Banner Image
بهترین هود ایرانی 1402

بهترین هود ایرانی چیست؟ [15 مدل از بهترین‌های 1402]

5/5 - (2 امتیاز)

امروزه خانه‌ها اغلب آپارتمانی‌اند و خیلی از آشپزخانه‌ها پنجره ندارند. اگر هم داشته باشند، تمام حق مطلب را ادا نمی‌کنند. پس تهویه فضای آشپزخانه چگونه خواهد بود؟ بله؛ هودها چنین نقش مهمی را بر عهده دارند و هوای بسته آشپزخانه را به هوای معتدل و تمیزی تبدیل می‌کنند. اگر قصد خرید هود برای آشپزخانه‌تان دارید، آیا می‌دانید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ کدام برندها پیشتاز هستند؟ بهترین هود ایرانی چیست؟ در این یادداشت می‌خواهیم همراه شما باشیم و بهترین هودهای ایرانی را از نظر بگذرانیم. در پایان این مطلب می‌توانید هود مناسب آشپزخانه‌تان را انتخاب کنید.

کاربرد هود آشپزخانه

هنگامی که در آشپزخانه غذایی پخته می‌شود، فضا مملو از بوی آن غذا و ذرات چربی در محیط می‌شود. این مسئله فقط به فضای آشپزخانه محدود نیست و به سایر قسمت‌های خانه نیز می‌رسد. ذرات و آلودگی ناشی از آشپزخانه به در و دیوار و سقف می‌چسبند و باعث لک شدن آن‌ها می‌شوند. چاره کار در دستان هود است. هودها از سیستم تهویه برخوردارند، هوا و میکروب‌های داخل هوا را به سمت خود می‌کشند و پس از تهویه، هوای تمیز را به محیط برمی‌گردانند. هودها همچنین بوی نامطبوع هوا را جذب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند در کل خانه گسترده شود.

کاربرد هود آشپزخانه

انواع هود می‌توانند ذرات چربی را از هوا بگیرند و مانع پخش شدن آن‌ها در محیط و چسبیدنشان به در و دیوار شود. این ویژگی‌ها سبب می‌شود هوای مطبوع همواره در خانه به‌ویژه آشپزخانه وجود داشته باشد و از بروز بسیاری بیماری‌ها جلوگیری به عمل آید. به‌طور مثال کودکان و افرادی که حساسیت دارند، در صورتی که هوای اطرافشان تهویه شده و مطبوع نباشد، ممکن است دچار مشکل شوند اما هودها همچون فن عمل می‌کنند و هوای مطبوع و خالی از بوهای ناخوشایند را در دسترس افراد قرار می‌دهند. با دانستن اینکه بهترین هود ایرانی چیست، می‌توانید محصولی را بخرید که تمام ویژگی‌های فوق را برایتان به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: بهترین کلمن آب که برای سفر می‌توانید داشته باشید.

انواع هود

هودها بر اساس شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  1. هود شومینه‌ای
  2. هود مورب
  3. هود زیرکابینتی
  4. هود مخفی
  5. هود جزیره‌ای
  6. هود تلسکوپی

هر کدام از این هودها شکل ظاهری و کارایی مخصوص به خود را دارند. هودهای تلسکوپی جدیدترین نوع طراحی هودها هستند و هود شومینه‌ای و مورب جزو محبوب‌ترین هودها به شمار می‌روند. هودهای زیرکابینتی مشابه هود مخفی هستند و بسیاری متوجه آن‌ها نمی‌شوند. هود جزیره‌ای از دسته هودهای لوکس و مدرن هستند که برای آشپزخانه‌ای به سبک جزیره‌ای مناسب است.

بهترین هود

همچنین هودها بر اساس نوع کارکرد به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  • هود دارای خروجی هوا

هودهایی که از طریق کانالی که مخرج آزاد دارد، هوا و بوی نامطبوع، ذرات چربی و آلودگی‌ها را به بیرون هدایت می‌کنند.

  • هود تصفیه‌کننده هوا

هودهایی که هوای کثیف و آلودگی‌ها را از محیط می‌گیرند، توسط فیلتر داخلی به درون خود می‌کشند و از طریق فن‌های درونی این ذرات را از هوا جدا می‌کنند و با تصفیه کامل، هوای تمیز را به محیط بازمی‌گردانند.

مشخصات هود خوب

مشخصات بهترین هود ایرانی چیست؟ این سوالی که هنگام خرید هود به آن برمی‌خورید و ما اینجا می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم. هودها بسته به برندی که آن‌ها را تولید می‌کنند و کاربری‌هایی که دارند، متفاوت‌اند اما هودهای خوب ویژگی‌های یکسانی دارند.

هود خوب

_ یک هود خوب باید کم‌صدا باشد. در واقع کمترین صدا را از خود تولید کند. اگر بعد از خاموش کردن هود به کم شدن صدای خانه پی ببرید، نشان می‌دهد یک جای انتخابتان می‌لنگد.

بیشتر بخوانید: بهترین برند لوازم خانگی در جهان

_ از طرفی یک هود خوب باید شکیل و زیبا باشد. برخی از هودها از نظر زیبایی و لوکس بودن یک سروگردن بالاتر از بقیه هستند. پس طراحی ظاهری نیز امری تأثیرگذار در انتخاب هود است.

_ هودهایی که مجرایی برای تهویه هوا دارند، از هودهایی که دارای فیلتر هستند، انتخاب بهتری به شمار می‌روند.

_ هودها دارای لامپ‌هایی برای روشنایی بیشتر آشپزخانه هستند. این آیتم را در هنگام انتخاب هود فراموش نکنید.

_ هودها بر اساس قدرت مکش نیز حائز اهمیت‌اند. هودی که قدرت مکش بیشتری داشته باشد، گرما، مونوکسید کربن و تمام ذرات اضافی را به درون خود می‌کشد و قدرت مکش آن قابل تنظیم است.

_ یک ملاک خوب دیگر برای آنکه بدانید بهترین هود ایرانی چیست، مجهز بودن به سنسور تشخیص دود است. این هودها دود را جذب می‌کنند و از مسمومیت افراد ممانعت به عمل می‌آورند. همچنین در صورت بروز آتش‌سوزی در آشپزخانه آلارم‌های هشدار خود را به کار می‌اندازند و افراد را از حوادث این‌چنینی آگاه می‌سازند.

بهترین هود ایرانی موجود در بازار

در ادامه می‌خواهیم بدانیم بهترین هود ایرانی چیست و کدام برندهای ایرانی تولیدکننده هودهای درجه‌یک هستند. این شما و این 15 مدل از هودهای برتر ایرانی:

  1. هود کن مدل parmys-M شومینه‌ای سایز 90

کن یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان هود در ایران است و خیلی وقت‌ها عوام به هودها، هودکن می‌گفتند. هودهای این شرکت پس از چندین دهه همچنان حرف اول را می‌زنند. هود کن مدل پارمیس از آن دسته هودهایی بوده که بسیار شکیل و به‌صورت مورب شومینه‌ای طراحی شده است و صدای بسیار کمی دارد.

هود پارمیس

بلندی صدای این هود حداکثر 63 دسی‌بل است. موتور هود مدل پارمیس از مدل توربو و با تکنولوژی ایتالیا بوده که توانایی مکش 700 متر مکعب بر ساعت را دارد. این هود می‌تواند تا دمای 155 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند و برای نصب روی گازهای بالای 90 سانتی متری مناسب است.

  1. هود مخفی کن مدل آرتیما 9 سایز 80

این هود از شرکت کن گزینه خوبی برای آن‌هایی است که به روشنایی آشپزخانه علاقه دارند. هود مدل آرتیما دارای LED های روشنایی بخش و صفحه‌کلید لمسی است و ریموت کنترل از راه دور دارد. بدنه این هود بسیار لوکس بوده و از نمای شیشه‌ای مشکی برخوردار است.

هود مخفی کن مدل آرتیما 9 سایز 80

قدرت مکش این هود با بهره‌مندی از تکنولوژی روز ایتالیا به 700 متر مکعب در ساعت می‌رسد. حدقل صدایی که این هود تولید می‌کند، 58 و حداکثر نیز 63 دسی‌بل است. یک هود کم‌صدا، زیبا و قدرتمند محسوب می‌شود.

  1. هود اخوان مدل H64-TB

حالا که بازار هودهای مخفی حسابی گرم است، اخوان نیز بهترین پیشنهادها را در دست دارد برای آن‌هایی که می‌پرسند بهترین هود ایرانی چیست. هود مخفی اخوان مدل H64-TB مجهز به موتور توربو 4 دور و قدرت مکش 700 متر مکعب است. فیلتر آلومینیومی با قابلیت شست‌وشو، صدای موتور 54 دسی‌بلی، نمای مقاوم در برابر حرارت، امکان نصب فیلتر زغال و روشنایی با تکنولوژی SMD از امکانات این هود به شمار می‌رود.

هود اخوان مدل H64-TB

  1. هود زرتوس مدل ZH305 سایز 90

هود زرتوس مدل ZH305 از هودهایی با قیمت مناسب به شمار می‌رود و با کیفیت مناسبی که دارد، رضایت خریداران را جلب می‌کند. فیلتر 3 لایه این هود از آلومینیوم ضدزنگ و صفحه‌کلید آن تماما لمسی است. جنس بدنه هود از فلز تولید می‌شود و حجم مکش آن 450 متر مکعب است. امکان کنترل از راه دور و مقاومت در برابر گرما از دیگر قابلیت‌های این هود به شمار می‌رود.

هود زرتوس مدل ZH305 سایز 90

  1. هود کن مدل Atlas شومینه‌ای سایز 90

ظاهر بسیار شیک و مینیمال هود کن مدل اطلس نخستین چیزی است که به چشم می‌رسد. این هود با سایز 80 الی 90 سانتی‌متری در دسته هودهای مورب و شومینه‌ای جای می‌گیرد. فیلتر چندین لایه این هود از جنس آلومینیوم است و قدرت چربی‌گیری بسیاری دارد. میزان مکش هود مدل اطلس 700 متر مکعب و حداکثر صدای آن 63 دسی‌بل است.

هود کن مدل Atlas شومینه‌ای سایز 90

  1. هود مورب بیمکث کد 2065 سایز 90

اگر می‌خواهید بدانید در دسته هودهای مورب بهترین هود ایرانی چیست، هود مدل 2065 از برند بیمکث انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای است. این هود قابلیت جذب فیلتر زغالی را دارد، قدرت موتور آن به 600 متر مکعب در ساعت می‌رسد و میزان صدای آن 52 تا 65 دسی‌بل است. توان مصرفی دستگاه 204 وات محاسبه می‌شود و نورپردازی آن مجهز به فناوری SMD است. در تولید فیلتر این مدل هود آلومینیوم ضدزنگ به کار می‌رود و به همین دلیل قابلیت شستشوی فیلتر وجود دارد.

هود مورب بیمکث کد 2065 سایز 90

  1. هود مخفی داتیس مدل فالکون سایز 70

در شماره هفت بهترین هودها می‌رویم سراغ هودهای داتیس و طراحی‌های بی‌نظیر آن‌ها. برای مثال مدل فالکون این برند با بدنه تماما مشکی از جنس سکوریت و سیستم روشنایی SMD بیننده را مسحور می‌کند. ابعاد این محصول 70*30 سانتی‌متر و قدرت مکش موتور آن تا 900 متر مکعب است. مجهز به سیستم ترموگاد و کنترل از راه دور از دیگر ویژگی‌های این محصول دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. صفحه نمایش این هود دارای تایمر و ساعت است و هم با تاچ و هم با اشاره دست کار می‌کند.

هود مخفی داتیس مدل فالکون سایز 70

بیشتر بخوانید: بهترین مارک ساندویچ ساز ایرانی و خارجی

  1. هود بیمکث مدل B2045U شومینه‌ای سایز 90

هود بیمکث مدل B2045U یکی از به‌روزترین هودهای موجود در بازار است. موتور این هود با قدرت مکش 700 متر مکعبی و همراه با پروانه فلزی از برترین موتورهای موجود به شمار می‌رود. فیلتر آلومینیومی و قابل‌ شست‌وشو و مجهز به سنسور دود از دیگر امکانات این هود است. شیشه سکوریت استفاده‌شده در بدنه این هود امکان نظافت آسان را میسر می‌کند. چربی‌گیری قوی و سیستم کاهش صدا سبب می‌شود استفاده راحتی از این هود داشته باشید.

هود بیمکث مدل B2045U شومینه‌ای سایز 90

  1. هود مخفی استیل البرز مدل SA505 سایز 70

هود مدل SA505 استیل البرز از مدل‌ هودهای مخفی و دارای ابعاد 70*28 است و به همین علت نمای زیادی از آن دیده نمی‌شود. بدنه این هود از استیل ساخته شده و صفحه کلید آن تماما لمسی است. قدرت مکش این هود با موتورهای 8 دور به 800 متر مکعب در ساعت می‌رسد. هود SA505 استیل البرز از کاهنده صدا برخوردار است و میزان صدای آن حداکثر 48 دسی‌بل محاسبه می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید بهترین هود ایرانی چیست؛ این شما و این استیل البرز.

هود مخفی استیل البرز مدل SA505 سایز 70

  1. هود مورب اخوان مدل H89-WS سایز 90

هودهای مدرن و شکیل اخوان به خانه و کاشانه شما زیبایی هدیه می‌دهند. هود مورب مدل H89-WS نیز از آن دسته هودهای به‌روز اخوان است که از شیشه سکوریت نشکن و مقاوم در برابر حرارت تولید می‌شود. قدرت مکش این هود به 700 متر مکعب می‌رسد و میزان صدای آن در حدود 56 دسی‌بل است. فیلتر چربی‌گیر و آلومینیومی این هود قابلیت شست‌وشو دارد و جنس موتور و پروانه آن از پلاستیک باکالیت است.

هود مورب اخوان مدل H89-WS سایز 90

  1. هود مورب داتیس مدل لاویدا سایز 90

آنچه که هود داتیس مدل لاویدا را متمایز می‌کند، مجهز بودن آن به سنسورهای بو، دود و گاز است. قدرت مکش فوق‌العاده این هود بیشتر از 700 مترمکعب بوده و تا 900 نیز افزایش می‌یابد. مجهز به لامپ‌های LED و برخورداری از جک مکانیکی بر روی در هود از دیگر مزایای هود لاویدا است. بدنه این هود از شیشه سکوریت ساخته می‌شود و به همین دلیل، امکان نظافت آسان را برای افراد فراهم می‌کند. اگر با قیمت نسبتا گران این محصول کنار بیاییم، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

هود مورب داتیس مدل لاویدا سایز 90

  1. هود مخفی استیل البرز SA504 سایز 70

یکی از هودهایی که بهترین عملکرد را در زمینه مصرف انرژی دارد، هود مخفی استیل البرز مدل SA504 است. این هود با برخورداری از مبدل پیشرفته برق، جریان برق را کنترل می‌کند و مقدار زیادی از مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. دو فیلتر آلومینیومی و بهره‌مندی از قدرت مکش 800 متر مکعبی در ساعت از ویژگی‌های برجسته این هود است. صفحه‌کلید این هود لمسی بوده و نمای تمام استیل دارد.

هود مخفی استیل البرز SA504 سایز 70

  1. هود مخفی درسا مدل Arsam سایز 70

مورد شماره 13 یکی دیگر از باکیفیت‌ترین پاسخ‌ها به پرسش بهترین هود ایرانی چیست، است. هود مخفی درسا مدل آرسام با قدرت مکش 680 متر مکعب و برخورداری از سیستم اطفا حریق خودکار یکی از گزینه‌های درجه‌یک در بازار به شمار می‌رود. صفحه‌کلید تاچ، سیستم روشنایی SMD، تکنولوژی کاهش صدا، تولید صدای حداکثر 60 دسی‌بلی، بهره‌مندی از سیستم محافظ ولتاژ و فیلتر قابل شست‌وشو از ویژگی‌های متمایزکننده این مدل هود است.

هود مخفی درسا مدل Arsam سایز 70

  1. هود کن مدل اونیکس رفلکس سایز 90

هود مدل اونیکس رفلکس کن در دسته هودهای شومینه‌ای مورب قرار می‌گیرد. دودکش این مدل از نوع مکعبی است و نمای آن با شیشه سکوریت رفلکس طراحی می‌شود. قدرت مکش این هود به 700 متر مکعب در ساعت می‌رسد و میزان صدای آن تنها 63 دسی‌بل است. پنل صفحه‌کلید این مدل هود لمسی و همراه با تایمر تولید می‌شود و از سیستم نوردهی کم‌مصرف SMD بهره‌مند است. این هود 90 سانتی‌متری را به آن‌هایی که به دنبال ترکیبی از سادگی و تکنولوژی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

هود کن مدل اونیکس رفلکس سایز 90

 

  1. هود اخوان مدل H61-60

اولین نکته‌ای که بیننده درباره این هود به ذهنش می‌رسد، طراحی بسیار زیبای آن است. این هود در خانواده هودهای شومینه‌ای مورب قرار دارد و بدنه آن از شیشه سکوریت نشکن و به شکل منحنی طراحی شده است. موتور این هود از نوع توربو 4 دور بوده و توانایی مکش 700 متر مکعب در ساعت را دارد. تولید صدای این هود حداکثر 56 دسی‌بل است و از این جهت در زمره کم‌صداترین هودها قرار می‌گیرد.

هود اخوان مدل H61-60

هود اخوان مدل H61-60 مجهز به سنسور دود و کنترل از راه دور است. نکته مثبت دیگر آنکه فیلتر این هود چندلایه و آلومینیومی طراحی شده و از قابلیت شست‌وشو برخوردار است.

سخن پایانی

خرید هود برای آشپزخانه قطعا نیازمند بررسی و دقت بسیار است. اینکه بدانیم بهترین هود ایرانی چیست، هودها چه ویژگی‌هایی دارند و برترین برندهای تولیدکننده هود کدام‌اند، انتخاب آگاهانه‌ای را رقم می‌زند. هنگام خرید هود به قیمت آن، نمای ظاهری، متریال ساخت، برند تولیدکننده، قدرت مکش، میزان صدای آن، سایز و تناسب آن با موقعیت نصب در آشپزخانه‌تان توجه داشته باشید.

سوالات متداول

  • هودها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

هودها بر اساس شکل ظاهری به هودهای مورب، شومینه‌ای، مخفی، زیرکابینتی، جزیره‌ای و تلسکوپی تقسیم می‌شوند.

  • قدرت مکش موتور بهترین هودهای ایرانی چقدر است؟

بهترین قدرت مکش در هودهای ایرانی از 480 تا 900 متر مکعب متغیر است.

  • کدام برندها برترین تولیدکننده هود ایرانی هستند؟

برندهای بیمکث، داتیس، زرتوس، کن، اخوان، استیل البرز از برندهای برتر تولید کننده هود در ایرانی هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =