Banner Image

برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؟

امتیاز دهید

یکی از کارهایی که حالمان را خیلی خوب می‌کند، چیدمان منزل است؛ به ‌خصوص اگر همه‌چیز به سلیقه و انتخاب خودمان باشد. اینکه بتوانیم فضای پذیرایی را گرم و صمیمی بچینیم، پرده‌ها و مبلمان و فرش‌ها را با هم ست کنیم و دکوراسیون موردعلاقه‌مان را بیافرینیم، روحمان را جلا می‌دهد. یکی از آیتم‌هایی که برای چیدمان منزل حیاتی به شمار می‌رود، فرش است. فرش‌ها را می‌توان با پرده، مبل و رنگ دیوار ست کرد و هارمونی زیبایی به وجود آورد. این روزها که رنگ سرمه‌ای برای فرش حسابی روی بورس است، سوال پیش می‌آید که برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؟

این مقاله قرار است درباره ست کردن فرش سرمه‌ای با مبلمان و دیگر اجزای پذیرایی صحبت کند. پس اگر رنگ فرشتان سرمه‌ای است و دلتان می‌خواهد به خوبی آن را با دیگر وسایل جور کنید، این یادداشت را دنبال کنید.

ست کردن فرش سورمه‌ای با دکور خانه

فرش سرمه‌ای از رنگ‌های بسیار محبوب در دکوراسیون منزل است. از این رنگ هم در چیدمان سنتی و هم در چیدمان مدرن می‌توانید استفاده کنید. این رنگ از دسته رنگ‌هایی است که با خیلی دیگر از رنگ‌ها جور می‌شود. سرمه‌ای را می‌توان با رنگ‌های کرم، سفید، خاکستری، توسی، زرد، تناژهای قهوه‌ای و شیری ست کرد. هنگام استفاده از رنگ سرمه‌ای بهتر است از رنگ‌های روشن در سایر وسایل بهره بگیرید. به طور مثال اگر مبل‌ها سرمه‌ای است، می‌توانید فرش را کرم انتخاب کنید. اگر دیوارها سرمه‌ای‌رنگ هستند، بهتر است از فرش و ست مبلمان روشن در رنگ‌های شیری و استخوانی بهره ببرید.

ممکن است بپرسید برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است که در این صورت می‌گوییم دستتان برای انتخاب مبل بسیار باز است. می‌توانید برای فرش سرمه‌ای از مبل‌های راحتی، استیل و انواع مدل‌های پاف استفاده کنید. اگر رنگ مبل‌هایتان روشن است، با کوسن‌های سرمه‌ای می‌توانید میان اجزای خانه هارمونی به وجود بیاورید. اگر رنگ مبل‌هایتان هم تیره است، پیشنهاد می‌کنیم رنگ پرده‌ها و کوسن‌های روی مبل را روشن انتخاب کنید. با دقت در رنگ‌بندی اجزای خانه می‌توانید محیط هماهنگ و زیبایی را برای منزلتان بسازید.

فرش سرمه ای و انواع مبل

در اینجا می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است و چگونه با فرش سرمه‌ای‌رنگ، رنگ سایر وسایل منزل را هوشمندانه انتخاب کرد. رنگ سرمه‌ای هم برای کلاسیک‌پسندان گزینه محبوبی است و هم برای مدرن‌دوستان.

یک نکته طلایی در مورد رنگ سرمه‌ای آن است که استفاده بیش از حد از این رنگ باعث تیره شدن فضا می‌شود؛ بنابراین در کنار این رنگ حتما از رنگ‌های روشن استفاده کنید. البته اگر میزان نوردهی محیط متناسب باشد، این مشکل تا حدود زیادی حل خواهد شد.

در ادامه 6 پیشنهاد برای ست کردن فرش سرمه‌ای با رنگ مبل را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: چیدمان کوسن روی مبل ال 

ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل توسی

اسکار بهترین ترکیب رنگ می‌رسد به ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل توسی. توسی و سرمه‌ای در کنار هم ترکیب مدرن و به روزی را ایجاد می‌کنند. این ترکیب رنگ هم برای چیدمان منازل و هم برای دکوراسیون دفتر کار و شرکت‌ها زیبا و بی‌رقیب است.

هنگامی‌که مبلمان توسی را با فرش سرمه‌ای ست می‌کنید، تعادل در رنگ‌بندی را رعایت کرده‌اید. توسی رنگ روشن را در مقابل سرمه‌ای به عنوان رنگ تیره قرار می‌دهید و وزنه هماهنگی را به خوبی حفظ می‌کنید. برای این مدل دکوراسیون می‌توانید پرده‌ها را روشن سفارش دهید و کوسن‌ها را هم به رنگ سرمه‌ای یا تیره انتخاب کنید. از طرفی برای چنین ترکیب رنگ مدرنی استفاده از پاف‌ها به عنوان مبل مکمل می‌تواند گزینه کاربردی و جالب توجهی باشد.

ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل سفید و کرم

رنگ سفید و کرم از آن دسته رنگ‌هایی‌اند که با هر رنگ دیگری جور می‌شوند و دست دوستی می‌دهند. این رنگ‌ها در کنار رنگ سرمه‌ای نیز ترکیب زیبایی خلق می‌کنند. با انتخاب رنگ سفید یا کرم برای مبلمان، دیگر نیازی نیست مدام از خود بپرسید برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؛ زیرا کرم همیشه با گرمی و صمیمیتش و سفید با نمای مدرن و شیکی که دارد، به شما زیبایی هدیه می‌دهند.

مبلمان کرم و سفید با فرش سرمه‌ای هم فضا را گرم نشان خواهند داد و هم توازن رنگی را حفظ می‌کنند. در این هارمونی رنگی می‌توانید به انتخاب خودتان از مبلمان استیل یا راحتی استفاده کنید. رنگ سفید و کرم سبب می‌شود طرح و رنگ فرش بدون آنکه فضای شلوغ و بی‌نظمی را ایجاد کند، به خوبی دیده شود و جلوه خود را در محیط نشان دهد. اگر فرشتان طرح خلوتی دارد، در کنار مبلمان کرم و سفید فضای مینیمال و ساده‌ای را تداعی می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه با هزینه کم دکوراسیون منزلمان را تغییر دهیم؟

ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل سرمه‌ای

حتما که نباید رنگ فرش و مبلمان با هم متفاوت باشند. گاهی زیبایی در یکسان بودن رنگ‌ها است. به طور مثال به ترکیب رنگ مبلمان سرمه‌ای با فرش سرمه‌ای دقت کرده‌اید؟ بسیار توجه‌برانگیز و زیبا است و برای عاشقان رنگ سرمه‌ای انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌رود.

اگر قصد دارید رنگ سرمه‌ای بیشتری در خانه داشته باشید، می‌توانید هم مبلمان و هم فرش‌ها را سرمه‌ای انتخاب کنید. برای آنکه توازن رنگی رعایت شود، بهتر است رنگ کوسن‌ها و پرده متفاوت و ترجیحا روشن باشند. اگر فضای خانه‌تان کم‌نور است، استفاده زیاد از رنگ سرمه‌ای خانه را دارک و تیره نشان می‌دهد. پس یا سایر اجزا را با رنگ‌های روشن بچینید یا نورپردازی خوبی را در سطح خانه تنظیم کنید.

ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل قهوه‌ای

گاهی برخی از رنگ‌ها در حالی که فکرش را نمی‌کنید، با هم بسیار جور می‌شوند. به طور مثال تصورش را می‌کنید در پاسخ به اینکه برای فرش سرمه ای چه رنگ مبلی مناسب است؛ بگوییم قهوه‌ای؟ تناژهای قهوه‌ای در کنار رنگ سرمه‌ای چشم را جلا می‌دهند.

برای فضایی که فرش سرمه‌ای دست نوازش بر کف آن کشیده است، مبلمان قهوه‌ای به آنجا گرما می‌بخشد؛ به خصوص اگر از مبلمان راحتی و مدل‌های لمسه‌دوزی استفاده کنید.

ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل شیری و استخوانی

ترکیب رنگ سرمه‌ای و رنگ‌های روشن هم مدرن هستند، هم مینیمال و هم دلربا. محیطی را تصور کنید که کاناپه‌ای استخوانی با کوسن‌های کرم‌رنگ دارد، در حالی که کف آنجا پوشیده از فرش سرمه‌ای است. چنین فضایی حس راحتی و صمیمیت را به افراد می‌دهد.

اگر تصمیم دارید شما نیز در تقابل با فرش سرمه‌ای رنگ از مبلمان استخوانی یا شیری بهره بگیرید، دستتان برای انتخاب رنگ پرده و ست ناهارخوری باز است. اینکه سایر اجزا تیره یا روشن باشد، به سلیقه شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: 6 رنگ که در دکوراسیون طوسی عالی به نظر می‌رسند

ست کردن فرش سرمه‌ای با مبل زرد و قرمز

رنگ سرمه‌ای در کنار رنگ‌های زرد و قرمز رنگ‌های مادر را شکل می‌دهند. با ترکیب این سه رنگ می‌توانید رنگ‌های بسیاری خلق کنید. اگر رنگ فرشتان سرمه‌ای است، شاید بد نباشد مبلمانتان را زرد یا قرمز برگزینید.

این‌طوری تنوع رنگ‌ها را در محیط افزایش می‌دهید و برای ست کردن سایر اجزا مشکل چندانی نخواهید داشت. به طور مثال می‌توانید مبلمان زردرنگ بخرید، کوسن‌ها را قرمز انتخاب کنید و برای پرده از رنگ‌های هماهنگ مانند کرم یا سفید بهره بگیرید.

سخن پایانی

ست کردن دکوراسیون منزل و توجه به ترکیب رنگ در وسایل باعث می‌شود سبک خاص خود را داشته باشید. رنگ فرش یکی از آن چیزهایی است که در انتخاب رنگ سایر وسایل تأثیر دارد. خیلی از افراد مایل هستند که فرششان به رنگ سرمه‌ای باشد. در این حالت اهمیت دارد که برای فرش سرمه‌ای چه رنگ مبلی مناسب است. اگر رنگ فرش سرمه‌ای باشد، از رنگ‌های توسی، کرم، شیری، استخوانی، زرد، قرمز، قهوه‌ای و حتی خود سرمه‌ای می‌توان برای رنگ مبل بهره برد.

سوالات متداول

  • اگر رنگ فرش‌ها سرمه‌ای باشد، چه رنگ مبلی مناسب خواهد بود؟

برای فرش سرمه‌ای می‌توان از مبلمانی به رنگ‌های توسی، خاکستری، شیری، استخوانی، کرم، سفید، قهوه‌ای و زرد بهره گرفت.

  • آیا می‌توان از رنگ سرمه‌ای در دکوراسیون کلاسیک استفاده کرد؟

رنگ سرمه‌ای از آن دست رنگ‌های پرطرفداری است که هم نظر کلاسیک‌دوستان را جلب می‌کند، هم مدرن‌پسندان. اگر فرشتان به رنگ سرمه‌ای است، یکی از آیتم‌ها ست کردن آن با مبلمان استیل و سلطنتی خواهد بود.

  • برای انتخاب رنگ کوسن به رنگ مبل توجه کنیم یا رنگ فرش؟

رنگ کوسن آیتم حائز اهمیتی است که هارمونی و تناسب رنگ را در محیط افزایش می‌دهد. برای انتخاب رنگ کوسن‌ها می‌توانید آن‌ها را هم با رنگ فرش، هم با رنگ مبل ست کنید. حتی می‌توان رنگ متفاوت‌تری از رنگ فرش یا مبل را برای کوسن‌ها انتخاب کرد. این به سلیقه شما بستگی دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =