Banner Image
مقایسه موتور سیکلت بنلی 180 و گلکسی 180

مقایسه بنلی ۱۸۰ با گلکسی ۱۸۰

امتیاز دهید

چند سالی است که بازار موتورسیکلت در ایران برخلاف بازار خودرو رونق بالایی پیدا کرده است و شاهد حضور محصولات متنوع با ترکیب رنگ‌های جدید و البته طراحی روز در بازار هستیم. در این میان موتورسیکلت‌های نیکد (Naked) در دهه‌ اخیر جزو محبوب‌ترین کلاس‌های موتورسیکلت در بازار جهانی و بازار ایران بودند. در بازار ایران نیز چندین مدل موتورسیکلت از این کلاس وجود داشته که بسیار پرطرفدار هستند و فروش بالایی دارند. در این مقاله به مقایسه بنلی ۱۸۰ با گلکسی ۱۸۰ خواهیم پرداختد که دو مدعی شماره یک این بخش از بازار موتورسیکلت هستند.
بنلی ۱۸۰ محصول موتورسیکلت‌ساز بسیار مشهور ایتالیایی است و محصولات آن توسط نیکران موتور پاسارگاد در ایران عرضه می‌شود. گلکسی ۱۸۰ نیز محصول شرکت معتبر تایوانی SYM بوده و محصولات آن توسط نیرو موتور شیراز در بازار ایران عرضه می‌شوند.

موتور بنلی 180

بنلی ۱۸۰ محصول موتورسیکلت‌ساز بسیار مشهور ایتالیایی است.

مقایسه طراحی بنلی ۱۸۰ و گلکسی ۱۸۰

مقایسه بنلی ۱۸۰ با گلکسی ۱۸۰ از نظر طراحی کار ساده‌ای نیست. چون هر دو موتورسیکلت در یک کلاس قرار دارند فرم کلی و چیدمان قطعات در آن‌ها بسیار به هم نزدیک است؛ اما اگر به جزییات دقت کنید، خواهید دید که هر یک از آن‌ها المان‌های طراحی مختص به خود را دارند.
گلکسی ۱۸۰ دارای قاب کناری نسبتاً بزرگی بوده که نیم تنه بالایی شاسی را کاملاً پوشش داده است؛ اما بخش پایینی عریان است و می‌توان قسمت‌های فنی را به راحتی مشاهده کرد. رینگ‌های رنگی، دیسک ترمز طلایی رنگ و چراغ‌ جلو با طراحی خشن، سبب شده‌اند تا گلکسی ظاهری بسیار اسپرت و قدرتمند داشته باشد. اگزوز گلکسی ۱۸۰ از سمت راست موتورسیکلت تا عقب امتداد پیدا کرده است و روی آن صفحات کرومی دیده می‌شوند. نشیمنگاه نیز به صورت یک تکه طراحی شده است ولی ترک نشین در ارتفاعی بالاتر از سوارکار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:برای سند زدن موتور چه مدارکی لازم است؟

بنلی ۱۸۰ دارای طرحی عضلانی‌تر است و بسیار قدرتمند دیده می‌شود. در بخش پایینی شاسی نیز یک قاب نصب شده که روی آن نوشته عدد ۱۸۰ با گرافیک زیبایی کار شده است. چراغ جلوی بنلی دارای لامپ‌های روشنایی در روز خاصی است که بسیار متفاوت دیده می‌شوند. در بنلی برخلاف گلکسی از زین دو تکه استفاده شده اما موقعیت و زاویه قرار گرفتن سوارکار و سرنشین تفاوتی با گلکسی ندارد و مانند همه موتورهای دیگر این کلاس است.
در بنلی نیز اگزوز از سمت راست ادامه یافته است اما طراحی آن در مقایسه با گلکسی بهتر دیده می‌شود. هر دو موتورسیکلت دارای پشت آمپرهای دیجیتالی هستند که نمی‌توان از آن‌ها ایرادی گرفت و کاملاً کارآمد و خوانا هستند.

مقایسه طراحی بنلی ۱۸۰ و گلکسی ۱۸۰

هر دو موتورسیکلت بنلی 180 و گلکسی 180 دارای پشت آمپرهای دیجیتالی هستند.

مقایسه مشخصات فنی

در هنگام مقایسه بنلی ۱۸۰ با گلکسی ۱۸۰ از نظر فنی، با توجه به یکسان بودن حجم موتور و تعداد سیلندر هر دو موتورسیکلت شاهد رقابت بسیار نزدیکی هستیم. بنلی ۱۸۰ از یک موتور تک سیلندر با حجم دقیق ۱۷۵ سی سی و خنک شونده با آب استفاده می‌کند. این موتور دارای ۴ سوپاپ و سه شمع است و می‌تواند ۱۷.۸ اسب بخار قدرت و ۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. سیستم سوخت رسانی در بنلی ۱۸۰ انژکتوری است و به همین دلیل شاهد مصرف سوخت بسیار پایینی در حدود ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستیم.
گلکسی ۱۸۰ موتور کمی بزرگ‌تر دارد. موتور ۱۸۳ سی سی تک سیلندر آب خنک گلکسی با چهار سوپاپ و سیستم سوخت رسانی انژکتوری می‌تواند ۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۵.۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در بخش مصرف سوخت نیز گلکسی دست بالاتر را دارد. طبق اعداد اعلام شده ۲.۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.
هر دو موتورسیکلت از جعبه دنده ۶ سرعته دستی برای انتقال نیرو به چرخ عقب استفاده می‌کنند. انتقال نیرو به چرخ عقب نیز توسط زنجیر انجام می‌شود که دارای طرح متداولی است. باک بنزین بنلی ۱۰ لیتر و باک بنزین ۱۱ لیتر ظرفیت دارد. یکی از بهترین مزایای هر دو موتورسیکلت گلکسی ۱۸۰ و بنلی ۱۸۰ خنک شوندگی موتور آن‌ها با مایع است که نسبت به موتورسیکلت‌های هوا خنک کارایی بهتری دارد. رادیاتور آب را هم در قسمت جلوی موتورسیکلت‌ها می‌توان مشاهده کرد.
توان ترمزگیری در بنلی ۱۸۰ به کمک دیسک‌ ترمز ۲۶۰ میلی‌متری در جلو و ۲۲۰ میلی‌متری در عقب فراهم می‌شود. گلکسی ۱۸۰ نیز به کمک دیسک ترمز ۲۶۳ میلی‌متری در جلو و ۲۲۲ میلی‌متری در عقب به خوبی متوقف می‌شود.

مشخصات فنی بنلی 180

در مقایسه بنلی ۱۸۰ با گلکسی ۱۸۰ از نظر فنی، با توجه به یکسان بودن حجم موتور و تعداد سیلندر هر دو موتورسیکلت شاهد رقابت بسیار نزدیکی هستیم.

بیشتر بخوانید:چه روغنی برای موتورسیکلت مناسب است؟

مقایسه قیمت بنلی ۱۸۰ و گلکسی ۱۸۰

مقایسه بنلی ۱۸۰ با گلکسی ۱۸۰ از نظر قیمتی فاصله این دو موتورسیکلت را بیشتر نشان می‌دهد. در زمان نگارش این مقاله (شهریور ماه 1402) قیمت گلکسی ۱۸۰ در حدود ۱۴۰ میلیون تومان است در حالی که بنلی ۱۸۰ بیش از ۱۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. با توجه به مشخصات بهتر گلکسی روی کاغذ به نظر می‌رسد بخشی از دلیل قیمت بالاتر بنلی به نام و برند معتبر آن مربوط باشد. خوشبختانه هر دو موتورسیکلت بنلی ۱۸۰ و گلکسی ۱۸۰ توسط شرکت‌های معتبری به بازار عرضه می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت شرایطی و اقساطی نیز این دو موتورسیکلت را خریداری کنند. البته به دلیل متغیر بودن شرایط فروش در زمان‌های مختلف به جزییات آن نمی‌پردازیم.

موتور گلکسی 180

به نظر می‌رسد بخشی از دلیل قیمت بالاتر بنلی به نام و برند معتبر آن مربوط باشد.

کلام آخر

در مقایسه بنلی ۱۸۰ و گلکسی ۱۸۰ مشخصات و توانایی‌های آن‌ها بسیار نزدیک به هم است و به خوبی می‌توانند نیازهای طرفداران موتورسیکلت‌های خیابانی و نیکد را برآورده کنند. گلکسی موتورسیکلتی اسپرت و با قدرت بیشتر است اما در سمت مقابل بنلی با برندی معتبر و طراحی خشن خود قرار دارد که البته هزینه بیشتری را نیز باید برای مالکیت آن پرداخت کنید. تنوع رنگ‌ها نیز برای هر دو موتور قابل قبول است و در گلکسی حتی رینگ‌های قرمز رنگ نیز می‌توانید دریافت کنید. انتخاب بین بنلی ۱۸۰ و گلکسی ۱۸۰ در نهایت به سلیقه و انتظارات خریدار از موتورسیکلت برمی‌گردد.

سوالات متداول

• وزن بنلی ۱۸۰ و گلکسی ۱۸۰ چقدر است؟
گلکسی ۱۸۰ وزنی معادل ۱۳۵ کیلوگرم داشته و بنلی ۱۸۰ نیز ۱۴۶ کیلوگرم وزن دارد.
• باک بنزین گلکسی ۱۸۰ بزرگ‌تر است یا باک بنزین بنلی ۱۸۰؟
باک بنزین گلکسی ۱۱ لیتر ظرفیت دارد و باک بنزین بنلی دارای ۱۰ لیتر ظرفیت است.
• گلکسی ۱۸۰ سریع‌تر است یا بنلی ۱۸۰؟
مشخصات گلکسی ۱۸۰ و بنلی ۱۸۰ بسیار نزدیک به هم است اما گلکسی با توجه به قدرت بیشتر، شتاب بهتری دارد. با این وجود اختلاف بین دو موتورسیکلت خیلی محسوس نیست.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =