Banner Image

توستر چیست؟ تفاوت تستر و آون توستر

1/5 - (1 امتیاز)

افزایش تقاضای مشتریان برای خرید ابزارهای خانه‌داری و لوازم منزل، سبب شده است تا هر روز نوع جدیدی از این نوع کالا به بازار عرضه شود. برای مثال امروزه سه محصول توستر، آون توستر و مایکروفر به صورت همزمان در بازار قابل دسترسی هستند و هرکدام از آن‌ها کاربرد خاصی دارند؛ بنابراین پاسخ به پرسش این مقاله یعنی توستر چیست یا آون توستر چیست؛ نیاز به بررسی دقیق دارد. با ما در این مطلب از بلاگ پیندو همراه باشید تا به بررسی تفاوت‌های میان توستر و آون توستر پرداخته و کاربردهای هر کدام از این دو محصول را خدمتتان شرح دهیم.

توستر یا آون توستر چیست

احتمالا نخستین برخورد کاربران ایرانی با محصولی به نام توستر در کارتون‌های تام و جری بوده است که توسترهای کلاسیک در آن‌ها نقش ابزار شوخی را ایفا می‌کردند! ساده‌ترین پاسخ به پرسش توستر چیست؟ در یک جمله خلاصه می‌شود. توستر در واقع ابزاری برای گرم کردن نان تست است. با استفاده از این ابزار می‌توانید نان‌ها را برشته یا ترد‌تر از حالت عادی کنید تا خوشمزه‌تر شوند. بسیاری از توسترها این امکان را به کاربر می‌دهند که میزان برشته بودن یا ترد بودن نان را با استفاده از یک درجه تعیین کند.

توستر

توستر وسیله‌ای برای گرم کردن غذا است که به کمک آن نان تردتر و برشته‌تر می‌شود

اما آون توستر چیست؟ نام دیگر این محصول فر برقی رومیزی است و به طور همزمان وظایف فر برقی و توستر را انجام می‌دهد؛ بنابراین خرید یک آون توستر در مقایسه با توستر عادی، قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آون توستر

آون توستر وسیله‌ای برای گرم کردن انواع غذا مانند نان، سبزیجات و … است که امکانات بیشتری نسبت به توستر دارد

شما می‌توانید با استفاده از آن غذاهای مختلف را بپزید یا مواد غذایی برشته کنید؛ بنابراین اگر به دنبال ابزاری هستید که با استفاده از آن انواع سبزیجات و گوشت‌ قرمز و سفید را برشته کنید، خرید یک آون توستر گزینه مطلوبی برای شما خواهد بود.

انواع توستر

برای افرادی که تمایل دارند برای خرید توستر یا آون توستر هزینه اندکی را صرف کنند، انتخاب یک توستر ساده بهترین گزینه است. با این حال توسترها نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. بخش دوم از پاسخ به پرسش این مقاله یعنی توستر چیست؟ به شناخت انواع آن اختصاص می‌یابد که در این قسمت به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نوع اول، توستر کلاسیک

نوع کلاسیک توستر که دو دهانه برای قرار دادن نان یا بیسکوییت دارد، به نام توستر دو برشه شناخته می‌شود. این توستر قابلیت برشته کردن دو نان یا بیسکوییت را به طور همزمان دارد. در قسمت زیرین آن نیز یک سینی قرار دارد که تکه‌های خرد شده نان یا بیسکوییت درون آن می‌ریزند و می‌توانید پس از اتمام عملیات توست، سینی را تمیز کنید. نوع جدیدتر این کالا چهار دهانه برای قرار دادن نان دارد که با نام توستر چهار برشه شناخته می‌شود و برای برشته کردن تعداد بیشتری نان یا بیسکوییت مناسب است.

انواع توستر

انواع توستر: توستر کلاسیک، حلقه‌ای، تخم مرغ پز، آون توستر

نوع دوم، توستر حلقه‌ای

توسترهای حلقه‌ای نوع جدیدی از این کالا هستند که کاربرد آن‌ها در تهیه انواع شیرینی است. با استفاده از توستر حلقه‌ای می‌توانید علاوه‌بر برشته کردن نان یا بیسکوییت، انواع شیرینی را نیز تهیه کنید. برخی از انواع توستر حلقه‌ای قابلیت تهیه ساندویچ را نیز دارند که به آن‌ها ساندویچ ساز گفته می‌شود.

نوع سوم، توستر تخم مرغ پز

برخی سازندگان لوازم خانگی این ایده را پرورش دادند که توستر یک وسیله همه کاره برای تهیه صبحانه باشد. از این رو برخی از انواع توستر علاوه‌بر قابلیت برشته کردن نان، جایگاه کوچکی برای پختن تخم مرغ نیز دارند. شما می‌توانید به همراه دو عدد نان، یک تخم مرغ را نیز درون محفظه مخصوص قرار دهید تا یک صبحانه کامل برای شما آماده شود.

نوع چهارم، آون توستر

در پاسخ به سوال دوم این مقاله یعنی آون توستر چیست؟ باید گفت که آون توستر در حقیقت یک توستر چندمنظوره است. این توستر می‌تواند تمامی قابلیت‌های سه گروه قبلی را در اختیار کاربر قرار دهد و علاوه‌بر آن کاربردهای دیگری همچون پخت و پز انواع غذا را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

فرق توستر با اون توستر

در قسمت‌های قبل از پاسخ به پرسش توستر چیست و آون توستر چیست؟ به تفاوت‌های میان این دو ابزار اشاره کردیم. در واقع آون توستر نوع پیشرفته توستر است که علاوه‌بر قابلیت برشته کردن نان، کاربردهای دیگری نیز برای کاربران دارد. به طور معمول در آون توسترها، طبقه بالایی برای برشته کردن انواع نان مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند با استفاده از یک گیره فلزی، نان‌ها را درون آون توستر قرار دهند.

فرق توستر و آون توستر

آون توستر برای برشته کردن انواع نان و غذا است.

قسمت زیرین آون توستر نیز به پختن انواع غذا اختصاص دارد که مطابق دستورالعمل و راهنمای استفاده، می‌توانید نسبت به آماده‌سازی غذاهای مختلف اقدام کنید. در سوی مقابل توسترهای عادی نیز پیچیده‌تر از گذشته شده‌اند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند انواع ساندویچ را نیز برای کاربر آماده کنند.

فرق مایکروفر و توستر در چیست؟

اگر همین امروز برای خرید یک توستر یا مایکروفر به فروشگاه مجازی یا حقیقی مراجعه کنید، انواع مختلفی از مایکروفر و آون توستر را خواهید دید که در کنار هم قرار گرفته‌اند و از نظر ظاهری نیز تفاوت چندانی نسبت به یکدیگر ندارند. همچنین با توجه به تغییر سبک زندگی خانواده‌های ایرانی و افزایش آپارتمان‌نشینی، فضای کافی برای دو وسیله مشابه به طور همزمان وجود ندارد؛ بنابراین بسیاری از کاربران مجبور هستند تا بین مایکروفر و آون توستر، یکی را انتخاب کنند.

تفاوت مایکروفر و توستر

مزیت بزرگ مایکروفر برای کاربران خانگی، سرعت بالای پخت غذا در آن است.

مایکروفر نسبت به آون توستر وسیله قدیمی‌تری محسوب می‌شود و از دهه‌های گذشته در آشپزخانه‌های ایرانی حضور داشته است. این وسیله با استفاده از المنت‌های حرارتی و تابش اشعه‌های مایکروویو، می‌تواند غذا را گرم کند یا بپزد. مزیت بزرگ مایکروفر برای کاربران خانگی، سرعت بالای پخت غذا در آن است. این کار موجب می‌شود تا مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در غذا حفظ شوند. علاوه‌بر آن امواج مایکروویو قادر هستند تا باکتری‌های مضر را به راحتی نابود کنند. در نتیجه مایکروفر غذایی را به شما تحویل می‌دهد که از نظر ارزش غذایی در شرایط مطلوبی قرار دارد و تمامی باکتری‌های مضر آن کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: فرق مایکروفر و توستر چیست؟ کدام را بخریم؟

نخستین مایکروفرها تنها قادر به پختن غذاهای محدودی بودند اما با پیشرفت فناوری ساخت انواع لوازم خانگی، مایکروفرهای امروزی به ابزارهای همه کاره تبدیل شده‌اند. مایکروفرهای نوین می‌توانند غذا بپزند، آن را گرم کنند، مواد فریزری را یخ زدایی کنند و حتی قابلیت‌های گریل کردن،‌ بخار پز کردن یا کانوکشن (پخت ترکیبی) را نیز ارائه می‌دهند؛ بنابراین با خرید مایکروفرهای امروزی، مالک ابزاری چندکاره خواهید شد.

توستر و آون توستر، پخت آهسته و پیوسته!

به نظر می‌رسد با این تفسیر دلیلی برای خرید توستر یا آون توستر وجود ندارد اما صبر کنید! آون توسترها نیز مزایای خاص خود را دارند. نخستین مزیت آون توسترها، تولید گرمای طبیعی توسط آن‌ها است. المنت‌های حرارتی یک توستر یا آون توستر همانند یک بخاری برقی عمل می‌کنند و گرمای تولید شده توسط آن‌ها کاملا طبیعی است. در حقیقت غذای شما در آون توستر با استفاده از حرارت پخته می‌شود و خبری از اشعه‌های مایکروویو یا فروسرخ در آن نیست.

این مزیت باعث می‌شود تا غذاها در آون توستر به راحتی برشته شوند در حالی که مایکروفرها این میزان از برشتگی را ارائه نمی‌دهند. همچنین به دلیل نبود اشعه مایکروویو یا فروسرخ،‌ تهدیدات سلامتی در خصوص توسترها وجود ندارد.

تستر

بزرگترین مزیت آون توسترها و توسترها نسبت به مایکروفرها، قیمت آن‌ها است.

با این حال بزرگترین مزیت آون توسترها و توسترها نسبت به مایکروفرها، قیمت آن‌ها است؛ به همین دلیل در پاسخ به سوال توستر چیست؟ باید بگوییم که توسترها و آون توسترها فرهای برقی ارزان‌قیمت و کارآمدی هستند که انجام عملیات پخت و پز را برای کاربران فراهم می‌کنند. خرید یک آون توستر در مقایسه با خرید مایکروفر، به بودجه بسیار کمتری نیاز دارد و همین مسئله باعث افزایش تمایل کاربران به خرید توستر یا آون توستر شده است.

بیشتر بخوانید: مایکروویو چیست؟ کاربردها و آموزش طرز کار با آن

پیش از خرید آون توستر یا مایکروفر، بایستی به این نکته توجه کنید که فرآیند پخت غذا در آون توستر به آرامی صورت می‌گیرد تا تمامی قسمت‌های غذا به خوبی پخته شود. در سوی مقابل مایکروفر می‌تواند با پرتاب اشعه به قلب مواد غذایی، آن‌ها را از درون بپزد و به همین دلیل سرعت فرآیند پخت در مایکروفر نسبت به آون توستر بیشتر است؛ بنابراین اگر سرعت پخت غذا برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، بایستی یک مایکروفر را خریداری کنید. در غیر این صورت آون توستر می‌تواند نیازهای شما برای پخت و پز را به راحتی برطرف نماید.

جمع‌بندی

کافی است یک‌بار به سوپرمارکت یا هایپرمارکت محل زندگی خود مراجعه کنید تا طیف وسیعی از انواع غذاهای نیمه آماده را ببینید. افزایش سرعت زندگی شهرنشینی سبب شده است تا افراد دیگر زمانی برای پخت و پز غذاهای سنتی ایرانی در اختیار نداشته باشند و به جای آن غذاهای نیمه آماده و سریع را برای سیر کردن خود انتخاب کنند. تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز همگام با تولیدکنندگان مواد غذایی، دستگاه‌هایی همچون توستر و آون توستر را روانه بازار کرده‌اند که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، غذاهای نیمه آماده را به غذاهای آماده تبدیل کند.

هنگام خرید توستر یا آون توستر، بایستی به نیازهای اساسی خود و هدف از خرید توجه داشته باشید. بسیاری از افراد در منزل خود یک مایکروفر دارند و تنها به وسیله کوچکی برای برشته کردن نان جهت مصرف صبحانه نیاز دارند؛ بنابراین خرید توستر عادی برای آن‌ها کافی خواهد بود. در سوی مقابل بسیاری از زوج‌های جوان می‌توانند با خرید آون توستر، از مزایای مایکروفر و توستر به صورت همزمان بهره شوند. انواع پیشرفته آون توستر قابلیت یخ‌زدایی از مواد غذایی فریز شده یا دستورهای پخت ترکیبی را ارائه می‌دهند و استفاده از آن‌ها برای کاربران ارزش افزوده بسیاری را به همراه خواهد داشت.

 

سوالات متداول

  • خرید یک آون توستر چقدر هزینه دارد؟

قیمت آون توستر به طور معمول نصف بهایی است که برای خرید یک مایکروفر می‌پردازید؛ به همین دلیل در بازه قیمتی کمتر از 5 میلیون تومان، می‌توانید انواع مختلفی از آون توستر را مشاهده کنید.

  • آیا ساندویچ ساز قابلیت‌های توستر را ارائه می‌دهد؟

پیشرفت لوازم خانگی سبب شده است تا مرز میان آن‌ها به مرور کمرنگ شود. ساندویچ‌سازهای امروزی نیز می‌توانند به طور همزمان در نقش توستر ظاهر شوند.

  • آیا توسترها تنها قابلیت برشته کردن نان را ارائه می‌دهند؟

نخستین توسترها تنها قادر به برشته کردن نان بودند. با این وجود انواع امروزی توسترها قادر هستند تا سبزیجات و گوشت را نیز برای شما برشته کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =