Banner Image
انواع ایرپاد اپل+مقایسه و انتخاب بهترین airpods

انواع ایرپاد اپل + مقایسه و انتخاب بهترین airpods

امتیاز دهید

ایرپادها به عنوان یکی از نوآوری‌های برجسته در دنیای فناوری صوتی، توانسته‌اند با طراحی زیبا، کارایی بالا و ارتباط نامحسوس و بی‌سیم با دستگاه‌های هوشمند، جایگاه خود را به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار در دنیای امروز تثبیت کنند. انواع ایرپاد بسیار متنوع هستند و با توجه به نیازهای کاربران، تولید شده‌اند.

ایرپادها قابلیت‌های کلیدی مانند کیفیت صدای بالا، اتصال پایدار بی‌سیم و کنترل لمسی را فراهم می‌کنند. با امکان کنترل بیشتر صدا و قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند نویز کنسلینگ، این گجت‌های کوچک و هوشمند تجربه کاربران را به کلی زیر و رو کرده‌اند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی ایرپاد جدید، مقاومت در برابر پاشش آب و عرق است. در حین فعالیت‌های ورزشی، این گجت‌ها یک گزینه مناسب برای موزیک گوش دادن به شمار می‌روند زیرا نگرانی اینکه سیم آن‌ها به جایی گیر کند یا از گوشتان بیفتند نیز وجود ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به آشنایی با انواع ایرپاد و ویژگی‌های آن‌ها از زمان معرفی این محصول در سال ۲۰۱۶ تاکنون بپردازیم.

آشنایی با انواع ایرپاد از گذشته تاکنون

همان‌طور که می‌دانید، ایرپادها هندزفری‌های بلوتوثی هستند که توسط ابرقدرت دنیای تکنولوژی، یعنی شرکت اپل تولید شده‌اند. اپل این محصولات را در ابتدا به همراه گوشی‌های آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کرد. تنها پس از گذشت دو سال، ایرپادها به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین لوازم جانبی در سراسر دنیا تبدیل شدند و شرکت‌های دیگری نیز در پی اپل، تولید ایربادهای مختلف را آغاز کردند. در ادامه با نسل‌های انواع ایرپاد از ابتدای تولید آن‌ها تاکنون آشنا خواهیم شد:

آشنایی با انواع ایرپاد از گذشته تاکنون

ایرپادها هندزفری‌های بلوتوثی هستند که توسط ابرقدرت دنیای تکنولوژی، یعنی شرکت اپل تولید شده‌اند

نسل اول ایرپاد

در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ با معرفی گوشی آیفون ۷، اپل به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و دلیل این انتقادات تند و تیز، حذف یکی از ویژگی‌های کاربردی این نسخه از آیفون بود. اپل تصمیم گرفت جک هدفون را از آیفون ۷ حذف کند و هدفون لایتنینگ را به جای آن ارائه دهد. این تصمیم باعث انتقادهای فراوان از سوی کاربران شد. با وجود اینکه پیش از این درباره این اقدام شایعاتی پخش شده بود، اما واکنش افراد نشان می‌داد که هیچ‌کس انتظار این تصمیم مهم و ناگهانی از سوی اپل را نداشت.

بیشتر بخوانید:تفاوت ایرپاد پرو و پرو 2

هم‌زمان با معرفی آیفون ۷، اپل انواع ایرپاد نسل اول خود را معرفی کرد. این ایرپاد از نظر سخت‌افزاری تغییر چندانی نداشت تا زمانی که در فوریه و مارس ۲۰۱۷ از لحاظ نرم‌افزاری به‌روزرسانی شد. در نهایت، در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۹، اپل تصمیم به متوقف کردن خط تولید این نسل از ایرپاد را گرفت، زیرا نسل دوم و پیشرفته‌تر آماده عرضه بود.

نسل اول ایرپاد (1)

هم‌زمان با معرفی آیفون ۷، اپل انواع ایرپاد نسل اول خود را معرفی کرد

نسل دوم ایرپاد

در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۹، هم‌زمان با معرفی آیپد و مک جدید، نسل دوم ایرپاد به صورت رسمی وارد بازار شد. این نسل از لحاظ سخت‌افزاری و قابلیت‌های فنی نسبت به نسل قبلی انواع ایرپاد بهبود قابل توجهی یافته بود، اما از لحاظ بصری و طراحی ظاهری میان این دو نسل تفاوت چندانی به چشم نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید ایرپاد با کمترین هزینه

از نظر سخت‌افزاری بهره‌گیری از تراشه‌های نوین H1 در نسل دوم ایرپاد، به افزایش کیفیت و طول عمر بیشتر این دستگاه‌ها کمک کرد. این ایرپاد، با سه مدل مختلف وارد بازار شد.

نسل دوم ایرپاد (1)

در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۹، هم‌زمان با معرفی آیپد و مک جدید، نسل دوم ایرپاد به صورت رسمی وارد بازار شد

قابلیت‌ها و ویژگی‌های انواع ایرپاد نسل دوم

ویژگی برجسته نسل دوم ایرپاد، حضور حسگرهای نور و شتاب‌سنج است که به این ایرپاد امکان می‌دهد که به طور خودکار هنگامی که از گوش خارج می‌شود موسیقی را قطع کند. طراحی این ایرپاد به گونه‌ای است که در هنگام دریافت تماس تلفنی، موسیقی به صورت خودکار قطع شده و این امکان فراهم می‌شود که بدون نیاز به حرکت اضافی، به تماس ورودی پاسخ دهید. با پایان تماس نیز پخش موسیقی را به طور خودکار از سر می‌گیرد.

شرکت اپل همچنین دستیار صوتی Siri را به این ایرپاد افزوده است که با دو بار ضربه زدن بر روی آن، فعال می‌شود. انواع ایرپاد نسل دوم بدون نیاز به شارژ کامل قادر هستند تا ۵ ساعت موسیقی پخش کنند. از امکانات دیگر آن‌ها می‌توان به شارژ سریع اشاره کرد که با ۱۵ دقیقه شارژ، به شما امکان می‌دهد تا ۳ ساعت از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه ایرپاد را شارژ کنیم؟

همچنین، ایرپاد نسل ۲ از یک میکروفون هوشمند برخوردار است که باعث ارتقای کیفیت و وضوح صدا می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا با دوستان و عزیزان خود مکالماتی واضح و شفاف داشته باشید. شما می‌توانید وضعیت شارژ این ایرپاد را از طریق چراغ LED مخصوص آن یا از طریق ویجت موبایل خود بررسی کنید.

نسل ایرپاد پرو

در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹، ایرپاد پرو با تفاوت‌های بسیار نسبت به نسل قبلی‌اش معرفی شد. یکی از مهم‌ترین امکانات این ایرپاد، قابلیت شارژ بی‌سیم بوده که به همراه شارژ از طریق پورت لایتنینگ، این امکان را به کاربر می‌دهد تا به سرعت و بدون نیاز به کابل، انواع ایرپاد پرو را شارژ کند. علاوه بر این، این ایرپاد می‌تواند تا ۴.۵ ساعت موسیقی را بدون وقفه پخش کرده و با قرار دادن درون کیس، برای استفاده در ۲۴ ساعت آینده آماده شود. از جمله قابلیت‌های دیگر آن، فست شارژ (۵ دقیقه شارژ و استفاده تا یک ساعت) است.

نسل ایرپاد پرو (1)

این ایرپاد می‌تواند تا ۴.۵ ساعت موسیقی را بدون وقفه پخش کرده و با قرار دادن درون کیس، برای استفاده در ۲۴ ساعت آینده آماده شود

قابلیت‌ها و ویژگی‌های انواع ایرپاد پرو

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ایرپاد نسبت به نسل گذشته، دریافت گواهینامه ضدآب IPX4 به شمار می‌رود. طراحی ایرپاد پرو به گونه‌ای است که در برابر قطرات آب و عرق مقاوم بوده و می‌توانید به راحتی در فعالیت‌های ورزشی از آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این ایرپاد کاملاً ضدآب نیست و باید از به کار بردن آن در استخر یا حمام پرهیز کرد.

شرکت اپل برای طراحی بهتر این ایرپاد، اقدام به افزودن لبه‌های درونی سیلیکونی با قابلیت نویز کنسلینگ در سه اندازه مختلف کرد. این لبه‌های سیلیکونی با طراحی خاص خود، موجب می‌شوند تا از صداهای محیط اطراف به گوش نرسد و کاربر در محیط‌های پر سر و صدا نیز بتواند به راحتی از انواع ایرپاد پرو استفاده کند. این طراحی همچنین در طول زمان باعث خستگی گوش نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:چگونه ایرپاد را ریست کنیم؟

مزیت دیگر طراحی خاص ایرپاد پرو، جلوگیری از پخش ناخواسته صدا در محیط‌های عمومی و ساکت است. از لحاظ سخت‌افزاری، این ایرپاد نیز مانند نسل قبلی‌اش، از پردازنده H1 استفاده می‌کند و دستیار صوتی Siri با قابلیت‌های بیشتر نیز در اختیار کاربران آن قرار دارد.

نسل سوم ایرپاد

در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱، نسل سوم ایرپادها به بازار عرضه شدند و با بهبودهای گسترده نسبت به نسل‌های قبلی، توجه همگان را به خود جلب کردند. انواع ایرپاد ۳ با ترکیب ویژگی‌های برتر نسل‌های قبلی خود و به کارگیری متریال مناسب و محکم، به خوبی در گوش‌ها قرار می‌گیرد. با پایه‌های کوتاه‌تر نسبت به نسل ۲، این ایرپاد مانند ایرپاد پرو در برابر قطرات آب و عرق مقاوم بوده و استاندارد IPX4 را نیز دارا است.

نسل سوم ایرپاد (1)

انواع ایرپاد ۳ با ترکیب ویژگی‌های برتر نسل‌های قبلی خود و به کارگیری متریال مناسب و محکم، به خوبی در گوش‌ها قرار می‌گیرد

قابلیت‌ها و ویژگی‌های انواع ایرپاد نسل سوم

یکی از نکات برجسته در این نسل، بهبود عمر باتری آن است. شما می‌توانید تا ۶ ساعت موسیقی را به صورت پیوسته با ایرپاد نسل ۳ گوش کرده و با قرار دادن آن در کیس تا ۳۰ ساعت از شارژدهی آن بهره‌مند شوید. این ایرپاد با قابلیت شارژ سریع (5 دقیقه شارژ برای یک ساعت شارژدهی) به شما این امکان را می‌دهد که در مواقعی که امکان شارژ کامل را ندارید نیز از ایرپادهای خود استفاده کنید.

انواع ایرپاد ۳ از طریق کابل لایتنینگ، شارژ بی‌سیم و مگ سیف قابل شارژ هستند. فناوری EQ تطبیقی، ویژگی مثبت دیگر این ایرپاد است که به طور خودکار و هوشمندانه، خروجی صدا را با گوش شما هماهنگ می‌کند.

از جمله امکانات اضافه‌ شده به این نسل می‌توان به پخش صدای فراگیر، Spatial Audio و اضافه شدن قابلیت Dolby Atmos اشاره کرد که تجربه گوش دادن موسیقی را به طرز باورنکردنی بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:وصل نشدن ایرپاد: با این 9 روش ساده مشکل را حل کنید!

میکروفون‌های بهبود یافته با استفاده از فناوری AAC-ELD، کیفیت صدا و تماس‌های شما را افزایش می‌دهند. ایرپاد نسل سوم با طراحی پشت باز و عدم استفاده از سری‌های سیلیکونی (برخلاف ایرپاد پرو)، حس راحتی بیشتری را در هنگام استفاده ارائه می‌دهد.

همچنین، وجود حسگر پوست باعث شده که پس از خارج کردن ایرپاد از گوش، به سرعت موسیقی قطع شود. این حسگر همچنین به شما امکان می‌دهد که با لمس، دستورات صوتی را به ایرپاد بدهید. به عنوان مثال، با یک ضربه موسیقی را متوقف یا پخش کنید، با دو ضربه به آهنگ بعدی بروید و با سه ضربه به آهنگ قبلی بازگردید. با نگه داشتن انگشت روی انواع ایرپاد نسل سه، دستیار صوتی Siri نیز فعال می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی انواع ایرپاد اپل

برای اینکه بهتر بتوانید تفاوت انواع ایرپاد را با یکدیگر تشخیص دهید و ایرپاد مناسب خود را خریداری کنید، در جدول زیر به طور کامل و جامع مشخصات فنی نسل‌های مختلف ایرپاد را با هم مقایسه خواهیم کرد:

سایز (mm) وزن (g) نسخه بلوتوث استاندارد IP شارژ سیمی شارژ بی‌سیم پردازنده نویز کنسلینگ عمر باتری هر ایرپاد تاچ کنترل
ایرپاد نسل اول ۱۸×۱۶.۵×۴۰.۵ ۴ ۴.۲ × دارد × Apple W1 × تا ۴ ساعت دارد
ایرپاد نسل دوم ۱۸×۱۶.۵×۴۰.۵ ۴ ۵.۰ × دارد × Apple H1 × تا ۵ ساعت دارد
ایرپاد نسل سوم ۱۹.۲×۱۸.۳×۳۰.۸ ۴.۳ ۵.۰ IPX4 دارد دارد Apple H1 × تا ۶ ساعت دارد
ایرپاد پرو نسل اول ۲۴×۲۱.۸×۳۰.۹ ۵.۴ ۵.۰ IPX4 دارد دارد Apple H1 دارد تا ۴.۵ ساعت دارد
ایرپاد پرو نسل دوم ۲۴×۲۱.۸×۳۰.۹ ۵.۳ ۵.۳ IPX4 دارد دارد Apple H2 (ایرباد)

Apple U1 (کیس)

دارد تا ۶ ساعت دارد
ایرپاد مکس ۸۳.۴×۱۶۸.۶×۱۸۷.۳ ۳۸۴.۸ ۵.۰ × دارد × Apple H1 دارد تا ۲۰ ساعت دارد
مقایسه مشخصات فنی انواع ایرپاد اپل

انواع ایرپاد از نسل اول آن تا به امروز، تحولات چشمگیری را در دنیای فناوری ایجاد کرده‌اند

سخن پایانی

انواع ایرپاد از نسل اول آن تا به امروز، تحولات چشمگیری را در دنیای فناوری ایجاد کرده‌اند. نسل اول ایرپاد با حذف جک هدفون از آیفون ۷ همراه شد و با ارائه ایرپادها، تجربه استفاده از گوشی هوشمند به طور کلی تغییر پیدا کرد. نسل دوم ایرپاد با بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، به کاربران تجربه بهتری ارائه داد و به همین ترتیب، هر نسل از ایرپاد با بهبودها و پیشرفت‌های چشمگیری همراه شد. هر نسل ایرپاد با ارتقا در زمینه طراحی، سخت‌افزار، وضوح صدا و قابلیت‌های کنترل، به کاربران امکانات متنوع و پیشرفته‌ای را ارائه کرده و تجربه گوش دادن به موسیقی را بهبود بخشیده‌اند.

سوالات متداول

  • آیا می‌توان ایرپاد را به اندروید وصل کرد؟

بله، ایرپادها قابلیت اتصال به گوشی اندرویدی را دارند اما کیفیت آن‌ها قطعاً به اندازه زمانی که به گوشی آیفون وصل می‌شوند نخواهد بود.

  • کدام ایرپاد اپل را بخریم؟

اینکه کدام ایرپاد اپل برای شما مناسب‌تر است به نیازها و ترجیحات شخصی خودتان بستگی دارد، اما به طور کلی خرید ایرپادهای جدیدتر توصیه می‌شود زیرا از لحاظ سخت‌افزاری و قابلیت‌ها، از نسل‌های قبلی پیشرفته‌تر هستند.

  • جدیدترین مدل ایرپاد کدام است؟

جدیدترین مدل ایرپاد را می‌توان ایرپاد پرو نسل دوم دانست که با بهبودهای چشمگیری نسبت به نسل‌های قبلی به بازار ارائه شده است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =