این نکته توجه کنید که خرید Xbox Series S مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه ورود به دنیای گیم است. با وجود قیمت پایین، تعداد زیادی از ویژگی‌های کنسول‌های بازی جدید و پیشرفته را در آن پیدا خواهید کرد. هارددیسک فوق‌سریع 512 گیگابایتی این سری کنسول امکان بارگذاری سریع و جابجایی بی‌وقفه بین بازی‌ها را برای شما فراهم می‌کند. به این معنی که شما می‌توانید سریعاً بین یک بازی هیجان‌انگیز آفلاین مانند Far Cry به یک مسابقه آنلاین Halo Infinite جابه‌جا شوید!

علاوه بر این، Xbox Series S از نرخ فریم تا 120 FPS پشتیبانی می‌کند. این نرخ فریم بالا به این معنی است که گیم‌پلی روی صفحه ‌نمایش فوق‌العاده نرم به نظر می‌رسد که برای بازی‌های آنلاین رقابتی مانند Fortnite یا Call Of Duty بسیار مفید بوده که واکنش‌ها سریع برای برتری بر حریفان مهم خواهد بود.

شماره 6 - به نسل جدید بازی‌ها با قیمت کمتر دسترسی دارد

که خرید Xbox Series S مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه ورود به دنیای گیم است

شماره 7 – امکان عضویت در Xbox Game Pass را دارد

خرید کنسول Series S با امکان عضویت Xbox Game Pass همراه است. شما با این سرویس به کتابخانه‌ای با بیش از 100 عنوان بازی باکیفیت از Forza گرفته تا Fifa و بسیاری موارد دیگر دسترسی خواهید داشت! با عضویت در Xbox Game Pass بیشترین بهره را از Xbox Series S خود خواهید برد و به شما امکان می‌دهد باکیفیت بازی کرده و بازی‌هایی را کشف کنید که ممکن است از این کنسول بازی در حالت عادی کنار گذاشته شده باشند. ارزش غیرقابل‌انکار Game Pass از زمان عرضه این کنسول به ویژگی برجسته آن تبدیل شده و برای بسیاری در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دلایل قانع‌کننده و منطقی خرید سری اس Xbox است.

بیشتر بخوانید:ایکس باکس لایو چیست و چه تفاوتی با Xbox Gold دارد؟

شماره 8 – تولید آن متوقف نشده و در دسترس است

یکی دیگر از موارد مهمی که به شما در رسیدن به جواب سوال آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد، کمک می‌کند این است که هنوز هم این سری کنسول بازی در بازار عرضه می‌شود. این نکته بدان معنی است که تولید آن به دلیل استقبال مردم متوقف نشده و نیازی نیست برای داشتن کنسول سری اس حتماً یک محصول دست‌ دوم بخرید.

شماره 8 - تولید آن متوقف نشده و در دسترس است

تولید این محصول به دلیل استقبال مردم متوقف نشده و نیازی نیست برای داشتن کنسول سری اس حتماً یک محصول دست‌ دوم بخرید.

شماره 9 – به بازی‌های انحصاری ایکس باکس دسترسی دارید

کنسول Xbox Series S کتابخانه فوق‌العاده‌ای از بازی‌هایی را که فقط در Xbox یافت می‌شوند، جمع‌آوری کرده است. بازی‌هایی وجود دارند که مناسب هر نوع گیمری هستند، از Forza Horizon 5 و Gears Of War 5 بسیار محبوب گرفته تا Halo Infinite. در میان مجموعه بازی‌های انحصاری Xbox Series S گزینه‌های زیادی وجود دارد که بدون شک چندتایی را دوست خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:بهترین کنسول بازی قابل حمل در ایران

شماره 10 – به بازی‌های قدیمی دسترسی دارید

آخرین موردی که در پاسخ به سوال آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد یا نه باید اشاره کرد این است که با سری اس ایکس باکس و به لطف Smart Delivery دیگر نیازی به خرید بازی‌های قبلی خود نخواهد داشت. هنگامی که سری S خود را راه‌اندازی کنید، به‌ طور خودکار نسخه جدید بازی قدیمی خود را بدون هزینه اضافی دریافت خواهید کرد. با خرید این سری کنسول بازی می‌توانید فرنچایزهای بازی‌های نسل‌های گذشته را تجربه کنید. همچنین از نسخه‌های دیجیتالی بازی‌هایی که قبلاً مالک آن بوده‌اید، بدون پرداخت هزینه اضافی در Xbox Series S لذت می‌برید؛ با این تفاوت که زمان بارگذاری سریع‌تر، وضوح بالاتر، نرخ فریم پایدارتر و ورودی بهتر شده است.

شماره 10 - به بازی‌های قدیمی دسترسی دارید

هنگامی که سری S خود را راه‌اندازی کنید، به‌ طور خودکار نسخه جدید بازی قدیمی خود را بدون هزینه اضافی دریافت خواهید کرد

سخن پایانی

آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد یا خیر؟ این سوال بسیاری از افرادی است که دوست دارند به دنیای گیم پا بگذارند یا ایکس باکس وان دارند و نمی‌دانند به سری اس ارتقا دهند یا سری ایکس. پاسخ واضح و روشن این سوال به ترجیحات شخصی شما و مقدار بودجه‌تان بستگی دارد. با خرید سری اس تنها یک درایو دیسک ندارید و مقدار حافظه هم کمتر از سری ایکس است. حال شما هستید که باید تصمیم بگیرید این سری کنسول با شرایطتان همخوانی دارد یا خیر.

سوالات متداول

  • تفاوت Xbox Series X و S چیست؟

واضح‌ترین تفاوت بین سری اس با ایکس باکس سری ایکس، نبود دیسک درایو و عدم پشتیبانی از کیفیت 4k است. اگر تلویزیون 4K ندارید یا بازی را به صورت دیجیتال اجرا می‌کنید این تفاوت‌ها چندان مهم نیست.

  • آیا ایکس باکس سری اس دارای دیسک درایو است؟

Xbox Series S یک کنسول تمام دیجیتال بدون دیسک درایو است؛ به این معنی که بازی‌های دیسک روی کنسول قابل پخش نیستند.

  • آیا می‌توانم بازی‌های ایکس باکس وان را در ایکس باکس سری اس اجرا کنم؟

اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های Xbox One روی Xbox Series S قابل پخش هستند و با افزایش نرخ فریم، HDR خودکار، وضوح صفحه ‌نمایش بهبود ‌یافته و همچنین بارگذاری سریع‌تر، می‌تواند ظاهر و عملکرد بهتری داشته باشد!

  • آیا کنترلر Xbox One روی Xbox Series S کار می‌کند؟

بله، Xbox Series S با کنترلرهای ایکس باکس وان سازگار است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه همگام‌سازی کنسول Xbox Series S خود را به همراه دکمه‌ای که روی کنترلر Xbox One قرار دارد فشار دهید تا این دو به صورت بی‌سیم به هم متصل شوند.

  • آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد؟

بله، علاوه بر پیشرفته بودن نسبت به کنسول‌های قبلی چون Xbox One و تفاوت اندک با سری ایکس قطعاً ارزش خرید دارد. همچنین برای کسانی که به دنبال یک کنسول از مایکروسافت در کنار پلی‌استیشن یا نینتندو هستند گزینه خوبی است.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. mehrsam پاسخ

    ولی اینم بگید که تحریم مایکروسافت داریم من الان میخوام یه بازی انلاین مثل فورتنایت بکنم از طرفی مایکروسافت نمی زاره از یه طرف دیگه اپیک گیمز

  2. dhkvddfgv پاسخ

    تشکر ازنقد..سیریز اس کنسول نسل نهمی هست و تا آخر 2027 و حتی درسال 2028 بطور مداوم تولید میشه و اصلا جای شکی نیست..کنسول خیلی قدرتمند و خوبیه اما تو ایران قیمت بالایی داره چرا که این کنسول باید نصف این قیمتی که فروش میره باشه و اگر بخایم چنین هزینه ای برا یه کنسولی که تو رده سوم بعد از پلی استیشن پنج درایو دار و دیجیتال قرار میگیره کنیم،، خب پلی استیشن پنج دیجیتال انتخاب بهتریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =