Banner Image
بهترین گلس گوشی

بهترین گلس گوشی برای سامسونگ، آیفون و شیائومی

5/5 - (2 امتیاز)

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با گلس گوشی آشنایی نداشته باشد و از آن استفاده نکند. گلس، ورقه نازک ساخته‌شده از مواد مختلف است که به صفحه نمایش گوشی می‌چسبد تا از سطح آن در برابر آسیب فیزیکی (به ویژه خراش) محافظت کند. بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی معمولاً از گلس گوریلا یا موادی مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET) یا پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) ساخته می‌شود.

گلس پلاستیکی ارزان‌تر و نازک‌تر از گلس شیشه‌ای بوده و همچنین انعطاف‌پذیرتر است؛ اما گلس شیشه‌ای به صفحه نمایش خود دستگاه شباهت بیشتری دارد و در برابر خراش یا ضربه بیشتر مقاومت می‌کند. شاید فکر کنید گلس دارای یک ویژگی خاص یا متریال عجیب و غریبی است که باعث می‌شود از صفحه نمایش در برابر خط و خش محافظت کند، اما در حقیقت این محصول عملکردی بسیار ساده اما موثر دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اهمیت استفاده از گلس و معرفی بهترین برندهای تولیدکننده آن بپردازیم.

گلس چگونه از صفحه نمایش گوشی محافظت می‌کند؟

محافظ صفحه نمایش یا گلس، با جذب تمام خراش‌ها و آسیب‌های فیزیکی از صفحه نمایش محافظت می‌کند. هنگامی که یک تلفن بدون گلس روی زمین می‌افتد یا خراشیده می‌شود، تمام آسیب‌ها مستقیماً به صفحه نمایش آن می‌رسد. گلس با قرار گرفتن روی صفحه نمایش از تمامی این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند؛ اما چگونه؟

اهمیت گلس

گلس معمولاً شکننده‌تر از صفحه‌ای است که از آن محافظت می‌کند، به این معنی که اگر تلفن از دست شما بیفتد، گلس بیشتر انرژی حاصل از ضربه را جذب کرده و می‌شکند، اما صفحه نمایش را سالم نگه می‌دارد.

یک صفحه نمایش آسیب‌دیده و پر از خراش نه تنها ظاهری بد دارد، بلکه ممکن است بر حساسیت لمسی صفحه تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که معمولاً از بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی لپ تاپ‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: هولدر موبایل چیست؟ معرفی انواع پایه نگهدارنده

اهمیت گلس گوشی

با استفاده از بهترین گلس گوشی می‌توانید طول عمر گوشی خود را افزایش دهید. گلس می‌تواند از ترک خوردن صفحه نمایش گوشی یا آسیب‌های دیگر در صورت افتادن آن بر روی زمین یا ضربه توسط یک جسم دیگر جلوگیری کند. در ادامه دلایل اهمیت استفاده از بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی را بررسی خواهیم کرد:

پوشش کامل صفحه نمایش گوشی و محافظت از آن

اکثر گلس‌ها بسیار بادوام، دارای ماندگاری طولانی و ضد خش هستند. علاوه بر این، گلس‌های باکیفیت کل صفحه نمایش گوشی را پوشش می‌دهند. چه گوشی بزرگی مانند iPhone 13 Pro داشته باشید یا یک تلفن کوچک‌تر مانند Samsung Galaxy S23، گلس مناسب کل صفحه آن را می‌پوشاند.

ظاهری نامرئی و شفاف که توجه را به خود جلب نمی‌کند

گلس‌های امروزی نسبت به نسخه‌های قدیمی خود بسیار بهتر هستند. لازم نیست نگران زرد شدن، کدر شدن یا عدم پاسخگویی آن‌ها باشید. گلس‌های گوریلا فوق‌العاده نازک و شفاف هستند.بسیاری از آن‌ها از میزان شفافیت ۹۹.۹% برخوردار بوده و به شما این امکان را می‌دهند که از مشاهده محتوا روی صفحه گوشی خود لذت ببرید.

حفظ حریم خصوصی کاربر

بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی به کاربر کمک می‌کند تا اطلاعات شخصی خود را از دیدرس اطرافیان دور نگه دارد. با استفاده از این نوع گلس (که به آن گلس پرایوسی نیز گفته می‌شود)، اطلاعات روی تلفن همراه فقط برای شخصی قابل مشاهده خواهد بود که مستقیماً در مقابل صفحه نمایش قرار دارد و به طور مستقیم به آن نگاه می‌کند. با کج کردن گوشی یا نگاه کردن به آن از یک زاویه دیگر، داده‌ها قابل مشاهده نخواهند بود.

کاهش خیرگی صفحه نمایش گوشی

برخی گلس‌ها، خیرگی حاصل از صفحه نمایش ال سی دی گوشی را کاهش می‌دهند. این قابلیت باعث می‌شود که چشمان کاربر از تابش خیره‌کننده دستگاه کمتر خسته شوند و جلوی آسیب را می‌گیرد. این نوع گلس‌ها همچنین با کاهش انعکاس و تابش خیره‌کننده نور، وضوح صفحه نمایش را بهبود می‌بخشند. این به کاربر اجازه می‌دهد تا با کاهش تنش چشم، راحت‌تر از دستگاه استفاده کند.

جلوگیری از ماندن اثر انگشت روی صفحه نمایش

بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی باید فوق‌العاده شفاف و از نوع استاندارد بوده و به گونه‌ای ساخته شده باشد که تا حد امکان توجه را به خود جلب نکند. این نوع گلس‌ها معمولاً در مقایسه با انواع دیگر بسیار نازک هستند و سطح براق و صافی دارند که کاربر می‌تواند به راحتی بدون ایجاد لک اثر انگشت از آن استفاده کند.

اثر انگشت روی صفحه نمایش

انواع گلس گوشی

گلس گوشی دارای انواع مختلفی است که می‌توان آن‌ها را بر اساس نحوه نصب و متریال به کار رفته در ساخت دسته‌بندی کرد. به طور کلی، انواع گلس عبارتند از:

  • گلس فول یا تمام صفحه: تمام قسمت‌های صفحه را پوشش می‌دهد و از آسیب دیدن صفحه نمایش بخصوص لبه‌های آن جلوگیری می‌کند زیرا لبه‌هایی خمیده دارد. این نوع گلس را می‌توان به دو شکل تهیه کرد: گلس فول چسب که به تمام قسمت‌های صفحه می‌چسبد و گلس دور چسب که تنها دور تا دور آن چسب دارد.
  • گلس معمولی: این گلس ساده و تخت است، بنابراین استفاده از آن برای گوشی‌هایی که لبه خمیده دارند توصیه نمی‌شود. گلس معمولی کل صفحه را پوشش نمی‌دهد، اما قیمت کمتری دارد و خوب از صفحه محافظت می‌کند.

انواع گلس گوشی از نظر جنس و متریال

در حال حاضر انواع مختلفی از بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی در بازار وجود دارند که با نیازهای مختلف ما سازگار هستند. آن‌ها عبارت‌اند از:

  • گلس پلاستیکی PET: این نوع گلس، یک فیلم پلی استر با پوشش مات مقاوم در برابر خراش در یک طرف و سیلیکون چسبنده در طرف دیگر است. بسیار مقرون به صرفه بوده اما با قرارگیری طولانی مدت در معرض نور خورشید و چربی انگشتان، رنگ آن تغییر می‌کند.
  • گلس پلاستیکی TPU: TPU یک پلاستیک تقویت‌شده با مواد شیمیایی است که در برابر خراش، کشش، روغن و چربی مقاومت دارد. این نوع گلس در مقایسه با گلس PET بیشتر از گوشی محافظت می‌کند، زیرا حتی با وجود ضربه نسبتاً شدید می‌تواند شکل اولیه خود را تا حدودی حفظ کند.

گلس پلاستیکی TPU

  • گلس شیشه‌ای: این نوع گلس نسبت به گلس‌های پلاستیکی از دوام بیشتری برخوردار است و به صفحه نمایش واقعی گوشی شباهت بیشتری دارد.
  • گلس گوریلا: این نوع گلس در برابر چربی و خش بسیار مقاوم است. ۴ برابر قوی‌تر از گلس معمولی ساخته شده و از اثر انگشت بیش از حد و لک چربی جلوگیری می‌کند.
  • گلس مایع یا نانو: این باریک‌ترین محافظ صفحه نمایش است که در برابر خش مقاومت بالایی دارد و هنگام شکستن خرد نمی‌شود. گلس نانو آنتی رفلکس بوده و از بازتاب نور و اشعه‌های مزاحم به چشم شما جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: فست شارژ چیست و تفاوت آن با شارژر معمولی

ویژگی‌های یک محافظ صفحه نمایش خوب

استفاده از بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی برای افزایش عمر و دوام دستگاه و همچنین سالم نگه داشتن آن ضروری است، اما گلس بی‌کیفیت و نامرغوب می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. هنگام جستجو برای خرید گلس گوشی، ویژگی‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • گلس باید شفافیت کافی را داشته باشد تا صفحه نمایش را تیره نشان ندهد و کیفیت تصویر را دچار تغییر نکند.
  • گلس باید در تابش نور صفحه نمایش اختلال ایجاد نکند تا خوانش آن در نور روز دچار اختلال نشود.
  • گلس باید به خوبی از صفحه نمایش گوشی محافظت کند و به راحتی قابل خش انداختن نباشد.
  • برای ارائه حداکثر کارایی و زیبایی، بهتر است گلس تا لبه‌های صفحه نمایش گوشی شما را پوشش دهد.

بهترین مارک گلس سامسونگ

نمی‌توان با قاطعیت گفت که بهترین گلس گوشی کدام است، زیرا محصول هر شرکتی ویژگی‌های خاص خود را دارد و ما تنها می‌توانیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا بر اساس نیازها و بودجه خود، یکی را انتخاب کنید. برای گوشی‌های سامسونگ معمولاً گلس‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

گلس نیلکین (Nilkin)

نیلکین یکی از برندهای محبوب تولیدکننده لوازم جانبی گوشی بخصوص قاب و گلس است که معمولاً گلس‌های خود را با سختی 9H (مقاومت بالا در برابر خط و خراش) تولید می‌کند. گلس‌های این برند کاملاً متناسب با ابعاد گوشی‌های سامسونگ و با درصد خطای نزدیک به صفر تولید می‌شوند. از محبوب‌ترین انواع گلس‌های نیلکین برای گوشی سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • گلس CP+ Max نیلکین: این بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی از ۵ لایه تشکیل می‌شود و ضخامت ۰.۱ میلی‌متری دارد. این ۵ لایه عبارت‌اند از پوشش چربی‌گریز، شیشه حرارت‌دیده یا تمپرد (با مقاومت بالا در برابر خط و خش)، لایه ضدضربه، پوشش آنتی رفلکس (برای جلوگیری از بازتاب اشعه‌های مزاحم گوشی به چشم شما) و لایه سیلیکونی برای جلوگیری از ایجاد حباب.

لازم به ذکر است که گلس CP+ Max کل صفحه گوشی شما را می‌پوشاند؛ حتی اگر لبه‌های آن خمیده باشد. اگر به هر دلیلی گلس کثیف شد، می‌توانید آن را جدا کرده، بشویید و دوباره مورد استفاده قرار دهید.

  • گلس نیلکین H+ Amazing: این مدل گلس نیلکین نیز از نوع 5D است، به این معنی که لبه‌های خمیده گوشی را نیز می‌پوشاند. دارای سختی 9H بوده، از شیشه حرارت‌دیده یا تمپرد ساخته شده است و یک لایه چربی‌گریز، یک لایه پلاستیکی (برای جلوگیری از خرد شدن گلس و آسیب دیدن صفحه) و یک لایه سیلیکونی (برای جلوگیری از تابش نور فرابنفش) دارد.

بهترین مارک گلس آیفون

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌ها در ابعاد و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند و به همین دلیل شاید پیدا کردن گلسی که به طور دقیق و کامل بتواند صفحه نمایش گوشی شما را پوشش دهد کمی سخت باشد. از این رو، خوب است برندهای تولیدکننده بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی متناسب با دستگاه خود را بشناسید و از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر گوشی شما آیفون است، برندهای زیر توصیه می‌شوند:‌

  • گلس استار: گلس‌های تولیدشده توسط این شرکت، با قدرت و اطمینان بالا از صفحه نمایش گوشی شما محافظت کرده و وضوح و شفافیت تصویر را دچار اختلال نمی‌کنند. محصولات گلس استار دارای استاندارد 9H بوده و امکان نصب بدون حباب و مقاومت در برابر خط، خش، چربی، اثرانگشت و غیره را فراهم می‌کنند.
  • شهر گلس: گلس‌های تولیدشده توسط این شرکت نیز جزو بهترین محافظ‌های صفحه نمایش برای گوشی‌های آیفون به شمار می‌روند و قابلیت‌هایی از جمله نصب آسان، پوشش کامل صفحه نمایش، عدم کاهش وضوح و شفافیت صفحه و مقاومت بالا را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این گلس‌ها نیز با استاندارد 9H تولید می‌شوند و لبه‌هایی خمیده دارند.

تفاوت گلس اصل و تقلبی

هنگام خرید بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی یکی از چیزهایی که باید به آن دقت کنید این است که محافظ تقلبی و بی‌کیفیت نباشد. البته تشخیص اصل یا تقلبی بودن گلس کار دشواری بوده و نمی‌توان با چشم غیرحرفه‌ای به راحتی آن را انجام داد. معمولاً گلس‌های تقلبی و بی‌کیفیت برخلاف نمونه اصلی، کیفیت صفحه نمایش را کاهش می‌دهند و قسمت‌های اطراف صفحه را نیز می‌پوشانند. این در حالی است که گلس‌های اصل و اورجینال کیفیت صفحه را بالا نگه می‌دارند و فقط صفحه نمایش را پوشش می‌دهند.

تفاوت گلس اصل و تقلبی

به جز این موارد، راه دیگری برای تشخیص محافظ اصل یا تقلبی وجود ندارد. بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید گلس اورجینال و باکیفیتی تهیه کرده‌اید این است که از طریق یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان برای خرید گلس اقدام فرمایید.

نکات مهم هنگام خرید گلس گوشی

همان‌طور که گفته شد، برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع گلس گوشی می‌کنند که قطعاً همه آن‌ها دارای کیفیتی برابر نیستند. برای اینکه بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی را بخرید، به نکات زیر دقت کنید:

جنس و متریال

در اینجا دو گزینه وجود دارد: پلاستیک یا شیشه که هر دو دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. گلس‌های پلاستیکی از تلفن شما تا حد خوبی محافظت می‌کنند و قیمتشان کم است. گلس شیشه‌ای دوام بیشتری دارد، اما باید برای خرید آن مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

ضخامت گلس

انواع گلس گوشی از نظر ضخامت یکسان ساخته نمی‌شوند. هرچه گلس ضخیم‌تر باشد، مانع بزرگ‌تری بین دنیای بیرون و صفحه نمایش گوشی شما قرار می‌گیرد.

ضخامت گلس

به این ترتیب، امکان بروز آسیب‌ها و خسارت‌های بزرگ کمتر است. هنگام خرید گلس، از بسته‌هایی که چندتایی عرضه می‌شوند خودداری کنید زیرا این بسته‌ها معمولاً شامل گلس‌های نازک‌تری هستند که از صفحه نمایش گوشی در برابر خراش‌های عمیق محافظت نمی‌کنند.

امکانات و قابلیت‌ها

این روزها گلس‌های گوشی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی عرضه می‌شوند. به عنوان مثال گلس‌های مات از خیرگی جلوگیری می‌کنند که برای کسانی که زمان زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانند ایده‌آل است. نوعی از بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی به نام گلس پرایوسی نیز وجود دارد که باعث می‌شود دیدن صفحه در زاویه غیرمستقیم دشوار باشد.

چطور گلس را نصب کنیم؟

اگر گوشی خود را تازه خریده‌اید یا گلس قبلی آن را جدا کرده‌اید، زمان آن رسیده که گلس جدید را نصب کنید. دستان خود را بشویید و به آرامی صفحه گوشی را با یک پارچه مناسب صفحه نمایش تمیز کنید.

تمیز کردن صفحه گوشی

اگر داخل بسته‌بندی گلس هیچ‌گونه محلولی وجود ندارد، مراحل زیر را دنبال فرمایید:

  • پوشش روی قسمت چسبنده گلس را جدا کنید.
  • خط بالای گلس را با خط بالای صفحه گوشی تنظیم کرده و مطمئن شوید که از همه طرف کاملاً با دستگاه منطبق است.
  • گلس را به آرامی در بالای صفحه نمایش قرار دهید، از یک سمت آن شروع کرده و به تدریج به سمت دیگر حرکت کنید. این کار را به آرامی انجام دهید.

قرار دادن گلس روی صفحه گوشی

  • پوشش روی گلس را بردارید. صفحه گوشی شما اکنون آماده است.

از یک کارت اعتباری، پارچه میکروفایبر یا کارت ویزیت مقاوم استفاده کنید تا حباب‌هایی که روی صفحه به وجود آمده‌اند را از بین ببرید. از مرکز صفحه شروع کرده و با حرکات کوتاه و سریع حباب‌ها را به سمت لبه‌های صفحه هل دهید.

برخی از انواع بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی با یک محلول خاص به بازار ارائه می‌شوند. اگر گلس شما فاقد محلول است، از هیچ‌گونه محلول خارجی دیگری استفاده نکنید. مراحل نصب محافظ صفحه نمایش با محلول به شرح زیر است:

  • محلول مخصوص را جلو و پشت گلس اسپری کنید. این کار، در طول مراحل نصب آن را مرطوب نگه می‌دارد (ممکن است لازم باشد هنگام نصب گلس، آن را چند بار دیگر اسپری کنید تا از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری شود).
  • گلس را به آرامی در بالای صفحه نمایش گوشی قرار دهید، از یک سمت شروع شده و به تدریج به سمت دیگر حرکت کنید.
  • برای خارج کردن محلول اضافی از زیر گلس، از گیره‌ای که به همراه آن ارائه شده استفاده کنید. از مرکز شروع کرده و آن را به آرامی به سمت لبه‌ها فشار دهید. گلس را محکم نگه دارید تا جابجا نشود.
  • حداقل به مدت نیم ساعت به گلس اجازه دهید تا خشک شود و کاملاً به صفحه گوشی بچسبد. اکنون گوشی شما آماده کار است.

سخن پایانی

وقتی نیمی از سرمایه و پس‌انداز خود را برای تلفن جدیدتان خرج می‌کنید، باید مطمئن شوید که محافظت و امنیت کافی را برای آن فراهم کرده‌اید. هیچ چیز بدتر از دیدن ترک روی صفحه نمایش گوشی نیست. تعویض صفحه نمایش هم بسیار پرهزینه است؛ حتی در برخی گوشی‌ها این هزینه به قدری بالا است که ترجیح می‌دهید یک گوشی جدید تهیه کنید؛ بنابراین، هنگام انتخاب و خرید بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی به نکات ذکرشده در این مقاله دقت کرده و گلس متناسب با گوشی خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

  • گلس نانو مایع چگونه روی گوشی چسبانده می‌شود؟

گلس نانو به شکل مایع بوده که روی سطح صفحه نمایش گوشی پخش شده و خشک می‌شود. ضخامت آن بسیار کم است و نور را به خوبی جذب می‌کند، اما هنگام نصب باید احتیاط کرد که وارد بلندگو و اسپیکرها نشود.

  • تفاوت گلس UV با سایر انواع گلس‌ها چیست؟

گلس‌های UV به گونه‌ای ساخته می‌شوند که تابش نور فرابنفش از سطح گوشی را خنثی کرده و از آسیب به چشم‌ها جلوگیری کنند. این گلس‌ها در مقایسه با سایر انواع محافظ صفحه نمایش گوشی، ضخامت بیشتری دارند.

  • دلیل هفت رنگ یا رنگین‌کمانی شدن سطح گلس چیست؟

سطح برخی گلس‌ها به دلیل جذب چربی یا فرسایش سطح (شکست نور توسط لایه‌های نازک گلس‌های فرسوده) به شکل هفت رنگ درمی‌آید که تنها راه مقابله با آن، عوض کردن گلس است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =